Platform: PS4 (tested), Xbox One
Publisher: Deep Silver
Developer: Codemasters
Διάθεση: Enarxis Dynamic Media
Κυκλοφορία: 5/6/2018

Το ONRUSH αποτελεί την πιο πρόσφατη δουλειά της Codemasters και σας τονίζω πως πίσω από το παιχνίδι έχουμε πρώην μέλη της Evolution Studios, το studio που έκλεισε πέρσι η Sony και μας είχε δώσει τη σειρά Motorstorm και Driveclub. Το αναφέρω εξαρχής, γιατί το DNA του Motorstorm μπορεί κάποιος πολύ εύκολα να το αναγνωρίσει σε ένα μέρος του ONRUSH, αλλά τελικά το παιχνίδι ξεφεύγει και μας δίνει κάτι πολύ διαφορετικό. Πως θα σας φαινόταν αν ένα παιχνίδι αγώνων με οχήματα δεν είχε ποτέ γραμμή τερματισμού; Κάπως έτσι φαίνεται να ξεκίνησαν τα μυαλά των δημιουργών πίσω από το νέο αυτό υβριδικό είδος μεταξύ Overwatch/Motorstorm που μας παρουσιάζει το ONRUSH.

Το γενικό concept θέλει να μην υπάρχουν οι κλασσικές επιδιώξεις που υπάρχουν σε κάθε racing game όπως να τερματίσετε πρώτος, να προσπεράσετε τους αντιπάλους σας ή να κάνετε τον ταχύτερο γύρο. Αντίθετα είστε μέλος μιας ομάδας οχημάτων και ανταγωνίζεστε την αντίπαλη ομάδα και κινείστε όλοι μαζί στην πίστα ως ένας μηχανικός όχλος, κάτι που η ομάδα ανάπτυξης ονομάζει Stampede. Το Stampede στην ουσία κρατά μια συνέχεια στη δράση και στο ανταγωνιστικό κομμάτι του παιχνιδιού, καθώς όλοι είστε κοντά ο ένας με τον άλλον με σκοπό να βγάλετε εκτός τους αντιπάλους σας ή να κυνηγήσετε τα objectives, μαζεύοντας boost χτυπώντας τα fodder οχήματα (ασήμαντα οχήματα για να γεμίσει η οθόνη, δείτε τα ως boost items), κάτι που κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον κατά τη διάρκεια του αγώνα, αφού ακόμα και αν μείνετε πίσω ή καταστραφεί το όχημα σας, το παιχνίδι σας πάει fast forward στο κέντρο της δράσης! Σε συνδυασμό με το «ατελείωτο» boost, που μπορείτε να κερδίσετε εξοντώνοντας τους αντιπάλους σας, τα fodder cars ή με κάνοντας tricks στην πίστα, το OnRush είναι ένα ατελείωτο…rush αδρεναλίνης, ενώ το κουμπί φρένου είναι στην κυριολεξία αχρείαστο. Φυσικά δε σταματάμε εδώ, μιας και υπάρχει και ξεχωριστή μπάρα που μετράει το Rush και όταν γεμίσει τότε εκτοξευόμαστε με boost στην πίστα με ταχύτητες που θολώνουν την οθόνη!

Στα του gameplay τώρα, υπάρχουν 4 διαφορετικά modes όπου συμμετέχουν 2 ομάδες των έξι οχημάτων. Ποιο συγκεκριμένα υπάρχουν τα Countdown (όπου κερδίζετε χρόνο περνώντας μέσα από πύλες, προσπαθώντας να κρατηθείτε περισσότερο από την αντίπαλη ομάδα), Overdrive (όπου μαζεύετε πόντους όσο χρησιμοποιείτε το boost σας), Switch (σκεφτείτε κάτι σαν το Gun Mode του CoD, όπου όποτε χάνετε αλλάζετε και όχημα) και το Lockdown (King of the Hill mode όπου οι ζώνες κινούνται κατά μήκος της πίστας). Όλα τα παραπάνω modes είναι διαθέσιμα σε μια ποικιλία από 12 πίστες, με αρκετές διαφορές μεταξύ τους, κάποιες καλύτερες και κάποιες λιγότερο. Με διαφορά το καλύτερο και πιο διασκεδαστικό mode είναι το Lockdown, όπου στην ουσία είναι ένα κινούμενο Destruction Derby/ King of the Hill mode και τα 5 δευτερόλεπτα που χρειάζεται να παραμείνετε εντός της ζώνης για να κερδίσετε τον πόντο, με την φρενήρη δράση του παιχνιδιού, θα σας φανούν υπερπολλά! Αν σε κάποιο δυσκολεύτηκα περισσότερο να φέρω νίκες είναι στο Countdown mode, όπου πολλές φορές η αγωνία χτυπά κόκκινο και για κλάσματα του δευτερολέπτου μπορεί να χάσετε το γύρο, σίγουρα το δεύτερο καλύτερο mode του παιχνιδιού.

