H Milestone, γνωστή πλέον για τις σειρές παιχνιδιών με μοτοσυκλέτες, μας έχει χαρίσει τίτλους όπως τα MotoGP, MXGP και RIDE. Στο παρελθόν έχει ασχοληθεί και με αυτοκίνητα, όπως η σειρά WRC, δείχνοντας μας την εμπειρία της στα παιχνίδια του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Θα καταφέρει να ανταπεξέλθει στις προσδοκίες των προηγούμενων;
Το RIDE 4 είναι ένα δύσκολο παιχνίδι και καθόλου φιλικό προς τους αρχάριους, απευθυνόμενο κυρίως στους φίλους των μηχανών. Από τα πρώτα επίπεδα κιόλας, μπαίνει επιθετικά, ξεκινώντας από ένα tutorial που δεν σου λέει τίποτα και πρέπει να τα βρεις μόνος σου. Μάλιστα εάν δεν περάσεις το tutorial δεν μπορείς να συνεχίσεις παρακάτω. Εάν όμως καταφέρεις να κατανοήσεις το πως λειτουργεί το παιχνίδι το σίγουρα θα επιβραβευτείς. Τολμούμε να πούμε, ότι είναι το ίδιο σχεδόν συναίσθημα που σου δημιουργούν τα Souls παιχνίδια. Δύσκολα, αλλά σε γεμίζουν.
Η A.I. του παιχνιδιού είναι ο κύριος αντίπαλός σας και πολλοί θα τα βρείτε σκούρα ακόμη και στα πολύ χαμηλά επίπεδα. Συγχρόνως όμως είναι και πολύ χαζή!!! Δηλαδή, εκεί που πάει για έναν τέλειο γύρο μπορεί απλά να φρενάρει, ή να πέσει σε πολύ εύκολες στροφές. Είναι επίσης πολύ επιθετική. Συνεχώς προσπαθεί να συγκρουστεί μαζί μας με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να προβλέψετε τις κινήσεις του και να οδηγήστε σε πραγματικά χαζές τούμπες. Και για όλα τα παραπάνω θα χρησιμοποιήσετε πολύ το rewind, το οποίο πλέον βρίσκετε σε όλα τα racing games.
Ξεκινώντας το ταξίδι μας με το RIDE 4, έχουμε τρία γνωστά modes. Το career, το race και το multiplayer. Το multiplayer και το race είναι οι δυο όψεις του ίδιου νομίσματος, το single και το multiplayer αντίστοιχα. Το multiplayer έχει φτωχό interface και modes, lag και δεν βγαίνεις στην πεντάδα με τίποτα. Ας πάμε στο κύριο κομμάτι του παιχνιδιού προσπερνώντας το race που είναι αυτό που λέει ο τίτλος. Διαλέγετε όχημα, πίστα, συνθήκες και γκαζώνετε, για όσους δεν θέλουν περιττές σκοτούρες.
Tο πραγματικό διαμάντι όμως είναι το career mode και αυτό που θα περάσετε πολλές ώρες προσπαθώντας να κερδίσετε χρυσά μετάλλια και πόντους. Αυτά, σας δίνουν πρόσβαση σε νέες μοτοσυκλέτες, στολές, κράνη και βελτιώσεις. Για αρχή, μπορούμε να διαλέξουμε ανάμεσα σε τρεις ηπείρους: Ευρώπη, Ασία και Αμερική. Η κάθε μία από αυτές έχει της δικές της πίστες με τις αντίστοιχες παραλλαγές και στυλ, όπως single race, time attack, track test, track day κ.α. Η κάθε ήπειρος έχει άλλες δυο υποκατηγορίες, το stock και το exhibition.
Ολοκληρώνοντας τα regional league μεταβαίνουμε στο world league. Εκεί υπάρχουν υποκατηγορίες όπως super bikes, exhibition, rider activities κ.τ.λ. Δεν είναι προσβάσιμα από την αρχή αλλά τα ξεκλειδώνονται ανάλογα με τους πόσους πόντους και τις μοτοσυκλέτες που έχετε αγοράσει.
Για το τέλος έχουμε τα final league. Εκεί βρίσκουμε δύο πρωταθλήματα το superbike και το endurance. To world super bike league είναι αυτό ακριβώς που λέει ο τίτλος, ένα πρωτάθλημα διαρκείας που μέσα από μία σειρά αγώνων προσπαθούμε να φτάσουμε στην κορυφή. Το world endurance league από την άλλη είναι μια νέα προσθήκη στην σειρά. Αποτελείτε από αγώνες που διαρκούν από 20 λεπτά έως 24 ώρες. Εδώ το στοιχείο του ρεαλισμού είναι παρών. Ο καιρός είναι δυναμικός και μας αλλάζει τον τρόπο οδήγησης. Για παράδειγμα μια ηλιόλουστη μέρα τα λάστιχα θα είναι πιο ζεστά και θα έχουμε καλύτερο κράτημα, αλλά μια κρύα νύχτα τα λάστιχα θα είναι παγωμένα και αυτό δεν θα ισχύει. Εάν πιάσει βροχή, εννοείται ότι πρέπει να βάλουμε και τα κατάλληλα λάστιχα και ο καιρός θα θολώνει την όραση μας.
Συνεχίζοντας στα endurance race έχουμε την δυνατότητα για πρώτη φορά στη σειρά να πηγαίνουμε στα pit. Εκεί αλλάζουμε λάστιχα και να ανεφοδιαζόμαστε με καύσιμα. Κατά τη διάρκεια του αγώνα μπορούμε να αλλάζουμε επιτόπου χαρτογράφηση στην μοτοσυκλέτα μας, έχοντας τρεις επιλογές: eco, normal και performance. Στο eco έχουμε χαμηλή κατανάλωση αλλά και λιγότερη δύναμη, ενώ στο performance το αντίθετο. Αυτό είναι πολύ χρήσιμο, για να διαχειριστούμε καλύτερα τα pit stop μας.
