Platform: PC, PS4 (tested), Xbox One
Publisher: Milestone S.r.l.
Developer: Milestone S.r.l.
Διάθεση: Bandai Namco Greece
Κυκλοφορία: 07/06/2018

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος ορισμένες developer ομάδες στοχεύουν σε τίτλους από συγκεκριμένα franchise, κάτι που αντικειμενικά προδίδει μια σίγουρη εμπορική επιτυχία από ένα μέρος του gaming community. Έτσι, λοιπόν, η Milestone επιστρέφει με το MotoGP 18 έχοντας αφήσει στο παρελθόν τον σχετικά αξιοσημείωτο τίτλο, Monster Energy Supercross, με τον οποίο είχε ριζώσει το τελευταίο διάστημα. Το franchise του MotoGP είναι αρκετά οικείο στους λάτρεις του είδους, ενώ όπως προαναφέρθηκε παραπάνω αποτελεί μια σίγουρη αγορά από ένα ποσοστό του community, κάτι που δίνει εφόδια και ελπίδες στην εταιρία για την αδιάκοπη υλοποίηση νέων projects.

Είναι όμως το MotoGP ανώτερο του περσινού τίτλου; Ή μπορεί να ανταπεξέλθει μετά από την μικρή έκπληξη του Monster Energy Supercross; Υπάρχουν πολλά περιθώρια για συγκρίσεις. Εντούτοις, η απάντηση ίσως φέρει δυσαρέσκεια στους λάτρεις του είδους…

Στην περσινή κριτική του τότε installment του franchise η γραφική επένδυση είχε κερδίσει τις εντυπώσεις τόσο του community, όσο και τις δικές μου. Έχοντας τονίσει και στο παρελθόν ότι το racing στοιχείο δεν είναι το “φόρτε” μου, αποτελεί γεγονός ότι μπορώ να είμαι κάλλιστα αντικειμενικός απέναντι σε τέτοιος τίτλους, χωρίς να κάνω τα στραβά μάτια σε ατέλειες για προσωπική μου ευχαρίστηση. Στην περίπτωση του MotoGP 18 δεν θα βρούμε τους περσινούς επαίνους. Δε θα χαρακτηρίσω τον τίτλο ως επένδυση περασμένης γενιάς, αλλά σίγουρα ως στάσιμο. Οι δυνατότητες της Unreal Engine 4 φαίνεται να μην έχουν αξιοποιηθεί, καθώς τα animations, τα backgrounds και γενικά η γραφική επένδυση δεν εντυπωσιάζουν. Εντούτοις, ο όλος σχεδιασμός του MotoGP 18 δεν είναι απωθητικός. Άσχετα τη στασιμότητα, η Milestone κρατάει το πήχη σε τέτοιο σημείο όπου το φετινό installment μπορεί να ανταπεξέλθει στις προσδοκίες του gamer.

Στα του gameplay, έχουμε θετικές απολαβές σε σύγκριση με πέρσι. Γενικά φαίνεται πως η Milestone εστίασε στο να επενδύσει χρόνο και αφοσίωση στα περσινά λάθη της, με αποτέλεσμα να ξεχάσει να βελτιώσει τις μικρές λεπτομέρειες που είχαμε θαυμάσει στο MotoGP 17. Σε αντίθεση με πέρσι το νέο project έχει φροντίσει να αφαιρέσει κάποια bugs, αλλά παράλληλα να βελτιώσει το χειρισμό των οχημάτων. Με βάση την περσινή εμπειρία μου μπορώ να δηλώσω ότι η νευτώνεια φυσική δεν καταρρίπτεται αυτήν τη φορά, δίνοντας ένα θετικό βαθμό για την προσπάθεια της Milestone.

