Platform: PS4 (tested) PS4 Pro, Xbox One, Xbox One X
Publisher: Square Enix
Developer: Square Enix
Διάθεση: CD Media
Κυκλοφορία: 29/01/2019

Πέρασαν πάνω από 15 χρόνια από τότε που για πρώτη φορά μας γοήτευσε ένα ιδιαίτερο crossover στις αρχές του PS2. Ήταν ένα crossover των πιο διάσημων κινουμένων σχεδίων (Disney) και της πιο διάσημης ιαπωνικής σειράς RPG (Final Fantasy), το οποίο μεγάλωσε από τότε δύο σχεδόν γενιές. Το δεύτερο αριθμημένο παιχνίδι κυκλοφόρησε το 2006 και μετά από αναρίθμητες θετικές εντυπώσεις, όλοι περίμεναν τη συνέχεια. Η συνέχεια βέβαια υπήρξε, με side τίτλους, οι οποίοι από λίγο έως πολύ είχαν σημασία στο κεντρικό lore που άρχισε να διαμορφώνει στο Kingdom Hearts II. Παρ’όλα αυτά το Kingdom Hearts III δεν έπαψε να θεωρείται ο καημός του κάθε φαν της σειράς. Τελικά, μετά από τόσα χρόνια μπορούμε να βρεθούμε στο μενού του Kingdom Hearts III και να ακούσουμε την πιο διαφορετική και ώριμη έκδοση του Dearly Beloved μέχρι σήμερα. Άξιζε όμως η μακροχρόνια αναμονή; Ας τα πάρουμε με τη σειρά αναλυτικά.

Οπτικά, πάντα η σειρά είχε ανεβάσει ψηλά τον πήχη, με πανέμορφα character models και αλλαγές artstyle ανάλογα με τον κόσμο. Το Kingdom Hearts III συνεχίζει αυτήν την παράδοση και με το παραπάνω, με μηχανή γραφικών την Unreal Engine 4. Αρχικά, ήμουν κάπως σκεπτικός για το πιο ρεαλιστικό artstyle, όμως κυρίως λόγω των σύγχρονων ταινιών όπως το Tangled και το Big Hero 6 εν τέλει ταίριαξε γάντι. Οι κόσμοι σε αυτό το παιχνίδι είναι υποδειγματικοί και μέχρι τώρα η καλύτερη εκτέλεσή τους στη σειρά. Πανέμορφοι και πιστοί στις ταινίες, κατά πολύ μεγαλύτεροι σε έκταση και με λιγότερες αλλαγές περιοχών, όπως συνέβαινε στους παλιότερους τίτλους. Επίσης, σημαντική αλλαγή είναι η μεγαλύτερη ζωντάνια των κόσμων. Μεγάλος αριθμός από NPCs, οι οποίοι μιλάνε και μάλιστα αντιδρούν και ποζάρουν όταν τραβάς φωτογραφίες.

Από τεχνικής άποψης, ξεπερνάει πολλούς AAA τίτλους. Τα animations είναι πραγματικά προσεγμένα και πάρα πολλά σε αριθμό, από τα combos μέχρι τα attractions, όπως θα αναφέρω και παρακάτω. Η κλίμακα των κόσμων είναι πολύ μεγάλη. Ιδιαίτερα οι κόσμοι San Fransokyo και Caribbean είναι σαν ένα μικρό open-world το οποίο μπορείς να εξερευνήσεις για collectibles και να κάνεις free roam. Το framerate δεν είναι τέλειο, αλλά είναι αρκετά ικανοποιητικό και κυμαίνεται από 40 μέχρι 60 fps με μέσο όρο τα 50, χωρίς όμως να ενοχλούν μερικά μικρά drops εδώ κι εκεί. Τα cinematics είναι καλύτερης ποιότητας από τα προηγούμενα παιχνίδια, με λίγο καλύτερη δράση και ομαλές μεταβάσεις σε gameplay. Παρόλα αυτά, μερικές φορές σε στιγμές της ιστορίας οι χειρισμοί ήταν άγαρμποι, που είναι λεπτομέρεια αλλά παρόλα αυτά ενόχληση.

Ας περάσουμε στο gameplay, όπου το παιχνίδι τα πάει πολύ καλά, διαθέτοντας το πιο διασκεδαστικό σύστημα μάχης και τη μεγαλύτερη ποικιλία από όλα τα Kingdom Hearts. Όπως αρμόζει σε ένα παιχνίδι για φανς, το σύστημα μάχης έχει ενσωματώσει στοιχεία από όλους τους προκατόχους του, προσθέτοντας φυσικά και νέα, πιο σύγχρονα. Τα combos είναι πιο διασκεδαστικά από ποτέ, κινούμενο στα χνάρια του Kingdom Hearts II. Το skill-based σύστημα και ο λίγο πιο »ελαφρύς» χειρισμός των Birth By Sleep και Dream Drop Distance είναι παρελθόν, όμως στοιχεία όπως τα forms μετά τα combos, το Shotlock, τα Links και το Flowmotion επανεμφανίζονται με τον τρόπο τους. Οι επιλογές στη μάχη πλέον είναι υπεραρκετές, αν και φυσικά σε μικρή δυσκολία πιθανό να βολευτείτε απλά πατώντας το Χ. Το σύστημα πάντως λειτουργεί πολύ καλά, έχοντας τη δυνατότητα για μαγεία, αλλάζοντας form του κάθε keyblade και έχοντας έτσι νέες κινήσεις και combos. Με αυτόν τον τρόπο το σύστημα δε γίνεται ποτέ ανιαρό, εφόσον κάθε 2 ώρες περίπου μπορείτε να δοκιμάσετε εντελώς νέες ικανότητες. H A.I. των Donald και Goofy, καθώς και των δευτερευόντων χαρακτήρων στους διάφορους κόσμους ήταν ένα μικρό πλήγμα στα προηγούμενα και πιστεύω ότι στο Kingdom Hearts III βελτιώθηκε κάπως αισθητά, αφού παρατήρησα συχνά να κάνουν damage και να με γιατρεύουν.

