Πέρασαν κιόλας πέντε χρόνια από την κυκλοφορία του PlayStation 4 και είμαστε σχεδόν βέβαιοι ότι κανείς δε περίμενε αυτή τη ξέφρενη πορεία που έχει διαγράψει, από την ίδια τη Sony μέχρι και τον τελευταίο PSaddict. Ενδεικτικά η κονσόλα έχει ξεπεράσει τα 86 εκατομμύρια παγκοσμίως, έχει συντρίψει τον ανταγωνισμό και έχει εξιλεώσει την ίδια τη Sony για τα λάθη του PS3 και του PS Vita. Παρακάτω θα επιχειρήσουμε μια ιστορική αναδρομή στο παρελθόν και τα σημαντικότερα γεγονότα στη πορεία προς την κορυφή, ενώ θα ρίξουμε και μια ματιά στο μέλλον της κονσόλας, που όπως και να το κάνουμε μπαίνει στα τελευταίο της στάδιο.

Για να ξεκινήσουμε πριν ακόμα τη κυκλοφορία της κονσόλας και το 2012, μαθαίνουμε ότι η Sony μοίραζε dev kits και οι developers παίρναν μια πρώτη γεύση, ενώ το PS4 είχε την κωδική ονομασία Orbis. Η Sony αναγνώρισε τα λάθη του PS3, που είχαν να κάνουν με τον «δύσκολο» για τους προγραμματιστές Cell επεξεργαστή, που είχε σαν αποτέλεσμα όλα τα multiplatform σχεδόν να είναι κατώτερα σε σχέση μετις εκδόσεις Xbox 360 , και την εξωφρενική τιμή εκκίνησης στα €600 και παίρνει τις σωστές αποφάσεις για το PS4.

Αρχές του 2013 και στη Νέα Υόρκη στις 20 Φεβρουαρίου η Sony οργανώνει event που παρουσιάζει λεπτομέρειες για την επερχόμενη κονσόλα της, χωρίς ωστόσο να παρουσιάζει το design. Ο τότε CEO Andrew House σε συνδυασμό με τον lead engineer Mark Cerny, που είχε ομολογουμένως κάνει πολύ καλή δουλειά με το hardware του PS Vita, παρουσιάζουν τα χαρακτηριστικά της κονσόλας, που δεν είναι τίποτα άλλο παρά είναι ένα overcharged PC, που περιλαμβάνει CPU με έναν οχταπύρηνο x86-64 AMD “Jaguar” επεξεργαστή και GPU με 1.84 TFLOPS, AMD next-generation Radeon και 8 GB GDDR5 memory.

Επίσης παρουσιάστηκε και το εντυπωσιακό Dualshock 4, που σε συνεργασία με τη Bungie ήταν πιο εργονομικό και με καινούρια χαρακτηριστικά, όπως το lightbar, το ενσωματωμένο μικρόφωνο, η γυροσκοπική κίνηση και το touchpad, που για να λέμε και του στραβού το δίκιο δεν έχει αξιοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό. Από παιχνίδια πήραμε μια γεύση με τα αποκλειστικά Knack, Driveclub, Killzone: Shadow Fall και inFamous: Second Son.Τρομερή εντύπωση προκαλεί το tech demo της Capcom που θα ήταν free to play κιόλας με την ονομασία Deep Down, αλλά πέντε χρόνια μετά και ακόμα το βλέπουμε…Η παρουσίαση σίγουρα μας άνοιξε την όρεξη, αλλά το σημείο κλειδί για την επιτυχία θα ήταν άλλο και φυσικά μιλάμε για την τιμή, αλλά και τα λάθη της Microsoft που ήταν μοιραία….

