Τo 2007 ήταν μια ιδιαίτερα σημαντική χρονιά για τη βιομηχανία και αυτό όχι λόγω άφιξης νέων κονσολών στην αγορά, αλλά χάρη στη κυκλοφορία σημαντικών νέων IP, που έγραψαν ιστορία. Μέσα στη χρονιά κυκλοφόρησαν σε κονσόλες και PC τα Assassin’s Creed, BioShock, Crackdown, Crysis, Mass Effect, Portal, The Witcher και Uncharted.
Οι κονσόλες της έβδομης γενιάς μετά από το μεταβατικό 2006 αρχίζουν και τραβάνε την προσοχή, με τα νούμερα πωλήσεων να αυξάνονται τόσο σε hardware όσο και σε software. Μόνο το PS2 από τις παλιότερες κονσόλες καταφέρνει να επιβιώσει με κάποιους καλούς τελευταίους τίτλους, ενώ το Wii έχει κάνει τη μεγάλη έκπληξη, φέρνοντας τη Nintendo ξανά στο προσκήνιο μετά από δύο αποτυχημένες απόπειρες (Ν64, Gamecube). Μιλάμε για ολική επαναφορά της Nintendo, όσον αφορά τις οικιακές κονσόλες, γιατί στα φορητά το DS συνεχίζει μια ξέφρενη πορεία. Το PSP δε μπορεί να ακολουθήσει σε ανάλογα νούμερα, ωστόσο με εξαιρετικές κυκλοφορίες, σημειώνει αξιόλογες πωλήσεις και δείχνει ότι υπάρχει χώρος και για άλλη φορητή κονσόλα.
ΟΙΚΙΑΚΕΣ ΚΟΝΣΟΛΕΣ
Η τελευταία χρονιά άξιας αναφοράς για το PS2, που είχε να επιφυλάξει το κύκνειο άσμα της κονσόλας που άκουγε στο όνομα God of War II. Ήταν το σημείο αναφοράς και η τελευταία μεγάλη κυκλοφορία για την αξέχαστη έκτη γενιά, στην οποία κυριάρχησε ολοκληρωτικά το PS2. Βέβαια υπήρχαν και άλλες καλές κυκλοφορίες εκείνη τη χρονιά όπως τα Grand Theft Auto: Vice City Stories, Burnout Dominator, SOCOM: U.S. Navy SEALs Combined Assault, Ratchet & Clank: Size Matters, Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent και Tomb Raider: Anniversary.

Εν κατακλείδι και σαν μια σύνοψη της πορείας του PS2, μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι αποτέλεσε τη μεγαλύτερη επιτυχία της Sony, που δύσκολα θα επαναληφθεί στο μέλλον. Πούλησε 158 εκ και βρίσκεται μακράν στη πρώτη θέση, όσον αφορά τις οικιακές κονσόλες, και είχε να επιδείξει σημαντικούς τίτλους και αξέχαστες αναμνήσεις σε όσους το έζησαν.
Σε ποια θέση κατατάσσουμε το PS2 ανάμεσα στις κονσόλες της Sony; Διαβάστε το αφιέρωμα μας..
Πηγαίνοντας στις κονσόλες της έβδομης γενιάς, η Nintendo βρίσκεται στη καλύτερη της φάση. Τo Wii από εκεί που δε το περίμενε κανείς βρίσκεται στη κορυφή των πωλήσεων, καταφέρνοντας μέσα στο 2007 να ξεπεράσει το Xbox 360, παρότι το τελευταίο είχε προβάδισμα ενός έτους. Το PS3, που κυκλοφόρησε επιτέλους και στην Ευρώπη τον Μάρτιο του 2007 δε τα πάει και πολύ καλά και όπως και το Xbox 360, πουλάει 8 εκατομμύρια κονσόλες και ξεκινάει από τη τρίτη θέση.
