Platform: PS4 (tested) PS4 Pro,
Publisher: SEGA
Developer: Ryu ga Gotoku Studios
Διάθεση: Zegetron S.A.
Κυκλοφορία: 25/07/2019

Έχοντας μια εξελικτική πορεία μέσα στη gaming αυλαία την τελευταία δεκαετία, η SEGA δίνει στο προσκήνιο το Judgement, ένα action-adventure βιντεοπαιχνίδι, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο σε ορισμένα franchises της. Η SEGA γνωστή για τα Yakuza και μετά την τελευταία επιτυχία της, δίνει στο community το Judgement, ένα spin off της σειράς το οποίο εν μέρη στρέφεται ιδεολογικά 180 μοίρες από το concept των Yakuza.

Έχοντας συνηθίσει στα γνώριμα νερά του Yakuza, το Judgement έρχεται να φέρει μια επαναστατική αλλαγή στα συγκεκριμένα δεδομένα. Έχοντας δανειστεί τον κόσμο της σειράς, την όλη αίσθηση και το νόημα αυτής, στο Judgement αναλαμβάνεται το ρόλο του Yagami. Ο τελευταίος πρόκειται για έναν πρώην δικηγόρο, που πλέον έχει στραφεί στην ανάγκη του να είναι ντετέκτιβ για να επιβιώσει. Το concept σε αυτό το σημείο είναι σχετικά απλό, έχοντάς το δει σε αρκετούς τίτλους. Μια υπόθεση έχοντας ξεφύγει πλέον από τα πλαίσια της απλής και ευκολοπληρωμένης περίπτωσης, εξελίσσεται σε ένα τεράστιο μυστήριο, το οποίο θα φέρει τα πάνω κάτω στη ζωή σας. Με την ιστορία να κορυφώνεται θα διαπιστώσετε ότι το Judgement ακολουθεί τη γνώριμη φόρμουλα των Yakuza, όπου παρελθόν και παρόν συγκρούονται, ενώ καταστάσεις από το πρώτο έρχονται να παίξουν καθοριστικό ρόλο στη μετέπειτα ροή της ιστορίας. Εν ολίγοις, το παιχνίδι προσπαθεί να μας μεταλαμπαδεύσει μια ιστορία, της οποίας η αναδρομές στο παρελθόν χτίζουν έναν αξιοσημείωτο χαρακτήρα, με έντονη προσωπικότητα, άκρως ενδιαφέρον μετεξέλιξη και σχετικά φιλικό προς τους players.

Στα πλαίσια της ιστορίας, όπως προαναφέρθηκε, το Judgement αν και πατάει στις ρίζες των Yakuza δε μένει στάσιμο, πόσο μάλλον αποτραβιέται από αυτές. Έχοντας δανειστεί το σκοτεινό concept αυτού, κρατάει το δραματικό στοιχείο, αλλά μας δίνει έναν χαρακτήρα αρκετά διαφορετικό από αυτόν που παρουσίαζε η σειρά τα προηγούμενα χρόνια. Όσον αφορά την πλοκή, το Judgement στήνει ένα ενδιαφέρον σενάριο, προσιτό πάνω από ολα για μεγάλο ποσοστό του gaming community, το οποίο αν και ξεκινάει αργά κορυφώνεται στη μετέπειτα φάση δίνοντας μια αξιοσημείωτη ιστορία.

Ο πυρήνας όμως του τίτλου είναι το gameplay του. Όπως και στα Yakuza, έτσι και στο Judgement το gameplay κερδίζει το ενδιαφέρον του μέσου gamer. Έχοντας ενσωματώσει τα περισσότερα στοιχεία που ήδη υπήρχαν στην τελευταία κυκλοφορία της SEGA, ο τίτλος φέρνει μικρές (θετικέςαρνητικές) αλλαγές στο προσκήνιο. Στα του combat, το παιχνίδι σας δίνει δύο διαφορετικές προσεγγίσεις. Η πρώτη εστιάζει στο crane style, όπου η χρήση του αποδίδει καλύτερα σε ορδές εχθρών, ενώ η δεύτερη πρόκειται για το tiger style όπου θα σας βοηθήσει να εστιάσετε σε έναν μοναδικό αντίπαλο. Αν και η παραπάνω λεπτομέρεια δίνει μια διαφορετική έμφαση στο combat περιεχόμενο του τίτλου, η αλήθεια είναι πως είναι κυρίως στην κρίση σας για την εφαρμογή του combat style, ενώ στην ουσία δεν πρόκειται για μια ουσιαστική καινοτομία από τα προηγούμενα projects της developer ομάδας. Επίσης, η A.l. είναι σχετικά “αδιάφορη”, οπότε και η πρόκληση του ίδιου του τίτλου πέφτει σε χαμηλά επίπεδα. Το αξιοσημείωτο στο combat κομμάτι πρόκειται για την προσθήκη fatal blows από πλευράς εχθρών. Το αξιοσημείωτο σε αυτήν την προσθήκη έρχεται στο ότι οι συγκεκριμένες επιθέσεις δεν αντλούν μόνο damage σε εσάς κατά τη διάρκεια της μάχης, αλλά έχουν έντονη επιρροή και στο μετέπειτα αυτής. Εν ολίγοις, αν δεχτείτε μια συγκεκριμένη επίθεση τότε η μόνη προοπτική για την πλήρη ανασυγκρότηση του life σας είναι η επίσκεψη στο γιατρό ή η αγορά ενός health bar. Το παραπάνω, λοιπόν, δίνει έναν διαφορετικό τόνο δυσκολίας στον τίτλο, το οποίο μετριάζει την αδιαφορία της A.l. σε δυνατό επίπεδο.