Μία επίσης ενδιαφέρουσα προσθήκη είναι η εναλλαγή τριών keyblades μέσα στη μάχη, κάτι που ήταν αδύνατο στα προηγούμενα, καθώς και η αναβάθμισή τους. Κάθε keyblade είναι χρήσιμο με το δικό του τρόπο και μπορεί να ανταποκρίνεται καλύτερα στον τρόπο που θέλετε να παίξετε. Για παράδειγμα, το Kingdom Key είναι χρήσιμο για combos, έχοντας μέτριο strength, ενώ άλλα έχουν έμφαση στη μαγεία ή καλύτερο form. Τα attractions από την άλλη είναι μία πτυχή που δε θα έλεγα ότι χρειαζόταν. Από τη μία είναι όμορφα και φέρνουν την αισθητική της Disney, από την άλλη όμως είναι κάπως υπερβολικά μέσα σε όλα αυτά και επίσης αρκετά overpowered. Κάτι που εκτίμησα ιδιαίτερα ήταν ότι παρότι η έμφαση είναι στο physical damage, η μαγεία είναι πολύ πιο χρήσιμη από ότι για παράδειγμα στο Kingdom Hearts II, όπου το damage ήταν ελάχιστο. Τα Drive forms του 2 δεν υπάρχουν πλέον, όμως νομίζω ότι οι επιλογές είναι πολλές και καλύπτουν το κενό. Κάτι που ορίζει τη σειρά είναι τα boss fights και περίμενα ότι θα υπάρχει βελτίωση μετά τα στάνταρ που έχτισε το 2, όμως δυστυχώς μερικά είναι αδιάφορα και λίγα μου προκάλεσαν ενθουσιασμό.

Η εξερεύνηση και το platforming έχουν βελτιωθεί, αφενός από το χειρισμό, αφετέρου από τη μεγάλη έκταση των κόσμων και το καινούριο parkour, με το οποίο σκαρφαλώνεις σε τοίχους. Ο κόσμος των Pirates of the Caribbean θα μπορούσε να είναι και διαφορετικό παιχνίδι, αφού έχουμε στη διάθεσή μας πλοίο να εξερευνήσουμε τις θάλασσες της Καραϊβικής και να πολεμήσουμε άλλα πλοία με τα κανόνια. Από την άλλη, το Gummi Ship είναι δυστυχώς για άλλη μία φορά αδιάφορο. Ενώ έχει διευρυνθεί σε ένα μικρής κλίμακας open world με μάχες εδώ κι εκεί, δεν καταφέρνει να είναι διασκεδαστικό και ένα χαλαρό διάλειμμα, αλλά απλά μία δικαιολογία για μετάβαση στους άλλους κόσμους. Μικρό όμως το κακό, αφού μπορείτε απλά να αποφύγετε τις μάχες και να φτάσετε σε δύο λεπτά στον προορισμό σας. Από side περιεχόμενο νομίζω ότι έχει αρκετή ποικιλία, όπως τα μαγειρέματα με τον αξιολάτρευτο Remy από το Ratatouille και τα Classic Kingdom games, αν και τα optional boss fights είναι λίγα και ελπίζω να υπάρξει περαιτέρω περιεχόμενο με updates. Μια μικρή πινελιά που εκτίμησα είναι η μετακίνηση μεταξύ των save points, το οποίο δεδομένου του μεγέθους των κόσμων είναι αρκετά χρήσιμο. Κάτι που ίσως ενοχλήσει τους hardcore fans είναι πρώτον, η μεγάλη ευκολία, ακόμα και στο proud mode (ελπίζουμε σε update) και δεύτερον η μικρότερη διάρκεια σε σύγκριση με το 2. Το Kingdom Hearts III είναι περίπου 30 ώρες, λίγο λιγότερο αν το πάτε βιαστικά και λίγο περισσότερο αν είστε χαλαροί και μαζεύετε collectibles. Καλά όλα αυτά, όμως το παιχνίδι δεν είναι τέλειο.

