To MediEvil είναι μια σειρά Comedy action-adventure hack ‘n slash που κυκλοφόρησε από την SCE με Developer το SCE Cambridge Studio. Πρωταγωνιστής είναι ο δειλός σκελετός undead ιππότης με όνομα Sir Daniel Fortesque. Το όνομα του παιχνιδιού είναι ένα μίξη των λέξεων Medieval και Evil.

Κυκλοφόρησαν 3 παιχνίδια για τη σειρά. Το original MediEvil, το MediEvil 2 και το MediEvil: Resurection για το PSP.

medievilinter

Το πρώτο MediEvil κυκλοφόρησε στην Ευρώπη και την Βόρειο Αμερική στη 1 Οκτωβρίου 1998 ενώ στην Ιαπωνία στις 17 Ιουνίου 1999. Το setting του παιχνιδιού μας μεταφέρει στο μεσαιωνικό βασίλειο της Gallowmere και επικεντρώνετε στον τσαρλατάνο πρωταγωνιστή Sir Daniel Fortesque, καθώς κάνει την προσπάθεια του να σταματήσει τον κακό Zarok από το να επιτεθεί το βασίλειο και παράλληλα να εξιλεωθεί ο ίδιος. Το έτος 1286 ο κακός μάγος Zarok ξεκίνησε να σχεδιάζει πως θα πάρει το βασίλειο της Gallowmere με τον στρατό του από Undead στρατιώτες. Ο θρύλος λέει πως το πρωτοπαλίκαρο του Βασιλιά ο Sir Daniel οδήγησε το στρατό του στη νίκη και κατάφερε να σκοτώσει τον Zarok. Στη πραγματικότητα ο «Dan» σκοτώθηκε με το πρώτο βέλος που έφυγε στη μάχη και όλη η ιστορία ήταν κάλυψη από επιλογή του βασιλιά για να κάνει τον «Dan» ήρωα της Gallowmere. Ο Zarok εντωμεταξύ αναγκάστηκε να κρυφτεί και όλοι τον νόμιζαν νεκρό. Μετά από 100 χρόνια το έτος 1386 ο Zarok επανεμφανίζεται και με ένα ξόρκι ζωντανεύει όλους τους νεκρούς της χώρας με σκοπό να κλέψει τις ψυχές των κατοίκων της. Κατά τη διάρκεια της ανάστασης καταλάθος ανασταίνεται και ο Dan που έχει μείνει ένας σκελετός χωρίς σαγόνι και χωρίς το μάτι που έχασε στη μάχη. Έχοντας χάσει τη θέση του στο Hall of Heroes θα προσπαθήσει να νικήσει τον Zarok, να σώσει την Gallowmere και τη φήμη του.

Δείγμα από τα γραφικά και το Interface του παιχνιδιού
Chris Sorrell

Το development του τίτλου ξεκίνησε το 1995 στη Millenium Interactive στο Cambridge. O Chris Sorrell, γνωστός για το προηγούμενο παιχνίδι του James Pond είχε συλλάβει το concept του MediEvil και εργάστηκε στον τίτλο ως Creative Director. O Working title του παιχνιδιού ήταν το «Dead Man Dan» και ο Sorrell περιέγραφε τον τίτλο σαν μία ένωση του Ghost’n Goblins της Capcom με το καλλιτεχνικό στυλ του The Nightmare Before Christmas του Tim Barton. Καθώς προχωρούσε το development το στούντιο είχε σκοπό να δώσει ένα στυλ πιο κοντά στο Zelda με στοιχεία role-playing. Στην προσπάθεια της η Millenium Interactive να τραβήξει δυνατό publisher, άρχισε να εργάζεται σε πολλές πλατφόρμες όπως τα Windows και το Sega Saturn πριν δώσει στη Sony Europe ένα demo του παιχνιδιού. Η Sony εντυπωσιάστηκε από τη δουλειά, υπέγραψε το MediEvil σαν αποκλειστικό τίτλο για το Playstation και αγόρασε το στούντιο μετονομάζοντας το σε SCE Cambridge Studio. Ήταν το δεύτερο στη σειρά που αγόρασε στο Ηνωμένο Βασίλειο μετά την Psygnosis.

