Ο Shuhei Yoshida πιο αποκαλυπτικός από ποτέ . Σε ακόμη μια συνέντευξή του μετά την αποχώρησή του αναφέρθηκε στο The Last of Us Online:
The idea for The Last of Us Online came from Naughty Dog and they really wanted to make it,” “But Bungie explained [to them] what it takes to make live service games, and Naughty Dog realised, ‘Oops, we can’t do that! If we do it, we can’t make Intergalactic: The Heretic Prophet.’ So that was a lack of foresight.”
“From my experience, when studios see the company has a big initiative, [they realise] riding on that gives them a better chance of getting a project approved and supported,” he explained. “It’s not like [current PS Studios boss Hermen Hulst] is telling teams they need to make live service games, it’s likely mutual.”
Πηγή αποσπασμάτων: Last Stand Media (patreon.com )
Έτσι η Naughty Dog θα έπρεπε να παρατήσει το Intergalactic για να κρατήσει το Live Service του TLoU ζωντανό. Η Bungie ήταν αυτή που τη συμβούλεψε σε αυτήν της την απόφαση. Πάντως δε φαίνεται να πιέστηκε από τη Sony. Η ανάπτυξη του online ήταν δική της απόφαση και η Sony τη σεβάστηκε, όπως και την ακύρωση.
Τέλος ο Yoshida πρόσθεσε ότι έπαιξε το online TLoU και ήταν πράγματι καλό. Οι υπόλοιποι όμως δε θα μάθουμε ποτέ πως θα ήταν.