Platform: PS4 (tested) PS4 Pro, Xbox One, Xbox One, PC
Publisher: Bandai Namco
Developer: Spike Chunsoft Co. Ltd.,
Διάθεση: Bandai Namco Hellas
Κυκλοφορία: 15/02/2019

Σίγουρα όσοι διαβάζετε τις παρακάτω γραμμές, θα έχετε δει στην τηλεόραση, στο laptop, στον υπολογιστή σας, έστω ένα επεισόδιο από τα γνωστά anime της Ιαπωνίας, Dragon Ball, Οne Piece κτλ. Οι fans βέβαια των manga, anime και γενικότερα των JRPG τίτλων, δείχνουν ξεκάθαρα την προτίμησή τους πάνω στην Ιαπωνική αυτή κουλτούρα. Μέσα σε όλα αυτά, η σειρά περιοδικών της Jump με τα εβδομαδιαία τεύχη της, κρατά συντροφιά σε όλους τους κατοίκους της Ανατολής (και όχι μόνο) από το 1968 μέχρι και σήμερα. Έτσι, στο πλαίσιο της 50ης επετείου του περιοδικού που συμπληρώθηκαν, η Shonen Jump δεν θα μπορούσε να μη το γιορτάσει με κάθε πιθανό τρόπο και στην Press Conference της Microsoft κατά τη διάρκεια της E3 2018, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, το Jump Force. Μάλιστα, η ίσως πιο γνωστή και προηγούμενη προσπάθεια (που κυκλοφόρησε για την 45η επέτειο) ονόματι J-Stars Victory VS φαίνεται πως αποτέλεσε τη βάση και του Jump Force. Όπως μπορείτε να καταλάβετε κιόλας, o τίτλος τι μπορεί ακριβώς να είναι; Μα φυσικά, διάσημοι χαρακτήρες από τις πιο γνωστές σειρές της βιομηχανίας, όπου απαρτίζουν έναν fighting τίτλο.

Κάπου εδώ, ξεκινάει και η ιστορία του παιχνιδιού που μόνο ιστορία δεν είναι παρά ένας αχταρμάς όπου μπλέκονται όλοι οι ήρωες μαζί. Στο λοιπόν, η περιπέτεια μας, ξεκινά όταν ο χαρακτήρας μας, δέχεται επίθεση από τον Frieza στην Wall Street! Την ώρα αυτή λοιπόν όπου εμφανίζεται και ο Goku και τελικά μάχεται με τον Frieza, ο Trunks επεμβαίνει για να μας γλυτώσει την τελευταία στιγμή. Ωστόσο, ο τρόπος που επιλέγει να μας επαναφέρει ο γιος του Vegeta, δε μας χαρίζει μόνο τη ζωή, καθώς και τις ικανότητες να αντιμετωπίσουμε τις καταστάσεις που έπονται. Έτσι ξεκινάμε να φτιάξουμε έναν χαρακτήρα (character customization) είτε γένους θυληκού είτε αρσενικού. Μπορείτε να κάνετε ότι εσείς θέλετε! Να πειράξετε μύτες, χρώμα δέρματος, ύψος, accessories κτλ.

Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία, ξεκινάει και ο τίτλος με ότι αφορά και το gameplay του. Μεταφερόμαστε στο κεντρικό hub του παιχνιδιού, όπου αποτελεί και τη βάση όσων αντιστέκονται στη δύναμη η οποία μετατρέπει τους ανθρώπους σε άβουλα όντα. Εκεί, οι χαρακτήρες του τίτλου μας ενημερώνουν ότι τα γεγονότα που λαμβάνουν χώρα στη γη, εξελίσσονται παράλληλα με τα υπόλοιπα σύμπαντα, με τους χαρακτήρες των διάσημων anime να έχουν σχηματίσει μία συμμαχία με σκοπό είτε την προστασία και διάσωση των πολιτών, είτε τη συλλογή δεδομένων σχετικά με την καταστροφή του κόσμου, τύπου Αρμαγεδδών. Kάπου εδώ να πούμε ότι η αφήγηση του τίτλου, διαδραματίζεται περισσότερο μέσα από τα μάτια του χαρακτήρα, που χτίζουμε και αναβαθμίζουμε, παρά μέσω των anime χαρακτήρων του παιχνιδιού. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε όταν πάρουμε στον έλεγχο το χαρακτήρα μας, τον δικό μας custom δηλαδή, είναι να τον δηλώσουμε σε κάποια ομάδα, από τρεις διαφορετικές, του Goku (ομάδα Α), Luffy (ομάδα Β) και Naruto (ομάδα Γ). Όταν ολοκληρώσουμε το εν λόγω στάδιο, θα πρέπει να βρούμε τον Director Glove (Πρόεδρο της ένωσης ηρώων) και να ακολουθήσουμε τις εντολές του, μέσα από ένα κακοσχεδιασμένου mini map. Από εκεί και έπειτα θα έχουμε τη δυνατότητα να επιλέξουμε τα Missions με τα οποία θα ασχοληθούμε την περισσότερη ώρα μας. Missions τα οποία σε όσες κατηγορίες και αν χωρίζονται, δε διαφοροποιούνται σε κάτι μεταξύ τους, ανεξάρτητα από την επιλογή της ομάδας που κάναμε προηγουμένως, με αποτέλεσμα να ακυρώνει την επιλογή ομάδας που κάναμε εξ αρχής.

