Platform: PS4 (tested), PS4 Pro, PC, Switch
Publisher: Square Enix
Developer: Tokyo RPG Factory
Διάθεση: CD Media
Κυκλοφορία: 22/08/2019

Πέντε χρόνια μετά την ίδρυση του Tokyo RPG Factory, έφτασε το τρίτο παιχνίδι του studio με τίτλο Oninaki. Τα δύο προηγούμενα παιχνίδια του studio I am Setsuna και Lost Sphere είχαν κάποια δυνατά σημεία, αλλά δεν κατάφεραν να μας δώσουν ένα ικανοποιητικό σύνολο καθώς έχαναν σε πολλά σημεία. Πάμε λοιπόν να δούμε αν η εταιρεία κατάφερε να κάνει κάτι διαφορετικό στον πιο πρόσφατο τίτλο της ή αν έχουμε μια από τα ίδια.

Το παιχνίδι λαμβάνει χώρα σε έναν κόσμο ο οποίος πιστεύει στο reincarnation, ότι δηλαδή ακόμα και μετά το θάνατο η ανθρώπινη ψυχή αναγεννιέται σε άλλο σώμα. Αν κάποια ψυχή μετανιώνει για πράγματα που συνέβησαν όσο ζούσε μένει σε έναν κόσμο ανάμεσα σε αυτόν των ζωντανών και των νεκρών, και αν δεν καταφέρει να εκπληρώσει την τελευταία της επιθυμία μεταμορφώνεται σε έναν Fallen. Μια οργάνωση που αντιμετωπίζει τέτοια πλάσματα και βοηθά τις χαμένες ψυχές να προχωρήσουν είναι οι Watchers, των οποίων μέλος είναι και ο Kagachi, ο πρωταγωνιστής του παιχνιδιού. Φυσικά οι δουλειά των Watchers δεν είναι πάντα εύκολη, τις περισσότερες φορές οι ψυχές θέλουν να δουν ένα μέρος ή κάποιον που αγάπησαν πριν προχωρήσουν στην επόμενη ζωή. Κάποιες φορές όμως υπάρχουν ζωντανοί οι οποίοι θέλουν να προχωρήσουν στη μετενσάρκωση, είτε γιατί ζουν στη μιζέρια είτε γιατί δεν μπορούν να ξεπεράσουν κάποια απογοήτευση και είναι δουλειά των Watcher να τους στείλουν στον επόμενο κόσμο και να σιγουρευτούν πως δε θα μεταμορφωθούν σε Fallen.

Έχοντας χάσει τους γονείς του σε νεαρή ηλικία και περιτριγυρισμένος από φαντάσματα και Fallen ως Watcher, ο Kagachi είναι διαφορετικός από τους πιο συνηθισμένους πρωταγωνιστές. Ένας edgy χαρακτήρας, κλεισμένος κυρίως στον εαυτό του, που δε θέλει να δείχνει ότι νοιάζεται για το τι συμβαίνει γύρω του. Μια μέρα ξαφνικά συναντά το πνεύμα ενός μικρού κοριτσιού, που είχε δει τη μέρα που έχασε τους γονείς του, από την οποία μαθαίνει για τον Night Devil, το φάντασμα ενός κατά συρροή δολοφόνου, ο οποίος πέθανε με τόσες μετάνοιες που όχι μόνο δεν κατάφερε να προχωρήσει στην επόμενη ζωή, αλλά συνεχίζει να σπέρνει το φόβο ακόμα και μετά το θάνατο.

