To Wonder Boy είναι αδιαμφισβήτητα ένα franchise παιχνιδιών με μεγάλη ιστορία και αναγνώριση. H πρώτη κυκλοφορία έγινε το 1986 σε μορφή arcade και τα επόμενα χρόνια ακολούθησαν αρκετοί ακόμα τίτλοι. Η πλειοψηφία αυτών έγινε διαθέσιμη στις κονσόλες της Sega φυσικά, με εξαίρεση την πιο πρόσφατη κυκλοφορία από τους βασικούς τίτλους αλλά και τα remakes τα οποία ξεκίνησαν να εμφανίζονται από το 2016.
Τελευταίο remake της σειράς είναι το Wonder Boy: Asha in Monster World, το οποίο κυκλοφόρησε στις 28 Μαΐου και αποτελεί μια επανασχεδίαση του Wonder Boy IV από το μακρινό 1994. Σημαντικό και πάντα καλό νέο είναι ότι με την επανέκδοση ασχολήθηκαν σχεδόν όλα τα μέλη της πρώτου studio, με με την συμμετοχή και την ευλογία του Ryuichi Nishizawa, αρχικού δημιουργού του τίτλου. Αναπτύχθηκε από την Artdink και εκδόθηκε από την ΙΝΙΝ Games.
Η ιστορία του παιχνιδιού παραμένει ίδια. Πρωταγωνίστρια είναι η Asha η όποια καλείται να ελευθερώσει τα 4 πνεύματα τα οποία έχουν παγιδευτεί κάθε ένα σε διαφορετικό σημείο του κόσμου. Παρέα της έχει ένα πλάσματακι με το όνομα Pepelogoo το οποίο παρέχει και τους περισσότερους μηχανισμούς στο παιχνίδι.
Το gameplay δεν έχει υποστεί αλλαγές από την αρχική έκδοση. Πρόκειται στην ουσία για ένα side scroller action adventure game. Για να φέρει σε πέρας τις πολλαπλές αλλά λιτές μάχες κατα τη διάρκεια της περιπέτειας της, η Asha έχει στην κατοχή της ένα minimal οπλοστάσιο, αποτελούμενο από ένα σπαθί το οποίο μπορούμε αργότερα να αντικαταστήσουμε με κάποιο καλύτερο, αλλά και μια ασπίδα με τις ίδιες δυνατότητες προς αναβάθμιση. Μικρή είναι και η ποικιλία στα αντικείμενα που μπορούμε να κουβαλήσουμε όπως potions αλλά και items που α βρεθούν μέσα στον κόσμο και είναι απαραίτητα για για την επίλυση των γρίφων.
Σημαντικό ρόλο στο κομμάτι του platforming παίζει το ιπτάμενο Pepeloggo, καθώς δίνει στην Αsha την δυνατότητα του Double Jump και του Glide. Έξυπνη χρήση του γίνεται επίσης και στην επίλυση των γρίφων καθώς μπορούμε για παράδειγμα να το στείλουμε να πατήσει ένα διακόπτη ή να αναγνωρίσει ένα κρυφό πέρασμα. Η Easy δυσκολία του παιχνιδιού, το κάνει προσβάσιμο και σε μικρότερες ηλικίες, αλλά ακόμα και το normal mode, το οποίο είναι στο ίδιο επίπεδο δυσκολίας με αυτό του αρχικού τίτλου, είναι κάτι παραπάνω από βατό. Τα healing items σε αυτή τη δυσκολία ναι μεν είναι πιο δυσεύρετα αλλά καθώς μαζεύουμε life drops αυξάνεται και το maximum health της ηρωίδας με απoτέλεσμα να χρειάζεται να δεχτούμε ικανοποιητικά πολλά χτυπήματα για να δούμε την οθόνη του Game Over. Και μιας και η ροή του κειμένου μας πήγε εκεί, αξίζει να αναφέρουμε ή καλύτερα να προειδοποιήσουμε οτι κρατώντας τις ρίζες του, το παιχνίδι δεν προσφέρει autosave. Ο μηχανισμός έχει φυσικά εκμοντερνιστεί, και πλέον μας δίνει τη δυνατότητα να σώσουμε την πρόοδο μας οποιαδήποτε στιγμή σε σχέση με τον πρόγονο του.