 

Στις αποστολές, καλούμαστε να επιλέξουμε μία τριάδα από χαρακτήρες, οι οποίοι για την ώρα είναι κοντά στους 40 από τα δημοφιλέστερα manga, δύο original και ο δικός σας φυσικά πρωταγωνιστής, φτάνοντας αισίως στους 43 διαθέσιμους μαχητές. H πιο ευχάριστη προσθήκη για μας ήταν σίγουρα ο Yugi Muto από την σειρά Yu-Gi-Oh! όπου δεν περιμέναμε κιόλας. Όσοι αγαπάτε τα manga και τα διαβάζετε χωρίς εξαίρεση, πιθανότατα θα γνωρίζετε τους περισσότερους εξ αυτών αν όχι όλους. Το αρνητικό είναι ότι εννιά στις δέκα περιπτώσεις των αποστολών, οι χαρακτήρες που έχουμε διαθέσιμοι προς επιλογή είναι όλο το roster του τίτλου. Συνεχίζοντας, οι αποστολές που αναλαμβάνουμε χωρίζονται σε κατηγορίες, ανάλογα με το πόσο κρίσιμες είναι για τη εξέλιξη της ιστορίας. Όσο μεγαλύτερη είναι σε level η αποστολή μας, τόσο καλύτερες ανταμοιβές και XP κερδίζουμε στο τέλος. Κάπου εδώ να προσθέσουμε ότι μέσα σε όλα αυτά, πως για να μπείτε σε κάποιο mission, να επιλέξετε χαρακτήρες ακόμα και να χάσετε στο τέλος κάποιας μάχης, θα έχετε ένα πονοκέφαλο και θα είστε σε σημείο να κλείσω ΤΩΡΑ την κονσόλα. Δυστυχώς, πιο πολύ ώρα θα σας φάνε όλα τα cut-scenes και το τρελό loading time παρά τα 1-2 λεπτά που μπορεί να διαρκέσει μια μάχη. Μέχρι την ώρα που διαβάζετε το review, δεν έχει γίνει το update που θα μειωθούν όλα αυτά σύμφωνα με την Bandai Namco.

It’s time to d-d-d-d-d-d-d-duel

Τόση ώρα όμως μιλάμε μόνο για τα βασικά και όπως αντιλαμβάνεστε, δεν έχουμε μιλήσει για καθόλου για ξύλο ενώ μιλάμε για fighting τίτλο. Όπως είπαμε, ο χαρακτήρας σας μπορεί να διαμορφωθεί όπως εσείς θέλετε. Το ερώτημα όμως είναι… Γιατί να φτιάξω χαρακτήρα και να έχω τις κινήσεις του Goku όπως το Kamehameha ή του Luffy με gum gum pistol; Θα μπορούσαμε εύκολα να επιλέγαμε μια τριάδα της αρεσκείας μας που θα είχε τις εν λόγω κινήσεις και το slot του custom character να ήταν ανοιχτό για κάποιον άλλο επώνυμο ήρωα. Ας το παραλείψουμε και ας μείνουμε στο ζουμί. Ο κάθε χαρακτήρας έχει τις αδύναμες και γρήγορες επιθέσεις, οι οποίες εκτελούνται με το τετράγωνο, για την έκδοση του PlayStation 4, (μιας και αυτή δοκιμάσαμε ως PSaddicts εννοείται), τις πιο δυνατές και αργές επιθέσεις με το τρίγωνο, καθώς και τα πιασίματα με τον κύκλο. Δεν θα χρειαστεί μάλιστα και καθόλου χρόνο να μάθετε τις κινήσεις καθώς δεν υπάρχουν συγκεκριμένα combo moves παρά mashing buttons (στο περίπου). Κατά τη διάρκεια της μάχης, είτε με το R2 του controller μας, είτε με τη χρήση απλών επιθέσεων, γεμίζουμε μία μπάρα αύρας, πέντε επιπέδων. Η μπάρα αυτή, είναι ικανή να εξαπολύσει μια από τις τρεις προσωπικές ικανότητες του χαρακτήρα και μια τελική. Φυσικά, οι ικανότητες είναι το σήμα κατατεθέν για τον κάθε ήρωα που έχετε επιλέξει. Το κακό μέσα σε όλα αυτά, είναι πως μετά από ένα σημείο γίνονται λίγο επαναλαμβανόμενες, καθώς δεν υπάρχει ιδιαίτερο βάθος στους ίδιους τους μηχανισμούς.