Συνεχίζοντας, o τίτλος, φέρνει και νέα χαρακτηριστικά στο προσκήνιο που αρμόζουν στη δουλειά ενός ντετέκτιβ. Πλέον πέρα από τα κλασικά main και side quests, ο player έχει τη δυνατότητα να αναλάβει το ρόλο του ντετέκτιβ και να λύσει υποθέσεις εξ ολοκλήρου, έχοντας πρωτίστως συλλέξει τα απαραίτητα στοιχεία. Το τελευταίο εκπληρώνεται μέσω της σύνθεσης ορισμένων πλαισίων –τα οποία ουσιαστικά δουλεύουν ως παζλ– είτε με την παρακολούθηση ορισμένων targets. Και στις δύο περιπτώσεις, το παιχνίδι φαίνεται να χάνει –δυστυχώς- έδαφος. Προσπαθώντας να χτίσει ένα ιδιαίτερο μοτίβο επίλυσης υποθέσεων όπως οι περισσότεροι τίτλοι, ο τίτλος πέφτει στην ίδια του την παγίδα και καταλήγει επαναλαμβανόμενος σε ακραίο επίπεδο. Οι περισσότερες υποθέσεις καταλήγουν σε αδιάφοροι γρίφοι, όπου και σε περίπτωση λάθους κρίσης δεν υπάρχει καμία απολύτως συνέπεια, ενώ η παρακολούθηση ορισμένων targets καταντά περισσότερο χρονοβόρα και ανιαρή παρά ενδιαφέρων και ουσιώδης. Σαν concept η SEGA προσπαθεί να ενσωματώσει ένα διαφορετικό στοιχείο, το οποίο αρμόζει στη φύση του τίτλου, αλλά δυστυχώς στιγματίζεται και δρα ως μια χαοτική προσθήκη.

Στα μετέπειτα του gameplay υπάρχει η κλασική φόρμουλα που έχετε συναντήσει στα λοιπά Yakuza. Η πόλη εξελίσσεται μαζί με εσάς, ενώ καθώς ανεβάζετε τη φήμη σας, τόσα περισσότερα διαθέσιμα quests έχετε. Τα main quests αν και ξεκινάνε κάπως αργά καταλήγουν σε μια άκρως θεαματική ιστορία, με αρκετές ανατροπές και κάτι το διαφορετικό από αυτό που είχαμε συνηθίσει. Από την άλλη, τα side quests έρχονται σε δεύτερη μοίρα με τα περισσότερα να πρόκειται για αγγαρείες του τύπου “κάνε εκείνο ή βρες εκείνο”.

Στα του τεχνικού τομέα το Judgement δανείζεται την ίδια μηχανή με αυτήν των Yakuza. Εντούτοις, σε γενικές γραμμές το νέο spin-off τερματίζει δεύτερο καθώς είναι ορατή η κατώτερη επεξεργασία που έχει δεχτεί σε αντίθεση με τους προκατόχους του. Τα textures είναι σαφώς κατώτερα καθώς και τα animations όχι όσο προσεγμένα μας είχε συνηθίσει η developer μέχρι τώρα. Παρ’ όλα αυτά, ο τίτλος για το low budget χαρακτηριστικό του έρχεται αντάξιος στις απαιτήσεις μας. Η όλη απεικόνιση των backgrounds είναι αρκετά προσεγμένη, με τα animations να έρχονται σε δεύτερη μοίρα αλλά χωρίς να χάσουν τις ιδιαίτερες πινελιές τους. Η πόλη αγγίζει ρεαλιστικά επίπεδα, ενώ ασχέτως το budget η όλη επεξεργασία αυτού είναι άμεσα επηρεασμένη από τους πρωταρχικούς τίτλους και την βάση της πυραμίδας του franchise. Φτάνοντας στο ηχητικό τομέα, τα λοιπά sound effects δένουν αρμονικά με τις γραφικές αναπαραστάσεις και τονίζουν τη μοναδικότητα του τίτλου. Τέλος, οι voice actors έχουν κάνει μια εξαιρετική δουλειά, έχοντας ενσωματώσει ρόλοχαρακτήρα με την τότε χρονική περίοδο.

Εν κατακλείδι, το Judgement έρχεται δυναμικά ως ένα ευχάριστο διάλειμμα από αυτό που έχουν συνηθίσει οι φίλοι του franchise. Αν και αισθητά ένας low budget τίτλος –σε σχέση με τους προηγούμενους- η developer φροντίζει να δώσει μια αίσθηση φρεσκάδας σε αρκετά πλαίσια του τίτλου, καταφέρνοντάς το αλλού ενώ αλλού όχι. Για τους φίλους της σειράς, το παιχνίδι είναι μια καλή αγορά, αν όχι σε full price έστω σε μια εκπτωτική περίοδο.