Ο οπτικός τομέας τώρα είναι και αυτός που έχει δεχθεί τις περισσότερες αλλαγές. Σε αντίθεση με τα προηγούμενα remakes της σειράς Wonder Boy, τα οποία κράτησαν το 2D σχεδιασμό, το Asha in Monster World αφαιρεί το χαριτωμένο 2D pixel art του αρχικού παιχνιδιού και το μετατρεπεί σε ένα πολύχρωμο και πολύ ελκυστικό 3D περιβάλλον. Τα χρώματα είναι πλέον πολύ πιο έντονα και ζωηρά ενω σε πολύ συγκεκριμένα σημεία του χάρτη μπορούμε nα κινηθούμε και στο βάθος της οθόνης, κάτι το οποίο δεν ήταν δυνατό στην 1η έκδοση παιχνιδιού λόγω των δύο διαστάσεων. Το αν αυτή η ριζική αλλαγή είναι προς το καλύτερο ή όχι εξαρταται καθαρά από την οπτική του παίκτη βέβαια. Ναι μεν το παιχνίδι συναντά τα πιο σύγχρονα στάνταρ και φαίνεται πιο προσιτό στις νεότερες γενιές από την αντίθετη μεριά, ειδικότερα σε μεγαλύτερες οθόνες χάνει λίγη από την μαγεία του καθώς ο κόσμος του φαίνεται λίγο πιο “χοντροκομμένος” και ταυτόχρονα άδειος. Τόσο η πρωταγωνίστριά οσο και οι εχθροί έχουν βέβαια επανασχεδιαστεί αλλά κρατώντας τις απλές και καθαρές γραμμές και χωρίς υπερβολές.
Μια ακόμα σημαντική προσθήκη στο remake έγινε και στο ηχητικό του κομμάτι. Εδώ για πρώτη φορά έχουν προστεθεί ηχητικά εφέ και voice overs, τόσο τα Ιαπωνικά όσο και στα Αγγλικά, ενώ μια νέα ενορχήστρωση έχει γίνει στην αρχική μουσική επένδυση, δίνοτας μια πιο σύγχρονη πνοή στη μουσικά αλλά χωρίς να απομακρύνεται και από το ρετρό στυλ της. Για την ιστορία, πατώντας μια ακολουθία του d-pad στην κεντρική οθόνη του παιχνιδιού, μπορούμε να ξεκλειδώσουμε και το original 8bit soundtrack για να συνοδεύσει το ταξίδι της Asha. Ενα κλείσιμο του ματιού στους παλιούς οπαδούς του τίτλου το οποίο εκτιμάται δεόντως.
Και ενω συνήθως δε ξεχωρίζουμε φυσικές και ψηφιακές εκδόσεις, αυτή τη φορά αξίζει να γίνει μια σημείωση. Στην φυσική έκδοση του παιχνιδιού περιλαμβάνεται μέσω κωδικού και το original Wonder Boy IV, κάτι το οποίο όμως δεν ισχύει και για την ψηφιακή έκδοση του παιχνιδιού κάτι το οποίο μπορεί να αποτελέσει κριτηρίο αγοράς για πολλόυς.
Εν τέλει, το Wonder Boy: Asha in Monster World σίγουρα δεν προσφέρει κάτι νέο στο είδος. Ούτε εξελίσσει το αρχικό παιχνίδι με κάποιον ιδιαίτερο τρόπο. Είναι μια αξιόλογη προσπάθεια όμως να πλησιάσει νέους παίκτες και να ξεσκονίσει τις αναμνήσεις των παλαιότερων. Σίγουρα πολλά από τα χαρακτηριστικά του, όπως το save system παραμένει παλαιωμένο, αλλά λόγω της απλότητας του και της μικρής διάρκειας του (4-5 ώρες) προσφέρεται ως ένα πολύ ευχάριστο διάλειμμα ανάμεσα σε μεγαλύτερους τίτλους.