Το Reach μας έρχεται από ένα από τα καλύτερα VR Studios εκεί έξω την nDreams. Ειδικά μετά το υπέροχο Synapse, η προσμονή του πιο φιλόδοξου project της μέχρι τώρα, ήταν μεγάλη.
Στο Reach αναλαμβάνουμε το ρόλο της Rosa. Πρόκειται για μια stuntwoman που επιστρέφει στη πόλη της – εμπνευσμένη από τη λατινική Αμερική- για τα γυρίσματα μιας ταινίας. Μετά από μια αρκετά έξυπνη εισαγωγή όπου μαθαίνουμε και το χειρισμό του παιχνιδιού, βρισκόμαστε έπειτα από ένα καταστροφικό γεγονός να εξερευνούμε τα θεμέλια της πόλης όπου κρύβεται ένας πανάρχαιος μεν, εξελιγμένος δε πολιτισμός που ξυπνάει. Ένας αγώνας για τη σωτηρία της ανθρωπότητας ξεκινάει.
Το παιχνίδι χρησιμοποιεί τεχνολογία full-body avatar που αξιοποιεί στο έπακρο τις δυνατότητες PS VR2 για όσο το δυνατόν πιστότερη μεταφορά των κινήσεών μας από τον πραγματικό κόσμο μέσα στο παιχνίδι. Και πράγματι είναι από τις καλύτερες εφαρμογές που έχουμε δει. Άλματα και σκαρφάλωμα με κίνηση των χεριών μας, απόκρυψη πίσω από αντικείμενα, χρήση τόξου, gauntlents και αντικειμένων που έχουμε πάνω μας, το σφύριγμα για το κάλεσμα του drone που μας συνοδεύει, όλα γίνονται δεύτερη φύση μετά από λίγες ώρες ενασχόλησης. Αλλά αν θα μέναμε σε ένα από αυτά είναι η χρήση της ασπίδας. Η κίνηση με την οποία την τοποθετούμε στο χέρι μας και η χρήση της σε στυλ “Captain America” και η ρίψη της είναι θεαματικά.
Όμως αυτό έχει και τα αρνητικά του, ιδίως αν επιλέξετε να παίξετε με τις προκαθορισμένες λειτουργίες κίνησης. Πέρα από την σωματική, εν μέρει κόπωση από τη συνεχής κίνηση, ίσως να νιώσετε και δυσφορία. Βλέπετε το συνεχές σκαρφάλωμα, τα άλματα από ένα μεγάλο κενό, η πτώση, η ταυτόχρονη κίνηση και βολή θα σας υποχρεώσουν το πρώτο δίωρο να κάνετε συχνότερα από το αναμενόμενο διαλείμματα ακόμη και εάν είστε έμπειρος με το PS VR2. Μετά όμως όλα γίνονται δεύτερη φύση.
Στα της εξερεύνησης και της μάχης το παιχνίδι έχει τα θετικά και τα αρνητικά του. Αρχικά έχει περισσότερους από το αναμενόμενο περιβαλλοντικούς γρίφους. Θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε τα βέλη, την ασπίδα και άλλα αντικείμενα για να ενεργοποιήσετε διακόπτες, να αποκτήσετε πρόσβαση σε σημεία του χάρτη που δεν είχατε αρχικά αλλά και να κάνετε προσεκτικά άλματα.
Παράλληλα οι μάχες μέχρι να αποκτήσετε πρόσβαση σε μεγαλύτερο οπλοστάσιο, είναι αγχωτικές. Ευτυχώς είναι δύσκολο να χάσετε αλλά έχοντας αρχικά μόνο το τόξο θα βρεθείτε πολλές φορές ακίνητοι να δέχεστε πυρά προσπαθώντας να σημαδέψετε σωστά αντιπάλους. Τα διαφορετικά είδη βέλους βοηθάνε λίγο τη κατάσταση όπως και η ασπίδα. Αλλά δε μπορείτε ασφαλώς να τη χρησιμοποιήσετε ταυτόχρονα με το τόξο. Η κατάσταση βελτιώνεται με τη χρήση αργότερα πυροβόλων όπου η μάχη γίνεται κινηματογραφική. Χτύπημα με ασπίδα, πυροβολισμός, άλματα, κάλυψη πίσω από αντικείμενα εναλλάσονται και προσδίδουν πολλές εναλλακτικές που εντυπωσιάζουν.
Στο τεχνικό κομμάτι τώρα το μεγαλύτερο προτέρημά του είναι ο όμορφος σχεδιασμός των επιπέδων του κόσμου αλλά και η κλίμακά του. Τα production values είναι υψηλά. Πραγματικά θα νιώθετε ότι βρίσκεστε μέσα σε αυτόν τον χαμένο στο χρόνο πολιτισμό και θα μείνετε μερικές φορές να κοιτάτε κάποια τεχνουργήματα που προκαλούν δέος. Ο σχεδιασμός των ρομποτικών εχθρών είναι καλός ωστόσο ποικιλία δε θα βρείτε πολύ μεγάλη. Οι NPC που θα συναντήσετε είναι αρκετά συμπαθητικοί, όπως ωραία είναι και η ιστορία του πολιτισμού που ανακαλύπτετε με κάποιες μικρές ανατροπές. Παράλληλα , η μουσική συνοδεύει το παιχνίδι εκεί που πρέπει, ενώ τα voice overs κυμένονται σε πολύ καλά επίπεδα όπως και οι επιβλητικοί ήχοι από χρήση αντικειμένων στο χώρο.
Η nDreams πήρε την εμπειρία της με το Synapse κα τη μεγέθυνε σε ιστορία και κόσμο μέσα από τη νέα της δημιουργία. Το Reach μπορεί να σας κουράσει στην αρχή με την εκμάθησή των μηχανισμών του, τα περισσότερα όμως στο τέλος τα κάνει σωστά. Είναι από τα καλύτερα PS VR2 παιχνίδια που θα βρείτε εκεί έξω και σίγουρη αγορά για όποιον θέλει μια ολοκληρωμένη εμπειρία. Τα όποια μειονεκτήματά του περιορίζονται στις πρώτες μάχες και την κόπωση από τη συνεχή κίνηση.
Ευχαριστούμε την nDreams για τη χορήγηση του Review κωδικού.














