Platform: PS4 (tested), PS4 Pro, Χbox One, Xbox One X, PC
Publisher: Obsidian Entertainment
Developer: Obsidian Entertainment
Διάθεση: CD Media
Κυκλοφορία: 25/10/2019

Μετά από πολλά χρόνια, η Obsidian Entertainment επιστρέφει στην καλύτερη της μορφή, κυκλοφορώντας το The Outer Worlds, το τελευταίο της παιχνίδι προτού ενσωματωθεί πλήρως ως στούντιο της Microsoft. Μετά από χρόνια δουλειάς με μικρότερους τίτλους για αρκετά χρόνια, έρχονται τώρα πάλι με ένα μεγάλο RPG. Με την βοήθεια της Private Division, μια νέα εταιρεία από την Take Two, τους δόθηκε η δυνατότητα να κάνουν κάτι που είναι πραγματικά κάλοι: δηλαδή ένα Fallout, αλλά λίγο διαφορετικό. Το The Outer Worlds είναι ένα  παιχνίδι ρόλων επιστημονικής φαντασίας που συνδυάζει στοιχεία από Fallout, Bioshock και το Mass Effect για να πει μια πρωτότυπη, καλογραμμένη ιστορία για μια σειρά από αστρικές αποικίες που ελέγχονται από εταιρείες.

Παρόλο που η Obsidian έχει ισχυριστεί ότι δεν προσπαθεί να κάνει μια πολιτική δήλωση με την ιστορία του παιχνιδιού, το σύστημα Halcyon στο οποίο εξελίσσεται η ιστορία του The Outer Worlds δεν μπορεί παρά να είναι μια σάτιρα όσο και σχόλιο σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες και οι πολιτικοί βλέπουν την εργατική τάξη. Καυτηριάζοντας την εταιρική απληστία, καθώς ολόκληρη η πλοκή του παιχνιδιού περιστρέφεται γύρω από ένα μέλλον όπου οι επιχειρήσεις έχουν το πάνω χέρι και όχι οι κυβερνήσεις.

Η ιστορία μας ξεκινά όταν ο χαρακτήρας μας βρίσκεται σε έναν κρυοθάλαμο για να μεταφερθεί σε έναν άλλο γαλαξία με σκοπό την δημιουργία αποικίας. Παρουσιάστηκε ένα πρόβλημα και το σκάφος μας έμεινε στο διάστημα για 70 χρόνια. Ο χαρακτήρας μας βγαίνει από αυτή την κατάσταση, από έναν επιστήμονα ονόματι Phineas Wells που εργάζεται για την αποδέσμευση και των υπόλοιπων επιβατών του αποικιακού σκάφους. Έχει επιλέξει τον χαρακτήρα μας επειδή είναι η καλύτερη ελπίδα που έχουν οι φίλοι μας για να αποψυχθούν. Έτσι, βγαίνουμε στο διάστημα για την αναζήτηση των απαραίτητων αντικειμένων που χρειάζεται ο επιστήμονας για να σώσει τους φίλους και την οικογένειά μας. Πέντε παρατάξεις, Board, Groundbreaker, Ikonoclasts, Monarch, και Sublight αγωνίζονται για επιρροή και εξουσία στον νέο κόσμο, εκμεταλλευόμενοι τις μάζες της κατανάλωσης. Οι πρώτες ύλες γίνονται ολοένα και πιο σπάνιες, το ίδιο και η προσφορά τροφίμων, οπότε η παράνομη διακίνηση, η δολιοφθορά και η ίντριγκα ανθίζουν. Κάποιοι ψάχνουν τη σωτηρία στη θρησκεία, άλλοι στην αντίσταση ή αλκοόλ, ενώ το «Συμβούλιο» φαίνεται να κινεί τα νήματα.

