Έφτασε το πολυπόθητο WRC Generations για τους λάτρεις των αγώνων ράλι, όπου στη χώρα μας δεν είναι και λίγοι όσοι έχουν αδυναμία σε τέτοιου είδους αγώνες μιας και διοργανώνονται συχνά πυκνά τέτοια γεγονότα. Φέτος διαφοροποιημένο και με υποσχόμενες αλλαγές περιμένουμε να μας αποδείξει ότι αξίζει οι fans να παραμείνουν πιστοί στη σειρά, όπου από του χρόνου μην ξεχνάμε βέβαια πως θα την επιμεληθεί η γνωστή στον χώρο Codemasters! Για να δούμε λοιπόν πως έκλεισε ένας κύκλος έως ότου ξεκινήσει ο επόμενος.
Αρχικά φέτος τα αγωνιστικά αυτοκίνητα ράλι είναι υβριδικά για πρώτη φορά, οπότε αναμέναμε πολλές αλλαγές, τόσο οδηγικά, όσο και στρατηγικά. Κάτι με το οποίο είμαστε εξοικειωμένοι όσοι παρακολουθούμε Φόρμουλα Ένα απ’ όταν ξεκίνησε η νέα εποχή μονοθεσίων. Από αισθητικής πλευράς, με μία πρώτη ματιά τα νέα μοντέλα είναι εκπληκτικά όμορφα! Κατά το ξεκίνημα, το παιχνίδι μας μαθαίνει τα βασικά αλλά και τις καινούργιες προσθήκες στα πανέμορφα τοπία της Εσθονίας και της Ουαλίας. Ενδιαφέρον το ότι μετά το τελικό δοκιμαστικό σου προτείνει ποιες βασικές βοήθειες πρέπει να αλλάξεις σύμφωνα με το επίπεδό σου. Υπάρχει αντίστοιχο Electric Boost όπως το ERS που είναι γνωστό και στην F1 το οποίο φορτίζει με τη χρήση του φρένου και λειτουργεί ως υποβοήθηση του κινητήρα κατά την επιτάχυνση. Η κυρία πληροφορία όσον αφορά τη στρατηγική της χρήσης του, βρίσκεται στους τρεις χάρτες 1, 2 και 3 όπου επιλέγετε πριν τους αγώνες ανάλογα με το πόσο θέλετε να συνεισφέρει. Εδώ θέλει λίγη προσοχή καθώς μια πιο επιθετική τακτική σε μεγάλη διαδρομή ενδέχεται να σας αφήσει χωρίς καθόλου ηλεκτρική υποβοήθηση.
Με μία πρώτη εκτίμηση διαπιστώνεται η προσβασιμότητα στον χειρισμό όπου δεν είναι απλησίαστος για κάποιον που δεν έχει μεγάλη επαφή με τους συγκεκριμένους αγώνες, αλλά έχει γενικότερα εμπειρία στο είδος. Το μόνο σίγουρο είναι οτι σε λίγες ώρες θα οδηγείτε ανταγωνιστικά. Κάποιος βέβαια που είναι η πρώτη του ψηφιακή αγωνιστική εμπειρία θα τα βρει λίγο σκούρα μέχρι να χτίσει έστω τα βασικά skills για αρχή. Αξιοσημείωτο το γεγονός ότι στα racing παιχνίδια η χρήση τιμονιέρας συστήνεται ιδιαιτέρως αλλιώς χάνετε αρκετή εμπειρία και το επίπεδο της τεχνικής μειώνεται. Θα ήταν λίγο άδικο βέβαια έτσι να μειώσουμε την εμπειρία που μπορεί να προσφέρει το DualSense για άλλη μία χρονιά με τις εξαιρετικές δονήσεις, αλλά πιάνετε το νόημα.
Το μενού δείχνει γεμάτο, με ενδιαφέρουσες προσθήκες, που θα λέγαμε ότι προσδίδει τον δικό του χαρακτήρα. Οι τρεις βασικοί πυλώνες είναι το Multiplayer όπου οι σκληροπυρηνικοί και αρκετά ικανοί οδηγοί μπορείτε να συμμετέχετε και σε Leagues! Μετά κατευθυνόμαστε στην καριέρα όπου θα την αναλύσουμε και τέλος το QuickPlay. Στο DriveCard θα συναντήσετε αναλυτικές και ευπαρουσίαστες πληροφορίες για τα δεδομένα του οδηγού σας. Στην καρτέλα Cars μπορείτε να πειραματιστείτε και να απολαύσετε από αρκετά κοντά τα πανέμορφα WRC αγωνιστικά αυτοκίνητα. Τέλος από τα options μπορείτε να πειράξετε σύμφωνα με τα γούστα σας τις ρυθμίσεις. Στα γραφικά η επιλογή 60fps 2k είναι μονόδρομος για τέτοια παιχνίδια, εκτός αν προτιμάτε το 4k όπου θα συμβιβαστείτε με τα 30fps. Φιλικό tip για τους κατόχους τιμονιέρας η αλλαγή στις 540 μοίρες, μιας και είναι ιδανικό για τους συγκεκριμένους αγώνες όπως επίσης και η κάμερα front bumper για να έχετε την καλύτερη ορατότητα. Άξια αναφοράς θεωρώ τα loadings, τα οποία είναι αστραπιαία και δεν προλαβαίνεις να δεις για λίγα δευτερόλεπτα το logo και κάποια tips.
