Η Unity είναι μια από τις δημοφιλέστερες μηχανές γραφικών. Επιλέγεται κυρίως από indie Studio λόγω της λειτουργικότητας και του φιλικού κόστους. Ωστόσο μια αλλαγή στην οικονομική πολιτική, διαταράσσει τις μεταξύ τους σχέσεις.
Μέχρι τώρα οι developers που χρησιμοποιούσαν την Unity κατέβαλαν μια συνδρομή. Ήταν χωρισμένοι σε Personal, Pro, Enterprise και Industry. Η Personal συνδρομή είναι δωρεάν ενώ οι υπόλοιπες επί πληρωμή ανά έτος και για κάθε έναν developer ξεχωριστά. Υπήρχε και η Plus που καταργήθηκε.
Πλέον πέρα από τις ετήσιες αυτές χρεώσεις η Unity εισάγει και άλλο μοντέλο. Συγκεκριμένα, με κάθε download/πώληση διεκδικεί ένα χρηματικό ποσό. Αυτό κυμαίνεται από τα $0.02/$0.01 (Pro, Enterprise-Industry) ανά παιχνίδι έως και τα $0.20 (Personal).
Αν και η χρέωση ξεκινάει από έναν συγκεκριμένο αριθμό πωλήσεων και πάνω (200.000 για Personal, 1.000.000 για τα υπόλοιπα) δημιούργησε πολλές ανησυχίες. Συγκεκριμένα αν ένα παιχνίδια μπει σε μια συνδρομή όπως PS Plus ή Game Pass και γίνει download από χιλιάδες παίκτες, αυτόματα δημιουργείται ένα μεγάλο χρηματικό χρέος για τα Studio προς την Unity. Αυτό μπορεί να σημαίνει αυξήσεις στα κόστη των developers και κατ’ επέκταση των εταιριών που διαχειρίζονται τις συνδρομητικές υπηρεσίες. Επίσης δημιουργήθηκε θέμα και με τα demo των παιχνιδιών. Συγκεκριμένα αν θα υπάρχει χρέωση και για αυτά.
Επιχειρώντας να δώσει διευκρινήσεις η Unity πρόσθεσε ότι δε θα υπάρχουν χρεώσεις για τα παιχνίδια που μπαίνουν σε συνδρομητικές υπηρεσίες τύπου Game Pass, ή σε demo παιχνιδιών. Πρόσθεσε ότι η νέα χρέωση θα ξεκινήσει από τις 1/1/2024 και είναι ανοιχτή σε προτάσεις.
Παρόλα αυτά αρκετοί του χώρου εκτιμούν πως σε βάθος χρόνου θα επιβαρυνθούν και οι συνδρομητικές Υπηρεσίες από την νέα οικονομική πολιτική. Παιχνίδια όπως Fall Guys, Untitled Goose, Beat Saber και Cuphead δημιουργήθηκαν με Unity. Πείτε μας την γνώμη σας στα σχόλια.