Φυσικά η καρδιά του παιχνιδιού βρίσκεται στις μοτοσυκλέτες. Υπάρχουν πάνω από 250 μοντέλα, 176 ήδη από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας, ενώ 81 θα προστεθούν με DLC. Υπάρχουν διάφορες κατηγορίες. Τα sport bikes είναι σαν τα αγωνιστικά αλλά με έμφαση στη δύναμη, την επιτάχυνση, το φρενάρισμα και τα κρατήματα. Είναι μοντέλα που βρίσκουμε στο εμπόριο, όπως το BMW S1000, ή το Yamaha R1. Μετά έχουμε τα naked bikes, ή όπως τα ξέρουμε εμείς ‘γυμνά’. Είναι μοτοσυκλέτες γενικής χρήσης. Η θέση οδήγησης δεν είναι τόσο χαμηλή όπως στα sport bikes και δεν έχουν fairings για αεροδυναμικό σχήμα. Αυτές οι μηχανές δεν είναι κατάλληλες για πίστα αλλά είναι πολύ δυνατές και ευχάριστες στην οδήγηση. Μερικές από αυτές είναι το Ducati Monster και Triumph Speed Triple S. Στην αντίπερα όχθη έχουμε την κατηγορία των supermoto. Είναι επι της ουσίας motocross με ζάντες και λάστιχα δρόμου, όπως το Kawasaki ΚΧ 450 και το Yamaha YZF 450. Έχουν μεγαλύτερη διαδρομή στα αμορτισέρ, για χρήση εντός και εκτός δρόμου. Δυστυχώς στο παιχνίδι δεν έχουμε ξεκάθαρα offroad πίστα. Τέλος, υπάρχει μια άλλη κατηγορία, η racing modified. Περιλαμβάνει sport και naked bikes τα οποία είναι τροποποιημένα για μέγιστη απόδοση. Αποδίδουν ακαριαία μέσα στην πίστα, αλλά δεν συγχωρούν τα λάθη. Αυτά δεν έχουν καθρέφτες, πινακίδα και φώτα. Αντίστοιχα, υπάρχουν modified μοντέλα και για τους endurance αγώνες.
Η παραμετροποίηση των οχημάτων χωρίζεται σε δύο κατηγορίες. Στο αισθητικό και στο μηχανικό κομμάτι. Στο αισθητικό, μπορούμε να αφαιρέσουμε καθρέφτες και πινακίδα, να βάψουμε και να τροποποιήσουμε με γραφικά τα πλαστικά και να δώσουμε το προσωπικό μας στιλ. Στα μηχανικά δεν θα βρούμε πολλά. Έχουμε αλλαγή σε κινητήρα, αναρτήσεις, εξάτμιση κ.α. Μπορούμε να παραμετροποιήσουμε περαιτέρω τις αναρτήσεις και τις σχέσεις μετάδοσης, μόνο αφού αγοράσουμε τα αντίστοιχα αγωνιστικά μέρη. Προσωπικά θα ήθελα περισσότερες επιλογές, αλλά και αυτές οι βασικές καλύπτουν τις ανάγκες των περισσότερων.
Η οδήγηση σε γενικές γραμμές είναι πολύ καλή. Καταφέρνει να μεταδώσει στον χρήστη όλη την εμπειρία της οδήγησης στην πίστα. Ο χειρισμός είναι κάτι μεταξύ σε εξομοίωση και arcade με βάση στην εξομοίωση. Κάνει καλά τη δουλειά του αλλά δυο πράγματα βρήκα ως αρνητικά: υπάρχει μια μικρή καθυστέρηση στην ανταπόκριση όταν στρίβουμε, ανάμεσα στον μοχλό και τον αναβάτη. Δεν είναι μεγάλη και μετά από λίγο συνηθίζεται. Το άλλο είναι, ότι τα driving assist δεν δουλεύουν πάντα σωστά, κάτι το αμελητέο.
Τα γραφικά είναι απλά υπέροχα και η λεπτομέρεια στις μοτοσυκλέτες και στις πίστες είναι αληθοφανή. Αξιοποιούν το PS4 στο έπακρο. Το framerate είναι σταθερό και δεν είδα προσωπικά κάποιες πτώσεις. Επειδή κάποιες από τις μοτοσυκλέτες τις είχα για προσωπική χρήση στο παρελθόν, η ομοιότητα είναι εκπληκτική μέχρι την τελευταία βίδα. Τα sound effect, αψεγάδιαστα! Λατρεύω τον ήχο από τα τετρακύλινδρα και τα δίχρονα και το παιχνίδι καταφέρνει να τα αποδώσει επακριβώς. Όταν αλλάζουμε κάμερα και πάμε σε πρώτο πρόσωπο αλλάζουν και οι ήχοι, από τον αέρα μέχρι τον ήχο της εξάτμισης. Τα soundtrack δυστυχώς όμως είναι πολύ βαρετά και μονότονα αλλά τα ακούς μόνο στα μενού.
Κλείνοντας Το παιχνίδι στον πυρήνα του είναι πάρα πολύ καλός εξομοιωτής αγώνων μοτοσυκλέτας, με πάνω από 250 οχήματα. Η οδήγηση ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, και δεν απογοητεύει. Δεν απευθύνεται αρχάριους και άρα δεν είναι προσιτό στους νέους παίκτες. Οι λάτρεις των δίκυκλων θα το απολαύσετε γιατί είναι φτιαγμένο για εσάς. Αλλά και οι αρχάριοι αν επιμείνετε θα επιβραβευτείτε.