Η επόμενη φορά που ακούσαμε για το PlayStation 4 ήταν η Ε3 του 2013 ή αλλιώς το μεγάλο γλέντι της Sony. Ο Andrew House παρουσιάζει και επισήμως την κονσόλα, αλλά τα χτυπήματα της Sony στη Microsoft ήταν τόσο δυνατά που είχαμε Knockout από τον πρώτο γύρο. Το Xbox One που είχε παρουσιαστεί ήδη θα κόστιζε €499 λόγω του ενσωματωμένου και αποτυχημένου Kinect, ενώ αλγεινή εντύπωση άφησε και η πολιτική της εταιρείας με DRM προστασία, που απαιτούσε καθημερινή σύνδεση στο internet για να παίξεις, και το κλείδωμα των μεταχειρισμένων παιχνιδιών. Βλέποντας όλα τα παραπάνω οι επιτελείς της Sony δε μπορούσαν να τα αφήσουν ανεκμετάλλευτα και ανακοινώνουν το PS4 στα €399, ενώ μπορούσες να παίξεις μεταχειρισμένα παιχνίδια και δε χρειαζόταν να είσαι συνέχεια online(θυμηθείτε παρακάτω το video με το απίστευτο τρολάρισμα στον ανταγωνισμό). Παράλληλα είδαμε τα inFamous: Second Son, The Order: 1886 και το επόμενο μεγάλο παιχνίδι της Bungie, το Destiny. Το ρητό η αρχή είναι το ήμισυ του παντός βρήκε την απόλυτη εφαρμογή του στην τρέχουσα γενιά, με το PS4 να κυριαρχεί από την αρχή και την Microsoft να τα έχει χαμένα…

Επόμενη έκθεση που μαθαίνουμε για την ημερομηνία κυκλοφορίας της κονσόλας είναι η Gamescom 2013. Το PlayStation 4 θα κυκλοφορούσε στις 15 Νοεμβρίου στην Αμερική, ενώ στην Ευρώπη 2 εβδομάδες αργότερα, στις 29 Νοεμβρίου. Στη χώρα μας υπήρχε επιπλέον καθυστέρηση και κυκλοφόρησε στις 13 Δεκεμβρίου του 2013 και με καπέλο €10 στα €409. Αυτό βέβαια δε μας επηρέασε καθόλου, καθώς η ζήτηση ήταν τεράστια και οι ανάγκες δε μπορούσαν να καλυφθούν με αποτέλεσμα πολλοί παίκτες να χρειαστεί να περιμένουν για αρκετό καιρό. Τα ρεκόρ που έσπασαν αρκετά και η επιτυχία ήταν κάτι που λίγοι περίμεναν, ακόμα και η ίδια η Sony. Οι launch τίτλοι δεν ήταν κάτι εντυπωσιακό, καθώς τα third party παιχνίδια ήταν cross gen, ενώ επίδειξη δυνατοτήτων κυρίως στον τεχνικό τομέα έκανε το Killzone: Shadow Fall και ευχάριστη έκπληξη ήταν το Resogun που δόθηκε στο PS Plus, που έγινε υποχρεωτικό για το online multiplayer, αλλά πέρασε στα ψιλά…

Σημαντικότερο γεγονός για το 2014 δε θα μπορούσε να είναι κάτι άλλο από τη γέννηση του PSaddict, που από τότε προσπαθεί να σας ενημερώνει σωστά και αντικειμενικά για όλα τα θέματα που αφορούν τις κονσόλες της αγαπημένης μας εταιρείας. Εντάξει αστειευόμαστε λιγάκι και επιστρέφουμε στην πορεία του PS4 που σιγά σιγά βρίσκει τα πατήματα του και εμπλουτίζει τη βιβλιοθήκη του. Τον Μάρτιο του 2014 κυκλοφορεί το inFamous Second Son και η Sucker Punch εκμεταλλεύεται σε μεγάλο ποσοστό τις δυνατότητες του PS4 και εντυπωσιάζει στον τεχνικό τομέα. Η χρονιά σε γενικές γραμμές κυλάει ήρεμα, καθώς το κλίμα για το μέλλον των κονσολών δεν ήταν και το καλύτερο και οι περισσότερες εταιρείες περίμεναν να δούνε την αποδοχή και μετά να επενδύσουν στην τρέχουσα γενιά. Στην Ε3 του 2014 έχουμε το πρώτο tease του Uncharted 4: A Thief’s End, την αποκάλυψη του Bloodborne, που εν τέλει επρόκειτο για ένα από τα καλύτερα exclusive της κονσόλας και διάφορων δυνατών third party τίτλων  όπως τα Destiny, Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, Far Cry 4 και Batman: Arkham Knight. Επίσης είχαμε την αποκάλυψη του PlayStation Now, που ήταν μια φιλόδοξη streaming υπηρεσία και θα επέτρεπε να παίζουμε παιχνίδια όπως το The Last of Us, Uncharted και God of War Ascension σε αρκετές συσκευές της Sony, όπως το PS4, το PS Vita εώς και τηλεοράσεις Bravia. Με το πέρασμα του χρόνου το project δε περπάτησε αρκετά και θα λέγαμε ότι είναι ακόμα και σήμερα μπροστά από την εποχή του, ενώ στην Ελλάδα δεν είναι διαθέσιμο ακόμα και σήμερα, προφανώς λόγω των χαμηλών ταχυτήτων του internet.

