Ένα από τα «χαμένα» είδη video games είναι αυτό του aerial combat. Και ενώ οι εποχές του Bomber Crew ή της σειράς Ace Combat έχουν παρέλθει, η ενσωμάτωση του είδους σε πιο σύγχρονα παιχνίδια έστω και σε μορφή mini game η ως μέρος μιας αποστολής μας αποδεικνύει πως σίγουρα υπάρχει ακόμα ένα κοινό εκεί έξω.
Μια πιο μοντέρνα έκδοση λοιπόν ενός air combat παιχνιδιού είναι και το The Falconeer όπου έχει ήδη κυκλοφορήσει σε άλλες πλατφόρμες αλλά θα κάνει την εμφάνιση του στο Playstation στις 5 Αυγούστου με την Warrior Edition. Συνοπτικά, η έκδοση αυτή θα περιλαμβάνει το αρχικό παιχνίδι μαζί με όλα τα έως τώρα dlc του αλλά και ένα ολοκαίνουργιο DLC ονόματι “The Edge of the World”.
Το The Falconeer: Warrior Edition είναι ακόμα μια περίπτωση παιχνιδιού όπου δημιουργός είναι και μόνο άτομο, ο Ολλανδός Tomas Sala και την έκδοση του τίτλου έχει αναλάβει το αρκετά δημοφιλές στούντιο, σε τέτοιου μεγέθους παραγωγές, Wired Productions.
Το παιχνίδι μας μεταφέρει στον φανταστικό κόσμο, αποτελούμενο από διάσπαρτα νησιά, την Great Urhsa . Εμείς αναλαμβάνουμε τον ρόλο ενός Falconeer όπου στην ουσία πρόκειται για έναν «πιλότο» εξωπραγματικά μεγάλων γερακιών. Ο χαρακτήρας έχει ελάχιστο customization αρχικά και παραμένει ανώνυμος, ενώ μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε διαφορετικές κλάσεις με μικρές διαφορές στα χαρακτηριστικά τους όπως stamina, hp, agility κλπ
Κεντρικό ρόλο όπως κανείς θα περίμενε παίζουν όμως τα γεράκια. Πρόκειται για το γνωστό σε όλους μας είδος με την κεντρική διαφορά οτι τα συγκεκριμένα είναι εξοπλισμένα και «ιππεύοντας» τα μπορούμε να εξερευνήσουμε τον κόσμο της Great Ursha και να βοηθήσουμε τους οικισμούς που έχουν δημιουργηθεί εκεί.
Ακολουθώντας την λογική της φύσης, στο παιχνίδι δεν υπάρχει κάποιο κεντρικό hub. Ως βάση θεωρείται ο οικισμός με τον οποίο ασχολούμαστε την δεδομένη στιγμή ενώ η μετακίνηση ανάμεσα τους γίνεται χωρίς κάποιον περιορισμό από levels. Χωρίς να μπορούμε να εξερευνήσουμε από ιδιαίτερα κοντά το κάθε νησί, όσο το γεράκι μας βρίσκεται προσγειωμένο στην βάση, μπορούμε μέσα από τους NPCs και τις αφηγήσεις τους να μάθουμε τόσο για την ιστορία του κάθε πολιτισμού, την οικονομία του, την σχέση του με τους «γείτονες» όσο και για τις απειλές από τις οποίες κινδυνεύουν.
Μέσα από αυτές τις πληροφορίες αυτές, προκύπτουν και οι βασικές κατηγορίες των αποστολών. Είτε πρόκειται για την κύρια πλοκή του παιχνιδιού, είτε για κάποιo side mission θα μας δοθεί η οδηγία να εμπλακούμε σε κάποια εναέρια μάχη ή να μεταφέρουμε ένα αντικείμενο ώστε να βοηθήσουμε τον κάθε οικισμό. Φυσικά τα rewards που προσφέρονται (coins & xp) θα βοηθήσουν την πορεία μας στο παιχνίδι καθώς με αυτά μπορεί κανείς να ανέβει level αλλά και να αγοράσει αναβαθμισμένα όπλα, πυρομαχικά και κάποια enhancements για το γεράκι του.
