Όταν ανακοινώθηκαν τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Playstation 5, αρκετοί μιλούσαν για μεγάλη διαφορά υπέρ του Xbox Series X. Στην πράξη αναμένονταν τα παιχνίδια στη κονσόλα της MS να είναι αρκετά καλύτερα σε γραφικά τουλάχιστον. Κάτι τέτοιο όμως δεν έγινε και υπήρχαν περιπτώσεις με αντίθετο αποτέλεσμα.
Το Digital Foundry αναζητώντας τα αίτια ήρθε σε επικοινωνία με developers. Οι τελευταίοι αποκάλυψαν πως κάποιες συγκεκριμένες έξυπνες επιλογές στην αρχιτεκτονική του PlayStationδιευκόλυναν και έδωσαν καλύτερα αποτελέσματα. Ανυλυτικότερα:
“…ο νούμερο ένα λόγος είναι η φύση του περιβάλλοντος ανάπτυξης της Sony. Περισσότεροι από έναν triple-A devepers ανέφεραν ότι ο κώδικας προγραμματισμού (compiler) της GPU του PlayStation είναι πιο επαρκής από αυτόν της Microsoft, που σημαίνει καλύτερη χρήση του hardware των γραφικών.”
Ένας ακόμη λόγος είναι ότι η GPU παρότι χαμηλότερης απόδοσης στα χαρτιά, στη πράξη είναι ρυθμισμένη σε μεγαλύτερες ταχύτητες (clock speed). Έτσι έχει μερικές φορές καλύτερη απόδοση.
Το Digital Foundry τονίζει το γεγονός ότι σαφώς και το Xbox έχει ορισμένα παιχνίδια καλύτερες αποδόσεις. Όμως προσθέτει πως διανύουμε την γενιά με τις λιγότερες διαφορές μεταξύ των δύο κονσολών.
Πάντως στα περιθώρια αυτής της ανάλυσης, αρκετοί ρίχνουν και πάλι την ευθύνη στο Xbox Series S. Το Series X είναι φορτωμένο με αρκετές τεχνολογίες, η ταυτόχρονη όμως ανάπτυξη ενός παιχνιδιού και στο S, δεν βοηθάει στην αξιοποίησή τους. Επιπροσθέτως, οι περισσότεροι developer χρησιμοποιούν ως βασική πλατφόρμα ανάπτυξης, αυτή του PlayStation. Αυτό γίνεται λόγω μεγαλύτερης βάσης χρηστών όπου εύλογα θα δώσουν μεγαλύτερη προσοχή στο τελικό αποτέλεσμα. Εσείς τι πιστεύετε;