Το τελευταίο διάστημα οι εξελίξεις στη βιομηχανία με τις απλοκλειστικότητες, τα μεγάλα κόστη ανάπτυξης και τα μικρά περιθώρια κέρδους έχουν φέρει προβληματισμό κυρίως σε Sony και Microsoft που ψάχνουν τρόπους να βρουν λύσεις. Θέση και ιδαίτερα ενδιαφέρουσες απόψεις και αλήθειες είπε για ακόμα μία φορά ο επικεφαλής της SIE America και υπεύθυνος των Worldwide Studios, Shawn Layden. Ήδη από το 2020 ο Layden είχε αναφερθεί στα μη βιώσιμα κόστη για τα ΑΑΑ παιχνίδια και η αλήθεια είναι ότι εν μέσω πανδημίας και αυξημένης ενασχόλησης ελάχιστοι έδωσαν την πρέπουσα σημασία τότε.
Σε συνέντευξη του στο GamesBeat o Layden αναφέρθηκε αυτή τη φορά στα τεράστια κόστη ανάπτυξης ενός ΑΑΑ τίτλου και πως η αποκλειστικότητα και ο περιορισμός σε μικρότερο κομμάτι της αγοράς δεν βοηθάει.
“Όταν το κόστος ενός παιχνιδιού ξεπερνά τα 200 εκατομμύρια δολάρια, η αποκλειστικότητα είναι η αχίλλειος πτέρνα σου. Μειώνει την απευθυνόμενη αγορά. Ιδιαίτερα όταν βρίσκεστε στον κόσμο των live service παιχνιδιών ή των free-to-play. Μια άλλη πλατφόρμα είναι απλώς ένας ακόμη τρόπος να κάνεις μεγαλύτερο το χωνί, να φέρεις περισσότερους ανθρώπους. Στον κόσμο των free-to-play, όπως γνωρίζουμε, το 95% των ανθρώπων δεν θα ξοδέψει ποτέ ούτε δεκάρα. Η επιχείρηση έχει να κάνει με το conversion. Πρέπει να βελτιώσετε αυτές τις πιθανότητές σας λοιπόν, κάνοντας μεγαλύτερο το χωνί. Το Helldivers 2 το έδειξε αυτό για το PlayStation, το οποίο ταυτόχρονα βγήκε και για PC. Έκανε μεγαλύτερο αυτό το χωνί. Έφερε περισσότερους ανθρώπους”
Σε άλλο σημείο της συνέντευξης ο Layden αναφέρθηκε στην αποτυχία της βιομηχανίας να διεισδύσει σε περισσότερο κόσμο από την εποχή του PS1 ακόμα μέχρι και σήμερα.
“Η παγκόσμια εγκατεστημένη βάση για τις κονσόλες, αν ανατρέξετε στο PS1 και όλα τα υπόλοιπα, όπου και αν το δείτε, το άθροισμα των κονσολών που υπάρχει εκεί έξω δεν ξεπερνά ποτέ τα 250 εκατομμύρια. Απλά δεν τα ξεπερνάει. Τα δολάρια έχουν αυξηθεί με την πάροδο του χρόνου. Αλλά το βλέπω αυτό και βλέπω ότι απλά παίρνουμε περισσότερα χρήματα από τους ίδιους ανθρώπους.
Δεν κάνουμε αρκετά για να προσελκύσουμε μέχρι τώρα άτομα που δεν έχουν κονσόλες στο console gaming. Δεν πρόκειται να τους προσελκύσουμε κάνοντας περισσότερα από αυτά τα σκα.. που κάνουμε τώρα. Εάν το 95 τοις εκατό του κόσμου δεν θέλει να παίξει Call of Duty, Fortnite και Grand Theft Auto, η βιομηχανία πρόκειται απλώς να κάνει περισσότερα Call of Duty, Fortnite και Grand Theft Auto; Αυτό δεν πρόκειται να σου φέρει κανέναν άλλο…”
Πως σας φαίνονται οι τοποθετήσεις του Shawn Layden για την κατάσταση της βιομηχανίας;