Η μάστιγα με τα loot boxes, τα crates κι όλα τα νέα tricks της gaming βιομηχανίας για μεγιστοποίηση των κερδών τους μέσα από ingame αγορές έχει γίνει πλέον παγκόσμιο θέμα συζήτησης και το ζήτημα φαίνεται να ξεσηκώνει διαμαρτυρίες από ολοένα και περισσότερους θεσμικούς παράγοντες , τόσο στην Ευρώπη όσο και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.
Ας μην ξεχνάμε το συγκεκριμένο ζήτημα έτυχε και εκτενούς ανάλυσης πριν μερικούς μήνες εδώ , ενώ τον Νοέμβριο που μας πέρασε είχαμε επίσημες αντιδράσεις τόσο από την κυβέρνηση του Βελγίου αλλά και την πολιτεία της Χαβάης, σχετικά με την συσχέτιση των loot boxes με τον τζογο και τις συνέπειες που έχεις στις νεότερες ηλικίες αλλά και γενικότερα στους gamers.
Εν μέσω λοιπόν αυτών των αντιδράσεων οι δύο επιτροπές ταξινόμησης των video games (με τις αντίστοιχες ανακοινώσεις που μπορείτε να διαβάσετε στα αντίστοιχα link : PEGI και ESRB ) είχαν πρακτικά “νίψει τας χείρας τους” πετώντας το γάντι στις εκάστοτε εθνικές επιτροπές τυχερών παιγνίων ως αρμόδιες να καθορίσουν αν τα loot boxes είναι τζόγος με την ESRB μάλιστα να δείχνει αρκετά πιο ελαστική με το φαινόμενο και πρακτικά να μην το θεωρεί τζόγο..
Μετά την κατακραυγή των τελευταίων μηνών όμως τελικά η ESRB αποφασίζει να ξεκινήσει την διαδικασία ταξινόμησης και στα παιχνίδια τα οποία εμπεριέχουν in-game purchases (προφανώς συμπεριλαμβάνει μια ευρύτερη κατηγορία κι όχι μόνο τα loot boxes, crates κτλ) και με σημερινή του ανακοίνωση ο πρόεδρος της επιτροπής μας ενημέρωσε ότι η ταξινόμηση θα εφαρμόζεται σε:
“games with in-game offers to purchase digital goods or premiums with real world currency”
και θα συμπεριλαμβάνει αλλά δεν θα περιορίζεται μόνο σε :
” bonus levels, skins, surprise items (such as item packs, loot boxes, mystery awards), music, virtual coins and other forms of in-game currency, subscriptions, season passes and upgrades (e.g., to disable ads).”
Η ετικέτα θα είναι ξεχωριστή και εκτός του κλασικού πλαισίου που βλέπουμε στα κουτιά (T-for-Teen, M-for-Mature) , ενώ ταυτόχρονα φαίνεται να ξεκινά και μια εκστρατεία ενημέρωσης των γονέων οι οποίοι αγοράζουν video games για τα παιδιά τους . Στο παρακάτω tweet αναγγέλλεται η έναρξη της ταξινόμησης όπως περιγράψαμε παραπάνω όπως επίσης και ενός νέου site, το ParentalTools.org στο οποίο οι γονείς θα μπορούν να ανατρέχουν αν χρειάζονται βοήθεια στην διαχείριση της σχέσης των παιδιών τους με τα video games.
Συνοψίζοντας όλα τα παραπάνω βλέπουμε ότι σιγά-σιγά ( και προσωπική μου άποψη με σχετική καθυστέρηση ) έχουμε τα πρώτα βήματα προκειμένου να μπει τάξη στο χάος με τις ingame αγορές οι οποίες το φθινόπωρο που πέρασε ξεσήκωσαν μαζικά την gaming κοινότητα. Φυσικά έχουμε αρκετό δρόμο ακόμα μπροστά μας και σίγουρα σε πρώτη φάση θα πρέπει να περιμένουμε μια αντίστοιχη αντίδραση και από την δική μας ευρωπαϊκή επιτροπή.
Μέχρι τότε ας μείνουμε στην αντίδραση του Kratos και την δική του απάντηση εδώ!