Καλωσήρθατε και πάλι στην μουσική γωνιά του PSaddict.gr, εδώ που θα θυμόμαστε, θα τιμάμε, ή θα μαθαίνουμε τα soundtrack των παιχνιδιών που μας μάγεψαν. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν, με έναν από τους καλύτερους τίτλους της γενιάς του, το Witcher III: Wild Hunt.
Πιθανώς, οι περισσότεροι έχετε περάσει κάποιες ώρες στο παιχνίδι, και όποια κι αν είναι η εμπειρία σας από αυτό, ένα είναι σίγουρο – το μεσαιωνικού ύφος original soundtrack (OST) είναι ένα επικό ορόσημο για το πως πρέπει να είναι η μουσική επένδυση στα παιχνίδια. Ο Marcin Przybyłowicz με τη βοήθεια του Mikolai Stroinski πήρε το έργο πάνω του και μαζί με την εκπληκτική ομάδα του, δημιούργησε τη μουσική που ακούγαμε παίζοντας το Witcher III. Ο Πολωνός συνθέτης βρήκε μία τοπική ομάδα από επίλεκτους μουσικούς του folk genre (παραδοσιακής μουσικής), εκ των οποίων αρκετοί είναι αυτοδίδακτοι, και έχοντας ως όραμα την ενσάρκωση του ονείρου του, σε συνδυασμό με τις εμπειρίες και τις γνώσεις των υπολοίπων, κατάφερε να δημιουργήσει μία ατμόσφαιρα που σε ταξιδεύει μέσα στον κόσμο του παιχνιδιού. Τα φωνητικά ανατέθηκαν στις γυναίκες της ομάδας, με τις χαρακτηριστικές, ιδιαίτερα μελωδικές, δυνατές φωνές τους, όπως φερειπείν θα ακούσουμε στο The Trail.
Η υλοποίηση του soundtrack όμως, δεν ήταν αποκλειστικότητα της παραπάνω ομάδας, καθώς τα πιο μουσικά περίπλοκα κομμάτια τα χειρίστηκε η Κρατική Ορχήστρα του Βρανδεμβούργου υπό την επιμέλεια του Bernd Ruf. Ένα παράδειγμα είναι το Eredin, King Of The Hunt, του οποίου το σκοτεινό, δυνατό αλλά και πολεμικό ύφος μας δείχνει ακριβώς το ύφος του boss, καθώς μας προετοιμάζει ψυχολογικά για το τι έρχεται. Σε γενικές γραμμές, παρόλο που η οργάνωση και η λήψη αποφάσεων ως προς τον δρόμο που θα ακολουθήσει το OST δεν ήταν εύκολες, λαμβάνοντας υπ’ όψιν όχι μόνο τη διάρκεια του παιχνιδιού, αλλά και τα εναλλακτικά τραγούδια σε διάφορες περιστάσεις (πιο γαλήνια στην ιππασία, πιο έντονα στην μάχη, διαφορετικό soundtrack ανά περιοχή), ο Marcin έκανε μία φανταστική δουλειά, που θα μείνει στην ιστορία.
Πριν από το εν λόγω παιχνίδι, ο συνθέτης ήταν ήδη γνωστός στην CD Projekt RED, αφού είναι και συνθέτης του Witcher 2: Assassin of Kings, που δυστυχώς δεν κυκλοφόρησε ποτέ για PS3. Μετά από το Witcher 3, δούλεψε επίσης στα DLC του τίτλου, Hearts of Stone & Blood & Wine όπως επίσης και το Gwent: The Witcher Card Game. Οι δουλειές του όμως δεν περιορίζονται στον Πολωνικό κολοσσό, ενώ έχει συνεργαστεί με 5 διαφορετικά στούντιο, με κύριο αντικείμενό του τα παιχνίδια στρατηγικής και τα RPG ανοιχτού κόσμου, καθώς έχει δημιουργήσει και soundtrack για τηλεοπτική σειρά, το Korona królów.
Θέλοντας και μη, όταν μιλάμε για τέχνη, και πιο συγκεκριμένα για μουσική, υπάρχει αξιοσημείωτη επιρροή σε τεράστιο μέρος των ακροατών. Έτσι λοιπόν συνέβη και με τη μουσική επένδυση του Witcher. Ενώ αν προσπαθήσουμε να την ομαδοποιήσουμε θα την κατατάξουμε σίγουρα στην μεσαιωνική folk ,ακόμη κι αν μερικά κομμάτια τείνουν στην κλασική, η μελωδία παρότρυνε πολλούς να πειραματιστούν πάνω της και να δώσουν αρκετές ανεξερεύνητες πτυχές, όπως λ.χ. φωνητικά cover, χαλαρωτικά mixes, ή ακόμη και συνδυασμούς με άλλα παιχνίδια. Ο κόσμος λάτρεψε από την πρώτη στιγμή τη μουσική του παιχνιδιού και την αγκάλιασε σαν να είναι το αγαπημένο του είδος, αφού ήταν τόσο ταιριαστή και ιδανική σε ποικίλες καταστάσεις. Κάποιος με άνεση θα μπορούσε να πει πως ο composer πέτυχε τον σκοπό του στο μέγιστο.
Σήμερα, ο Marcin Przybyłowicz μένει πιστός στην CD Projekt RED και εργάζεται πάνω στο soundtrack του πολυαναμενόμενου Cyberpunk 2077. Συγκριτικά, ο καλλιτέχνης βγαίνει λίγο πιο έξω από τα νερά του, ίσως για να δοκιμάσει τα όρια του, αλλά με τον εξοπλισμό και το 3D Audio του PS5, το αποτέλεσμα θα είναι αναπόφευκτα μαγευτικό. Ας κρατήσουμε μικρό καλάθι παρ’ όλα τ’ αύτα και ας περιμένουμε λίγους μήνες ακόμη μέχρι να έρθει ο τίτλος στα χέρια μας.