Στο PS Plus Premium και PS Store διατηρείται φαινομενικά, μια βιβλιοθήκη κλασικών-retro τίτλων. Δυστυχώς τους τελευταίους μήνες οι προσθήκες αυτές είναι ελάχιστες. Έτσι δικαιολογημένα είναι και τα παράπονα και των συνδρομητών.
Όμως μια πρόσφατη προσθήκη, αυτή του Battle Engine Aquila (2003/PS2 από τη Ziggurat) έφερε στο προσκήνιο κάποιες διεργασίες στο εσωτερικό του PlayStation. Συγκεκριμένα ο Alex Lotz, παραγωγός του παιχνιδιού ανέφερε:
«Η Ziggurat απευθύνθηκε στη Sony σχετικά με την ένταξη του παιχνιδιού στον κατάλογο PlayStation Classics. Η εσωτερική ομάδα emulation του PlayStation ανέλαβε την κύρια ανάπτυξη-port, ενώ η Ziggurat είχε το δικαίωμα ανασκόπησης και έγκρισης των εκδόσεων, των όρων διανομής και των λειτουργιών δικτύου όπως τα Trophies.»
Σύμφωνα με τον ίδιο παραγωγό, η Sony προσεγγίστηκε για να μεταφέρει και άλλους κλασικούς τίτλους στη συλλογή.
Αυτά τα νέα είναι ενθαρρυντικά όπως σχολιάζεται και στο forum του Reddit. Αρχικά, υπάρχουν εκεί έξω Developers και Publishers που βλέπουν το PS Plus, το PS Store και γενικά το οικοσύστημα του PlayStation, ως πλατφόρμα επανέκδοσης κλασικών τίτλων τους. Παράλληλα στο εσωτερικό του PlayStation υπάρχει ομάδα που της έχει ανατεθεί συγκεκριμένος σκοπός. Να φέρει παιχνίδια οποιουδήποτε Publisher στο κατάλογο των Retro-Classics. Ας ελπίσουμε λοιπόν πως θα δούμε περισσότερα αποτελέσματα σε αυτό το κομμάτι.
Μέχρι στιγμής πάνω από 800 κλασικοί τίτλοι είναι διαθέσιμοι για αγορά στο PS Store. Πάνω από 155 είναι διαθέσιμοι στα PS Plus Classics. Μόνο όμως ψηφιακά. Αντίθετα με την MS, δε μπορεί κανείς ήδη αγορασμένα retail παιχνίδια γενιάς PS1-PS3 να τα βάλει στο PS5 και να παίξει. Θα πρέπει να τα ξαναγοράσει ψηφιακά.
“Η ιδιαίτερη αρχιτεκτονική του PS3 αποτέλεσε τροχοπέδη στην αναβίωση παλιών κλασικών τίτλων. Ωστόσο υπάρχουν πληροφορίες πως η Sony επιχειρεί μέσω ενός emulator και τη συνδρομή της AI να κάνει το αδύνατον δυνατό. Το μέλλον θα δείξει.”
Σχετικό μας άρθρο: ΕΔΩ
Έτσι πρωτοπόρος στο θέμα Backwards Compatibility και διάσωσης κλασικών τίτλων τα τελευταία έτη είναι το Xbox. Το Series S/X φαίνεται να διεκδίκησε τη συμβατότητα με τίτλους του πρώτου Xbox και του Xbox 360 εντελώς δωρεάν. Ωστόσο στη πορεία επιβράδυνε σημαντικά σε αυτό. Συγκεκριμένα από τους 989 Xbox τίτλους μόνο οι 63 μεταφέρθηκαν στο Xbox Series S/X και 632 από τους 2155 του Xbox 360 (πηγή Wiki). Βέβαια εκεί τα port ήταν πιο προσεγμένα και δωρεάν.
Πάντως η MS δε φαίνεται να το εγκαταλείπει. Πρόσφατα ο Phil Spencer επισκέφτηκε τον Satya Nadella. Εκεί του παρουσίασε ένα πρόγραμμα AI που αναβάθμιζε παλιούς κλασσικούς τίτλους, με το Nadella να μένει εντυπωσιασμένος.
Η μεταφορά λοιπόν παλαιών κλασικών τίτλων στη σύγχρονη εποχή, είναι μάλλον μια δύσκολη υπόθεση. Ξεπερνώντας το όποιο κόστος, μικρό ή μεγάλο, φτάνουμε στο ερώτημα.
Κατά πόσο ο μέσος Gamer θα ασχοληθεί με ένα παιχνίδια με παλαιούς μηχανισμούς σε gameplay και γραφικά;
Μια απάντηση ίσως να έρχεται και πάλι με ερώτηση:
Γιατί να μη δίνεται σε κάτοχους video games η δυνατότητα πρόσβασης σε αυτά οποιαδήποτε στιγμή στην αγαπημένη τους πλατφόρμα;
Η SONY κάποια στιγμή πρέπει να ασχοληθεί σοβαρά με το Backwards Compatibility στο PlayStation 5.
Το γεγονός ότι στο PlayStation 5 περιορίζεται το Backwards Compatibility στο PlayStation 4, και πέντε χρόνια μετά την κυκλοφορία του PlayStation 5 εκεί έχουμε μείνει χωρίς καμία βελτίωση, προσωπικά είναι απαράδεκτο.
Ελπίζω τουλάχιστον είτε μελλοντικά στο PlayStation 5 είτε στο PlayStation 6, να δούμε επιτέλους ένα πλήρες Backwards Compatibility που θα αφορά όλα τα PlayStation κανονικά!!
Τώρα τους έπεισες. Αυτοί έβγαλαν παιχνίδια του PS1 σε classic εκδόσεις για PS Plus Premium. και σου ανέβασαν την τιμή στα 150 ευρώ. Να μη σχολιάσω και το γεγονός πως δε σου δίνουν πρόσβαση σε παιχνίδια PS1 Classics που έχεις αγοράσει για το PS3.