Platform: PS4
Publisher: SEGA
Developer: Ryu ga Gotoku Studios
Διάθεση: Zegetron
Κυκλοφορία: 17/04/2018

Η σειρά Yakuza είναι γνωστή μετά από τόσα χρόνια, τόσο σε fans των ιαπωνικών παιχνιδιών αλλά και σε όσους δεν έχουν τόσο μεγάλη επαφή με το είδος. Το Yakuza εμφανίστηκε πρώτη φορά στο PS2 πριν 13 χρόνια και μετά από επτά βασικούς τίτλους η ιστορία του Kiryu Kazuma φτάνει στο τέλος της με το Yakuza 6: The song of Life.

Το παιχνίδι ξεκινά εκεί που μας άφησε το προηγούμενο, όπου ο Kiryu συλλαμβάνεται χωρίς να αντισταθεί για τα εγκλήματα που έχει διαπράξει και ξοδεύει τα επόμενα τρία χρόνια στη φυλακή. Μετά την αποφυλάκιση του ο πρωταγωνιστής μαθαίνει πως η Haruka έχει εξαφανιστεί και ενώ την ψάχνει ανακαλύπτει πως μετά από ένα ατύχημα βρίσκεται σε κώμα. Επιπρόσθετα η Haruka είναι πλέον μητέρα και φυσικά ο Kiryu αναλαμβάνει την ευθύνη για τον μικρό Haruto μέχρι η μητέρα του να ξυπνήσει. Με λίγο ψάξιμο η αναζήτηση για τον πατέρα του μικρού μας οδηγεί στο Onomichi της Hiroshima, όπου φυσικά περιμένουν νέες γνωριμίες καθώς και νέες διαμάχες και κίνδυνοι σε ένα νέο map.

Το γεγονός πως μιλάμε για το έκτο παιχνίδι της σειράς δεν θα έπρεπε πάντως να αποθαρρύνει όσους δεν έχουν ασχοληθεί με αυτή, αφού όπως και τα προηγούμενα η ιστορία είναι αρκετά ανεξάρτητη αν εξαιρέσουμε λίγα γεγονότα και χαρακτήρες που επιστρέφουν. Επιπλέον μας δίνεται η δυνατότητα να μάθουμε την πορεία του Kiryu μέχρι τώρα, αφού στο βασικό menu υπάρχει η επιλογή να δούμε τι συνέβη στους προηγούμενους τίτλους της σειράς.

Έχοντας παίξει μονάχα το Kiwami η δυνατότητα να δω τι έχει συμβεί στα υπόλοιπα παιχνίδια της σειράς ήταν μια πολύ καλή προσθήκη. Το gameplay παραμένει εξίσου ενδιαφέρον, φυσικά όμως δε θα μπορούσε να παραμείνει αυτούσιο. Μια όμορφη προσθήκη που σε κρατά συνέχεια σε εγρήγορση, ακόμα και όταν πιστεύεις πως βρίσκεσαι σε cutscene, είναι τα quick actions, που σου δίνουν την αίσθηση πως συμμετέχεις σε κάθε action σκηνή, αλλά μέσα στα fights δεν τιμωρούν ιδιαίτερα αν χάσεις κάποιο από αυτά.

Τα fights δεν έχουν αλλάξει πολύ, ο Kiryu συνεχίζει να βασίζεται στις γροθιές του και στα αντικείμενα που υπάρχουν γύρω του. Το heat gauge είναι ακόμα εκεί, ωστόσο κρατά λιγότερο, φυσικά όμως υπάρχουν και τα ανάλογα upgrades για αυτό. Αυτό που δεν υπάρχει πλέον είναι τα διαφορετικά fighting styles και ο πρωταγωνιστής μας παλεύει με έναν τρόπο, ο οποίος όμως φαίνεται να έχει υιοθετήσει διάφορα στοιχεία από τα styles που είδαμε στο Kiwami.

