Platform: PC, PS4, Xbox One
Publisher: Capcom
Developer: Capcom
Διάθεση: CDMedia
Κυκλοφορία: 26/01/2018

Η σειρά Monster Hunter παρότι αποτελεί ναυαρχίδα της Capcom, βάζοντας το όνομα της επάξια πλάι σε franchises όπως το Resident Evil, δεν γνώρισε ποτέ καταξίωση στην παγκόσμια αγορά, παραμένοντας ένα franchise με τεράστιο κοινό, αλλά μόνο εντός Ιαπωνίας. Με το φετινό Monster Hunter : World η Capcom επιχειρεί να θέσει δυνατές βάσεις για τη σειρά και στον υπόλοιπο κόσμο και να την καταστήσει δημοφιλή σε ένα ευρύτερο κοινό. Η αλήθεια είναι πως φαίνεται να το καταφέρνει σε μεγάλο βαθμό, ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Βρισκόμαστε στο φανταστικό σύμπαν του Monster Hunter, όπου οι κάτοικοι του Παλαιού Κόσμου (Old World) έχουν στρέψει το βλέμμα τους στον αχαρτογράφητο Νέο Κόσμο (New World) και φυσικά ήδη έχουν σταλεί ομάδες ερευνητών να γνωρίσουν και να αποκωδικοποιήσουν τη ζωή στη νέα αυτή ήπειρο. Η Επιτροπή Ερευνών (Research Commission) στέλνει έναν στόλο από κυνηγούς ώστε να υποστηρίξουν το όλο εγχείρημα και ο παίκτης αναλαμβάνει το ρόλο ενός κυνηγού του πέμπτου στόλου (Fifth Fleet), ενώ κατά τη διάρκεια του ταξιδιού καλείται να φτιάξει τον χαρακτήρα του όπως σε κάθε RPG, διαλέγοντας φύλο, χρώμα δέρματος και τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά. Το ταξίδι όμως δεν πάει όπως αναμενόταν, αφού καθώς πλησιάζοντας τις ακτές του Νέου Κόσμου ένα γιγάντιο τέρας με το όνομα Zorah Magdaros επιτίθεται στα πλοία διαχωρίζοντας έτσι τους επιβαίνοντες, οι οποίοι όμως με τα πολλά φτάνουν ασφαλείς στη βάση της Επιτροπής Ερευνών, Astera. Κατά την άφιξή τους στην βάση οι κυνηγοί δέχονται εντολές από τον διοικητή της επιχείρησης και ξεκινάνε κάπως έτσι την ίδρυση βάσεων στον ανεξερεύνητο Νέο Κόσμο, ενώ παράλληλα προσπαθούν να ανακαλύψουν το λόγο που ο Zorah Magdaros έφτασε στην περιοχή, κάτι που συμβαίνει μόνο κάθε 10 χρόνια. Αυτό είναι εν ολίγοις το σενάριο του παιχνιδιού, το οποίο αν και ευπρόσδεκτο, αποτελεί κυρίως μία αφορμή για τα αμέτρητα κυνηγετικά quests, τα οποία θα αναλάβει ο παίκτης.

Για το gameplay του τίτλου δεν υπάρχουν πολλά να ειπωθούν. Έχουμε να κάνουμε με ένα Action-RPG τρίτου προσώπου, με το combat του στα boss fights να φέρνει αρκετά σε Souls παιχνίδια, με την κλασσική φόρμουλα «αποφυγή-αποφυγή-χτύπημα» να δίνει και να παίρνει. Ο παίκτης μπορεί να διαλέξει το προσωπικό του στυλ μάχης με βάση τον τύπο όπλου που θα επιλέξει, όπλα που χωρίζονται σε 14 κατηγορίες, όπως heavy, sword and shield, bow και άλλα. Φυσικά το στυλ μάχης, όπως και το όπλο που χρησιμοποιεί ο κυνηγός αλλάζουν κατά βούληση, εφόσον φυσικά ο παίκτης έχει μαζέψει τα απαραίτητα υλικά για crafting ή upgrading των όπλων και της πανοπλίας του. Τα υλικά αυτά συγκεντρώνονται κυρίως με το looting στα τέρατα που εξολοθρεύετε, κάτι στο οποίο θα αναφερθούμε εκτενέστερα παρακάτω.

