Το Prince of Persia είναι μια σειρά –βιντεοπαιχνιδιών- δράσης και περιπέτειας, με platform χαρακτηριστικά, όπου πρωτοκυκλοφόρησε το 1989 για το Apple II. Η σειρά αποτελεί δημιουργία του Jordan Mechner, με πρωταρχικό εκδότη την Brøderbund. Κατ’ ακολουθίαν, εκδότης υπήρξε και η Learning Company. Φτάνοντας στο σήμερα, τα δικαιώματα του εκδότη ανήκουν στη γνωστή σε όλους μας, Ubisoft.

prince main

Ο Jordan Mechner, έπειτα από την επιτυχία του με το “Karateka”, ήταν αποφασισμένος για την υλοποίηση του επόμενού του project. Εμπνευσμένος, λοιπόν, από τη συλλογή παραμυθιών της Μέσης Ανατολής “Χίλιες και μία vύχτες”, αλλά καθώς και τις περιπέτειες των Ιντιάνα Τζόουνς και Ρομπέν των Δασών δημιούργησε το Prince of Persia. Ένα ακόμη ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του τίτλου ήταν η νέα animation μέθοδος του Mechner. Ο συγκεκριμένος χρησιμοποίησε αυτό που αποκαλούμε “Rotoscoping” – έναν animation συνδυασμό μολύβι-σκίτσου, με αυτόν της ζωντανής δράσης. Εν κατακλείδι, μία μέθοδο αρκετά υποσχόμενη, αλλά και ελκυστική για την τότε εποχή.

Prince of Persia Classic

Ο πρώτος τίτλος κυκλοφόρησε στην Αμερική τον Οκτώβριο του 1989, ενώ στην Ευρώπη το 1990. Η πλοκή του παιχνιδιού είναι η εξής. Βρισκόμαστε στην Αυτοκρατορία των Σασσανιδών, κατά την περίοδο πολέμου. Ο Σουλτάνος απουσιάζει στο πεδίο της μάχης, καθώς ο βεζίρης του, ο Jaffar, επιδιώκει να καταλάβει την Αυτοκρατορία. Ως μόνο του εμπόδιο παραμένει η κόρη του Σουλτάνου, την οποία φυλακίζει στον πύργο και της προσφέρεις ελευθερία (ως γυναίκα του) ή θάνατο. Σε αυτό το σημείο, ο main χαρακτήρας μας (The Prince) έρχεται αντιμέτωπος με τις δυνάμεις του Jaffar, επιδιώκοντας να σώσει την κόρη του Σουλτάνου.

Ο πρώτος τίτλος της σειράς δέχτηκε υψηλές κριτικές, όπως και πωλήσεις. Αξιοσημείωτο παραμένει το επίπεδο δυσκολίας του, κατά το οποίο ο παίκτης έπρεπε να τερματίσει τον τίτλο κάτω από συγκεκριμένο χρόνο, αλλιώς η κόρη του Σουλτάνου θα έβρισκε τραγικό θάνατο. Αν και σε πρωταρχικό στάδιο οι πωλήσεις ήταν χαμηλές στην Αμερική, από το 1990 και μετά την κυκλοφορία του στην Ιαπωνία κατάφερε να φτάσει τις 2 εκ. πωλήσεις.

Prince_of_Persia
Gameplay από τον κλασσικό τίτλο

Το 1993 η Brøderbund κυκλοφόρησε το δεύτερο -και τελευταίο- της τίτλο, με ονομασία “Prince of Persia 2: The Shadow and the Flame”. Η ιστορία λαμβάνει μέρος 11 ημέρες μετά τα γεγονότα του πρώτου παιχνιδιού. Κατά το χρονικό, αυτό διάστημα, ο πρίγκιπας έχει αναγνωριστεί ως ήρωας και ετοιμάζεται να παντρευτεί την κόρη του Σουλτάνου. Παρ’ όλα αυτά, κατά τη διάρκεια της τελετής ο Jaffar επιστρέφει και μεταμορφώνει τον πρίγκιπα σε ζητιάνο, κλέβοντας την εμφάνισή του. Εν ολίγοις, ο πρίγκιπας άμεσα καταδιώκεται από την φρουρά και οι νέες περιπέτειες ξεκινούν.