Τα upgrades που ανέφερα χωρίζονται σε διάφορες κατηγορίες και ξεκλειδώνονται με exp, το οποίο παίρνουμε από μάχες, ολοκληρώνοντας αποστολές και τρώγοντας στα διάφορα εστιατόρια που υπάρχουν στο παιχνίδι. Η πρώτη και βασικότερη κατηγορία είναι αυτή που αναβαθμίζουμε τα stats, ανεβάζοντας το κάθε stat μπορούμε να ξεκλειδώσουμε και ειδικότερα skills. Μετά τα βασικά υπάρχουν τα upgrades για μάχες, για το heat gauge και για movement.

Εννοείται πως δε λείπουν τα side quests τα οποία είναι πολλά και χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: τα sub stories και το troublr. Η πρώτη κατηγορία όπως φαίνεται και από το όνομα της περιέχει διάφορα μικρά quests σε μορφή μικρών ιστοριών που ποικίλουν από το να βοηθήσουμε ένα επερχόμενο pop idol μέχρι να κυνηγήσουμε ένα drone. Τα sub stories είναι διασκεδαστικά και αξίζουν ένα αξιόλογο μέρος του χρόνου μας, ωστόσο κάποιες φορές μπορεί να πεταχτούν εκεί που δεν πρέπει, καθώς με το που βρεθείς στο δρόμο τους ξεκινούν αυτόματα και πρέπει να δεις τουλάχιστον την εισαγωγή, πράγμα που μπορεί να σε διακόψει ενώ ασχολείσαι με τη βασική ιστορία.

Το troublr από την άλλη είναι πιο διακριτικό. Πρόκειται για μια εφαρμογή στο κινητό την οποία αποκτάς αρκετά νωρίς στο παιχνίδι και σε ειδοποιεί όταν υπάρχει κάτι στην πόλη που βρίσκεσαι. Υπάρχουν αποστολές όπου πρέπει να βοηθήσεις κάποιον να γλιτώσει από τη yakuza και άλλες που πρέπει να βρεις και να αφοπλίσεις μια βόμβα. Το καλό είναι πως όποτε υπάρχει κίνδυνος θα πεταχτεί απλά ένα μήνυμα στο κινητό σου και διαλέγεις αν θα το αγνοήσεις ή αν θα δράσεις. Επιπλέον σε αντίθεση με τα sub stories, οι αποστολές του troublr είναι κατά βάση σύντομες.

Τα side quests δεν είναι ο μόνος ευχάριστος τρόπος για να ξοδέψουμε τον χρόνο μας μέσα στο παιχνίδι πάντως, αφού το Yakuza 6 μας παρέχει διάφορες ασχολίες και minigames. Αυτά περιέχουν τα γνωστά cabaret clubs, karaoke, baseball και πολλά ακόμα, πολλά από τα οποία συνοδεύονται και από κάποιο sub story, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως σταματούν εκεί, καθώς μπορούμε να ξοδέψουμε όσο χρόνο θέλουμε σε οποιαδήποτε ασχολία μας αρέσει.

Μια από τις βασικότερες ασχολίες πάντως είναι τα clan wars που εμφανίζονται στο Onomichi. Τα clan wars αφορούν μάχες ενάντια στου JUSTIS, μια ομάδα που δημιουργήθηκε για να μειώσει την εγκληματικότητα, στην πορεία όμως έγινε άλλη μια συμμορία όμοια με αυτές που πολεμούσε. Η διαφορά στα clan wars είναι πως αντί να πάρουμε μέρος κατ’ ευθείαν στη μάχη, συντονίζουμε την ομάδα μας ώστε να βγούμε νικητές. H clan μας έχει διάφορα είδη unit που μπορούμε να στείλουμε στη μάχη: Brawlers, Gunners, Grenadiers, Heavies και Rushers, ενώ υπάρχουν και τα leader units που έχουν και μια ειδική ικανότητα, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Όπως είναι αναμενόμενο η clan ξεκινά με λίγα μέλη, στην πορεία όμως κάνουμε scouting και μπορούμε να προσθέσουμε και άλλου μαχητές σε αυτή. Σε όλο το Onomichi υπάρχουν εν δυνάμει μέλη τα οποία θα μας ακολουθήσουν αφού τους αποδείξουμε πρώτα τη δύναμη του Kiryu σε μια μάχη.

Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του παιχνιδιού στο οποίο δεν έδωσα και πολύ σημασία στην αρχή είναι τα items. Υπάρχουν items που επαναφέρουν το HP, άλλα που ανεβάζουν το heat, μερικά που κάνουν ταυτόχρονα και τα δύο και items που βοηθούν στη μάχη με άλλους τρόπους, ακόμα και δίνοντας περισσότερο exp. Αυτά τα αντικείμενα μπορούν να γίνουν χρήσιμα ανά πάσα στιγμή και να μας σώσουν σε πολλές δύσκολες καταστάσεις και καλό είναι να έχουμε όσα μπορούμε μαζί μας, εφόσον φυσικά το επιτρέπει και το πορτοφόλι μας. Εξίσου σημαντικό ρόλο στην επιβίωση μας παίζουν και τα εστιατόρια, καθώς είναι ένας εύκολος τρόπος να αναπληρώσουμε τη ζωή μας και δίνουν καλό exp. Έτυχε πολλές φορές να προχωρήσω το main story μετά από μια μάχη στο δρόμο και να μην έχω προσέξει πως το HP μου έχει πέσει αρκετά και ευτυχώς το παιχνίδι συγχωρεί και μπόρεσα να κάνω restart στο ίδιο σημείο.  

Τα γραφικά του Yakuza 6 έχουν φτάσει σε άλλο επίπεδο, με την Dragon Engine να αναδεικνύει τα πανέμορφα τοπία του παιχνιδιού τόσο στα cutscenes αλλά και στο gameplay. Η διαφορά σε σχέση με τους προηγούμενους τίτλους της σειράς είναι εμφανής, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως το Song of Life δε δίνει την ίδια αίσθηση με αυτούς.

Ο τελευταίος τίτλος στην ιστορία του Kiryu κατάφερε να φτάσει τη σειρά σε ένα άλλο επίπεδο. Σίγουρα λείπουν πράγματα που είδαμε στα προηγούμενα παιχνίδια, ειδικότερα η απουσία του Majima μετά τον ρόλο του στα Kiwami και 0 γίνεται αισθητή, αλλά το Song of Life έχει υιοθετήσει πολλά πράγματα από τους προηγούμενους τίτλους και τους έδωσε μια νέα πνοή. Λίγα πράγματα μπορεί να φανούν ενοχλητικά, όπως οι εγκληματίες που πετάγονται συνέχεια μπροστά μας στο δρόμο και τα cinematics που είναι μεν πανέμορφα μπορεί όμως να κουράσουν κάποιους καθώς πολλά έχουν μεγάλη διάρκεια.

Σαν σύνολο πάντως τα αρνητικά χάνονται μπροστά σε όσα έχει να προσφέρει το παιχνίδι. Η ιστορία του Kiryu φτάνει σε ένα όμορφο τέλος δε θες όμως να σταματήσεις εκεί, καθώς υπάρχουν πολλές και διάφορες ασχολίες που μπορούν να σε κρατήσουν για ώρες ακόμα και μετά το τέλος του βασικού story. Βελτιωμένα γραφικά και gameplay και μια ολοκαίνουρια πόλη γεμάτη με νέα μέρη και υλικό για εξερεύνηση μας δίνει έναν ολοκληρωμένο και ώριμο τίτλο, που είναι ότι χρειαζόμασταν για το κλείσιμο της σειράς. Ένα πολύ καλός τίτλος για τους fans της σειράς, αλλά και για όσους δεν έχουν ασχοληθεί, αφού το παιχνίδι εξηγεί οποιαδήποτε απορία μπορεί να δημιουργηθεί ενώ υπάρχει και η δυνατότητα να δούμε τι έγινε στα προηγούμενα παιχνίδια.