FACT:Πολλά από τα concept που δούλευε το studio δεν μπήκαν στο παιχνίδι. Ένα από αυτά ήταν platform-oriented και είχε να κάνει με το σκουλήκι που κατοικούσε στο κεφάλι του Dan. Είχε σχεδιαστεί για αυτό ένα ολόκληρο section αλλά τελευταία στιγμή ακυρώθηκε λόγο χρόνου και budget.

Αγοράζοντας το studio η Sony, το βοήθησε να ξαλαφρώσει από τον οικονομικό βραχνά που το έπνιγε αλλά δεν βοήθησε την απειρία του στο να φτιάχνει 3D games. Ο Sorrell σε μια συνέντευξη παραδέχτηκε πως το MediEvil ήταν ένα βουνό από προκλήσεις καθώς όπως πολλοί άλλοι developers εκείνη την εποχή ήταν νέοι στο 3D gaming. Επίσης παραδέχτηκε πως κάποια μέλη της ομάδας περνούσαν πολλά βράδια στο γραφείο χωρίς ύπνο για να τελειώσουν το παιχνίδι. Κατά τη διάρκεια του development η ομάδα έπαιζε beta εκδόσεις από άλλα platform παιχνίδια όπως το Super Mario 64 και το Crash Bandicoot ώστε να τους βοηθήσει να καταλάβουν πως θα λύσουν τα προβλήματα στο development ενός τίτλου 3D για πρώτη φορά.

Συνθέτες της μουσικής του τίτλου είναι ο Paul Arnold και ο Andrew Barnabas, ένα μουσικό ντουέτο γνωστοί ως «Bob & Barn«. Η SCE Cambridge τους ζήτησε να φτιάξουν ένα soundtrack επηρεασμένο από τα soundtracks ταινιών όπως το Beetlejuice, The Nightmare Before Christmas και το Batman Returns. Η μουσική δημιουργήθηκε χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικά synthesizers για να δώσουν την αίσθηση ολόκληρης ορχήστρας.

Το παιχνίδι πήρε θετικά reviews από τους κριτικούς κατά τη κυκλοφορία του και αργότερα κυκλοφόρησε σαν Platinum τίτλος. Το σκορ του στο GameRankings ήταν 80% και οι περισσότεροι θαύμασαν την μουσική και την ατμόσφαιρά του.

medievil 2

Το MediEvil 2 είναι το δεύτερο μέρος της σειράς και sequel του MediEvil. To development του sequel ανατέθηκε και πάλι στη SCE Cambridge. Κυκλοφόρησε αποκλειστικά στο Playstation στις 19 Απριλίου του 2000 στην Ευρώπη και 30 Απριλίου στην Βόρειο Αμερική.

Το Interface και το στυλ του gameplay δεν έχει αλλάξει από τον προκάτοχο του. Στο MediEvil 2 χειριζόμαστε πάλι τον Sir Daniel Fortesque που χρησιμοποιεί διάφορα σπαθιά και τόξα. Αυτή τη φόρα και λόγο της εποχής που διαδραματίζεται το παιχνίδι έχεις τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσεις pistols, shotgus και άλλα. Ο Dan μπορεί να επισκεφτεί εμπόρους γνωστούς ως «Spivs» για να αγοράσει σφαίρες και άλλες υπηρεσίες. Σαν σύντροφο σε αυτή την περιπέτεια του έχει ένα φάντασμα.