Καταλαβαίνοντας πως μόνο μαζί μπορούν να τον σταματήσουν o Kagachi και η Linne, το μικρό κορίτσι, ξεκινούν μια περιπέτεια για να σταματήσουν τον Night Devil. Κάπως έτσι ξεκινά μια θλιβερή και σκοτεινή ιστορία γεμάτη plot twists, ανάμεσα στον κόσμο των ζωντανών και των νεκρών με σκοπό να επιστρέψει η ισορροπία. Όσο προχωρά η ιστορία εμβαθύνει ολοένα και περισσότερο στις πεποιθήσεις και τη θρησκεία αυτού του κόσμου, φανερώνοντας τις διαμάχες που υπάρχουν μέσα σε μια τέτοια κοινωνία. Φυσικά δε λείπουν οι διάφοροι χαρακτήρες τόσο με το μέρος του Kagachi αλλά και αντίπαλοι, των οποίων η ιστορία ξετυλίγεται με το πέρασμα του χρόνου και δημιουργούν μια όμορφη εμπειρία.

Το όπλο του Kagachi είναι οι Daemons. Διάφορα φαντάσματα με δυνατή βούληση, αλλά χωρίς αναμνήσεις, που κατάφεραν να μην γίνουν Fallen αλλά ταυτόχρονα δε μπορούν να προχωρήσουν στην επόμενη ζωή. Το κάθε Daemon έχει διαφορετικό όπλο και ικανότητες, τις οποίες δανείζουν στον πρωταγωνιστή για να πολεμήσει. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού ο Kagachi συναντά διάφορους Daemons, εκ των οποίων ο καθένας έχει διαφορετικό play style, οπότε ο παίκτης μπορεί να διαλέξει το Daemon που τον βολεύει περισσότερο. Οι Daemons έχουν φυσικά το δικό τους skill tree, μέσω του οποίου μαθαίνουν νέες επιθέσεις, ικανότητες που βοηθούν στην μάχη, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα να ξεκλειδωθούν οι αναμνήσεις τους. Ανάλογα με την πρόοδο στο skill tree αναβαίνει και το rank του Daemon, που σημαίνει πως βελτιώνονται οι ικανότητες του στη μάχη. Για να ξεκλειδωθούν οι ικανότητες του κάθε Daemon χρειάζονται κάποια stones που δίνονται στις μάχες κάθε φορά που χρησιμοποιείται ο αντίστοιχος Daemon, ενώ ως αντικατάστατο μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα null stones που δίνονται σαν επιβράβευση από διάφορα side quests και κατά τη διάρκεια της εξερεύνησης.

Άλλος ένα τρόπος για να δυναμώσουν οι daemons είναι φυσικά τα διάφορα όπλα που πέφτουν κατά τη διάρκεια της ιστορίας, καθώς και τα sockets που μπορούν να βελτιώσουν το κάθε όπλο. Δυστυχώς όμως το όπλο που θα πέσει είναι τελείως τυχαίο και δεν αφορά τον Daemon που χρησιμοποιείται κάθε φορά, ενώ τα sockets έχουν μεν έναν κατατοπιστικό τίτλο, δεν δίνουν όμως κάποια περιγραφή για το τι ακριβώς κάνουν.

Όπως είπαμε ανάλογα με τον Daemon που χρησιμοποιεί ο Kagachi αλλάζει και το play style. Υπάρχουν φυσικά επιλογές για κάθε γούστο, με Daemons όπως τον Rigan για πιο γρήγορες επιθέσεις, την Dia για επιθέσεις από μακριά και τον Gavod για αργές αλλά δυνατές επιθέσεις και ισχυρή άμυνα. Ο συνδυασμός διαφορετικών Daemons και η εναλλαγή τους την κατάλληλη στιγμή είναι που ολοκληρώνουν το gameplay και δίνουν μια διαφορετική εμπειρία.

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα όσον αφορά το gameplay είναι το delay. Τόσο τα special attacks αλλά και κινήσεις όπως το dodge έχουν μια καθυστέρηση από τη στιγμή που θα πατηθεί το κουμπί, γεγονός που πολλές φορές έχει ως αποτέλεσμα τον θάνατο. Μειονεκτήματα σαν και αυτά, ειδικότερα το delay μπορούν να βελτιωθούν με διάφορα skills, ωστόσο δεν τα αναιρούν τελείως με αποτέλεσμα να αποθαρρύνουν πολλούς από το να συνεχίσουν το παιχνίδι μετά τις πρώτες ώρες, ενώ όσοι συνεχίσουν θα χρειαστούν αρκετή εξάσκηση και υπομονή για να τα συνηθίσουν.

