Τι γίνεται όταν το Final Fantasy συναντά τους κόσμους της Disney; Η απάντηση είναι απλή: Kingdom Hearts. Η σειρά Kingdom Hearts πρόκειται για ένα crossover είδους Action-RPG του φημισμένου ιαπωνικού franchise που όρισε το είδος RPG (Role-Playing Game) και των πολυαγαπημένων μας καρτούν της Disney με τα οποία μεγάλωσαν γενιές και γενιές. Αυτή τη στιγμή η σειρά μετρά εφτά τίτλους (Kingdom Hearts, Kingdom Hearts: Chain of Memories, Kingdom Hearts II, Kingdom Hearts Coded, Kingdom Hearts 358/2 Days, Kingdom Hearts Birth by Sleep, Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance) , εκ των οποίων οι τέσσερις είναι playable σε κονσόλες Playstation, για αυτό και θα ασχοληθούμε μόνο με αυτούς. Να σημειωθεί ότι τα Kingdom Hearts Coded και Kingdom Hearts 358/2 Days υπάρχουν μόνο σε HD cinematics στα Kingdom Hearts HD 2.5 Remix και Kingdom Hearts HD 1.5 Remix αντίστοιχα. Επίσης, το Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance πρόκειται να είναι playable στο επερχόμενο Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue που θα κυκλοφορήσει φέτος για PS4. Η ιστορία κινείται κυρίως γύρω από τον Sora και στις περιπέτειες αναζήτησης των φίλων του, συναντώντας στο δρόμο του χαρακτήρες του Final Fantasy και της Disney. Στο αφιέρωμα αυτό θα μιλήσουμε για γενικές πληροφορίες, κεντρικό στόρυ και setting χωρίς spoilers, καθώς και gameplay.

Kingdom Hearts series
chronology
  • χ
  • Back Cover
  • Birth by Sleep
  • A Fragmentary Passage
  • Kingdom Hearts
  • Chain of Memories
  • 358/2 Days
  • II
  • coded
  • Dream Drop Distance
  • III

Kingdom Hearts (PS2, 2002)

153639-Kingdom_Hearts_(France)-1

 

Το πρώτο Kingdom Hearts λοιπόν κυκλοφόρησε το 2002 αποκλειστικά για το PS2 και είχε μεγάλη επιτυχία στην Ιαπωνία, αλλά φυσικά και στη Δύση. Ο director της σειράς, Tetsuya Nomura (character designer της τότε Square για πολλά χρόνια), αποφάσισε να δοκιμάσει κάτι διαφορετικό από τα παραδοσιακά turn-based RPG και να εισάγει action-adventure στοιχεία. Το crossover δούλεψε αρκετά καλά, σε αντίθεση με τη σχετικά αρνητική ατμόσφαιρα που επικρατούσε πριν την κυκλοφορία του. Το πρώτο παιχνίδι είχε και τις περισσότερες πωλήσεις από όλους τους τίτλους της σειράς μέχρι στιγμής και βρίσκεται στη δέκατη θέση των best-selling PS2 παιχνιδιών.

kingdomhearts-1-5-hd_7-10-13_07

Η ιστορία του Kingdom Hearts ξεκινάει στα Destiny Islands, όπου μένουν ο Sora, ο Riku και η Kairi, τρεις παιδικοί φίλοι οι οποίοι θέλουν να φύγουν από τα νησιά και να ταξιδέψουν σε νέους κόσμους. Μία νύχτα τα νησιά δέχονται επίθεση από Heartless (Άκαρδοι) και ο Riku και η Kairi εξαφανίζονται. Την ίδια στιγμή, ο Sora λαμβάνει το Keyblade, ένα αποτελεσματικό όπλο εναντίον των Heartless. Παρ’όλα αυτά, τα νησιά καταστρέφονται και ο Sora διαφεύγει στο »διάστημα». Ο Sora καταλήγει στην Traverse Town, όπου συναντάει τον Donald Duck και τον Goofy, οι οποίοι έχουν δεχθεί οδηγίες από τον εξαφανισμένο βασιλιά Mickey (King Mickey) να βρουν το »κλειδί» που θα σώσει τους κόσμους από το σκοτάδι. Έτσι, η τριάδα Sora, Donald και Goofy ξεκινούν το ταξίδι της αναζήτησης των φίλων τους.

txd2psggu97zouiezwoa

Το gameplay του Kingdom Hearts είναι κατά κύριο λόγο επηρεασμένο από τη σειρά Final Fantasy, αλλά ακολουθεί τη δική του εξέλιξη με στοιχεία action και hack and slash. Κατά τη διάρκεια της μάχης ελέγχεις τον Sora και σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού μάχονται στο πλευρό σου ο Donald και ο Goofy, ελεγχόμενοι από το AI του παιχνιδιού, αν και μπορείς να τροποποιήσεις ως ένα βαθμό την τακτική που ακολουθούν. Επίσης, σχεδόν σε κάθε κόσμο που επισκέπτεσαι έχεις τη δυνατότητα να αντικαταστήσεις έναν από τους δύο με έναν ήρωα της Disney, π.χ. τον Aladdin στην Agrabah. Όπως όλα τα RPG, έτσι και εδώ έχουμε ένα experience-based σύστημα για την ανάπτυξη των χαρακτήρων και ξεκλείδωμα ικανοτήτων, μόνο που στο συγκεκριμένο διαλέγεις στην αρχή του παιχνιδιού ένα χαρακτηριστικό που ο Sora θα είναι πιο καλός και λίγο χειρότερος σε ένα άλλο. Τέλος, υπάρχουν sequences με διαδρομές με το gummi ship μεταξύ των κόσμων, οι οποίες είναι πολύ απλές και κατά τη γνώμη μου βαρετές (μη με μισήσετε), αν και στο Kingdom Hearts II βελτιώνονται αρκετά.