Το παιχνίδι ξεκινάει 500 χρόνια μετά τη μάχη του Sir Daniel με τον κακό μάγο Zarok. Στο Kensington το 1886 ένας μάγος με το όνομα Lord Palathorn ανακαλύπτει το βιβλίο με τα ξόρκια του Zarok και χρησιμοποιώντας ένα από αυτά σηκώνει όλους τους νεκρούς στη πόλη του Λονδίνου. Ως αποτέλεσμα κακού χειρισμού ο Palathorn παίρνει μια δαιμονική μορφή και οι σελίδες του βιβλίου σκορπούν σε όλη τη πόλη. Όπως είναι αναμενόμενο το ξόρκι ανασταίνει και τον Sir Daniel που κείτονταν νεκρός σε γειτονικό μουσείο. Τον επιστρατεύει ένας επιστήμονας, ο Hamilton Kift και το φάντασμα παρτενέρ  του, για να βρουν και να ανακτήσουν τις σελίδες του βιβλίου και να βάλουν ένα τέλος στα σχέδια του Palethorn. Κατά τη διάρκεια της περιπέτειες θα συμπληρώσει τη συντροφιά τους και μια μούμια πριγκίπισσα με το όνομα Kiya, το φλερτ του Dan.

Σύμφωνα με τον Shepherd το αρχικό ploy του Medievil 2 ήθελε τον κακό Zarok φυλακισμένο στο Tower Of London και τον Sir Daniel να έχει σκοπό την ελευθέρωση του. Αυτή η ιδέα απορρίφθηκε καθώς ήταν πολύ «cheezee».

Μετά την επιτυχία του MediEvil η Sony ζήτησε από την SCE Cambridge να ξεκινήσει την συνέχεια του παιχνιδιού και ήθελε να το κυκλοφορήσει πριν το τέλος του κύκλου ζωής του PSone. Ο Chris Sorrell δεν συμμετείχε στην ανάπτυξη του τίτλου και τα ηνία πήρε ο James Shepherd. To studio αποφάσισε πως δεν ήταν δύσκολο να κάνει ένα sequel για το πρώτο MediEvil, αν σκεφτεί κανείς τον επίλογο του τίτλου που στην ομάδα ανάπτυξης την ευκαιρία να φτιάξει το σκηνικό του παιχνιδιού σε διαφορετική χρονική περίοδο. Έτσι ο Shepherd αρκέστηκε να διαδραματίζεται το παιχνίδι στη βικτοριανή περίοδο. Θεώρησε πως το δυσκολότερο κομμάτι της ανάπτυξης ήταν ο τρόπος που θα έκανε καλύτερο τον τίτλο βάζοντας περισσότερο χιούμορ σε κάποιους τομείς του. Για να το πετύχει αυτό η ομάδα ανάπτυξης έφτιαξε πολλά κυρία κομμάτια από την αρχή. Επίσης πρόσθεσαν διάφορα features που είχαν κοπεί από το original όπως τα puzzles και οι εναλλακτικοί χαρακτήρες. Μέχρι την στιγμή της beta το παιχνίδι ήδη προσέφερε μεγάλα levels, βελτιωμένη ΑΙ για τους NPCs και περισσότερες κινήσεις για τον πρωταγωνιστή.

Το παιχνίδι πήρε θετικά reviews από τους κριτικούς κατά τη κυκλοφορία του. Εντυπωσίασαν τα πλούσια και λεπτομερή γραφικά του, αλλά δέχτηκε και αρνητικά σχόλια για την camera, την ευκολία του και την ομοιότητα με τον προκάτοχο του. Πήρε μέσω όρο 79% στο GameRankings λίγο χαμηλότερα από το πρώτο. Στα BAFTA Interactive Awards το 2000 κέρδισε το βραβείο του καλύτερου console game της χρονιάς.

medievilresurrection

Το MediEvil: Resurrection είναι το τρίτο μέρος της σειράς και κυκλοφόρησε στη 1 Σεπτεμβρίου 2005 στην Ευρώπη και 13 Σεπτεμβρίου στην Αμερική. Σαν PSN τίτλος κυκλοφόρησε το 2008. Δεν είναι κάποια συνέχεια της σειράς αλλά ένα re-imagine του πρώτου μέλους της αυτή τη φορά για το PSP.