Το 2014 το brand του PlayStation συμπλήρωνε 20 χρόνια και η Sony τον Δεκέμβρη διοργανώνει το PlayStation Experience, όπου βλέπουμε gameplay και μένουμε με τα σαγόνια κάτω με το Uncharted 4, ανακοινώνεται ως αποκλειστικό το Street Fighter V και τα Persona 5 και Yakuza 5 θα κυκλοφορούσαν και στη Δύση. Απολογιστικά το 2014 ήταν μια χρονιά ήρεμη με σημαντικές όμως κυκλοφορίες όπως τα Destiny, Shadow of Mordor, Far Cry 4 και φυσικά δύο μεγάλα remaster τα Grand Theft Auto V και The Last of Us Remastered. Από αποκλειστικούς τίτλους πλην του inFamous Second Son, είχαμε το προβληματικό λανσάρισμα του DriveClub (που ωστόσο μετά από καιρό μεταμορφώθηκε σε εξαιρετικό παιχνίδι) και κατά δεύτερο λόγο το Little Big Planet 3.

Το 2015 τα πράγματα αρχίζουν και παίρνουν το δρόμο τους και η γενιά αρχίζει να δείχνει τα δόντια της. Αν κάτι έχει μείνει ιδιαίτερα στη μνήμη μας είναι η εκπληκτική παρουσία της Sony στην Ε3. Η ανακοίνωση της τριπλέτας The Last Guardian, Final Fantasy VII Remake και Shenmue III προκάλεσε ενθουσιασμό, ενώ παρουσιάστηκαν και νέα IP της Sony όπως το Horizon: Zero Dawn και Dreams. Μετά από τόσα χρόνια βέβαια, έχουν κυκλοφορήσει μόνο τα The Last Guardian και Horizon: Zero Dawn και τα υπόλοιπα ακόμα τα αναμένουμε, οπότε ο ενθουσιασμός ίσως και να μη δικαιολογούνταν σε τόσο μεγάλο βαθμό. Την ίδια χρονιά στο PlayStation Experience βλέπουμε λίγο από Final Fantasy VII Remake και Uncharted 4: A Thief’s End, ενώ παρουσιάζονται και τα Nioh και το remake του Ratchet & Clank. Στα αξιοσημείωτα βέβαια της χρονιάς είναι και η ρήξη της Konami με τον θρυλικό Hideo Kojima μετά τη κυκλοφορία του Metal Gear Solid V: The Phantom Pain και η συνεργασία με τη Sony που θα έχει ως πρώτο αποτέλεσμα την κυκλοφορία του Death Stranding.

Το 2015 ήταν γεμάτο από την αρχή μέχρι το τέλος με κυκλοφορίες που έγραψαν ιστορία. Από exclusives ξεχώρισαν τα Bloodborne, Until Dawn και τα remaster Uncharted: The Nathan Drake Collection και God of War III Remastered, ενώ το πρώτο αποκλειστικό της χρονιάς το The Order: 1886 δέχτηκε σκληρή κριτική για τη μικρή διάρκεια του, αν και είχε να επιδείξει εντυπωσιακά γραφικά και καλό shooting. Από third party κυκλοφορίες είχαμε το The Witcher 3: Wild Hunt, Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, Batman: Arkham Knight, Fallout 4, Call of Duty: Black Ops 3 και Assassin’s Creed Syndicate. Το νερό είχε μπει για τα καλά στο αυλάκι και το PlayStation 4 είχε γεμίσει αρκετά τη βιβλιοθήκη με must have τίτλους, ενώ και το μέλλον προμηνυόταν ακόμα καλύτερο.

