Platform: PC, PS4 (tested), Xbox One
Publisher: Bandai Namco Games
Developer: Bandai Namco Games
Διάθεση: Bandai Namco Greece
Κυκλοφορία: 19/10/2018

Δε θα λέγαμε ότι το 2018 υπάρχουν πολλές developer ομάδες που εστιάζουν στην υλοποίηση του κλασικού μοτίβου των fighting βιντεοπαιχνιδιών. Και έστω ότι υπάρχουν, λίγες είναι αυτές που καταφέρνουν να φέρουν εις πέρας το στόχο τους. Ανάμεσα, λοιπόν, σε αυτές (τις επιτυχίες) που έχουν κάνει αισθητή την παρουσία τους την τελευταία δεκαετία βρίσκονται τα Tekken, Mortal Kombat, Injustice, Street Fighter, BlazBlue και Marvel Vs. Capcom. Συγκεκριμένα, το περασμένο έτος αποδείχτηκε άξιο απέναντι στις απαιτήσεις του gaming community παρουσιάζοντάς μας στις κονσόλες τα Injustice 2 και Tekken 7.

Φέτος, τη σκυτάλη φαίνεται να την κατέχει για άλλη μια φορά η Bandai Namco, έχοντας στο στόχαστρο το SoulCalibur VI. Αγγίζοντας μια διαφορά 6ετίας από την τελευταία προσθήκη στο franchise, το νέο SoulCalibur επιστρέφει δυναμικά, σε μια χρονική περίοδο γεμάτη από αφίξεις μεγάλων franchise και έτοιμο να κοντραριστεί με οποιοδήποτε από αυτούς στο προσκήνιο.

Σχετικά με το lore του τίτλου, το νέο SoulCalibur φροντίζει για ένα ολοκληρωτικό reboot στο franchise, εστιάζοντας στα γεγονότα του πρωταρχικού τίτλου. Η ιστορία περιστρέφεται γύρω από την εμφάνιση του Soul Edge, ενός θρυλικού σπαθιού που πέφτει στα χέρια του πειρατή Cervantes de Leon. Έχοντας, πλέον, απεριόριστη δύναμη και εξουσία στα χέρια του η παραπάνω προσωπικότητα θα επιβάλλει την εξουσία του για τα επόμενα χρόνια. Όλα αυτά μέχρι να εμφανιστούν ως εμπόδιο στα σχέδιά του οι  Sophitia Alexandra και Taki. Οι τελευταίες θα σταθούν ενάντια στην κυριαρχία του και θα καταφέρουν να τον χωρίσουν από το Soul Edge, το οποίο με τη σειρά του θα πέσει στα χέρια του ιππότη Siegfried, ο οποίος θα μετατραπεί στον Nightmare και θα δημιουργήσει επί το πλείστον χαοτικές καταστάσεις με το Evil Seed στο προσκήνιο. Το τελευταίο έρχεται να μετατρέψει σε πιόνια του όσους διακατέχονται από αρνητική ενέργεια. Στόχος σας να απαλλαχθείτε οριστικά από την παρουσία αυτού.

Σε αυτό το σημείο όμως το SoulCalibur κάνει ένα πρωτοποριακό βήμα και μας δίνει ένα επιπρόσθετο mode με διαφορετική ροή στα γεγονότα. Έχοντας τη δυνατότητα δημιουργίας δικού μας χαρακτήρα, η Bandai Namco μας εντάσσει στο μαγευτικό universe του SoulCalibur εστιάζοντας αποκλειστικά γύρω από την παρουσία του χαρακτήρα. Ο τελευταίος θα έρθει σε επαφή με όλους τους χαρακτήρες αποκτώντας πρωταγωνιστικό ρόλο στην ιστορία του τίτλου.

Η παραπάνω προσθήκη στο νέο τίτλο του franchise δεν κερδίζει μονάχα τις εντυπώσεις από την δυνατότητα δημιουργίας του χαρακτήρα μας, αλλά από την όλη διαφορετική φύση που παρουσιάζεται σε ένα fighting game. Συνοπτικά, υπάρχει ένα μοτίβο που ταυτόχρονα εμπλουτίζει το genre του παιχνιδιού με rpg στοιχεία και άλλου είδους φόρμουλες, όπως moral choices και level up system. Να τονίσω ότι η όλη προσθήκη αυτών των στοιχείων μέσα στο “μπλέντερ” του βιντεοπαιχνιδιού μπορεί να ξενίσει σε ένα επίπεδο, καθώς μπορεί να φανεί ως ένα σημείο δυσλειτουργικό. Εν ολίγοις, στο συγκεκριμένο mode θα έρθετε σε επαφή με διαφορετικά στοιχεία, με το χαρακτήρα σας να προετοιμάζεται για τις μάχες του, να παίρνει αποφάσεις και να ακολουθεί quests –κάτι που ίσως περιπλέκει τα πράγματα σε ένα βαθμό. Εντούτοις, η παραπάνω προσθήκη πέρα από την αίσθηση φρεσκάδας αυξάνει σημαντικά το ποσοστό “διάρκειας” του τίτλου, τραβώντας τους players να ακολουθήσουν όλο και διαφορετικές προσεγγίσεις της ιστορίας.