Το gameplay του παιχνιδιού είναι σχεδόν ίδιο με τον original τίτλο παρ’ όλα αυτά έχει καινούρια χαρακτηριστικά και όπως το «Anubis Stone» μία μίνι υπόθεση που δεν έκανε την εμφάνιση της στο πρώτο. Το level design και οι χαρακτήρες έχουν αλλάξει δραστικά και κάποια levels εξαφανίστηκαν τελείως. Το παιχνίδι έχει πιο χιουμοριστικό χαρακτήρα και είναι πιο χαλαρό.

Το developmet του τίτλου ξεκίνησε το 2003 στο SCE Cambridge Studio. Η Sony ήθελε έναν launch τίτλο για το PSP και έδωσε στο στούντιο εντολή να φτιάξει ένα. Έτσι το studio έχοντας μόνο έναν χρόνο για να παραδώσει κάποιον τίτλο θεώρησε πως  το καλύτερο ήταν ένα Remake του Medievil καθώς ένα καινούριο IP θα χρειαζόταν περισσότερο χρόνο.

Fact:Αρχικά το studio ετοίμαζε έναν νέο τίτλο που θα προοριζόταν για το PS2. Άλλαξαν τα σχέδια όταν ήρθε το PSP.

Παρά την επιτυχία των προκάτοχων μόνο 3 άτομα από την αρχική ομάδα ενεπλάκησαν στην ανάπτυξη του MediEvil: Resurrection. Ο Chris Sorrell, δημιουργός του πρώτου MediEvil ανέφερε σε μια συνέντευξη πως θα ήθελε να είναι αυτός που θα αναλάμβανε τον τίτλο αλλά λόγο των υποχρεώσεων με την ανάπτυξη του adaptation του 24 δεν κατέστη δυνατό. Οι μόνοι από την original ομάδα ήταν o Mitch Phillips character animator των πρώτων δύο παιχνιδιών και τώρα lead artist και οι Paul Arnold- Andrew Barnabas, το ντουέτο που μας έδωσε την εκπληκτική μουσική του MediEvil. Παραγωγός του παιχνιδιού αυτή τη φορά ήταν ο Piers Jackson.

Αρκετές αλλαγές στο interface και βελτιωμένα γραφικά

Σύμφωνα με τον Piers Jackson, ο τίτλος θα ήταν ένα showcase που θα έδειχνε τις δυνατότητες του PSP. Είχε αναφέρει πως το Resurrection θα είναι ένα τελείως διαφορετικό παιχνίδι από το κανονικό. Το studio πήρε την ιστορία και κάποιες περιοχές από αυτό. Όλος ο κώδικας τα γραφικά και οι voice actors ήταν καινούρια. Κάποιες από τις προσθήκες είχαν να κάνουν με mini-games, multiplayer δυνατότητα και τα cloud saves.

Το soundtrack του Resurrection αυτή τη φορά έγινε με κανονική συμφωνική ορχήστρα. Τα μισά από τα themes του original αφαιρέθηκαν και νέα δημιουργήθηκαν ώστε να ταιριάζουν με τα νέα levels. H ηχογράφηση έγινε στην Τσεχία από τη φιλαρμονική της Πράγας και είναι ένα από τα ωραιότερα που έχουμε ακούσει.

Το MediEvil: Resurrection πήρε ανάμικτα Reviews κατά τη κυκλοφορία του. Με μέσο όρο το 69% στο GameRankings και 66 στο Metacritic οι περισσότεροι έκαναν παράπονα για τη κάμερα του παιχνιδιού ειδικά στις μάχες, σε σημείο που το παιχνίδι έπασχε από frame drops. Αξιοσημείωτα ήταν τα υπέροχα γραφικά, η μουσική και το voice acting ειδικά του Tom Baker στο ρόλο του Grim Reaper.