Όπως συμβαίνει συνήθως, αρχίζουμε σχεδιάζοντας τόσο την εμφάνιση όσο και τις ιδιότητες του χαρακτήρα μας. Μπορούμε να επιλέξουμε το φύλο (αν και δεν έχει μεγάλες επιπτώσεις στην ίδια την περιπέτεια) και όλα τα χαρακτηριστικά του προσώπου και του χτενίσματος μας και στη συνέχεια να διανέμουμε πόντους σε διαφορετικά χαρακτηριστικά: melee επιθέσεις, επιθέσεις όπλων, ηγεσία, χάρισμα κλπ κλπ. Εκτός από αυτό, έχουμε perks που ξεκλειδώνουμε κάθε φορά που ανεβαίνουμε δύο level. Κάθε φορά που ανεβαίνουμε level, μπορούμε να επενδύσουμε έως και 10 skill points στις ικανότητές μας. Για κάθε 20 πόντους που συγκεντρώνουμε σε μια ικανότητα, ξεκλειδώνουμε ένα νέο παθητικό boost σε αυτόν τον τομέα. Στο επίπεδο 60, για παράδειγμα, μπορούμε να δούμε τα περιεχόμενα μέσα σε δοχεία πριν τα ανοίξουμε, ώστε να μπορούμε να αποφασίσουμε εάν αξίζει τον κόπο να ξεκλειδώσουμε κάτι εκ των προτέρων. Υπάρχουν τρεις διαφορετικές βαθμίδες perks για να διαλέξουμε και κάθε 5 perk που αποκτούμε ξεκλειδώνει και την επόμενη βαθμίδα. Μερικά παραδείγματα των perks περιλαμβάνουν το διπλασιασμό των boost από πανοπλίες ή τη μείωση του κόστους των αντικειμένων στους vendors. Επιπλέον, μερικά perks επεκτείνουν τις δυνατότητες των συντρόφων μας και τις ικανότητές τους, συμπεριλαμβανομένου του πόσο γρήγορα ανανεώνονται οι ικανότητές τους, καθώς και την ικανότητα τους να επανέλθουν εάν έχουν καταρρεύσει στην μάχη.

Αφού προχωρήσουμε σε ένα συγκεκριμένο σημείο του παιχνιδιού, θα αποκτήσουμε πρόσβαση σε ένα μηχάνημα που θα επαναφέρει όλα τα attributes και perks, ώστε να μην νιώσουμε ποτέ εγκλωβισμένοι σε τυχόν λάθη που έχουμε κάνει μέχρι εκείνο το σημείο. Μπορεί στην αρχή το playstyle που έχουμε επιλέξει να μην μας ταίριαζε τελικά και το The Outer Worlds φροντίζει στο να έχουμε την ελευθερία που χρειαζόμαστε για να προσαρμόσουμε τα πάντα γύρω από το playstyle που μας βολεύει.

Τα βασικά συστήματα εξέλιξης του χαρακτήρα στο The Outer Worlds είναι γνωστά σε οποιονδήποτε έχει παίξει Fallout ή The Elder Scrolls. Υπάρχουν έξι διαφορετικά attributes, το καθένα επηρεάζει αντίστοιχα skills. Για παράδειγμα, το attribute της Δύναμης επηρεάζει το melee, την έμπνευση, τον εκφοβισμό, τα βαριά όπλα και το skill του block. Βρήκα πολλά αναλώσιμα που θα μπορούσαν να με βοηθήσουν να αυξήσω προσωρινά κάποιες από αυτές τις δεξιότητες, ωστόσο σχεδόν ποτέ δεν τα χρησιμοποίησα. Μερικές φορές αξίζει τον κόπο να κατεβάσουμε ένα μπουκάλι ποτό για να βελτιώσουμε το charisma του χαρακτήρα, αλλά μετά από αυτό θα υποφέρουμε από ένα hangover.

Στα πρώτα λεπτά του παιχνιδιού παίρνουμε το δικό μας διαστημόπλοιο και χάρη σε αυτό μπορούμε να ταξιδέψουμε στους διαφορετικούς πλανήτες που αποτελούν το σύστημα στο οποίο διαδραματίζεται η ιστορία του παιχνιδιού. Ως εκ τούτου, δεν είναι ένας μεγάλος ανοιχτός κόσμος, αλλά αρκετά ήμι ανοιχτά σενάρια με τα δικά τους χαρακτηριστικά και φυσικά στοιχεία που μπορούμε να διερευνήσουμε κατά βούληση. Φυσικά, θα πρέπει να σημειωθεί ότι δεν είναι διαθέσιμοι για επίσκεψη όλοι οι πλανήτες που βλέπουμε στον χάρτη, τουλάχιστον προς το παρόν.