Το Oninaki πάντως διαφέρει από τα προηγούμενα παιχνίδια του Tokyo RPG Factory σε ένα βασικό σημείο. Δεν εμπνέεται τόσο πολύ από τα κλασσικά JRPG όσο από κάποια πιο σύγχρονα action dungeon crawlers. Όλα τα maps του παιχνιδιού είναι γεμάτα με τέρατα που δίνουν τυχαίο loot, ενώ ο Kagachi μπορεί απλά να τρέξει μέσα από τις ορδές των εχθρών πατώντας τα skills του και να καθαρίσει πολλούς εχθρούς χωρίς να χρειαστεί να σταματήσει.

Ένα πρόβλημα βέβαια είναι οι εχθροί. Από την αρχή μέχρι το τέλος του παιχνιδιού οι Fallen που εμφανίζονται είναι πανομοιότυποι, υπάρχουν πολύ λίγα διαφορετικά είδη τεράτων, ενώ τα περισσότερα είναι μια παραλλαγή κάποιου προηγούμενου. Τη διαφορά εδώ κάνουν προφανώς τα bosses, τα οποία φυσικά έχουν δικές τους μοναδικές τεχνικές και ωστόσο ακόμα και εκεί, όσο δύσκολη και να φαίνεται αρχικά η μάχη, γίνεται αρκετά προβλέψιμη καθώς βασίζεται σε συγκεκριμένα και προβλέψιμα patterns.

Όπως είπαμε και πριν η ιστορία του παιχνιδιού είναι αρκετά σκοτεινή και όσο προχωρά ξεδιπλώνονται νέες σκοτεινότερες και κρυμμένες πτυχές του κόσμου. Στην αρχή μοιάζει με κάτι απλό, ωστόσο κάθε φορά που φαίνεται να φτάνει στο τέλος συμβαίνει κάτι απρόσμενο που δείχνει πως υπάρχει ακόμα δρόμος για τον τερματισμό. Πολλές φορές μάλιστα ο Kagachi έρχεται αντιμέτωπος με κάποιες αποφάσεις, το παιχνίδι ωστόσο δεν προετοιμάζει πριν από κάτι τέτοιο. Έτυχε μάλιστα κάποιες φορές να πάρουμε κατά λάθος μια απόφαση πατώντας βιαστικά το Χ για να συνεχίσουμε τον διάλογο. Οι αποφάσεις αυτές δεν είναι συχνές, για αυτό και βρεθήκαμε προ εκπλήξεως, ωστόσο οι περισσότερες είναι σημαντικές για την τροπή της ιστορίας. Η επιλογή της απόφασης συνήθως δίνεται σε κρίσιμες στιγμές και η κάθε απόφαση μπορεί να αλλάξει μέχρι και το τέλος της ιστορίας.

Συνοψίζοντας λοιπόν το Oninaki είναι σίγουρα ένα παιχνίδι που αξίζει μια ευκαιρία. Η ιστορία του έχει μεγάλο ενδιαφέρον, αν και χάνει λίγο στην αφήγηση και οι χαρακτήρες που συναντά ο Kagachi κατά την διάρκεια του παιχνιδιού σίγουρα δε μπορούν να περάσουν απαρατήρητοι. Δυστυχώς το όλο combat system χρειαζόταν λίγη δουλειά ακόμα, καθώς τα delay και τα μονότονα encounters μπορούν να αποθαρρύνουν τους παίκτες. Σίγουρα δεν είναι για όσους νοσταλγούν τα παλιά κλασσικά JRPGs και περιμένουν να ζήσουν μια παρόμοια εμπειρία, αλλά αξίζει σίγουρα να επενδύσετε τον χρόνο σας.