H πρόσφατη παρουσίαση των τεχνικών προδιαγραφών του PS5 από τον Mark Cerny, έχει σηκώσει θύελλα αντιπαραθέσεων μεταξύ των gamers. Πολλοί είναι αυτοί που επισημαίνουν την υπεροχή του Xbox απέναντι στο PlayStation σε πολλά τεχνικά χαρακτηριστικά, ενώ σίγουρα υπάρχει και μεγάλη μερίδα που βλέπει την Sony να χάνει αρχικά στο επικοινωνιακό κομμάτι των εντυπώσεων.
Μέσα σε αυτό το κλίμα έχουμε μερικούς βετεράνους της βιομηχανίας να αναλαμβάνουν τον ρόλο του υπερασπιστή και αν μη τι άλλο να ξεκαθαρίζουν τα γεγονότα από την πλευρά των κατεξοχήν δημιουργών στους οποίους άλλωστε απευθυνόταν και η εν λόγω παρουσίαση.
Ξεκινάμε λοιπόν με τον Andrea Pessino δημιουργό της Ready at Dawn, ο οποίος δηλώνει:
Dollar bet: within a year from its launch gamers will fully appreciate that the PlayStation 5 is one of the most revolutionary, inspired home consoles ever designed, and will feel silly for having spent energy arguing about ‘teraflops’ and other similarly misunderstood specs.
We are getting architectural decisions targeted *specifically* at the development issues that have historically set hard limits on designers’ vision. Which brings me to my ‘teraflops’ comment…
A console is more than a sum of specs – of course incremental hardware improvements are important, but abstractions, APIs, integration, and most of all *architecture* are even more so. That’s where the biggest innovations are to come in this age of diminishing returns.
Which is why focusing on metrics is missing the big picture. I am excited about the PS5 because I think many smart decisions were made that will enable devs to design in new ways, *especially* for expansive games. I was not making a comparison, just sharing my optimism
Περιληπτικά ο Andrea Pessino μας λέει, ότι στοιχηματίζει ότι ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του το PS5 θα αποτελεί μία από τις πιο εμπνευσμένες κονσόλες που έχουν δημιουργήθει και θα κάνει την τωρινή διαμάχη σχετικά με τα teraflops και λοιπά τεχνικά χαρακτηριστικά να μοιάζει ανόητη. Αναφέρει πως πρόκειται για μια κατασκευή που στόχευει να απελευθερώσει τους δημιουργούς από τα όρια που παλιότερες κονσόλες τους εμπόδιζαν. Χαρακτηριστικά κλείνει λέγοντας πως δεν κάνει κάποια σύγκριση (μεταξύ PS5 και Xbox) αλλά απλώς μοιράζεται την αισιοδοξία του.
Στην συνέχεια έχουμε τον Kurt Margenau (game director στην Naughty Dog) ο οποίος δηλώνει:
Still tripping about this PS5 SSD spec. Like, people don’t even know how big of a leap in terms of game design can be made, especially for first party that doesn’t have to design to lowest common denominator. By far the biggest leap in my career. Can’t wait
ενώ ο Andrew Maximov επίσης πρώην Art Director στην Naughty Dog μας λέει:
The ability to load in the highest resolution version of any asset just in front of you and drop it immediately as you turn around means that every tree can have 3D bark and moss and ants marching on it just when needed, without blowing up the budget. It’s going to be great.
Φαίνεται ξεκάθαρα από τους δύο παραπάνω η σπουδαιότητα στην χρήση και λειτουργία του SSD με την καινούρια κονσόλα κάτι που εκτός από τις δημιουργικές δυνατότητες που απελευθερώνει δείχνει να εξοικονομεί και κομμάτι από το budget των εταιρειών στην προσπάθεια τους να δημιουργήσουν όσο το δυνατόν πιο αληθοφανή περιβάλλοντα.
Τέλος, θα κλείσουμε με μια τοποθέτηση από τον Albert Penello πρώην executive του Xbox ο οποίος δήλωσε ότι κατά την γνώμη του, η Sony προχωρά σε πολύ έξυπνες κινήσεις και μάλιστα αν καταφέρει να περιορίσει την τιμή του PS5 στα 399$ αυτό θα αποτελεί ένα πραγματικά καλό “deal“.
Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω τι πιστεύετε για το PS5; Tα τεχνικά χαρακτηριστικά του που ομολογουμένως είναι κατώτερα αυτών του Xbox θα αποτελέσουν τροχοπέδι ή μήπως η νέα γενιά μας επιφυλλάσει ακόμα μεγαλύτερες και ομορφότερες εκπλήξεις;
GameCast S03E19 | Ο χαμός των PS5/XSX, το backwards compatibility και Spider-Man 2