Περνώντας στην ιστορία, το Kingdom Hearts III θα μπορούσε να είναι το καλύτερο στη σειρά με διαφορά, δεδομένου των άλλων τομέων του. Όμως, δυστυχώς, το σενάριό του πλήττει σημαντικά και για έναν φαν που περίμενε χρόνια να δει τη συνέχεια, είναι απογοητευτικό. Εδώ θα περάσω αναγκαστικά σε μερικά spoilers. Οι φορητοί τίτλοι και ειδικά τα Birth by Sleep και Dream Drop Distance που είναι τα σημαντικότερα, είχαν στήσει πολλούς χαρακτήρες για να λάμψουν στο κρεσέντο, που υποτίθεται ότι είναι το 3. Το τρίο Terra, Ventus, Aqua του Birth By Sleep και οι Kairi και Lea στο Dream Drop Distance, υποτίθεται ότι θα έπαιζαν κεντρικό ρόλο στα γεγονότα του 3. Για κάποιο ανεξήγητο λόγο όμως, έχουν όλοι τους μικρό χρόνο στην οθόνη και σχεδόν διακοσμητικό ρόλο, κυρίως οι δύο τελευταίοι. Η ιστορία είναι πολύ αργή μέχρι να τελειώσουν οι Disney κόσμοι και στη συνέχεια όλα γίνονται γρήγορα και απότομα, χωρίς να δίνεται ο χρόνος που πρέπει για βασικούς χαρακτήρες. Σίγουρα το παιχνίδι είχε να εξιστορήσει τη συνέχεια πολλών χαρακτήρων, όμως υπήρχε χρόνος που αναλώθηκε σε λεπτομέρειες αντί να αναπτύξει χαρακτήρες. Οι Maleficent και Pete υπάρχουν για άλλη μία φορά χωρίς λόγο σε όλο αυτό με υπόνοιες για τη συνέχεια.

Γενικά, το Kingdom Hearts III άνοιξε περισσότερους κύκλους από ότι έκλεισε και δεν καταλαβαίνω το λόγο. Το ξέραμε ότι η συνέχεια είναι πολύ πιθανή μετά τον κύκλο του Xehanort, όμως τα Kingdom Hearts 1 και 2 είχαν »κλείσιμο» με μικρό teaser για συνέχεια, τη στιγμή που το τρίτο μέρος μοιάζει να είναι ένας ενδιάμεσος συνδετικός κρίκος με το επόμενο παιχνίδι. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, το Radiant Garden δεν είναι playable και οι χαρακτήρες Final Fantasy απουσιάζουν. Προσωπικά, πιστεύω ότι από το Kingdom Hearts III λείπει ένας κόσμος, περίπου δύο ώρες στον οποίο θα δινόταν ο χρόνος που έπρεπε σε όλους τους μη-Disney χαρακτήρες. Για να μην τα βάφω όλα μαύρα όμως, το Disney κομμάτι χειρίστηκε πολύ σωστά με πιστές απεικονίσεις των ταινιών και τραγουδιών όπως το Let it Go, θυμίζοντάς μας τα παιδικά μας χρόνια (δεν εννοώ τις συγκεκριμένες ταινίες) και τη διττή φύση της σειράς. Επίσης, υπήρχαν στιγμές που ήταν συγκινητικές για κάθε φαν, αλλά καλό θα ήταν να αναπτυχθούν καλύτερα, όπως είπα και παραπάνω. Οι διάλογοι προφανώς δεν είναι καλογραμμένοι όπως πάντα, αλλά δεν γνωρίζω κάποιον που παίζει ένα crossover Disney και Final Fantasy για τους διαλόγους. Τέλος, το soundtrack αυτής της σειράς δεν μπορεί να πάει στραβά, οπότε δεν πήγε ούτε τώρα. Βέβαια, είχα μια μικρή ενόχληση με τη κατάχρηση παλιότερων κομματιών και λιγότερων original, όμως και πάλι το OST είναι μια χαρά.

Για να κλείσουμε, το Kingdom Hearts III είναι ένα άρτιο παιχνίδι με γραφικά και gameplay που θα συναρπάσουν τον καθένα. Εννοείται ότι μετά από τόσα χρόνια συνέχειας, η ιστορία δεν είναι καθόλου κατανοητή από κάποιον που δεν είναι φαν. Είναι όμως εύκολη πλέον η πρόσβαση σε όλους τους τίτλους, οπότε αν θέλετε να έχετε κατανόηση του lore μπορείτε εύκολα παίζοντας τις συλλογές. Δυστυχώς, ακόμα και για έναν φαν η ιστορία του είναι απογοητευτική λόγω βιασύνης και πιστεύω ότι το ένιωσαν κι άλλοι αυτό. Δε θα ήταν κακό να βελτιωθεί με updates, κάλλιο αργά παρά ποτέ. Πέρα από αυτό όμως, δεν παύει να είναι ένας από τους πιο διασκεδαστικούς action-RPG τίτλους στο PS4 αυτή τη στιγμή. Το προτείνω σε κάθε φαν της σειράς, σε φανς της Disney, ακόμα και σε φανς των action-hack n’ slash-RPG, αν δε σας ενδιαφέρει βέβαια καθόλου η ιστορία γιατί δεν πρόκειται να την καταλάβετε χωρίς τα προηγούμενα.