Πριν αναφερθούμε φυσικά στον τεχνικό τομέα παρακάτω, θα πούμε και δυο λόγια για το multiplayer του τίτλου που αντιμετωπίσαμε και εκεί προβλήματα. Μιας και μιλάμε για το online κομμάτι, τα modes είναι το απλό match αλλά και το ranked. Δυστυχώς, είχαμε την τύχη κάθε φορά που μπαίναμε σε κάποιο απ τα δυο για να αγωνιστούμε με κάποιον άλλο παίκτη ανά τον κόσμο, εκτός από την τρελή αναμονή και υπομονή που πρέπει να έχετε, κατά την διάρκεια του αγώνα, μας πετούσε ο server, οπότε γενικά δεν καταφέραμε να φέρουμε εις πέρας κάποια μάχη. Δυστυχώς, υπάρχουν και ποινές μέσα σε αυτό ενώ μπορεί και να μην φταίτε στο τέλος! Δεν ξέρουμε αν υπάρχουν γενικά θέματα με τους servers ή όχι, αλλά στην πορεία πιστεύουμε να διορθωθούν αυτά τα θέματα.

Όσον αφορά τον τεχνικό τομέα, το animation στα cut-scenes είναι κακό, όπως παράδειγμα ο Trunks να μιλάει στον Naruto που είναι δίπλα του και τα μάτια του να είναι στην ευθεία, λες και μιλάει σε τοίχο. Ναι, οι ήρωες όντως όταν είναι υπό τον έλεγχό σου, φαίνονται πολύ καλά σχεδιασμένοι αλλά δυστυχώς μόνο αυτό δεν μπορεί να σώσει το Jump Force. Επίσης, πολλές φορές θα παρατηρήσετε ότι οι ομιλίες δεν συγχρονίζουν καθόλου με τα στόματα των ηρώων. Πως βλέπαμε μικροί τα μεξικάνικα σίριαλ με την ελληνική μεταγλώτισή; Ε, αυτό! Φυσικά, το θετικό και ατού του παιχνιδιού, είναι το voice acting. Όταν θα ακούτε τους ήρωες της καρδιάς σας, (ιαπωνικής πάντα προέλευσης) να ουρλιάζουν το όνομα της επίθεσής του ή να απαγγείλουν με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο τις αγαπημένες τους φράσεις, το αυτάκι σας θα ησυχάσει προσωρινά και ίσως να ξεχάσει όλα τα αρνητικά για ένα χρονικό διάστημα.

Καλό μεσημεράκι σε όλους!

Κλείνοντας, να πούμε ότι το Jump Force, ίσως είχε μεγαλύτερες προσδοκίες αν ήταν γενικότερα πιο δουλεμένο γιατί όλα δείχνουν πως έχει χάσει κάπου τον δρόμο του. Σκοπός του είναι να διασκεδάσει ο παίκτης μαζί του είτε fan είτε όχι. Δυστυχώς, τα πολλά και αδιάφορα cut-scenes μαζί με το υπερβολικό loading time, δεν δίνουν στον τίτλο κανένα απολύτως πάτημα για κάτι δυνατό. Εκεί που κερδίζει όμως είναι το roster των γνωστών ηρώων μαζί με τις διάφορες και συνάμα μοναδικές κινήσεις τους! Φτάνει όμως αυτό; Μάλλον όχι…