Όπως και στα προηγούμενα MotoGP, έτσι και σε αυτό θα συναντήσουμε τα Career, Championship,Time Trial και multiplayer modes. Σε γενικές γραμμές, οι αλλαγές είναι μικρές. Το κάθε ένα από τα παραπάνω modes ακολουθεί το κλασικό μοτίβο που έχουμε δει σε κάθε racing τίτλο. Στο Career Mode στόχος είναι η σταδιακή άνοδος στην κορυφή μέσα από διάφορες προσαρμογές και χαμηλού budget οχημάτων, το οποίο θα ανελιχθεί με την βοήθεια σας και τις ικανότητες σας. Στην ουσία η όλη πρόοδός σας θα φανερωθεί μέσα από τα μικρής ανταγωνιστικότητας championships, ενώ σταδιακά θα αντιμετωπίσετε τα μεγάλα ονόματα στις μεγάλες πίστες. Από την άλλη, τα υπόλοιπα modes στοχεύουν σε διάφορα time events, όπου θα πρέπει να εκπληρώσετε κάτω από ένα συγκεκριμένο χρόνο ορισμένα objectives, είτε να τερματίσετε πρώτοι ανάμεσα στην αντίπαλοι Al.

Σε αυτό το σημείο να τονίσουμε ότι όπως και στον περσινό τίτλο, έτσι και αυτήν τη φορά βλέπουμε μια απαιτητική και άκρως ανταγωνιστική Al, που τηρεί όλες τις προϋποθέσεις σε κάθε επίπεδο δυσκολίας. Μία ακόμη θετική προσθήκη, λοιπόν, για τα δεδομένα της Milestone.

Συνεχίζοντας, στα θετικά του MotoGP 18 συναντάμε την άκρως ρεαλιστική οπτική γωνία του χειρισμού των οχημάτων. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, μπορείτε να προσαρμόσετε το χειρισμό αυτών, καθώς και όλο το επίπεδο δυσκολίας ανάλογα με την εξοικείωση σας με τον τίτλο. Από το customization (π.χ. τη διαχείριση των ελαστικών και τη συντήρηση όλης της μηχανής) μέχρι και το χειρισμό των ταχυτήτων ή όχι. Όλα τα παραπάνω μπορούν να προσαρμοστούν ανάλογα τις ορέξεις σας ή την εμπειρία σας με το παιχνίδι. Σε αυτό μπορούν να βοηθήσουν και οι ελεύθεροι γύροι ή τα practice tests. Αν και δε διαφέρουν με αυτά που συναντάμε σε racing τίτλους, με την εκπλήρωση ενός στόχου έρχεστε πιο κοντά στην υλοποίηση ενός καλύτερου οχήματος –εφόσον κερδίζετε research points.

Τέλος, στα αρνητικά του τίτλου, πέρα από τη γραφική επένδυση είναι η έκδηλη παρουσία των loading screens. Αν και είμαι player της υπομονής –και γενικά ποτέ δεν ενοχλήθηκα από τέτοιου είδους ζητήματα- σίγουρα ένα μεγάλο ποσοστό από το community θα βρει αρνητική την όλη επαφή με τα παραπάνω screens. Εντούτοις, δεν αποτελεί τόσο μεγάλο πλήγμα για να δηλώσουμε ότι χάνετε η μαγεία του παιχνιδιού.

Εν κατακλείδι, το MotoGP 18 θα μπορούσε να είναι κάτι παραπάνω από το συγκεκριμένο τελικό αποτέλεσμα. Αυτήν τη φορά η Milestone εστίασε στα λάθη της, αλλά ξέχασε να φροντίσει τις επιτυχίες της. Το MotoGp 18 καταφέρνει να προσθέσει κάποιες ωραίες πινελιές στο προσκήνιο, οι οποίες όμως δεν καταφέρνουν να προσαρμοστούν στην όλη ατμόσφαιρα, κάνοντας έτσι τον τίτλο να υστερεί και να χάνει σημαντικό έδαφος από προηγούμενους τίτλους, αλλά σίγουρα και μελλοντικούς του 2018.