Το είδος του RPG κατά κοινή ομολογία έχει πλέον αναμειχθεί με πολλές κατηγορίες. Έχουμε τα Action RPG, JRPG, MMO RPG και πάει λέγοντας. Τι γίνεται όμως όταν ένα στούντιο έρχεται να δοκιμάσει μια καινούργια συνταγή; Όπως και στην κουζίνα, οι πιθανότητες λένε πως ένας νέος συνδυασμός είτε θα είναι πολύ καλός και δεν ήξερες ότι τον θέλεις στην ζωή σου, είτε θα τον θυμάσαι για αρκετό καιρό και όχι με την καλή έννοια.
Αναλογικά λοιπόν, ο “μάγειρας” της περίπτωσης μας είναι το 1P2P Studio και το αποτέλεσμα της “συνταγής” είναι το Young Souls. Μια προσπάθεια προσθήκης RPG στοιχείων σε έναν κατά κύριο λόγο Beat Em up τίτλο. Ας δούμε λοιπόν αν το μείγμα πέτυχε ή όχι.
Η αρχή της 2.5D ιστορίας βρίσκει τα δύο αδέρφια Jenn και Tristan να αναζητούν έναν εκκεντρικό επιστήμονα και ταυτόχρονα θετό τους πατέρα, ο οποίος εξαφανίστηκε μυστηριωδώς ένα βράδυ από το εργαστήριο του. Γρήγορα θα ανακαλύψουν λοιπόν, πως ο “πατέρας” τους έχει άμεση σχέση με έναν κόσμο κάτω από την επιφάνεια της Γης, γεμάτο Goblins, ενώ ένα δυσοίωνο σχέδιο επέλασης τους στην επιφάνεια, έχει τεθεί σε λειτουργία.
Ας ξεκαθαρίσουμε από την αρχή ότι το παιχνίδι είναι ουσιαστικά χωρισμένο σε δύο κόσμους. Αυτόν όπου κατά την διάρκειας της ημέρας, οι δύο πρωταγωνιστές μπορούν να είναι δύο συνηθισμένοι έφηβοι και να κάνουν βόλτα στο σπίτι και στην πόλη τους, να μποuν σε μαγαζιά και να αγοράσουν ρούχα και παπούτσια και σε εκείνον όπου νύχτα πλέον μετατρέπονται σε πολεμιστές όπου θα χρειαστεί να διασχίσουν αφιλόξενα μπουντρούμια γεμάτα γκόμπλινς και μυστήρια πλάσματα.
Όσο τα δύο παιδιά εξερευνούν τον υπόγειο κόσμο και μαζεύουν XP, μπορούν να επιλέξουν να επιστρέψουν στο σπίτι τους και να κοιμηθούν ώστε να μετατρέψουν τους πόντους αυτούς σε Levels. Μέσα στην ημέρα μπορούν να επισκεφθούν το τοπικό γυμναστήριο και με κάποια mini games, να βελτιώσουν τα στατιστικά τους. Κατά την περιπλάνηση τους στα μπουντρούμια και όσο μαζεύουν πολύτιμα υλικά, νέα αντικείμενα και εξοπλισμό μπορούν την ημέρα να τα πουλήσουν σε ένα κατάστημα για Human Credits ώστε να αγοράσουν ανάλογα ρούχα για την καθημερινότητα τους. Ενώ σταδιακά θα εμφανιστούν και τα ανάλογα shops σε μια μυστήρια περιοχή όπου επιτρέπουν στην Jenn και στον Tristan να κάνουν αναβαθμίσεις στα όπλα και στις πανοπλίες τους ή να πουλήσουν τα ευρήματα τους για Goblin Coins αυτή τη φορά.
Η ποικιλία του εξοπλισμού είναι ικανοποιητική, χωρίς φυσικά να φτάνει το εύρος ή το βάθος εκείνο, ενός ατόφιου RPG τίτλου. Το μενού έχει ασπίδες, ξίφη, blades, πανοπλίες, potions και όλα τα αναμενόμενα καλούδια. Φυσικά και όλα έχουν διαφορετικά στατιστικά, διαθέτουν τα δικά τους πλεονεκτήματα, special attacks κλπ. Με τον τρόπο αυτό δίνεται στον παίκτη μια πολύ μεγάλη ελευθερία να χτίσει διαφορετικά builds για κάθε ένα από τα αδέλφια και να προσεγγίσει την κάθε μάχη και περιοχή με τον ανάλογο τρόπο.