Ο δεύτερος τίτλος κατάφερε να κερδίσει ανώτερες κριτικές από τον πρώτο. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν αρκετά κενά στο σενάριο, τα οποία ο Mechner ήθελε να τα επεξηγήσει σε ένα sequel –το οποίο ποτέ δεν υλοποιήθηκε. Όσον αφορά το gameplay δεν υπήρξε κάποια τρομερή αλλαγή.

prince_of_persia_2_the_shadow_and_the_flame-1920x1080
Fact: Ο πρώην δικτάτορας Μουαμάρ αλ Καντάφι ήταν θαυμαστής του Prince of Persia

Το τρίτο μέρος της τριλογίας κυκλοφόρησε το 1999. Αυτή τη φορά ομάδα ανάπτυξης υπήρξε η Red Orb Entertainment, ενώ το ρόλο του εκδότη ανάλαβε η The Learning Company. Με ονομασία “Prince of Persia 3D”, το παιχνίδι μας οδηγεί σε ένα ταξίδι του πρίγκιπα και του Σουλτάνου. Οι δύο, κατευθυνόμενοι προς τον αδελφό του Σουλτάνου βρίσκονται αιχμάλωτοι –από τον ίδιο. Η αιτία της αιχμαλωσίας αποτελεί το γεγονός ότι ο Σουλτάνος αθέτησε την υπόσχεσή του στον αδελφό του, κατά την οποία έπρεπε να παντρέψει την κόρη του με τον υιό του αδελφού του.

Σε γενικά πλαίσια, ο τρίτος και τελευταίος τίτλος δέχτηκε μέτριες κριτικές, λόγω κάποιων τεχνικών προβλημάτων. Έναν χρόνο αργότερα, δημιουργήθηκε μία νέα έκδοση για το Sega Dreamcast, με την ονομασία “Prince of Persia: Arabian Nights”, η οποία βελτίωσε την κατάσταση.

arabian nights
Το «Arabian Nights» έκανε μία μεγάλη πρόοδο στην πορεία της σειράς…

Μέσα στα επόμενα χρόνια –συγκεκριμένα από το 2003 μέχρι και το 2005- η Ubisoft μας έδωσε τη νέα τριλογία, με τα “The Sands of Time”, “Warrior Within” και “The Two Thrones”. Η συγκεκριμένη τριλογία της Ubisoft αποτελεί μία από τις καλύτερες τριλογίες παιχνιδιών. Τα τρία νέα παιχνίδια ακολουθούν ένα νέο μονοπάτι και από άποψη gameplay, αλλά και σεναρίου.

Στον πρώτο τίτλο (The Sands of Time) ο πρίγκιπας κλέβει ένα στιλέτο –με μαγικές ιδιότητες- των αντιπάλων του, με σκοπό να το παραδώσει στον πατέρα του. Παρ’ όλα αυτά, ένας ύπουλος βεζίρης δελεάζει τον πρίγκιπα να χρησιμοποιήσει το στιλέτο, με αποτέλεσμα να ξυπνήσει μία αρχαία κατάρα και όλο το βασίλειο να μεταμορφωθούν σε ζωντανούς νεκρούς. Οι μόνοι επιζώντες αποτελούν ο πρίγκιπας, ο βεζίρης και μία γυναίκα (Farah). Αν και το παιχνίδι αποτελούσε ένα αριστούργημα στο χώρο του gaming, οι πωλήσεις υπήρξαν αρκετά απογοητευτικές. Ως αποτέλεσμα, η Ubisoft παραχώρησε μαζί με το The Sands of Time και άλλους τίτλους, ώστε να ανεβάσει τα ποσοστά. Μέχρι και το 2006 κατάφεραν να πουλήσουν 700,000 τεμάχια.

sands time
Το πρώτο παιχνίδι από την Ubisoft…

Τον αμέσως, επόμενο χρόνο, η Ubisoft μας έδειξε ότι δεν πτοήθηκε καθόλου και κυκλοφόρησε το επόμενο μέρος της σειράς, με ονομασία “Warrior Within”. Ο συγκεκριμένος τίτλος κυκλοφόρησε τον αμέσως επόμενο χρόνο από την Pipeworks, με ονομασία “Prince of Persia: Revelations” για το PSP. Οι περισσότερες κριτικές του τίτλου έδειχναν ότι πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο βήμα της σειράς, καθώς το όλο concept πήρε μία άλλη στροφή. Ένα ποσοστό δέχτηκε τις νέες αλλαγές ως κάτι το αναζωογονητικό, ενώ το υπόλοιπο θεώρησε ότι έχασε τη μαγεία της σειράς. Στη δεύτερη περίπτωση άνηκε και ο ίδιος ο Mechner, ο οποίος απουσίαζε από την ανάπτυξη του Warrior Within. Ο τίτλος παίρνει μέρος 7 χρόνια μετά τα γεγονότα του The Sands of Time, όπου ο πρίγκιπας βρίσκεται κυνηγημένος από τον Dahaka, ο οποίος χρειάζεται νεκρό αυτόν ώστε να εκπληρώσει την αρχαία προφητεία.

warrior wit. jpg
Το δεύτερο μέρος από την Ubisoft είναι ίσως το καλύτερο για τους περισσότερους θαυμαστές -ανεξαιρέτως που δεν συμμετέχει ο Mechner.