Το 2016 και διανύοντας τον τρίτο χρόνο της κονσόλας η Sony αποφασίζει να κυκλοφορήσει νέο hardware. To PS VR κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 2016 και η είσοδος της Sony στη virual reality τεχνολογία προκάλεσε αμέσως το ενδιαφέρον. Πουλάει από την αρχή καλύτερα από τον ανταγωνισμό, ξεκινάει στα €409 στη χώρα μας και μοιράζει υποσχέσεις για ένα καλύτερο μέλλον. Σχεδόν δύο χρόνια μετά θα μπορούσαμε να πούμε ότι το VR είναι μια τεχνολογία που θέλει ακόμα τον χρόνο της και είμαστε σε πρώιμο στάδιο. Λίγες εταιρείες έχουν επενδύσει σε τίτλους για το PS VR, καθώς τα νούμερα προφανώς και δε βγαίνουν. Ίσως στην επόμενη γενιά να δούμε πολλά περισσότερα από το μέτωπο του Virtual Reality.

Όπως και στις προηγούμενες γενιές έτσι και στην τωρινή η Sony κυκλοφορεί το Slim μοντέλο. Το PS4 Slim κυκλοφορεί στην αγορά τον Σεπτέμβρη του 2016 στα €300, αλλά αυτό που κάνει τη διαφορά και αποτελεί μια καινοτομία της γενιάς που λογικά θα δούμε και στις επόμενες είναι το λεγόμενο mid gen upgrade.

To PS4 Pro κυκλοφόρησε στα €409 τον Νοέμβριο του 2016 και είναι μια premium έκδοση της κονσόλας και προσφέρει ποιοτική αναβάθμιση στους περισσότερους τίτλους ειδικά αν έχετε 4Κ tv. Περισσότερη ανάλυση για τις διαφορές των δύο συστημάτων μπορείτε να δείτε εδώ.

Εκτός όμως από το hardware η Sony εντυπωσιάζει και στον τομέα του software. Στην Ε3 του 2016 επικρατεί πανικός καθώς ανακοινώνονται τα God of War, Spiderman, Days Gone, Detroit Become Human, Resident Evil VII, Crash Bandicoot N Sane Trilogy και Death Stranding. Επίσης έχουμε ημερομηνία κυκλοφορίας για τα Horizon Zero Dawn και The Last Guardian. Τα περισσότερα από αυτά έχουν ήδη κυκλοφορήσει και έχουν ανταποκριθεί και με το παραπάνω στον ντόρο που είχε δημιουργηθεί, ενώ αναμένουμε το Days Gone που είναι κοντά και ξέρουμε ημερομηνία κυκλοφορίας, ενώ το Death Stranding είναι ένα μεγάλο μυστήριο και δε θα μπορούσε βέβαια να είναι αλλιώς όταν δημιουργός του είναι ο Hideo Kojima…. Στο PlayStation Experience του 2016 αποκαλύπτεται το πολυαναμενόμενο The Last of Us Part II και το Uncharted: The Lost Legacy. 

Βέβαια το 2016 είναι η χρονιά της Naughty Dog, καθώς κυκλοφόρησε το καταπληκτικό Uncharted 4: A Thief’s End, που ήταν ο καλύτερος επίλογος της ιστορίας του Nathan Drake. To συγκεκριμένο franchise έχει γράψει με χρυσά γράμματα το όνομα του στην ιστορία του PlayStation και είναι σχεδόν βέβαιο ότι όσα ιστορικά αφιερώματα και να γίνονται στο μέλλον για το brand του PlayStation θα βρίσκεται σε περίοπτη θέση. Σε πολύ μικρότερο βαθμό βέβαια κάτι παρόμοιο θα συμβαίνει με το Ratchet & Clank της Insomniac, που ήταν μια τριλογία που έδωσε ώθηση στο PS2. Η Insomniac το θύμισε στους παλιότερους και το γνώρισε στους νεώτερους με το εκπληκτικό remake του αρχικού τίτλου που κυκλοφόρησε. Το The Last Guardian ή αλλιώς το γεφύρι της Άρτας επιτέλους κυκλοφόρησε μετά από 8 χρόνια, αφού είχε ανακοινωθεί στην Ε3 του 2009. Δεν είχε την τεράστια εμπορική επιτυχία, αλλά πρόκειται για ένα παιχνίδι αναχρονιστικά όμορφο. Από third party κυκλοφορίες ξεχώρισαν τα DOOM, Rise of the Tomb Raider, Overwatch, Battlefield 1, Final Fantasy XV, Dark Souls III και Watch Dogs 2. Βέβαια το ανέκδοτο της χρονιάς ήταν η ανάδειξη ως game of the year στα The Games Awards του Overwatch αντί του Uncharted 4. Δείτε παρακάτω τη δεκάδα με τα καλύτερα του 2016, όπως τα ψηφίσατε οι αναγνώστες του PSaddict, όπου είχε αποκατασταθεί η τάξη…