Η ίδια η μάχη μένει πιστή στο είδος των Beat Em Up, όπου οι δύο έφηβοι καλούνται να εξαφανίσουν τους εχθρούς, πριν προχωρήσουν στην επόμενη οθόνη. Eφόσον δεν επιλέξετε την Local Co-οp εκδοχή του παιχνιδιού (την παρούσια της οποίας εκτιμούμε δεόντως), ο παίκτης χειρίζεται ένα από τα δύο παιδιά, ενώ με το L1 μπορεί ανα πάσα στιγμή να αλλάξει στον δεύτερο χαρακτήρα. Ο τρόπος μάχης είναι φυσικά απλός αλλά χωρίς σε καμία περίπτωση να καταλήγει σε ένα button-mash χωρίς αύριο. Τόσο τα mobs όσο και τα bosses είναι αρκετά επιθετικά, και είναι ο βασικός λόγος που οι περιοχές συστήνουν έναν συγκεκριμένο αριθμό Level πριν τις επισκεφθείτε. Αν δεν είστε σωστά εξοπλισμένοι και δεν μελετήσετε σωστά τις επιθέσεις των εχθρών, τότε πολύ γρήγορα θα δείτε την Try Harder οθόνη. Η χρήση του parry, η συνεχής αναβάθμιση αλλά και η εναλλαγή του εξοπλισμού ανάλογα τις αδυναμίες και τις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής, είναι σχεδόν απαραίτητα.
Πολύ καλοδεχούμενη είναι και η προσθήκη μιας πινελιάς back- tracking όπου εφόσον έχετε στην κατοχή σας πλέον συγκεκριμένα κλειδιά, μπορείτε να επιστρέψετε (μέσω fast travel) σε προηγούμενη περιοχή και να ανοίξετε σεντούκια για νέο loot και πόρτες προς νέες περιοχές.
Και ενώ το gameplay, από μόνο του, κάνει τον τίτλο μια πολύ ενδιαφέρουσα επιλογή, σε αυτό έρχεται να προστεθεί και το σενάριο του παιχνιδιού το οποίο είναι πολύ πιο δουλεμένο απ’οτι θα περίμενε κανείς. Παρατηρούμε την σχέση των δύο εφήβων μέσα από τους καυστικούς και “αδερφικούς” διαλόγους μεταξύ τους αλλά και πως αυτή η περιπέτεια τους ενηλικιώνει σταδιακά. Ακόμα και από το στρατόπεδο των “κακών”, τα cut-scenes και οι συνομιλίες τους προσδίδουν νόημα στο σενάριο και προβάλλουν χαρακτήρες, αποφεύγοντας το στερεότυπο των μαζικών κυμάτων εχθρών μέχρι να έρθει το τελικό Boss. Σε όλο αυτό φυσικά συμβάλλει και το υπέροχο εικαστικό του παιχνιδιού, με έναν πολύ οικείο τρόπο σχεδιασμού αλλά ταυτόχρονα ξεχωριστό στο είδος του.
Μοναδική παραφωνία στο παιχνίδι, η οποία ενδέχεται να είναι παροδική, αφορά το port. Πρόκειται για τίτλο ο οποίος δημιουργήθηκε αρχικά το 2021 ως αποκλειστικότητα του Stadia, ωστόσο στην PS4 έκδοση του παιχνιδιού υπήρξαν αρκετά crashes τα οποία λόγω του ύφους του παιχνιδιού δεν επηρεάζουν άμεσα την τελική εμπειρία.
Το παιχνίδι συνδυάζει μια μοντέρνα εκδοχή με κάτι πιο old school. Προσφέρει μια οικειότητα αλλά και ένα challenge που κάθε παίκτης αναζητά, ενώ ταυτόχρονα με την προσθήκη των RPG στοιχείων δίνει στο σχετικά απλοϊκο είδος του Beat Em Up, μια νέα πνοή. Το Young Souls είναι μια “συνταγή” που θα θέλαμε να δούμε παρόμοιες της στο μέλλον!