Έχοντας δημιουργήσει ένα ήδη δυνατό franchise, η Ubisoft δε χάνει χρόνο στο να δημιουργήσει το τρίτο μέρος, με ονομασία “The Two Thrones”. Το παιχνίδι ακολουθεί τα γεγονότα του δεύτερου ending του “Warrior Within”, όπου ο πρίγκιπας νίκησε τον Dahaka και γύρισε το χρόνο, πρώτου δημιουργηθούν τα “Sands of Time”. Γυρνώντας όμως στο παρελθόν, βρίσκεται αντιμέτωπος ακόμη μία φορά με τον βεζίρη. Ο τίτλος –πέρα από την εξαιρετική ιστορία του- φημίζεται για το δυνατό gameplay του, συνδυάζοντας το combat, αλλά και τα platform χαρακτηριστικά εξαιρετικά. Το 2007 δημιουργήθηκε και η Wii έκδοση του παιχνιδιού με ονομασία “ Prince of Persia: Rival Swords”.

prince two thrones
Η καλή και η κακή πλευρά του Prince στο «The Two Thrones».

Το 2007 και το 2008, η Ubisoft αποφάσισε να κάνει ένα διάλειμμα από την υπάρχουσα σειρά, δημιουργώντας ένα remake του κλασσικού Prince of Persia, αλλά και αποφασίζοντας ένα reboot με ονομασία “Prince of Persia” (2008).

Σχετικά με το remake του κλασσικού Prince of Persia υπήρξε μεγάλη ανταπόκριση από τους fan της σειράς. Οι αναβαθμίσεις στον τεχνικό τομέα και οι νέες προσθήκες έκαναν προσιτό τον τίτλο για το καινούργιο κοινό, αλλά και ενδιαφέρον για το παλιό. Από την άλλη, ο δεύτερος τίτλος αποτελούσε ένα reboot της σειράς, το οποίο δέχτηκε υψηλές κριτικές και μεγάλη ανταπόκριση. Τον ίδιο χρόνο κυκλοφόρησε και ένα αποκλειστικό του DS, με ονομασία “The Fallen King”, όπου αποτελούσε sequel του προηγούμενου παιχνιδιού.

prince 2008
Ο Prince μετά το reboot…

Φτάνοντας και στον τελευταίο τίτλο και έχοντας αφήσει ένα κενό 2 χρόνων, η Ubisoft δημιουργεί το “The Forgotten Sands”. Αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό του τίτλου αποτελεί ότι το σενάριο επιστρέφει στη δεύτερη τριλογία. Το νέο, λοιπόν, βιντεοπαιχνίδι της Ubisoft λαμβάνει μέρος ανάμεσα από τα “The Sands of Time” και “Warrior Within”. Είναι το δεύτερο παιχνίδι το οποίο λαμβάνει τόπο ανάμεσα σε αυτούς τους 2 τίτλους, με πρωταρχικό το “ Battles of Prince of Persia”, το οποίο είχε κυκλοφορήσει αποκλειστικά για το DS, πίσω στο 2005 (το ανέφερα τώρα, λόγω της αλυσίδας).

Στο Battles of Prince of Persia ο πρίγκιπας ενώ βρίσκεται αντιμέτωπος με τον Dahaka, εμπλέκεται άθελά του ανάμεσα σε πόλεμο με την Περσία και την Ινδία. Από την άλλη πλευρά, στο The Forgotten Sands, καθώς ο πρίγκιπας ταξιδεύει προς το βασίλειο του αδελφού του, έρχεται αντιμέτωπος με αντίπαλες δυνάμεις του βασιλείου, οι οποίες επιδιώκουν να ξυπνήσουν αρχαίες δυνάμεις.

prince movie
Ο Jake Gyllenhaal στο ρόλο του Prince

Σχετικά με το “The Forgotten Sands”, αν και δέχτηκε μέτριες προς υψηλές κριτικές, προώθησε τις πωλήσεις η ταινία “ Prince of Persia: The Sands of Time” η οποία κυκλοφόρησε την ίδια περίοδο. Το παιχνίδι σημείωσε μεγάλη πρόοδο σε οπτικοακουστικό επίπεδο, καθώς και σε gameplay. Το παιχνίδι αποτελεί τον τελευταίο –μέχρι στιγμής- τίτλο της σειράς.

Εν κατακλείδι, φτάνοντας στο 2016 δεν έχει ειπωθεί μία σίγουρη δήλωση για ένα νέο τίτλο. Εντούτοις, περιμένουμε με ανυπομονησία τον “Prince” να επιστρέψει, για νέες περιπέτειες…