Τα τελευταία χρόνια με τις συνδρομητικές υπηρεσίες που προσφέρουν streaming περιεχόμενο να αυξάνονται ραγδαία, αρκετοί είναι εκείνοι που προέβλεπαν ότι και τα video games στο μέλλον θα ενταχθούν σε τέτοιου είδους πλατφόρμες. Βεβαίως, όταν πριν μερικά χρόνια στις πρώτες μέρες κυκλοφορία του PS4 μιλούσαμε για κάτι τέτοιο κανείς δεν περίμενε ότι πριν ακόμα βγάλουμε την δεκαετία των 10’s και στο κατώφλι της επερχόμενης γενιάς κονσολών αυτό το μέλλον να είναι όχι απλώς είναι κοντινό, αλλά μετά και την μεγαλοπρεπή είσοδο της Google στο χώρο των video games να θεωρείται παρών.

Μάλιστα σύμφωνα και με τους ειδικούς στο χώρο της τεχνολογίας και αναλυτές το PS5 και η διάδοχος κονσόλα του Xbox One, πρόκειται να είναι οι τελευταίες οικιακές κονσόλες που θα μπουν στην γραμμή παραγωγής για να καταλήξουν στα σπίτια των απανταχού gamers. Τελευταίος σε μια σειρά αναλυτών ο Cristiano Amon, ο οποίος από την θέση του προέδρου της Qualcomm μιας  ηγετικής εταιρείας στο παγκόσμιο χάρτη των τηλεπικοινωνιακών τεχνολογιών δήλωσε πρόσφατα ότι είναι σίγουρος ότι το cloud θα είναι στο κοντινό μέλλον η κονσόλα βγάζοντας τελείως από τα σπίτια κάθε συσκευή αφιερωμένη στο gaming. «Το μέλλον είναι εκεί ακριβώς που δείχνει το Stadia» δηλώνει, υπογραμμίζοντας ότι η μεγάλη καινοτομία είναι στο ότι μπορεί προσφέρει σε κάποιον την εμπειρία από ΑΑΑ τίτλους χωρίς να χρειάζεται αυτός να έχει επενδύσει σε πανίσχυρο hardware (είτε μιλάμε για κονσόλα είτε μιλάμε για PC). To μόνο που χρειάζεται είναι μια αξιόπιστη σύνδεση στο internet.

Σε ό,τι αφορά την Microsoft ξέρουμε σίγουρα ότι εργάζεται πάνω στο streaming ευελπιστώντας να γίνει  το «Netflix for games«, ενώ φήμες θέλουν να έχουμε κάποιες πρώτες πληροφορίες σχετικά με τα σχέδια της στην φετινή Ε3 αυτόν τον Ιούνιο. Σε ό,τι αφορά τη Sony αναμφίβολα έχει κάνει κι αυτή την πρώτη της επαφή με το game streaming μέσω της πλατφόρμας του PlayStation Now και σίγουρα είναι κάτι το οποίο σκοπεύει να το επεκτείνει αλλά μένει να δούμε αν θα αλλάξει τον τρόπο λειτουργίας του μιμούμενη κι αυτή το Stadia.

 

Κάτι που βεβαίως οι αναλυτές και ο  Cristiano Amon ξεχνούν να μας πουν είναι για την Nintendo, η οποία εκτός του ότι είναι ως ο γερόλυκος της gaming βιομηχανίας που ανέκαθεν προσέφερε καινοτομίες και φρέσκες ιδέες, βλέπουμε ότι συνεχίζει να βαδίζει σε ένα δικό της μονοπάτι, μακρία από τον ανταγωνισμό ισχύος πάνω στον οποίο επιδίδονται οι Microsoft και η Sony. Το Switch σίγουρα δεν μπορεί να συγκριθεί σε επιδόσεις με κανέναν από τους ανταγωνιστές του παρόλα αυτά ήταν μια εξαιρετική επιτυχία τόσο σε πωλήσεις όσο και σε αποδοχή από τον κόσμο, ενώ τα φορητά όπως το 3DS δείχνουν να αψηφούν τις δυσοίωνες προβλέψεις που θέλουν τις φορητές κονσόλες να αποκαθηλώνονται από το mobile gaming, κάτι για το οποίο σίγουρα ισχύει για την Sony, η οποία είδε το PS Vita να αργοπεθαίνει προτού ρίξει οριστικά τους τίτλους τέλους την χρονιά που διανύουμε.

Αναμφίβολα και μετά την ανακοίνωση του Stadia, είμαστε σχεδόν όλοι βέβαιοι ότι το μέλλον για τους μεγάλους παίχτες της βιομηχανίας βρίσκεται στο game streaming. Πιθανότατα να δούμε την Nintendo, στο ρόλο του τελευταίου των Μοϊκανών να κρατάει μέχρι τέλους την παραδοσιακή οικιακή κονσόλα προσφέροντας κάποιες ακόμα διαδραστικές ή κάποιου άλλου είδους ψυχαγωγικές καινοτομίες συντηρώντας ταυτόχρονα και κάποια αντίστοιχα φορητά βασισμένη πάντα στην δύναμη που έχει με τα first-party exclusives της.