Κατά τη διάρκεια όλων των modes, έχουμε το ζουμί του ONRUSH, που είναι οι μεταξύ σας μάχες με τους αντιπάλους. Αρχικά, το παιχνίδι αντιμετωπίζει τα οχήματα του ως ήρωες σε φάση Overwatch, κάτι που μαζί με τις υπόλοιπες αλλαγές που φέρνει στο είδος, με εντυπωσίασε.  8 διαφορετικά οχήματα χωρισμένα σε 4 κλάσεις, το καθένα διαθέτει τα δικά του abilities και Rush Mode και μπορεί να φέρει τα μέγιστα στην ομάδα και να ανατρέψει τον αγώνα αν χρησιμοποιηθεί σωστά. Κάθε φορά που χάνετε το όχημα σας, έχετε τη δυνατότητα να αλλάξετε όχημα/ήρωα, οπότε ο κάθε γύρος σας μπορεί να προσαρμοστεί ανάλογα στις ανάγκες της ομάδας σας και της εκάστοτε εξέλιξης του αγώνα. Προφανώς και όλο το παραπάνω χρησιμοποιείται καλύτερα αν παίζετε online με δικά σας άτομα και συνεννοείστε μεταξύ σας για τις ανάγκες τις ομάδας. Στο κάτω κάτω, το παιχνίδι είναι φτιαγμένο και προορίζεται για Online απολαύσεις. Υπάρχει το Superstar mode, που είναι κάτι σαν single player mode, αλλά στην ουσία είναι ένα μακρύ tutorial με διάφορα objectives σε κάθε μέρος του, που σκοπό έχουν να σας μάθουν όλα τα κόλπα του παιχνιδιού πριν ξεχυθείτε ονλάιν.

Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του παιχνιδιού, ο τίτλος είναι άριστος. Μπορεί να μη διαθέτει τα εξωπραγματικά γραφικά, αλλά βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο και μάλιστα χωρίς κανένα framedrop. Σε PS4 Pro με dynamic 4k το παιχνίδι γυαλίζει πραγματικά, με όλα τα particles από τα εφέ και τις συγκρούσεις να είναι πεντακάθαρα. Εδώ αξίζει να σημειώσουμε πως στο Xbox One X το παιχνίδι διαθέτει 4Κ assets (10Gb παραπάνω download), κάτι που πάει ένα βήμα παραπάνω τα γραφικά του στο μηχάνημα της Microsoft. Το ίδιο και η μουσική, είναι πολύ ταιριαστή στη ψυχολογία του παιχνιδιού, ενώ είναι δυναμική και αλλάζει όταν έχουν συγκρουστεί ή ανεβάζει ρυθμούς όταν είμαστε σε rush mode.

Έχω περιέργεια να δω πως θα εξελιχθεί το OnRush, καθώς είναι κάτι πολύ διαφορετικό απ’όσα έχω παίξει τελευταία και σίγουρα αξίζουν συγχαρητήρια στην ομάδα ανάπτυξης για τις ιδέες. Φυσικά όπως σε κάθε online παιχνίδι που σέβεται τον εαυτό του, θα πρέπει να υπάρχει διαρκές κίνητρο για τους παίκτες ώστε να ξανάρθουν, γιατί ομολογώ πως μετά από μερικές δεκάδες ματς online, δεν ένιωθα και ιδιαίτερη ανάγκη να επιστρέψω. Αυτό μπορεί να βελτιωθεί με νέα modes σίγουρα, ενώ θα πρέπει να διατηρηθεί ταυτόχρονα και η υψηλή συμμετοχή των παικτών ώστε να γεμίζουν οι πίστες, σίγουρα ένα στοίχημα που θα φανεί αν θα κερδίσει η Codemasters. Αυτό που με «χάλασε» από τις πρώτες ώρες, είναι το πόσο ίδια μοιάζουν τα οχήματα. Ναι υπάρχουν μηχανές, μεγάλα τζιπ, buggys κτλ αλλά κανένα δεν διαθέτει ιδιαίτερο σχεδιασμό και χαρακτήρα. Μπορείτε να αλλάξετε την εμφάνιση τους, χρώμα και γραμμές, με τα cosmetics που ξεκλειδώνετε από τα loot boxes (μόνο με ingame χρήμα, μια χαρά), αλλά και πάλι όλα θα μοιάζουν μεταξύ τους. Σίγουρα θέλει περισσότερες κλάσεις και οχήματα, ένα καλό παράδειγμα είναι η σειρά Motorstorm που το ίδιο το στούντιο δημιούργησε. Στα του gameplay αυτό που με ενόχλησε είναι πως ορισμένες φορές, όσο και αν καλά τα πήγαινα και έτρεχα, ποτέ δεν μπορούσα να φτάσω και να κάνω takedown τους αντιπάλους, ακόμα και αν τον ακολουθούσα από πίσω σαν ουρά, το ίδιο με ενόχλησε και το πρόβλημα στα takedowns όταν τρέχουν όλοι με ιλιγγιώδη και είστε παράλληλα, απλό πλάγιο χτύπημα δε φτάνει, θα πρέπει να βγεις από την πορεία σου ώστε να χτυπήσεις πιο κάθετα τον αντίπαλο σου για να τον βγάλεις εκτός, κάτι που όμως με τις ταχύτητες που έχουν όλοι είναι σχεδόν αδύνατο, αφού έχει κάνει φτερά ο αντίπαλος!

Γενικά, το ONRUSH αποτελεί μια άριστη πρώτη πλατφόρμα για την ομάδα, για ένα νέο υποείδος στο χώρο των racing παιχνιδιών. Μένει να δούμε κατά πόσο θα το αγκαλιάσουν οι παίκτες, καθώς σε εμένα προσέφερε πολλές ώρες διασκέδασης και πρωτότυπης ενασχόλησης. Σίγουρα του λείπει το ένα βήμα παραπάνω, που θα ανέβαζε το παιχνίδι κλίμακα, με περισσότερο χαρακτήρα στα οχήματα και modes. Αυτό είναι και το μεγαλύτερο στοίχημα που πρέπει να κερδίσει η ομάδα ανάπτυξης, έως τότε, το ONRUSH τα χει πάει περίφημα!