H απόφαση ωστόσο της Nintendo να δημιουργήσει ένα hardware λιγότερο δυνατό από τους ανταγωνιστές και να βασίζεται σε motion controls είχε και τα αρνητικά της. Μπορεί να προσέλκυσε εκατομμύρια casual gamers ανά τον κόσμο, αλλά άρχισε να χάνει όλο και περισσότερους third party developers. Tα ports ήταν εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση και οι περισσότεροι developers έβγαζαν μετριότητες τύπου Medal of Honor: Heroes 2, προσπαθώντας να εκμεταλλευτούν τα μεγάλα ονόματα των franchises. Υπήρχαν βέβαια και αξιόλογες προσπάθειες όπως της Capcom με τα Resident Evil 4: Wii Edition και Resident Evil: Umbrella Chronicles, ωστόσο αυτά ήταν σποραδικά και διάσπαρτα στα χρόνια της κονσόλας.
Φυσικά, ήταν τα franchises της Nintendo που ανέκαθεν πουλούσαν εκατομμύρια και έκαναν τη διαφορά. Για το 2007 αναφέρουμε τα Super Mario Galaxy, Metroid Prime 3: Corruption, Super Paper Mario, Mario Party 8 και WarioWare: Smooth Moves. Ελάχιστα πράγματα άλλαξαν και τα επόμενα χρόνια για τη Nintendo, που στην ουσία αποφάσισε να πορευθεί σε έναν διαφορετικό δρόμο σε σχέση με Microsoft και Sony. Αυτό άλλοτε συνοδεύτηκε από μεγάλη επιτυχία, με τα Wii και Switch και άλλοτε με παταγώδη αποτυχία όπως με τη περίπτωση του Wii U.
Το Xbox 360 είχε να επιδείξει μια πολύ δυνατή χρονιά, καθώς πέρα από τα εξαιρετικά multiplatform (Assassin’s Creed, Call of Duty 4: Modern Warfare) κυκλοφόρησε το Halo 3. Το παιχνίδι ήταν φαινόμενο με πωλήσεις 14,5 εκατομμυρίων και η Bungie στο τελευταίο της παιχνίδι στη σειρά, έδωσε τα ρέστα της. Τα έσοδα τεράστια, με τζίρο 170 εκατομμύρια τη πρώτη μέρα και 300 εκατομμύρια δολάρια τη πρώτη βδομάδα, ενώ στη πρώτη μέρα στο Xbox Live υπήρχαν online 1 εκατομμύριο παίκτες.
Εκτός από το Halo 3, δύο τεράστια franchises ξεκίνησαν στο Xbox 360 και μιλάμε για το Bioshock και το Mass Effect. Το πρώτο καθυστέρησε να κυκλοφορήσει στο PS3 ένα χρόνο, ενώ το δεύτερο κυκλοφόρησε μετά από πέντε ολόκληρα χρόνια…. Όλα τα παραπάνω συνετέλεσαν στο να μαζέψει αρκετό κόσμο το Xbox 360 και να καλύψει τη μεγάλη διαφορά της προηγούμενης γενιάς.
Το PlayStation 3 από την άλλη, είχε να επιδείξει ένα μετριότατο ξεκίνημα και τα μόλις 8 εκατομμύρια του 2007 ήταν μία ακόμα απόδειξη ότι μια κονσόλα δε μπορεί να πουλήσει σε υψηλή τιμή, ανεξαρτήτου ονόματος… Στην Ευρώπη κυκλοφόρησε τον Μάρτιο εκείνης της χρονιάς με σημαντικότερους launch τίτλους τα Motorstorm και Resistance: Fall of Man. Τα δυνατά multiplatform της χρονιάς ενίσχυσαν σημαντικά τη βιβλιοθήκη της κονσόλας, ενώ υπήρξαν και άλλα σημαντικά exclusives όπως τα Heavenly Sword και Ninja Gaiden Sigma.