Το πρώτο που παρατηρεί κάποιος με το που ξεχύνεται στον ανοιχτό κόσμο του παιχνιδιού είναι η εξαιρετική λεπτομέρεια με την οποία έχει δημιουργηθεί. Οι περιοχές είναι πανέμορφες και η ποικιλία ζωής που τις συνοδεύει είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακή. Μικρά τέρατα που κοιτάνε απλώς τη δουλειά τους, ιπτάμενες μορφές ζωής στον ουρανό και μεγάλα τέρατα-θηρευτές κάνουν την εμφάνιση τους συνεχώς, προκαλώντας έτσι την συνεχή εξερεύνηση από πλευράς του παίκτη. Η εξερεύνηση αυτή καθίσταται αναγκαία, καθώς εκτός από τις δεκάδες τέρατα, ο κόσμος βρίθει αντικειμένων, φυτών, πετρωμάτων, τα οποία αναμένεται να γίνουν το loot του κυνηγού χωρίς δεύτερη σκέψη. Γενικότερα το loot είναι απαραίτητο, καθώς το σύστημα αναβάθμισης του παίκτη γίνεται μόνο μέσα από τον εξοπλισμό του, με ένα πολύπλοκο σύστημα crafting και upgrading, κάτι που αφενός δίνει πολλές επιλογές σε κάποιον κατά την πρόοδο του στο παιχνίδι, από την άλλη πλευρά όμως ίσως κουράσει τους όχι τόσο μυημένους στη δομή των RPG. Τουλάχιστον τα hints που προσφέρονται απλόχερα στον παίκτη είναι υπέραρκετά για την ομαλή ένταξή τους στον κόσμο του παιχνιδιού και τους μηχανισμούς του.

Παρά την περίπλοκη φύση του, το Monster Hunter : World ξεγυμνωμένο από το looting και το crafting που το περιβάλλουν έχει μία πλήρως απλουστευμένη δομή. Ο παίκτης μέσα από την αλληλεπίδραση του με στελέχη του Research Commission και κατά την παραμονή του στην Astera αναλαμβάνει quests τα οποία ως συνήθως ακολουθούν την εξής πεπατημένη : αποδοχή quest – αναζήτηση τέρατος – boss fight – επιστροφή στη βάση. Παρότι κάποιος μπορεί να υποθέσει οτι το παιχνίδι παρουσιάζει ζήτημα κορεσμού μετά από λίγη ώρα, η αλήθεια είναι πως ο χαρακτήρας του είναι τέτοιος, που το κυνήγι τεράτων είναι το επίκεντρο κάθε quest. Άλλωστε, κάθε αποστολή καταλήγει σε boss fight, για τα οποία απαιτείται ιδιαίτερη μνεία, αφού για κάθε τέρας χρειάζεται διαφορετική προσέγγιση και η μάχη μαζί τους είναι εθιστικότατη. Εδώ να τονιστεί πως ο παίκτης πρέπει να φέρει εις πέρας όλα τα main quests σε κάποιο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, συνήθως σε 50 λεπτά, κάτι που αυξάνει το επίπεδο πρόκλησης, ειδικότερα στα quests ανωτέρου επιπέδου.