Το 2017 η Sony όσον αφορά τις παρουσιάσεις στις διάφορες εκθέσεις ρίχνει τους ρυθμούς. Στην Ε3 έχουμε μια απλή και λιτή παρουσίαση, που δεν ενθουσίασε σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές. Οι μεγαλύτερες νέες ανακοινώσεις ήταν το remake του Shadow of the Colossus και το DLC Frozen Wilds του Horizon Zero Dawn. Είχαμε και third party ανακοινώσεις όπως τα Monster Hunter: World, Destiny 2 και Call of Duty: WWII, αλλά και εντυπωσιακά gameplay videos από Spiderman, Days Gone, Detroit Become Human και Uncharted: The Lost Legacy. Στο PlayStation Experience του 2017 άλλο ένα κλασικό παιχνίδι της εποχής του PS One θα γίνει remaster και μιλάμε για το Medievil, που λογικά θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2019.

Όσο νωχελική και αν ήταν η παρουσία της Sony, όσον αφορά καινούριες ανακοινώσεις, τόσο καταπληκτικά κυλούσε το 2017 από άποψη κυκλοφοριών. Στο πρώτο εξάμηνο του 2017 κυκλοφόρησαν αποκλειστικά για το PS4 τα Horizon Zero Dawn, Gravity Rush 2, Persona 5, Yakuza 0 και Wipeout Omega Collection, ενώ από third party είχαμε τα Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands, Tekken 7, NieR: Automata, Injustice 2, Ni Oh και το Resident Evil 7, που εκτός από άριστο έκανε και επίδειξη των δυνατοτήτων του PS VR. Αλλά και την υπόλοιπη χρονιά το πρόγραμμα ήταν γεμάτο με third party κυρίως κυκλοφορίες όπως τα Hellblade, Call of Duty: WWII, Assassin’s Creed Origins, αλλά και τα Gran Turismo Sport και Uncharted: The Lost Legacy της Sony.

Και αν δεν έφταναν όλα αυτά θα πρέπει να τονίσουμε και την άνοδο του PS Plus και δε μιλάμε μόνο για την τιμή που από €50 πήγε στα €60. Τις πρώτες χρονιές είχαμε χορτάσει αδιάφορα indies, αλλά το 2017 φτάσαμε στο σημείο να δίνονται τίτλοι όπως τα Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain, Until Dawn, Just Cause 3, inFamous: Second Son, Tearaway Unfolded και LittleBigPlanet 3.

Και φτάνουμε στο 2018 που δε ξέρουμε αν είναι όντως η καλύτερη χρονιά της τρέχουσας γενιάς, καθώς και το 2017 ήταν ιδιαίτερα δυνατό. Η παρουσία της Sony στην Ε3 επικεντρώθηκε στα βαριά χαρτιά της και είδαμε εντυπωσιακά gameplay από τα The Last of Us Part II, Ghost of Tsushima, Death Stranding και το Spiderman που κυκλοφόρησε ήδη και μας αποζημίωσε για τα καλά. Αλλά δεν ήταν μόνο αυτά, καθώς είδαμε το Control της Remedy, το αναπόφευκτο Ni Oh 2 και η μεγάλη έκπληξη με το trailer του εντυπωσιακού Resident Evil 2 Remake που πλησιάζει επικίνδυνα. Ευχάριστη έκπληξη ήταν και το γεγονός ότι το εξαιρετικό Call of Duty: Black Ops III δόθηκε δώρο στο PS Plus.

