2006 και οι τρεις εταιρείες είχαν στην αγορά τις κονσόλες της έβδομης γενιάς και όπως ήταν λογικό ξεκινούσε ένας νέος κύκλος Console Wars. H απόφαση της Microsoft να κυκλοφορήσει νωρίτερα από τους υπόλοιπους το Xbox 360 αποδείχθηκε σοφή, δίνοντας ένα πλεονέκτημα ειδικά σε σχέση με το PS3, που ήταν και ο άμεσος ανταγωνιστής. Βέβαια το PS2 είχε ακόμα να δώσει και παρόλο που οι πωλήσεις του έπεσαν σε σχέση με το 2005, η κορυφαία σε πωλήσεις κονσόλα ever κατάφερε να βρίσκεται στο προσκήνιο. Στα φορητά το PSP μπορεί να μη καταφέρνει να πιάσει τα απίστευτα νούμερα του DS, ωστόσο στέκεται επάξια και βρίσκεται στο ξεκίνημα μιας πολύ καλής πορείας…
ΟΙΚΙΑΚΕΣ ΚΟΝΣΟΛΕΣ
Ξεκινώντας από τις οικιακές κονσόλες, το 2006 είναι η χρονιά που μόνο το PS2 παραμένει ενεργό και τα Xbox και GameCube στην ουσία έχουν περάσει στην ιστορία της βιομηχανίας. Καταφέρνει να πουλήσει άλλα 14 εκατομμύρια κονσόλες και βρίσκεται μόνο πίσω από το DS, όσον αφορά τα νούμερα. Από παιχνίδια μπορεί να μην ήταν η καλύτερη χρονιά του, ωστόσο με τίτλους όπως τα Final Fantasy XII, Kingdom Hearts II, Okami, Guitar Hero II, Forbidden Siren 2 και Onimusha: Dawn of Dreams δε το λες ότι πήγε και άσχημα.
Το Xbox 360 συμπληρώνει ένα χρόνο στην αγορά, καταφέρνει να πουλήσει 10 εκ και αποκτά και extra πλεονέκτημα με το εξαιρετικό line up με τίτλους όπως τα Gears of War, The Elder Scrolls IV: Oblivion, Dead Rising, Saints Row και Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter.
Τον Νοέμβριο του 2006 τα PS3 και Wii εμφανίζονται στην αγορά με τη κονσόλα της Sony να καθυστερεί να κυκλοφορήσει στην Ευρώπη μέχρι τον Μάρτιο του 2007. Την έκπληξη της γενιάς κάνει η Nintendo με το έξυπνο marketing που προσελκύει εκατομμύρια casual players. Τα gimmick της κονσόλας, όπως τα motion controls αποτελούν κάτι ιδιαίτερο και φέρνουν σε δεύτερη μοίρα το πιο αδύναμο hardware.
Μεγάλοι τίτλοι δεν υπήρχαν, πέρα από το The Legend of Zelda: Twilight Princess, ωστόσο το Wii μέχρι το τέλος της χρονιάς πετάει από τα “ράφια” των καταστημάτων με τρία εκατομμύρια πωλήσεις. Φάνηκε ότι ήταν η απαρχή της ολικής επαναφοράς της Nintendo μετά από δύο αποτυχημένες απόπειρες με τα Nintendo 64 και GameCube.
Το PlayStation 3, από την άλλη, είχε ένα άσχημο ξεκίνημα, που ήταν σίγουρα το χειρότερο σε οικιακή κονσόλα της Sony. Τα άσχημα μηνύματα είχαν δοθεί από τη παρουσία της Sony στην Ε3 εκείνης της χρονιάς με την ανακοίνωση της τιμής, που ήταν ένα σοκ. Τα $599 για το μοντέλο με τα 60GB και στην ουσία η κονσόλα κόστιζε όσο το Xbox 360 και Wii μαζί…. Οι αλαζονικές δηλώσεις τύπου “βρείτε δεύτερη δουλειά για να το αγοράσετε” από επιτελείς της Sony, μόνο χειρότερη έκαναν τη κατάσταση.
Ο Cell επεξεργαστής σε συνδυασμό με το BluRay εκτόξευσαν το κόστος παραγωγής και η Sony πουλούσε και με απώλειες. Και όχι μόνο αυτό, αλλά η κονσόλα ήταν δύσκολη στον προγραμματισμό, με αποτέλεσμα πολλοί third party developers να διαμαρτύρονται για αυξημένα κόστη. Αν και το hardware ήταν το πιο δυνατό, στη πράξη τα περισσότερα third party έτρεχαν καλύτερα στο Xbox 360. Αποτέλεσμα όλων αυτών το PS3 να πουλάει μόλις 1 εκ κονσόλες μέσα στο 2006 και να βρίσκεται τρίτο και καταϊδρωμένο στην αρχή της γενιάς. Οι launch τίτλοι δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο και ξεχώριζαν τα MotorStorm, Resistance: Fall of Man και το Call of Duty 3.
Ήταν η πρώτη φορά από τη κυκλοφορία του αρχικού PlayStation, που η Sony βρέθηκε σε μειονεκτική θέση σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Μετά την απόλυτη κυριαρχία του PS2, είχαμε τον ορισμό του σκωτσέζικου ντους με το κάκιστο ξεκίνημα του PS3. Οι κινήσεις που κατάφεραν στο τέλος να ισορροπήσουν τη κατάσταση θα αναλυθούν στα επόμενα PS Rewind…
ΦΟΡΗΤΕΣ ΚΟΝΣΟΛΕΣ
Το 2006 είναι μια χρονιά που οι φορητές κονσόλες είναι στα φόρτε τους. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το Nintendo DS πούλησε 20 εκατομμύρια κονσόλες και το PSP 10 εκατομμύρια. Μιλάμε για αστρονομικά νούμερα σε μια εποχή που δεν υπήρχαν κινητά και tablet…
Στο DS κυκλοφορούν τίτλοι όπως τα New Super Mario Bros (πούλησε 30 εκατομμύρια!), Castlevania: Portrait of Ruin, Metroid Prime: Hunters, Dragon Quest Heroes: Rocket Slime, Yoshi’s Island DS και τέλος να αναφέρουμε το Brain Age: Train Your Brain in Minutes a Day! των 20 εκατομμυρίων πωλήσεων!!!!!! Εύκολα καταλαβαίνει κανείς γιατί η Nintendo πουλούσε τα DS σαν ζεστά ψωμάκια…
Σε αυτή τη καταιγίδα του DS, το PSP κατάφερε να είναι στην ουσία το πρώτο, πλην Nintendo, handheld στην ιστορία (και μοναδικό από ότι φαίνεται) που διέγραψε μια πολύ καλή πορεία, τόσο σε πωλήσεις, όσο και σε βιβλιοθήκη τίτλων. Το 2006 μόνο, κυκλοφόρησαν στο φορητό της Sony τα Grand Theft Auto: Vice City Stories, Tekken: Dark Resurrection, Killzone: Liberation,Syphon Filter: Dark Mirror, Metal Gear Solid: Portable Ops και Daxter.
Μιλάμε για μια απίστευτη χρονιά με τίτλους από μεγαθήρια όπως Rockstar και Konami (Hideo Kojima) και first party studios που αποτελούν σήμερα δυνατά χαρτιά της Sony, όπως η Guerrilla του Horizon και η Bend του Days Gone. Εύκολα καταλαβαίνει κανείς πόσο έχει αλλάξει η κατάσταση με το φορητό gaming και οι περισσότερες εταιρείες δεν επενδύουν σε αυτό….