Το sequel του Wildlands ήρθε νωρίτερα απ’ότι περιμέναμε και με το Breakpoint η Ubisoft φαίνεται πως θέλει να στρίψει «λίγο» το καράβι του Ghost Recon προς The Division μεριά. Αυτό τουλάχιστον διαπίστωσα από τις λίγες μέρες που ασχολήθηκα με την beta του παιχνιδιού, αλλά ευτυχώς δεν είναι σε δραματικό βαθμό. Πλέον το Breakpoint μπορεί να παιχτεί solo χωρίς την αυτόματη προσθήκη ΑΙ παικτών, ενώ πλέον φύγαμε από τα αληθινά περιβάλλοντα και βρισκόμαστε στο νησί της Aurora, που αποτελεί έναν τόπο τεχνολογικό παράδεισο που πήγε στραβά. Το νέο αυτό φανταστικό μέρος βοηθά τους δημιουργούς να βγάλουν έναν χάρτη από το κεφάλι τους, με κάθε λογής τοπία στοιβαγμένα σε ένα νησί. Από παραλίες, ζούγκλες, πάγους, βουνά, ηφαίστεια, η Aurora αποτελεί ένα λουκούμι χάρτη τέτοιου τύπου παιχνίδια. Το Breakpoint ξεκάθαρα ανεβάζει το survival στοιχείο σε σχέση με τον προκάτοχο του και εισάγει νέα τερτίπια που είναι της μόδας στους μεγάλους τίτλους. Προς έκπληξη μου διαπίστωσα πως πλέον ο χαρακτήρας μας διαθέτει Gear System κάτι που φυσικά υποδηλώνει έντονο loot system. Με αυτό, ανεβάζουμε το Gear Level μας ανάλογα με το τι όπλα και ρούχα κάνουμε equip και έτσι κάθε παίκτης (και εχθρός) έχει το δικό του level. Οκ, καταλαβαίνω τον εθισμό που μπορεί να προκαλεί ένα τέτοιο σύστημα, μιας και είμαι μεγάλος φαν του The Division 2, οπότε βλέπω γιατί θέλησαν να κινηθούν έτσι οι δημιουργοί.

Ευτυχώς, απότι κατάλαβα τουλάχιστον, επικρατεί η «ρεαλιστική» άποψη του Ghsot Recon και έτσι κάθε ανθρώπινος εχθρός δεν είναι ένας bullet sponge αλλά μπορεί να σκοτωθεί με μία σφαίρα στο κεφάλι ακόμα και αν είναι 100 level μεγαλύτερο σας, βασικά δεν εμφανίζονται καν levels στους εχθρούς παρά μόνο κόκκινα κρανία που υποδηλώνουν πως είναι πολύ μεγαλύτερο level από εσάς, άρα θα έχει έξτρα δυσκολία όπως να σας εντοπίζει πιο εύκολα, μεγαλύτερο damage κτλ. Επόμενη προσθήκη είναι τα διαφορετικά classes, τα οποία με άφησαν ασυγκίνητο αν και ίσως παίζουν ρόλο παρακάτω ή στο endgame, ενώ καταλήγουν και σε ένα τεράστιο skill tree.  Πλέον υπάρχουν και hubs στον κόσμο αλα Division, όπου συναντάμε άλλους παίκτες, αναλαμβάνουμε side missions, έχει κατάστημα για αγορές, καθόμαστε στη φωτιά και κάνουμε craft/χρησιμοποιούμε buffs/αλλάζουμε κλάση ή ορμάμε στο PvP με το όνομα Ghost Wars που πρωτοσυναντήσαμε σε update του Wildlands. Γενικά έχει εισάγει περισσότερους rpg μηχανισμούς προκειμένου να εξελιχθεί και να γίνει ακόμα περισσότερο ένα Game as a Service, όπως όλα τα παιχνίδια της Ubisoft άλλωστε.

Στο ρεαλιστικό του πράγματος συμβάλει και η στροφή στο πιο survival στοιχείο, με το χαρακτήρας σας πλέον να χρειάζεται νερό, ξεκούραση και φάρμακα για να κάνει heal. Ιδιαίτερη εντύπωση μου έκανε και το γεγονός πως πλέον παίζει ρόλο που χτυπηθήκατε καθώς αν σας πυροβολήσουν στο πόδι τότε κουτσαίνετε ή το σέρνεται, δεν μπορείτε να στοχεύετε εύκολα κ.α. οπότε έχει ενδιαφέρον να δούμε στο τελικό παιχνίδι πόσο βαθιά πάει αυτό το σύστημα.

Οι αποστολές που διέθετε η beta δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο παρά διαδικαστικές, υπήρχαν τα faction missions που (ίσως) να είναι κάτι σαν timed events και φυσικό το Ghost Wars (PvP). Το παιχνίδι έχει έναν πιο κινηματογραφικό χαρακτήρα, αλλά σίγουρα με ζόρισαν τα γραφικά του. Αν και μιλάμε για beta, το PS4 Pro έκανε σαν απογείωση αεροπλάνου ενώ ο τεχνικός τομέας έδειχνε να μην μπορεί να «χωρέσει» στις τωρινές κονσόλες. Ο ανοιχτός κόσμος του και τα μεγάλα περιβάλλοντα έδειχναν να αγκομαχούν ενώ και οι χαρακτήρες δεν είναι και κάτι το ιδιαίτερο στη σχεδίαση, αν και το περιβάλλον βρίθει από λεπτομέρεια. Πατημασιές στη λάσπη, ροδιές, αέρας, καιρικές συνθήκες, ανατινάξεις που προκαλούν οστικό κύμα και πολλά άλλα. Προφανώς και το Breakpoint θα επωφεληθεί από την κυκλοφορία των νέων κονσολών σύντομα αλλά ναι, η ομορφιά του είναι λίγο άγρια.

Αυτό που δεν μπορώ να διανοηθώ με τίποτα πάντως είναι η αδυναμία της Ubisoft να έχει ικανοποιητικό σύστημα οδήγησης στα παιχνίδια της. Τα ίδια και με το Wildlands, τα ίδια και εδώ. Το τύπου buggy/στρατιωτικό όχημα έχει μια χάλια αίσθηση στην οδήγηση που πραγματικά είναι αστείο! Τουλάχιστον τα ελικόπτερα είναι διορθωμένα, βασισμένα φαντάζομαι στο Wildlands μετά το update που δέχτηκαν αφού στην αρχή δεν μπορούσες ούτε να τα πετάξεις.

Γενικές πρώτες εντυπώσεις για το Ghost Recon Breakpoint είναι καλές στο σύνολο τους πάντως. Δείχνει ότι πατάει σε σταθερές βάσεις και μπορεί να γίνει πιο γρήγορα ένα ολοκληρωμένο και βαθύτερο παιχνίδι απότι το Wildlands, ενώ η έμφαση στο survival στοιχείο και η δυσκολία των εχθρών, είτε λέγονται Wolves είτε (χαμός από) drones, ανεβάζει την αδρεναλίνη και την ευχαρίστηση. Αρκετά προβλήματα στον τεχνικό τομέα πάντως και αστεία physics στα οχήματα, που πρέπει οπωσδήποτε να λυθούν έως την κυκλοφορία. Εμείς τα λέμε τότε για το πλήρες review του Ghost Recon Breakpoint.

Το Ghost Recon Breakpoint κυκλοφορεί στις 4 Οκτωβρίου 2019 για PC, Xbox One και PS4.