Φυσικά, για να λειτουργήσει σωστά ένα διαστημόπλοιο, χρειαζόμαστε πλήρωμα . Στην περίπτωση του The Outer Worlds, μας συντροφεύει το πλήρωμα, τόσο μέσα όσο και εκτός μάχης. Αυτοί είναι άνθρωποι που συναντάμε καθ όλη τη διάρκεια της ιστορίας, οι οποίοι για διάφορους λόγους επιλέγουν να συμμετάσχουν στο ταξίδι μας. Επίσης έχουν δίκες τους δυνατότητές, που μπορούμε να προσαρμόσουμε τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρονται στις μάχες και παρέχουν χρήσιμες και άχρηστες συμβουλές στις συνομιλίες μας στην πορεία.

Στο τεχνικό τμήμα με ενόχλησαν τα υπερβολικά loading screens, κάθε φορά που θέλουμε να έχουμε πρόσβαση σε ένα κτίριο που έχει κάποια πολυπλοκότητα στο εσωτερικό του. Αυτό δημιουργεί καταστάσεις στις οποίες θα πρέπει να περιμένουμε ένα σεβαστό χρονικό διάστημα. Φυσικά, η αναμονή είναι πιο όμορφη χάρη στις αφίσες με την χαρακτηριστική τέχνη του τίτλου και τις συμβουλές που εμφανίζονται στην οθόνη.

Αμέσως το χιούμορ του The Outer Worlds κάνει αισθητή την παρουσία του. Πριν καν περάσουμε τη διαδικασία δημιουργίας χαρακτήρα, υπάρχουν δραματικές στιγμές που διακόπτονται από κάποιο κωμικό περιστατικό που προκαλείται τελείως απροσδόκητα. Το dark humor το συναντάμε σε ωραίες δόσεις και έχει γίνει καλή δουλειά για την σωστή απόδοσή του.

Τα πράγματα δεν είναι όλα διασκεδαστικά στον Γαλαξία του Halcyon. Το Συμβούλιο είναι μια ομάδα όλων των μεγάλων εταιρειών στο Halcyon που ουσιαστικά ελέγχουν τη ζωή όλων. Φροντίζουν μόνο για τα κέρδη τους και όχι για τα μέσα διαβίωσης των υπαλλήλων τους. Καθώς αποβιβαζόμαστε σε διαφορετικές αποικίες, ενδέχεται να αντιμετωπίσουμε καταστάσεις στις οποίες μας παρουσιάζονται ευκαιρίες να σώσουμε τους αποίκους από την εξουσία του Συμβουλίου. Ωστόσο, οι καταστάσεις πολλές φορές μπορεί να μην είναι τόσο ασπρόμαυρες όσο εμφανίζονται. Μερικές φορές αυτό που μπορεί να θεωρούμε ότι είναι ηθικά λάθος σαν επιλογή, μπορεί να είναι η καλύτερη επιλογή για να εξασφαλιστεί η ασφάλεια περισσότερων ανθρώπων και να ολοκληρώσουμε ένα quest με πολύ λιγότερο κόπο και σκοτωμούς.

Αυτά τα φαινομενικά εύκολα διλήμματα στο The Outer Worlds προσφέρουν τις πιο αντιφατικές επιλογές που έχω συναντήσει σε οποιοδήποτε βιντεοπαιχνίδι. Όταν σκέφτηκα ότι επρόκειτο για την πιο προφανή λύση για την επίλυση ενός προβλήματος, αποδείχθηκε ότι ήταν η πιο κακή επιλογή που θα μπορούσα να κάνω. Παρόλο που φαίνεται να είναι η πιο ηθικά δίκαιη απόφαση, κατέληξα να προκαλέσω ένα χάος που δεν είχα την παραμικρή ιδέα ότι θα συνέβαινε.

