Η Sony φιλοξένησε την Εταιρική Στρατηγική Συνάντηση και τις εκδηλώσεις IR Day στο Τόκιο της Ιαπωνίας και τα στελέχη της εταιρείας είχαν αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία για να μοιραστούν τα επερχόμενα σχέδια για το PlayStation.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Kenichiro Yoshida εξήγησε την εταιρική στρατηγική της Sony κατά την επόμενη τριετία, δηλαδή μέχρι την 31η Μαρτίου 2021. Για το τμήμα Game & Network Services, το οποίο περιλαμβάνει το PlayStation και το PlayStation Network, το σχέδιο είναι να συνδεθεί τόσο με χρήστες όσο και προγραμματιστές με το PlayStation 4 ως τον πυρήνα της επιχείρησης.
Η βασική στρατηγική που ακολουθείται είναι η περαιτέρω επέκταση του PlayStation Network, το οποίο έχει καταστεί μία από τις κορυφαίες υπηρεσίες δικτύου στον κόσμο με περισσότερα από ένα τρισεκατομμύριο γιεν σε ετήσιες πωλήσεις και πάνω από ογδόντα εκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως.
Η Sony στοχεύει στην ανάπτυξη της βάσης συνδρομητών του PlayStation Plus (πρόσφατα πληροφορήσαμε ότι η υπηρεσία πέρασε 34,2 εκατομμύρια συνδρομητές) και την αύξηση της συμμετοχής του χρήστη στο PlayStation Network μετρούμενη με τη συχνότητα σύνδεσης και το χρόνο που δαπανάται στην πλατφόρμα (το οικονομικό έτος 2017 χρήστες PS4 με περισσότερες από 800.000.000 ώρες παιχνιδιού ανά εβδομάδα). Αυτό επιτυγχάνεται επίσης με την ενθάρρυνση περισσότερων ατόμων να χρησιμοποιούν το PlayStation VR, το PlayStation Now, το PlayStation Vue και το PlayStation Music.
Στόχος επίσης είναι η ενίσχυση των δικών της IP, δημιουργώντας νέα και αξιοποιώντας τα ήδη υπάρχοντα, πέρα από την αξιοποίηση των ευκαιριών ανάπτυξης σε περιοχές που περιλαμβάνουν επιπλέον περιεχόμενο για παιχνίδια.
Αυτό επαναλήφθηκε αργότερα κατά τη διάρκεια της Παρουσίας Ημέρας IR από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Sony Interactive Entertainment, John Kodera, ο οποίος ανέφερε ότι η ενίσχυση των first party παιχνιδιών δεν είναι μόνο θέμα δημιουργίας νέας IP, αλλά και ώθησης των υφιστάμενων επιτυχημένων. Επομένως έρχονται περισσότερα αποκλειστικά παιχνίδια, με την εταιρεία να εμπλουτίζει τη βιβλιοθήκη της. Τα τρία χρόνια που περιλαμβάνονται στο προαναφερόμενο στρατηγικό σχέδιο είναι η προετοιμασία για ένα ακόμη άλμα προς τη μελλοντική ανάπτυξη.
Δεδομένου ότι το PS4 εισέρχεται τώρα στην τελική φάση του κύκλου ζωής του, γεγονός που θα μπορούσε να προκαλέσει σταδιακή μείωση των πωλήσεων, τα έσοδα από συνδρομητικές υπηρεσίες όπως το PlayStation Plus μπορούν να αντισταθμίσουν τις απώλειες και να σταθεροποιήσουν τα κέρδη.
Οι τομείς της επιχείρησης, που αποτελούν πρόκληση και δε πηγαίνουν τόσο καλά, περιλαμβάνουν το PlayStation VR, το οποίο αυξάνεται, αλλά η συνολική ανάπτυξη ολόκληρης της αγοράς εικονικής πραγματικότητας παραμένει κάτω από τις προσδοκίες της βιομηχανίας. Η ForwardWorks, που ασχολείται με παιχνίδια για κινητά βρίσκεται επίσης σε παρόμοια κατάσταση, λόγω των καθυστερήσεων στην κυκλοφορία των παιχνιδιών και του γεγονότος ότι η επιχείρηση βρίσκεται ακόμη σε μικρή ηλικία, πράγμα που σημαίνει ότι απαιτείται επένδυση πριν από την απογείωσή της. Προχωρώντας, η Sony θα επιδιώξει σταθερή ανάπτυξη με ρεαλιστικές προοπτικές για αυτές τις επιχειρήσεις, μαζί με το PlayStation Vue.
Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι η παρουσίαση της Kodera τελείωσε αναφέροντας ότι στην εποχή του αρχικού PlayStation, η εταιρεία είχε ως στόχο να πουλήσει εκατομμύρια μονάδες, τώρα αποσκοπούν στον όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό εκατομμυρίων μηνιαίων ενεργών χρηστών.