Φτάνοντας στο βασικό κομμάτι του τίτλου (που δεν είναι άλλο από το gameplay) κατά την πρώτη μου επαφή με τον τίτλο, μία είναι η χαρακτηριστική κίνηση ενός λάτρη του franchise… character creation! Όπως και σε προηγούμενους τίτλους έτσι και εδώ το σύστημα δημιουργίας χαρακτήρα έρχεται εμπλουτισμένο με αυξημένα διαθέσιμα slots και αμέτρητες επιλογές για ένα ιδανικό creation. Μεταξύ μας, όσο χωρητικότητα και να διαθέτει ο τίτλος, όλοι οι πιστοί γνωρίζουν ότι ποτέ δεν είναι αρκετά τα slots. Ειδικά στις προηγούμενες προσθήκες του franchise υπήρχε πάντα το δίλλημα “ποιόν χαρακτήρα να διαγράψω αυτήν τη φορά”. Ασχέτως όμως των σκληροπυρηνικών του είδους η όλη προσθήκη δημιουργίας χαρακτήρα παραμένει αρκετά διασκεδαστική και για τους νέους players. Ανάμεσα στις λεπτομέρειες του creation συναντάμε πιθανά voices, φυλετική διάκριση, οπλοστάσιο και πάει λέγοντας. Αξιοσημείωτο σε αυτό το σημείο είναι και το διαφορετικό combat balance που θα φανεί μέσα από αυτές τις επιλογές. Εν ολίγοις, διαφορετική αντιμετώπιση θα έχει κάποιος υπερβολικά ψηλός χαρακτήρας, απέναντι σε ένα σχετικά κοντό –κάτι που κρατάει κάπως τις ισορροπίες.

Μιας και αγγίξαμε το κομμάτι του balance, ας εμβαθύνουμε λιγάκι περισσότερο σε αυτό. Σε γενικές γραμμές, υπάρχει μια καλή ισορροπία ανάμεσα στους χαρακτήρες, την οποία η Bandai Namco φροντίζει να διατηρήσει με κάθε μέσο. Εντούτοις, αυτό βασίζεται αποκλειστικά στο combat type του κάθε χαρακτήρα. Ουσιαστικά εκεί που κάνει focus η developer ομάδα –και εκεί που πρέπει να εστιάσει και κάθε player- είναι στο πως θα προσεγγίσει κάθε ήρωα. Για παράδειγμα, κάποιοι χαρακτήρες έχουν περισσότερο επιθετική υπεροχή από άλλους, ενώ παράλληλα άλλοι εστιάζουν σε ένα πιο defensive και balanced σύστημα. Εν κατακλείδι, το κλειδί της επιτυχίας βασίζεται κυρίως στην εξοικείωση με το χαρακτήρα και παράλληλα στην σωστή προσέγγιση αυτού. Βέβαια για να είμαστε και ειλικρινείς σε πολλές περιπτώσεις υπάρχει ένα ακόμη κλειδί επιτυχίας το οποίο δεν είναι άλλο από το spamming. Σε ορισμένες περιπτώσεις –και ειδικά σε matches ανάμεσα σε φίλους ή online- ο αγώνας μπορεί να κριθεί κάλλιστα από μια σειρά ορισμένων κινήσεων. Συγκεκριμένα, στην περίπτωση που ο φίλος σας “σπαμάρει” με Voldo το rage quit φαίνεται να ξεπροβάλλει στο προσκήνιο.

Ανεξάρτητα από το μικρό ποσοστό της χαοτικής ανισορροπίας λόγω ορισμένων spamming χαρακτηριστικών, σε γενικές γραμμές το SoulCalibur εστιάζει στη μοναδικότητα του κάθε character από όλες τις πιθανές πλευρές. Ο πιθανός αριθμός συνδυασμών έχει αυξηθεί από τις παλαιότερες προσθήκες, ενώ παράλληλα δε λείπουν τα μαγευτικά effects που συνοδεύουν αυτές. Στην προκείμενη περίπτωση είναι εξαιρετικά θετικό στοιχείο ότι κάθε χαρακτήρας έχει αξιοποιηθεί στο μέγιστο από προοπτικής combo. Ακόμη και στην περίπτωση του Geralt οι πιθανοί συνδυασμοί θα μας κάνουν να νιώσουμε λες και χειριζόμαστε την αυθεντική version του Witcher 3. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα, ανέφερα τον Geralt καθώς είναι και η guest εμφάνιση του φετινού τίτλου. Προσωπικά σαν την αξέχαστη προσθήκη του Darth Vader στο SoulCalibur IV δε νομίζω να ξανασυναντήσω, αλλά και πάλι με χαροποιεί το γεγονός όπου η Bandai Namco φρόντισε μέχρι και για τις πιο μικρές λεπτομέρειες. Από την άλλη, βάθος δε συναντάμε μόνο στο παικτικό σύστημα του κάθε χαρακτήρα, αλλά και στο lore αυτού. Βλέπετε η developer ομάδα φρόντισε να προωθήσει κάπως και το background από το character roster της. Σε γενικές γραμμές, η όλη φύση των fighting games φαίνεται να μεταβάλλεται με την πάροδο του χρόνου. Το μοτίβο του “πάμε για ξυλίκι” φαίνεται να έχει αλλάξει ριζικά, έχοντας τις εταιρίες να στήνουν μεγάλα lores για κάθε χαρακτήρα τους.