Προχωρώντας στην καριέρα όπου είναι το πιο αναμενόμενο κομμάτι, το παιχνίδι δε φαίνεται να έχει κάνει πολλές αλλαγές σε σχέση με το προηγούμενο WRC 10. Το περιβάλλον πάντως είναι ευχάριστο, απλό και σίγουρα ακόμα και νέους παίκτες δε θα πρέπει να τους αγχώσει καθώς είναι αρκετά φιλικό και επεξηγηματικό. Μέσα από το μενού της καριέρας μπορείτε να διαχειριστείτε το πρόγραμμά σας βάζοντας ειδικά event με ιστορικά αυτοκίνητα, απλή προπόνηση, ξεκούραση κ.α.. Επιπλέον μπορείτε να διαχειριστείτε το crew κ’ R&D, τα οικονομικά και το όχημά σας. Εδώ υπάρχει μία παγίδα στο οικονομικό κομμάτι καθώς όσο πιο εύκολη έχετε ορίσει την AI τόσο λιγότερες αμοιβές έχετε και ειδικά στην αρχή αν δε φέρνετε καλά αποτελέσματα μπορεί να βγείτε μείον στα οικονομικά αλλά και στο reputation με αποτέλεσμα να έχετε σοβαρό πρόβλημα αν δεν το διορθώσετε. Όσο ανεβαίνετε κατηγορίες το παιχνίδι αποκτά μεγαλύτερο ενδιαφέρον καθώς ξεκλειδώνονται επιπρόσθετες επιλογές και το ανώτερο αυτοκίνητο κάνει ακόμα πιο απολαυστική την εμπειρία. Καθώς ανέφερα την παρουσία Διαδικτυακών Πρωταθλημάτων (Online Leagues), θα ήθελα να τονίσω ότι θα μου άρεσε αν το παιχνίδι βασιζόταν περισσότερο γενικά στο online καθώς έτσι θα αποκτούσε μεγαλύτερο ενδιαφέρον το mode.
Το gameplay είναι όπως πάντα κατά βάση εξομοίωση. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε να κάνουμε όπως και να έχει με έναν αρκετά απαιτητικό οδηγικά τύπο αγώνα. Το ράλι ανέκαθεν απαιτούσε ειδικές ικανότητες και ξεχωριστές τεχνικές οδήγησης, κάτι το οποίο θέλει χρόνο για να το βελτιώσει κάποιος, χωρίς αυτό να πρέπει να σας τρομάζει. Παρόλο που η τεχνητή νοημοσύνη έχει μεγάλο εύρος όσον αφορά τους χρόνους των αντιπάλων οδηγών, αυτό δεν είναι αρκετό για να σώσει την κατάσταση για έναν αρχάριο. Ίσως θα μπορούσαν να ρίξουν και άλλο το επίπεδο της AI καθώς ξεκινάει από το 50 και φτάνει έως το 150. Κάτι το οποίο έχει κάνει εξαιρετικά η σειρά της F1 για να είναι πιο προσβάσιμη ακόμα και για νέους παίκτες και να χτίζεις σταδιακά με τον ρυθμό σου τα απαραίτητα skills. Εύκολα εν τέλει βγάζουμε το συμπέρασμα ότι από τη φύση του αυτός ο τύπος αγώνα είναι δύσκολος όσο προσβάσιμο και αν προσπαθούν οι δημιουργοί να τον κάνουν. Παρόλα αυτά, η οδήγηση παραμένει απολαυστική και αρκετά challenging γιατί πρέπει να είσαι συνεχώς σε εγρήγορση, με το παραμικρό λάθος να στοιχίζει κάθε δευτερόλεπτο. Οι αλλαγές στις κινήσεις του τιμονιού όσο και στη χρήση γκαζιού και φρένου είναι συνεχόμενες, κάτι το οποίο δεν το συναντάς σε κανέναν άλλον τύπο αγώνα τόσο έντονα.