Όσον αφορά τους τίτλους του 2018 τι να πρωτοθυμηθεί κανείς αν και όλα είναι πρόσφατα. Το επικό reboot του God of War που κέρδισε και το βραβείο Game of the Year, τη μεγαλειώδη επιστροφή της Rockstar με το Red Dead Redemption 2 που σημειωτέον είναι και πιθανότατα ο μόνος τίτλος της για την τρέχουσα γενιά, το Spiderman της Insomniac που έφτασε τον πήχη στο Θεό, όσον αφορά παιχνίδια με super ήρωες ή το καλύτερο παιχνίδι της Quantic Dream, το Detroit: Become Human. Ακόμα και το Assassin’s Creed Odyssey και λόγω ελληνικής θεματολογίας βγήκε εξαιρετικό ακολουθώντας τη συνταγή του περσινού Origins. Η καλή μέρα βέβαια φαίνεται από το πρωί και το 2018 ξεκίνησε εντυπωσιακά με τίτλους όπως τα Monster Hunter : World, Shadow of the Colossus, Far Cry 5, Yakuza 6: The Song of Life, A Way Out και Ni no Kuni II: Revenant Kingdom. Αλλά και η συνέχεια ήταν ανάλογη και τους τελευταίους μήνες κυκλοφόρησαν τα Call of Duty: Black Ops 4, SoulCalibur VI, Hitman 2, Spyro Reignited Trilogy, Battlefield V, Shadow of the Tomb Raider και φυσικά όλα τα αθλητικά με FIFA 19, NBA 2K19 και PES 2019, που δεν αναφέραμε καθόλου στο αφιέρωμα, αλλά είναι εξαιρετικά καθόλη τη διάρκεια της γενιάς.

Το PS Plus συνέχισε στα υψηλά στάνταρ του 2017 και ξεχώρισαν τίτλοι όπως τα Deus Ex: Mankind Divided, Bloodborne, Ratchet & Clank, Mad Max, Beyond: Two Souls, Rayman Legends, Call of Duty: Black Ops III, Heavy Rain, Mafia III, Destiny 2, God of War III Remastered, Yakuza Kiwami, Bulletstorm: Full Clip Edition και Onrush και θεωρούμε ότι άνετα άξιζε τα 60Ε της ετήσιας συνδρομής.

Συνοψίζοντας με λίγα λόγια αυτά τα πέντε χρόνια μας έχουν προσφέρει ιδιαίτερες συγκινήσεις και θεωρούμε ότι όσοι αγόρασαν το PS4 είναι απόλυτα ευχαριστημένοι με την επιλογή τους. Η βιβλιοθήκη από τίτλους είναι η πιο γεμάτη από κάθε άλλη κονσόλα ή και PC με τα καταπληκτικά exclusives της Sony, που όπως και να το κάνουμε είναι καθοριστικός παράγοντας επιλογής. Τα remaster και remakes επίσης βοήθησαν ειδικά στα πρώτα σχετικά άδεια χρόνια, ενώ όλα τα multiplatform έτρεχαν καλύτερα σε σχέση με το Xbox One (μιλάμε για τις βασικές κονσόλες και όχι για τα PS4 Pro και Xbox One X, όπου το δεύτερο είναι ισχυρότερο). Η σχέση εμπιστοσύνης με τη Sony έχει αποκατασταθεί μετά τα πρώτα παγωμένα χρόνια του PS3 και την αποτυχία του PS Vita και το μέλλον φαντάζει λαμπρό, ειδικά αν η εταιρεία συνεχίσει στο ίδιο μοτίβο και στην επόμενη γενιά.

Μιλώντας για επόμενη γενιά είναι κοινό μυστικό ότι οι εταιρείες ετοιμάζουν πυρετωδώς τους διαδόχους, αλλά η πιθανότερη ημερομηνία κυκλοφορίας είναι κοντά στα τέλη του 2020. Και όπως και στις προηγούμενες γενιές η Sony δε πρόκειται να εγκαταλείψει έτσι εύκολα το PS4. Η κονσόλα έχει δύο με τρία χρόνια ζωής ακόμα και οι πωλήσεις συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Υπολογίζουμε τέτοια εποχή του χρόνου να έχει πιάσει τα 100 εκατομμύρια κονσόλες και ίσως να ξεπεράσει και το αρχικό PS One. Έτσι όπως πάει θα βρίσκεται μόνο πίσω από το αξεπέραστο PS2 σε πωλήσεις και αυτό είναι σπουδαίο επίτευγμα. Δε πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχουν πολύ δυνατά exclusives να δούμε το επόμενο διάστημα και μιλάμε για τα Days Gone, Dreams, Medievil, Ghost of Tsushima, Death Stranding και The Last of Us Part II, ενώ φυσικά και θα κυκλοφορήσουν και άφθονα multiplatform. Απολαύστε λοιπόν την αγαπημένη μας κονσόλα, έχει ακόμα πολλά να δώσει!