Ο κόσμος του παιχνιδιού είναι και και το δυνατότερο του στοιχείο. Τόσο ο σχεδιασμός του, όπου μπορεί να κοντράρει πολύ μεγαλύτερους τίτλους, όσο και η ατμόσφαιρα που εκπέμπει. Δεν είναι τυχαίο που ίσως η πλειοψηφία εκτιμήσει περισσότερο το ταξίδι από προορισμό σε προορισμό παρά την κεντρική ιδέα του παιχνιδιού που είναι οι μάχες. Σημαντικό ρόλο παίζει οτι το περιβάλλον και ανάλογα τα καιρικά φαινόμενα που επικρατούν μπορεί να επηρεάσει την πτήση μας, είτε αυτό αφορά μια καταιγίδα που ίσως προκύψει ή έναν δυνατό αέρα. Και ενώ κανείς μπορεί να αισθανθεί ακόμα και γαλήνια ταξιδεύοντας πάνω από τον ωκεανό χωρίς ιδιαίτερους αντιπερισπασμούς, χαρακτηριστικό είναι ότι δεν υπάρχει διαθέσιμη προς το παρόν η επιλογή να αναπτύξουμε κάποια ταχύτητα γεγονός που ίσως απογοητεύσει τους πιο ανυπόμονους. Εκθετικά πάνω σε αυτό έρχεται να προστεθεί το γεγονός ότι αν ο παίκτης μας χάσει κατά την διάρκεια μιας μάχης, το loading screen θα τον γυρίσει στο σημείο όπου πήρε την αποστολή, πράγμα που πολλές φορές σημαίνει οτι μια πολύ μεγάλη απόσταση πρέπει να διανυθεί ξανά, ώστε να φτάσουμε τον στόχο μας. Περιέργως, το χαρακτηριστικό του fast travel υπάρχει μετά την ολοκλήρωση μιας αποστολής, όπου μπορούμε με το πάτημα ενός κουμπιού να επιστρέψουμε στην βάση από την οποία πήραμε την αποστολή.
Οι μάχες τώρα του παιχνιδιού, που φυσικά αποτελούν και το κύριο χαρακτηριστικό του, δεν έχουν ιδιαίτερη ποικιλία, σε πολλούς τομείς. Οι εχθροί που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε είναι είτε στη θάλασσα (πειρατικά σκάφη, πλοία κλπ) είτε στον ουρανό (επίσης πειρατικά εναέρια σκάφη, άλλοι πιλότοι γερακιών και διάφορων ιπτάμενων πλασμάτων). Και ενώ νωρίτερα αναφερθήκαμε σε αναβαθμίσεις όπλων, εκτός από την απόδοση τους στην μάχη, ως τρόποι επίθεσης δεν προσφέρουν κάποια πλεονέκτημα. Ο παίκτης καλείται με το R2 να πυροβολεί είτε με κάποιο αυτόματο όπλο, είτε με λέιζερ αλλά χωρίς ποτέ να προσδίδει κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην μάχη. Μοναδική εξαίρεση είναι η δυνατότητα να σηκώσουμε από την θάλασσα κάποιες νάρκες και να την αφήσουμε πάνω από ένα εχθρικό σκάφος, κάτι όμως το οποίο είναι αρκετά δύσχρηστο και μη αποδοτικό.
Στην κορυφή της προβληματικής μάχης έρχεται η χρήση της κάμερας. Και ενώ στην απλή πλοήγηση και μετά από κάποια ώρα στο παιχνίδι μπορεί ο παίκτης εύκολα να την συνηθίσει, δεν συμβαίνει το ίδιο και με τις στιγμές που έχουμε εμπλακεί σε κάποια αερομαχία. Καθώς ο ίδιος αναλογικός μοχλός κατευθύνει τόσο της κάμερα όσο και τον στόχο μας πολλές φορές ο πιλότος μας καταλήγει να κάνει ατελείωτες στροφές 360 μοιρών στην οθόνη προκειμένου να εντοπίσει τον εχθρό. Παρ’οτι λοιπόν υπάρχει η επιλογή του lock πάνω στον στόχο η πολύ αργή ταχύτητα της κάμερας κυρίως στις περιστροφές της, κάνουν μια μάχη πολύ λιγότερο διασκεδαστική απ’οτι θα περίμενε κανείς.
Σίγουρα το είδος του The Falconeer-Warrior Edition δεν απευθύνεται σε όλους. Το γεγονός ότι πρόκειται για ένα παιχνίδι περίπου 17-18 ωρών (παραπάνω και με την προσθήκη των DLCs) ίσως αποτρέψει κάποιους παίκτες. Αυτό που όμως σίγουρα και τελικά ισχύει είναι πως αν του δώσετε τον χρόνο που χρειάζεται αρχικά ώστε να συνηθίσετε τις παραξενιές του θα σας χαρίσει αρκετές ώρες ηρεμίας ταξιδεύοντας από προορισμό σε προορισμό και μια δόση αδρεναλίνης μιας cult μάχης από δεκαετίες όπου οι εναλλακτικές δεν ήταν άπειρες και οι συγκρίσεις λιγότερες.