Kingdom Hearts Re: Chain of Memories (PS2, 2007)

khrechain

Το Kingdom Hearts: Chain of Memories κυκλοφόρησε αρχικά το 2004 ως τίτλος του Game Boy Advance και ήταν ένα από τα πρώτα παιχνίδια της φορητής κονσόλας της Nintendo που περιείχε Full Motion Video (FMV). Το 2007 κυκλοφόρησε ως remake στο PS2 για το οποίο και θα μιλήσουμε σε αυτό το αφιέρωμα. Επειδή κυκλοφόρησε για PS2 μόνο σε Αμερική και Ιαπωνία, μπορείτε να το βρείτε στο Kingdom Hearts HD 1.5 Remix στο PS3. Ο συγκεκριμένος τίτλος είναι σχετικά χρήσιμος από πλευράς ιστορίας ως ο ενδιάμεσος κρίκος μεταξύ Kingdom Hearts I και II. Σε αντίθεση με τον προκάτοχό του βασίζεται σε ένα ιδιαίτερο σύστημα με κάρτες, το οποίο είναι πιθανό να μην είναι του γούστου σας.  Χωρίς να θέλω να εννοήσω ότι είναι απαραίτητο για την κατανόηση της ιστορίας, αν θέλετε να μην έχετε κανένα κενό καλό θα ήταν να του ρίξετε μια ματιά.

Kingdom-Hearts-HD-1-5-Remix_2013_07-10-13_027

Το Chain of Memories διαδραματίζεται αμέσως μετά το τέλος του πρώτου Kingdom Hearts και λαμβάνει μέρος στο Castle Oblivion, ένα μυστηριώδες κάστρο που βρίσκεται υπό τον έλεγχο του Lord Marluxia. Σε αυτό το κάστρο οι επισκέπτες αρχίζουν να χάνουν τις αναμνήσεις τους. Οι κόσμοι που επισκέπτονται ο Sora και οι φίλοι του δεν είναι »πραγματικοί», αλλά μέρος των αναμνήσεών τους από το προηγούμενο παιχνίδι. Συνεπώς όσα συμβαίνουν στους κόσμους της Disney στο συγκεκριμένο παιχνίδι στην ουσία δε συμβαίνουν και το ζουμί βρίσκεται στα υπόλοιπα. Το παιχνίδι αυτό εισάγει και την οργάνωση Organization XIII, η οποία έχει μεγάλη σημασία στην πλοκή επόμενων τίτλων, καθώς και άλλους χαρακτήρες.

kingdom-hearts-hd-1-5-remix-trailer

Το gameplay διαφέρει από τους υπόλοιπους τίτλους της σειράς, καθώς είναι συνδυασμός RPG και collectible card game. Το κύριο role-playing χαρακτηριστικό είναι το experience point σύστημα, το οποίο χρησιμοποιείται για την αύξηση είτε της ζωής είτε των card points, αλλά και για την εκμάθηση μιας καινούριας ικανότητας. Οι κάρτες χρησιμοποιούνται για την μάχη, αλλά και για την πρόοδο της ιστορίας (δυστυχώς). Πιο συγκεκριμένα, δεν υπάρχουν προκαθορισμένα δωμάτια, αλλά φτιάχνονται μέσω συγκεκριμένων καρτών και πολλές φορές χρειάζεται grinding για την εύρεσή τους, που είναι αρκετά ενοχλητικό μερικές φορές. Η μάχη είναι real time και μπορείς κανονικά να κινηθείς και να κάνεις άλματα ελεύθερα, όμως για να επιτεθείς ή να κάνεις μαγικά χρειάζεσαι απαραίτητα κάρτες τις οποίες έχεις επιλέξει από πριν στο deck. Η αξία των καρτών κυμαίνεται από 0 έως 9 και ο κάθε αριθμός σπαταλά συγκεκριμένο αριθμό card points για να μπει στο deck. Όταν παίζεις μια κάρτα που έχει μεγαλύτερη αξία από τον αντίπαλο ή κάρτα με τον αριθμό 0 μπορείς να διακόψεις την επίθεση του αντιπάλου και αντίστροφα. Επίσης, μπορείς να παίξεις και τρεις κάρτες μαζί με αποτέλεσμα να κάνεις πιο δυνατές κινήσεις. Αν και βρίσκω το σύστημα μάχης καλό, η ιδιαιτερότητά του είναι πιθανό να μην αρέσει σε πολλούς.

Εδώ τελειώνει το πρώτο μέρος του αφιερώματος και θα συνεχίσουμε στο δεύτερο και τελευταίο μέρος με τα Kingdom Hearts II και Kingdom Hearts Birth by Sleep.

Όπως και τα Final Fantasy, έτσι και τα Kingdom Hearts ακολουθούν την παράδοση του προσεγμένου soundtrack. Πάρτε μία γεύση αν δεν το γνωρίζετε ήδη: