To PS Vita συμπληρώνει σε λίγες μέρες τα τέσσερα χρόνια κυκλοφορίας σε Ευρώπη και Αμερική (στην Ιαπωνία είχε κυκλοφορήσει το Δεκέμβριο του 2011) και η πορεία του, αν και υπήρχαν οι προοπτικές, δεν ικανοποίησε κανέναν. Έχει μείνει πίσω σε σχέση με τον άμεσο ανταγωνισμό που ακούει στο όνομα 3DS, ωστόσο η Sony θεωρεί ότι είναι σημαντικό κομμάτι για την εταιρεία, αλλά όσον αφορά την Ιαπωνική- Ασιατική αγορά…

PS-Vita-E3

Το αφεντικό της Sony Computer Entertainment Japan/Asia Atsushi Morita μίλησε στο Ιαπωνικό περιοδικό Famitsu και τόνισε ότι το PS Vita έχει επιτυχία στην Ιαπωνία ειδικά μετά τη κυκλοφορία του Minecraft, κάνοντας το μια καλή επιλογή για gamers μικρότερων ηλικιών, παρά το γεγονός ότι όλοι οι εσωτερικοί developers έχουν σταματήσει να το στηρίζουν.

Στην Ιαπωνική αγορά το 2014 το PS Vita πούλησε περίπου 925.000 κονσόλες και το 2015 περίπου 1.200.000, νούμερα αν μη τι άλλο ικανοποιητικά. Η υποστήριξη από τους Ιάπωνες developers είναι δυνατή και το μηχάνημα έχει εξελιχθεί στο σπίτι των JRPG. Από την άλλη, πέρα από το PlayStation Experience, η Sony αγνοεί συστηματικά την ύπαρξη του φορητού της σε όλες τις συνεντεύξεις Τύπου. Οι μεγάλες δυτικές εταιρείες δεν το υποστηρίζουν λόγω χαμηλών πωλήσεων και μένουν κάποιες σποραδικές κυκλοφορίες τύπου Assassins Creed Chronicles και Resident Evil Revelations 2 μαζί με τα καλύτερα indies (που του ταιριάζουν γάντι) για να καλύψουν τις ανάγκες μας….