Το σύστημα υποβοηθούμενης στόχευσης, Vault-tec εεεε…TTD! είναι ο τρόπος του The Outer Worlds να βοηθήσει στις δύσκολες καταστάσεις τον παίκτη. Σε αντίθεση με το Fallout στο οποίο μπορούσαμε να επιβραδύνουμε τον χρόνο επ ‘αόριστον, να επιλέξουμε το τρωτό σημείο στο σώμα ενός εχθρού, δίνει τη θέση του στο TTD. Είναι ουσιαστικά μια εκδοχή της ίδιας ιδέας. Ο χρόνος εξακολουθεί να επιβραδύνει και να βοηθά στην στόχευση, αλλά δεν υπάρχει σύστημα που να μας βοηθά να κλειδώσουμε σε ένα συγκεκριμένο σημείο του σώματος και να οργανώσουμε το πλάνο μας για την επίθεση. Δεν χρησιμοποιήσαμε το TTD από την αρχή, ωστόσο, καθώς προχωρήσαμε μέσα από το παιχνίδι και οι εχθροί έγιναν πιο δύσκολοι, συνειδητοποιήσαμε τη χρησιμότητα που προσφέρει το TTD. Αν στοχεύσουμε με το TTD σε ορισμένα τμήματα του σώματος, μπορούμε να δούμε ποιες περιοχές είναι αδύναμες και ότι θα προκαλέσουν τα χτυπήματά μας. Ορισμένες περιοχές, όπως τα headshots, μπορεί να προκαλέσουν προσωρινή τύφλωση στους εχθρούς μας, προκαλώντας τους να χάσουν τις επιθέσεις τους για μια μικρή χρονική περίοδο.

 

Μας άρεσε η ποικιλία των όπλων στο παιχνίδι ενώ δεν υπήρχαν πάρα πολλοί διαφορετικοί τύποι για να επιλέξω από την αρχή, αλλά καθώς εξερευνούσα περισσότερο τον κόσμο του παιχνιδιού, άρχισα να βρίσκω διαφορετικά όπλα και mods για την τροποποίηση τους σε πάγκους εργασίας τους οποίους βρίσκουμε στο διαστημόπλοιο μας ή διάσπαρτους σε πόλεις όπου μπορούμε και να επισκευάσουμε τα όπλα μας. Ένα φαινομενικά αδύναμο όπλο μπορεί να μετατραπεί σε υπερόπλο και να μας κάνει την ζωή εύκολη στην άγρια φύση του παιχνιδιού. Επίσης μπορούμε να αλλάξουμε τον τύπο του damage που προκαλεί το κάθε όπλο. Διαφορετικοί τύποι ζημιών μπορούν να βοηθήσουν με διαφορετικούς τύπους εχθρών. Τα όπλα ηλεκτρικού τύπου είναι εξαιρετικά αποτελεσματικά έναντι μηχανών ή ρομπότ, ενώ το πλάσμα είναι αποτελεσματικό έναντι της των άγριων ζώων. Τα περισσότερα όπλα μπορούν να προσαρμοσθούν για να ανταπεξέλθουν σε διαφορετικούς εχθρούς.

Τα είδη των εχθρών που μπορούμε να βρούμε χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: ανθρώπους, ρομπότ και μεταλλαγμένα ζώα τα οποία συναντάμε σε ανοικτές περιοχές, τα ρομπότ είναι συνήθως σε εγκαταλελειμμένες και περιορισμένες περιοχές και στην περίπτωση των ανθρώπων υπάρχουν σχεδόν παντού με διαφορετικά συμφέροντα και χαρακτήρες. Μπορούμε να παρακάμψουμε αρκετές μάχες εάν κατορθώσουμε να πείσουμε τους συνομιλητές μας με ειρηνικό τρόπο.

Το armor μπορεί επίσης να τροποποιηθεί για να προσαρμόσει περαιτέρω στο playstyle μας. Υπάρχουν δύο τύποι armor, μία για τη θωράκιση σώματος και μία για κράνος. Τα κράνη δεν μπορούν να τροποποιηθούν, αλλά συχνά συμπεριλαμβάνουν μπόνους που θα αυξήσουν τις ικανότητές μας. Ωστόσο, η θωράκιση σώματος περιλαμβάνει τέσσερις διαφορετικές υποδοχές για να προχωρήσουμε πιο σοβαρά στην ενίσχυση των ικανοτήτων μας.

Υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός διαφορετικών μορφών armor για να βρούμε, συμπεριλαμβανομένων ελαφριών, μεσαίων και βαρέων πανοπλιών, σε κάθε γωνιά του Halcyon. Ορισμένα όπλα και πανοπλίες είναι μοναδικά, μοναδικά κομμάτια που έρχονται τροποποιημένα για συγκεκριμένες καταστάσεις. Αυτά τα μοναδικά αντικείμενα είναι συνήθως δύσκολο να βρεθούν οπότε πρέπει πραγματικά να εξερευνήσουμε κάθε γωνιά αν θέλουμε να τα βρούμε.

Η Obsidian Entertainment έχει την τάση να δημιουργεί καταπληκτικούς κόσμους, γεμάτους λεπτομέρειες. Οι διάλογοι στο The Outer Worlds και το χιούμορ είναι μεταξύ των καλύτερων που έχουμε δει από την Obsidian. Οι εξωγήινοι κόσμοι είναι όμορφοι με λαμπερά, ζωντανά χρώματα που θυμίζει τα science fiction της δεκαετίας του ’80. Οι όμορφα σχεδιασμένες περιοχές σε συνδυασμό με την όμορφη μουσική, έδεναν άψογα μεταξύ τους. Για ένα παιχνίδι που δεν μπορούσαμε να συγκρίνουμε με το Fallout, ανακαλύψαμε ότι το The Outer Worlds συνολικά είχε λιγότερα σφάλματα και δυσλειτουργίες. Ίσως αυτό οφείλεται εν μέρει στη διαφορά στο μέγεθος του παιχνιδιού, αλλά είμαστε ευχαριστημένοι  που ποτέ δεν συναντήσαμε προβλήματα απόδοσης άξια αναφοράς.

Ένα μελανό σημείο του The Outer Worlds είναι η διάρκεια. Η ολοκλήρωση της κύριας ιστορίας δεν μας πήρε περισσότερο από 15 ώρες. (Με τις επιλογές που κάναμε και τις μάχες που αποφύγαμε) Είναι μια αξιοσέβαστη διάρκεια φυσικά, αλλά πέφτει πολύ κάτω από τα τέρατα του είδους όπως το Skyrim ή το The Witcher III. Θα υπάρχουν εκείνοι που δεν θέλουν να περιπλέξουν τόσο πολύ τη ζωή τους και να το δουν περισσότερο ως θετικό παρά ως αρνητικό, αλλά είναι αλήθεια ότι ακόμα και το τέλος έρχεται κάπως απότομα, το οποίο μας λέει τι συνέβη με κάθε χαρακτήρα, με μια απλή στατική εικόνα και αφήγηση, είναι κάπως απογοητευτικό. Παρόλο που το φινάλε άφησε μερικά αναπάντητα ερωτήματα για μας, έχουμε την αίσθηση ότι δεν τα βρήκαμε ακόμα και θα πρέπει να κάνουμε και άλλο playthrough για να τα ανακαλύψουμε.

Οποιοσδήποτε απολαμβάνει να παίζει τα παιχνίδια της σειράς Fallout , καθώς και όσοι έχουν απολαύσει τους τίτλους Mass Effect, θα απολαύσουν χωρίς αμφιβολία το The Outer Worlds. Συνολικά, είναι μια πολύ ευχάριστη έκπληξη, που αναμφισβήτητα θα αντισταθμίσει την επιθυμία όσων απογοητεύτηκαν με το Fallout 76… αλλά μην ξεγελιέστε, αυτό το παιχνίδι έχει τη δική του προσωπικότητα. Η Obisidan δημιούργησε ένα σύμπαν γεμάτο με μοναδικούς, ευχάριστους και καλογραμμένους χαρακτήρες και πολλή καλή μουσική, που διαμορφώνει τη “διάθεση” του κάθε πλανήτη με όμορφο τρόπο. Χρησιμοποιεί πολύ καλό χιούμορ την ίδια στιγμή που πραγματεύεται σοβαρά και σκληρά θέματα στο παρασκήνιο. Απαιτεί ισορροπία και η Obisidian το έχει κάνει πολύ καλά. Και αυτό παρά το γεγονός ότι δεν είναι η ίδια η ιστορία που έχει σημασία, αλλά η ελευθερία μας ως παίκτης στο πώς θέλουμε να ζήσουμε την ιστορία.