Τα έντονα καιρικά φαινόμενα κάνουν την πρόκληση ακόμα μεγαλύτερη ειδικά σε περιπτώσεις έντονης χιονόπτωσης, ομίχλης ή βροχής. Ενώ η άσφαλτος παραμένει η αγαπημένη μου επιφάνεια καθώς οι περισσότεροι αισθανόμαστε πιο οικεία και οδηγούμε πιο γρήγορα. Η λογική της οδήγησης αλλάζει προφανώς ανάλογα με το έδαφος και αυτό είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία. Όσον αφορά το force feedback είναι αρκετά ικανοποιητικό και έχει κάποιες διορθωτικές επιλογές, αν και στον χωμάτινο δρόμο ίσως μπορούσε να είναι και πιο έντονο αν λάβουμε υπόψιν το σκληροτράχηλο περιβάλλον. Όταν βγαίνεις έστω και λίγο εκτός δρόμου πάντως η αίσθηση σου δείχνει να καταλάβεις για τα καλά ότι πρέπει να το διορθώσεις αν δε θέλεις να εξερευνήσεις τη φυσική χλωρίδα της χώρας! Το τιμόνι είναι στιβαρό συνήθως και προσαρμόζεται ανάλογα με το αυτοκίνητο που οδηγείτε.
Από εκεί και πέρα τα γραφικά θα μπορούσαν να είναι καλύτερα χωρίς να είναι άσχημα σε καμία περίπτωση. Ούτως ή άλλως με τους ρυθμούς της οδήγησης δεν προλαβαίνει το μάτι να αναγνωρίσει οποιαδήποτε ατέλεια. Βέβαια μπορούσαν να είναι πιο ρεαλιστικά κάτι το οποίο θα έδινε άλλο κύρος στο παιχνίδι σε σχέση με τους προκατόχους του. Επιπλέον είναι κρίμα να μην αξιοποιούνται στο έπακρο αυτά τα πανέμορφα τοπία. Σε ακραίες συνθήκες ιδίως το χιόνι και η βροχή προδίδουν μία αίσθηση μη ρεαλισμού. Ακόμα χειρότερα σε στάσιμες σκηνές όπου αν δείτε από κοντά κάποιο κλαδί, είναι κυριολεκτικά πιξελιασμένο. Καλό θα ήταν επίσης να δουλέψουν περισσότερο τα animations καθώς δεν υπάρχει τίποτα το ιδιαίτερο ούτε όταν ανεβαίνεις στο βάθρο ούτε γενικότερα μέσα στο παιχνίδι και αυτό το κάνει να φαίνεται λίγο κενό.
Στα του ήχου από την άλλη, έχει γίνει καλή δουλειά και έχει ενδιαφέρον πως αλλάζει όταν αλλάζεις τις κάμερες. Ένα tip εδώ είναι να μειώσετε αρκετά τις ηχητικές βοήθειες κατεύθυνσης από τον συνοδηγό, καθώς κόβει αρκετά τον ήχο του κινητήρα. Ο ήχος των νέων αυτοκινήτων είναι σίγουρα κάτι το οποίο περίμεναν πολλοί καθώς συνήθως το κοινό προσκολλάται στους παραδοσιακούς βενζινοκίνητους κινητήρες. Τα ευχάριστα νέα εδώ για όλους αυτούς είναι ότι σε σχέση με τα μονοθέσια που άλλαξε ριζικά ο ήχος, στα WRC αγωνιστικά δε φάνηκε να αλλάζει κάτι το σπουδαίο. Η μουσική που το συνοδεύει είναι trap instrumental, πολύ κοινό είδος ειδικά στα αθλητικά παιχνίδια πλέον που είναι και πιο κοντά στις νεανικές ηλικίες.
Επιπρόσθετα, η επιλογή των τροπαίων είναι αρκετά καλή. Εκτός από τους κυνηγούς τροπαίων που τους ενδιαφέρει, δίνουν έξτρα κίνητρο ώστε να συνεχίσεις να παίζεις το παιχνίδι και να εξελίσσεσαι μέσα σε αυτό ώστε να αφιερώσεις περισσότερες ώρες βλέποντας οπτικές του που ίσως έχανες χωρίς αυτό το boost.
Εν κατακλείδι, η σειρά συνεχίζει να αποδεικνύει ότι δικαίως βρίσκεται ανάμεσα στους κορυφαίους τίτλους στον χώρο της. Η συνεχής βελτίωση στο gameplay, την έχει καταστήσει ως έναν από τους καλύτερους εξομοιωτές αγωνιστικής οδήγησης που υπάρχουν. Σίγουρα παρατηρούνται ακόμα ψεγάδια που χρήζουν βελτίωσης, αλλά το γενικό σύνολο είναι ένα ικανοποιητικό πακέτο. Αναμένουμε την αλλαγή του developer, η οποία ίσως ανεβάσει ακόμα περισσότερο το επίπεδο του franchise.