Πέρα από το Story Mode, τις ρίζες τους φαίνεται να κρατάνε τα Arcade, Training και Vs. modes. Περιττή η επεξήγηση νομίζω επάνω σε αυτό το κομμάτι. Ότι μπορεί να προσφέρει ένας fighting τίτλος, άλλο τόσο προσφέρει το SoulCalibur VI. Από την άλλη, έχουμε και το online mode το οποίο θα σας αφήσει αμφιλεγόμενα συναισθήματα. Σε γενικές γραμμές λειτουργεί ομαλά χωρίς κάποιο ιδιαίτερο lag ή τυχόν bugs στο προσκήνιο. Η εύρεση αντιπάλου είναι σχετικά γρήγορη και το όλο σύστημα προσπαθεί να πετύχει μια ισορροπία ανάμεσα στους έμπειρους και μη έμπειρους παίχτες. Εντούτοις,, εκεί που η Bandai Namco φαίνεται να μας το χαλάει κάπως είναι στο περιεχόμενο αυτού. Συνοπτικά, το online mode αποτελείται καθαρά και μόνο από απλοϊκά matches, χωρίς την developer να έχει επενδύσει σε ένα σύστημα παρόμοιο σε αυτό που είδαμε το προηγούμενο έτος στο Tekken 7. Κατά τη γνώμη μου, αρκετοί από τους λάτρεις του είδους ευχαριστήθηκαν τα εκπληκτικά τουρνουά που μας πρόσφερε το Tekken –μέσω του online. Εν κατακλείδι, η παραπάνω κίνηση της εταιρίας λειτουργεί σχετικά ως αρνητικό σημάδι για το νέο SoulCalibur.

Έχοντας καλύψει σχεδόν πλήρως το παικτικό σύστημα του νέου τίτλου, έχοντας αναλύσει όλα τα πιθανά modes, το customization, τις νέες προσθήκες –τόσο σε χαρακτήρες αλλά και σε elements- αλλά και σε επίπεδο ανισορροπίας σε ορισμένα σημεία, αξιοσημείωτοι παραμένουν και κάποιοι παλιοί μηχανισμοί που κάνουν comeback στο προσκήνιο. Σε γενικές γραμμές το SoulCalibur VI δε φέρνει κάποια ιδιαίτερη προσθήκη –πέρα από το Reversal Edge το οποίο θα αναλυθεί από το ίδιο tutorial του τίτλου. Παρ’ όλα αυτά, οι πιθανοί συνδυασμοί κινήσεων έχουν αυξηθεί σημαντικά, καθώς συνοδεύονται από τα αξιοθαύμαστα effects που θα μπορούσε να υποστηρίξει ένας τίτλος του 2018.

Για τους φίλους που εστιάζουν και στο αισθητικό κομμάτι του τίτλου δηλώνουμε πως το SoulCalibur είναι άκρως εντυπωσιακό και παράλληλα δελεαστικό. Τα λοιπά backgrounds έχουν σχεδιαστεί στην εντέλεια, κάτω από υψηλής επεξεργασίας συνθήκες, καταφέρνοντας να κλέψουν τις εντυπώσεις. Στα ειδικά του γραφικού τομέα του τίτλου και έχοντας έρθει σε επαφή με αρκετούς fighting τίτλους μέσα στο έτος, η Bandai Namco δίνει ρεσιτάλ. Αν και δε μπορώ να αποφασίσω ανάμεσα στο Injustice 2 και στο SoulCalibur VI πιο αξίζει την πρωτιά, το τελευταίο δεν παύει να εντυπωσιάζει. Η ομορφιά του τίτλου διακρίνεται μέσω των εκθαμβωτικών backgrounds, του λεπτομερούς σχεδιασμού των μοντέλων, αλλά και από τις ξεχωριστές, λοιπές, πινελιές της εταιρίας σε κάθε γωνιά αυτού. Από την άλλη, στο κομμάτι του ήχου η εταιρία δίνει ρέστα, έχοντας μελωδικά sound effects και ικανοποιητικά voice overs.

Εν κατακλείδι, το SoulCalibur VI αφήνει το στίγμα του για το 2018 και υποστηρίζει στιβαρά το fighting genre και για αυτό το έτος. Μέσω ενός ολοκληρωτικού reboot η developer ομάδα καταφέρνει να μας δώσει ένα βιντεοπαιχνίδι που προβάλλει προβάλει μια όμορφη περιπέτεια, αλλά δε ξεχνά τον πρωταρχικό της σκοπό –ο οποίος δεν είναι άλλος από το να μας προσφέρει αμέτρητες ώρες τέρψης με το ακατάπαυστο ξυλίκι.