Φυσικά, ο παίκτης δεν είναι μόνος του στον αφιλόξενο Νέο Κόσμο και για τις 50(!) -τουλάχιστον- ώρες που διαρκεί μόνο η βασική ιστορία. Αρχικά, κάθε κυνηγός συνοδεύεται από το προσωπικό του Palico, μία γάτα που διαμορφώνει ο ίδιος όπως θέλει αμέσως μετά τη δημιουργία του χαρακτήρα του στην αρχή του παιχνιδιού. Το πλάσμα αυτό έχει το δικό του level cap, συνοδεύει τον κυνηγό στα quests του και βοηθάει στη μάχη, αφού αν και μικρό στο μάτι, υπερασπίζεται με χαρακτηριστική ευκολία τον εαυτό του, ενώ παράλληλα βρίσκει χρήσιμα αντικείμενα, όπως σπάνια φυτά που αναπληρώνουν την υγεία και άλλα διάφορα. Εκεί που βρίσκεται το ζουμί είναι στο co-op κομμάτι του παιχνιδιού, στο οποίο οι παίκτες μπορούν να δημιουργήσουν ομάδες 2-4 ατόμων και να φέρουν εις πέρας τις αποστολές τους συνεργατικά. Η συνεργασία αυτή λαμβάνει χώρα όταν κάποιος παίκτης «ποστάρει» το επόμενο quest του και είτε καλέι φίλους να βοηθήσουν, είτε περιμένει μέχρι να ενδιαφερθούν άλλοι παίκτες που ασχολούνται με τον τίτλο για την εκάστοτε αποστολή. Επιπρόσθετα, θεωρώ εξαιρετική ιδέα την προσθήκη του SOS Flare, που όπως λέει και το όνομα του όταν κάποιος κυνηγός τα βρίσκει σκούρα απέναντι σε ένα τέρας, έχει τη δυνατότητα να ρίξει μία φωτοβολίδα για βοήθεια. Δεν σας κρύβω οτι αρκετές φορές χρησιμοποίησα το SOS Flare και άλλοι παίκτες ανταποκρίθηκαν άμεσα και αντιμετωπίσαμε την απειλή συνεργατικά, μία διαδικασία πολύ ευχάριστη, ειδικά αν έχετε φίλους που ασχολούνται με το παιχνίδι. Εδώ χρειάζεται να τονιστεί πως το multiplayer μπορεί να συνοδεύσει όλα τα quests, είτε αυτά είναι main (assigned), είτε side (optional), ενώ  υπάρχουν και τα investigations, που είναι κάτι σαν bounties και τα events, τα οποία είναι quests για περιορισμένο χρόνο. Γενικότερα, το Monster Hunter : World είναι ένας τίτλος, ο οποίος μπορεί να κρατήσει τον παίκτη απασχολημένο για τριψήφιο αριθμό ωρών, αφού το περιεχόμενό του φαντάζει κυριολεκτικά ατελείωτο.

Κλείνοντας, θεωρώ πως αξίζει μία αναφορά στον τεχνικό τομέα του παιχνιδιού. Όπως αναφέρθηκε και στην αρχή του κειμένου, ο κόσμος του παιχνιδιού έχει χτιστεί με την παραμικρή λεπτομέρεια και το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Επιπροσθέτως, για πρώτη φορά στη σειρά οι τεράστιες περιοχές είναι ενιαίες και δεν χρειάζεται να περιμένετε κολλημένοι πίσω από ενα loading screen. Στο PS4 Pro υπάρχουν 3 διαφορετικά modes, τα resolution (1800p, 30 fps), frame rate (1080p, 50 fps) και graphics (1080p, 30-50 fps). Εγώ, όντας λάτρης της υψηλής ανάλυσης επέλεξα το resolution mode και ακόμα κι αν το οπτικό αποτέλεσμα είναι όντως πανέμορφο, αντιλήφθηκα μία σχετική αστάθεια στα fps του παιχνιδιού, ειδικότερα παρατηρώντας ιπτάμενα πλάσματα που πετούσαν στον ορίζοντα. Επιπλέον, η κάμερα κάνει τη ζωή του παίκτη δύσκολη στους πιο κλειστούς χώρους και στις μάχες με μεγάλα τέρατα, κάτι που προσωπικά με εκνέυρισε αρκετές φορές. Τέλος, το lip-sync των ήδη περιορισμένων διαλόγων κινείται σε χαμηλοτατα επίπεδα και δεν θυμίζει σε τίποτα την 8η γενιά κονσολών.

Παρά τα κάποια προβλήματα στον γενικότερο σχεδιασμό του, το Monster Hunter : World είναι ένας ολοκληρωμένος τίτλος, με άπειρο περιεχόμενο. Η προσπάθεια της Capcom να κερδίσει το Δυτικό Κοινό φαίνεται να πετυχαίνει, αφού παρέδωσε ένα παιχνίδι που προκαλεί ακόμα και εκείνους που δεν γνώριζαν τη σειρά να ασχοληθούν μαζί της. Το γεγονός οτι ολόκληρη η εμπειρία μπορεί να βιωθεί τόσο σε single όσο και σε multiplayer κάνει το πακέτο ακόμη πιο δελεαστικό.