Σημαντικότερος τίτλος βέβαια του 2007 ήταν μια νέα IP της Naughty Dog, που έγραψε ιστορία για μια δεκαετία. Μιλάμε για το Uncharted: Drake’s Fortune, που ξεκίνησε την ιστορία του Nathan Drake, που εξελίχθηκε σε μία από τις σημαίες της Sony. Βέβαια τα πράγματα δεν ήταν τόσο καλά στην αρχή, καθώς το παιχνίδι πούλησε μόλις 100000 αντίτυπα τις πρώτες τρεις εβδομάδες κυκλοφορίας… Η συνέχεια ήταν πολύ καλύτερη και για το παιχνίδι που έφτασε τα 5 εκατομμύρια, αλλά και για το franchise γενικότερα με τις καταπληκτικές και εξαιρετικά βελτιωμένες συνέχειες. Κάτι παρόμοιο ίσχυε και για την ίδια την κονσόλα που ξεκίνησε μέτρια και στη συνέχεια ανέβηκε αισθητά, όπως θα δούμε στα επόμενα PS Rewind…

ΦΟΡΗΤΕΣ ΚΟΝΣΟΛΕΣ
Το 2007 τα εξελιγμένα smartphones και tablets δεν υπήρχαν ακόμα και τα handhelds είχαν μια καταπληκτική χρονιά τόσο σε πωλήσεις όσο και σε τίτλους. Απλά να αναφέρουμε ότι συνδυαστικά πούλησαν μέσα στη χρονιά 43 εκατομμύρια κονσόλες! με το DS να πουλάει το εξωπραγματικό νούμερο των 30 εκατομμυρίων και το PSP τα υπόλοιπα 13 (που ήταν σχεδόν όσα πούλησε το PS Vita σε όλη τη διάρκεια ζωής του). Συνολικά το φορητό της Nintendo στο τέλος του 2007 είχε φτάσει σχεδόν τα 65 εκατομμύρια και αυτό της Sony τα 32 εκατομμύρια… Διπλάσιες πωλήσεις για το DS, που ήταν ασυναγώνιστο, αλλά αξιοπρεπέστατη πορεία και για το PSP…
Φυσικά αυτές οι πωλήσεις δεν ήρθαν από μόνες τους, καθώς τα εξαιρετικά παιχνίδια έσπρωξαν τον κόσμο για να αποκτήσει φορητή κονσόλα. Στο DS κυριότερος τίτλος ήταν το The Legend of Zelda: Phantom Hourglass, που πούλησε 5 περίπου εκατομμύρια και απέσπασε εξαιρετικές κριτικές. Επίσης εκείνη τη χρονιά κυκλοφόρησαν για το DS και τα Diddy Kong Racing, Sonic Rush Adventure, Mario Party DS (πούλησε πάνω από 9 εκατομμύρια), Contra 4 και Final Fantasy XII: Revenant Wings. Προσθέστε σε αυτά και τα Pokémon Diamond/Pearl, που κυκλοφόρησαν το 2007 στις δυτικές αγορές και καταλαβαίνετε γιατί το DS ξεπούλησε.
To PSP είχε επίσης μια πολύ καλή χρονιά με τα studio να δείχνουν ενδιαφέρον και να μεταφέρουν τα μεγάλα franchises στο δυνατό για την εποχή hardware του φορητού. Ratchet & Clank: Size Matters,Call of Duty: Roads to Victory, Prince of Persia: The Two Thrones, Tomb Raider: Anniversary, Monster Hunter Freedom 2, Syphon Filter: Logan’s Shadow, Silent Hill: Origins, Final Fantasy Tactics: The War of the Lions και Final Fantasy Anniversary Edition είναι μερικά από τα παιχνίδια που κυκλοφόρησαν το 2007 εμπλουτίζοντας ακόμα παραπάνω τη βιβλιοθήκη του PSP. Αναμφίβολα ήταν μια χρονιά σταθμός για το φορητό gaming…













