To Test Drive Unlimited επιστρέφει ως franchise μετά από πολλά χρόνια με το Solar Crown, με την ΚΤ Racing στην ανάπτυξη και την Nacon ως publisher. Καταφθάνει στο open world racing genre μετά από χρόνια για να το δει να κυριαρχείται από τα Forza Horizon και τα The Crew, τα οποία έχουν θέσει τον πήχη πολύ ψηλά. Από την αρχή ήμουν περιέργος και ήθελα πολύ να δοκιμάσω το νέο Test Drive Unlimited: Solar Crown καθώς από τα trailers φαινόταν να έχει γίνει αρκετά ενδιαφέρουσα δουλειά και που ίσως με απομάκρυνε για ώρες από το αγαπημένο μου The Crew Motorfest. Δυστυχώς, τα πράγματα δεν έγιναν έτσι και βρέθηκα αντιμέτωπος με μια πιο generic προσέγγιση, χωρίς ιδιαίτερο χαρακτήρα, χωρίς γοητεία και με τεχνικό τομέα που απογοητεύει. Ας τα δούμε όμως όλα αναλυτικότερα:
Ο χάρτης μας είναι βασισμένος στο Hong Kong, μια ιδανική τοποθεσία θα λέγαμε για τέτοιο παιχνίδι, προσφέροντας πίστες μέσα σε πόλεις, βουνά και παραλίες ώστε να υπάρχει η επιθυμητή ποικιλία. Δυστυχώς δεν έχουμε και πολλές ευκαιρίες να απολαύσουμε τη θέα καθώς τα γραφικά του τίτλου είναι απαρχαιωμένα, με τα μοντέλα των αυτοκινήτων να κρατάνε κάπως χαρακτήρα αλλά και πάλι είναι σκαλιά κάτω από τον ανταγωνισμό, ενώ τα υπόλοιπα περιβάλλοντα είναι δυστυχώς μια γενιά πίσω. Και όλα αυτά στο quality mode, καθώς στο performance mode τα γραφικά γίνονται ακόμη χειρότερα. Η μηχανή γραφικών φαίνεται πως είναι παρωχημένη, τα δε μοντέλα των χαρακτήρων τραγικά και τα animations ξύλινα, την ώρα που τρώμε καλό οφθαλμόλουτρο από τον ανταγωνισμό και όλα στα 60fps. O χάρτης ενώ έχει προοπτικές, δεν ενθουσιάζει, μοιάζει άδειος, με άδειες πόλεις και γενικά χωρίς ζωή παραμόνο δρόμους.
Από κει και πέρα στο gameplay σώζονται κάπως τα πράγματα. Η ροή του παιχνιδιού θέλει να ξοδεύουμε ώρες με το κάθε αυτοκίνητο μας, να σχηματίζουμε δεσμό μαζί του, να το αναβαθμίζουμε, να μαζεύουμε πολλά εικονικά χρήματα πριν προβούμε στην επόμενη μας αγορά. Κάθε αυτοκίνητο έχει το δικό του οδηγικό χαρακτήρα που συμπληρώνεται άψογα από το DualSense. Το χειριστήριο συμβάλει τα μέγιστα, με το feedback του δρόμου να περνά στον οδηγό και με τις σκανδάλες να κλωτσάνε όταν πιάνει το abs. Η αίσθηση της οδήγησης βέβαια με άφησε ανικανοποίητο σε σημεία, λες και οδηγούσα σε arcade mobile game και άλλες φορές μου φαινόταν πιο φυσική στις στροφές. Ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια η χρήση των φλας, των αλαρμ, το άνοιγμα των παραθύρων ή του σποιλερ, όχι έχει ιδιαίτερη χρησιμότητα αλλά είναι κάτι έξτρα που δεν το συναντώ συχνά. Σκοπός μας βέβαια είναι να ανεβάσουμε το reputation level μας και να γίνουμε no1 οδηγοί του νησιού και αυτό το καταφέρνουμε με τις αναβαθμίσεις, οπτικές και χρηστικές, που ξεκλειδώνουμε για τα οχήματα μας και βελτιωνόμαστε σε κάθε αγώνα. Έτσι βελτιώνουμε τα στατιστικά του αυτοκινήτου μας, ενώ εξωτερικά προσαρμόζουμε την ομορφιά, αλλά οι επιλογές μας είναι λίγες και περιορίζονται σε ζάντες, φιμέ, χρώμα σαλονιού και wraps.
Ενδιαφέρουσα προσθήκη είναι η ύπαρξη των clans, Streets και Sharps, που αντιπροσωπεύουν την underground street αισθητική και το πιο corporate city περιβάλλον της πόλης. Καλούμαστε να επιλέξουμε μία και τότε μας ξεκλειδώνονται νέοι τύποι αγώνων που φέρνουν μια ανανέωση στο gameplay μας. Όχι όμως τόσο όσο θα ήθελα, αφού η επιλογή μας δεν επηρεάζει τίποτα άλλο, ούτε καν συμβάντα στο χάρτη ή στους αγώνες με τυχόν αντίπαλη clan. Υπάρχουν επίσης κρυμμένα κατεστραμένα αυτοκίνητα στο χάρτη για να ανακαλύψετε και να επιδιορθώσετε, σαν τα barn finds δηλαδή του Forza Horizon. Θεωρητικά το παιχνίδι είναι live game, αλλά δυστυχώς είδα περισσότερους NPC παρά αληθινούς gamers να κάνουν βόλτες στους δρόμους ή στους χώρους του παιχνιδιού. Δεν υποστηρίζεται και cross play , που είναι ατυχές, μιας και το παιχνίδι δεν απολαμβάνει ιδιαίτερης επιτυχίας σε καμια πλατφόρμα με αποτέλεσμα να υπάρχει μικρή δεξαμενή χρηστών που διαχωρίζεται.
Γενικά, το Test Drive Unlimited: Solar Crown δεν εντυπωσιάζει. Μπορεί να προσφέρει αρκετές ώρες διασκέδασης με τους αγώνες του και με το challenge που προσφέρει η ΑΙ (αν και κλέβει μερικές φορές), σε συνδυασμό με ένα μοντέλο οδήγησης που μερικές φορές κάνει το κλικ και άλλοτε όχι, τουλάχιστον το DualSense πετάει. Η ποικιλία των οχημάτων είναι απλά καλή, με ωραία εσωτερική κάμερα, αλλά ο γενικότερος οπτικός τομέας είναι μιας γενιάς πίσω και απογοητεύει. Ο χάρτης έχει τις καλές του στιγμές αλλά δεν εντυπωσιάζει όταν στον ανταγωνισμό έχουμε δει κοσμήματα. Όλα αυτά, με μια ερημιά στους σερβερς και γενικότερα μια κατήφια από τον κόσμο που το περίμενε, με το always online του να ξεχωρίζει ως το μόνο “στέμα” του τίτλου και αυτό για κακό.
Ευχαριστούμε την AVE GROUP για την παραχώρηση του review copy.