Κάθε ώρα και μια αποκάλυψη μας έρχεται από την διαμάχη της FTC με την MS. Αυτή τη φορά κεντρικό θέμα ήταν τα κόστη ανάπτυξης παιχνιδιών της Sony. Συγκεκριμένα απόρρητο έγγραφο έπεσε στα χέρια του Τhe Verge που με την σειρά του το έδωσε στη δημοσιότητα.
Έτσι το Horizon: Forbidden West κόστισε 220 εκατ. δολάρια. Το The Last of Us Part II, κόστισε 212 εκατ. δολάρια. Πάνω από 200 developers απασχολήθηκαν στην ανάπτυξη των τίτλων αυτών. Μάλιστα στο κόστος δε συμπεριλαμβάνεται το marketing.
Πρόσφατα αποκαλύφθηκε ότι το God of War: Ragnarok κόστισε 200 εκατ. δολάρια. Έτσι το ποσό αυτό μάλλον είναι και το πλαφόν για τα Studio της Sony που επιδιώκουν μια triple- A παραγωγή.
Το The Last of Us Part II τα δύο πρώτα χρόνια κυκλοφορίας ξεπέρασε τις 10 εκατομύρια πωλήσεις. Το Forbidden West έφτασε τις 8.4 το πρώτο χρόνο, ενώ το GoW Ragnarok τις 11 εκτομμύρια τους τρεις πρώτους μήνες κυκλοφορίας.
Τα κόστη αυτά πιστεύετε ότι δικαιολογούν την αύξηση τιμής πώλησης; Θα είχαν καλυφθεί εάν τα παιχνίδια αυτά έμπαιναν day one στις Plus συνδρομές;
Το θέμα είναι πως στις plus συνδρομές, η μερίδα του λέοντος λογικά πάει στις εταιρείες (Sony, Microsoft κτλ). Οι υπόλοιποι από τους εμπλεκόμενους developers, τι ποσοστό παίρνουν από αυτά με την λογική ότι μιλάμε για στάνταρ πόσο στην συνδρομή και όχι για μια τιμή πώλησης που ανάλογα το παιχνίδι, μπορεί να μεταβληθεί και εξαρτάται από το πόσο και για πόσο θα πουλήσει; Λογικά τα ποσά και οι συμφωνίες σε κάθε περίπτωση, καθορίζονται από τους μεγάλους. Οπότε αυτοί, είτε μιλάμε για συνδρομή είτε για πώληση, καλύπτονται. Οι μικρότερες εταιρείες όμως; Από τις δηλώσεις τους για τις συνδρομές, μάλλον όχι…