Το δεύτερο live-service εγχείρημα της Sony, μετά το πολύ επιτυχημένο Helldivers 2, πρώτο όμως των PlayStation Studios, έχει το όνομα Concord και έρχεται να ανταγωνιστεί παιχνίδια όπως το Valorant και το Overwatch. Η closed beta του παιχνιδιού δεν μπορεί να χαρακτηριστεί closed σε καμία περίπτωση, καθώς όσοι είναι συνδρομητές ps plus είχαν πλήρη πρόσβαση στο παιχνίδι. Παίζοντας αρκετά ματς και δοκιμάζοντας τα 4 διαθέσιμα modes, θα αναλύσω τις πρώτες εντυπώσεις μου για το Concord.
Αρχικά, το πρώτο πράγμα που παρατήρησα στο παιχνίδι είναι η σαφής ομοιότητα με το Overwatch. Από τους χαρακτήρες, τα abilities, τα παράξενα όπλα που χρησιμοποιούν μου φάνηκαν όλα πολύ γνώριμα σε πρώτη φάση. Όμως όσο περισσότερο έπαιζα, τόσο περισσότερο παρατηρούσα ότι το παιχνίδι είναι πιο αργό και τακτικό απ’ ό,τι θα περίμενε κανείς. Επίσης, λόγω του ότι υπάρχουν πολλοί πρώην developers της Bungie, είναι φανερή η επιρροή τους στο gameplay με την κινησιολογία να θυμίζει έντονα το Destiny. Αν το συγκρίνω με παιχνίδια του ίδιου είδους, η κίνηση των χαρακτήρων είναι 40% πιο αργή και χρειάζεται μεθοδικότητα στις μάχες. Επίσης το time to kill είναι μεγαλύτερο, πράγμα που το εκτίμησα αφάνταστα καθώς υπάρχει χρόνος να ξεφύγουμε και δεν είναι first seen, first kill.
Κάθε χαρακτήρας, από τους 16 διαθέσιμους του παιχνιδιού, έχει από 2 abilities χωρίς να έχουμε το κλασσικό ultimate. Η συνεργατικότητα είναι το Α και το Ω, καθώς δεν υπάρχει εδώ το one man show και οι τεχνικές “πάω μόνος μου και τους έχω”. Τα πρώτα παιχνίδια που έπαιξα ήταν λίγο απογοητευτικά καθώς όλοι μάθαιναν τους χαρακτήρες και λογικό να μην υπάρχει το μυαλό για συνεργατικό παιχνίδι. Όσο έπαιζα περισσότερο και περισσότερο, κατάλαβα πως το balancing του παιχνιδιού θα χρειαστεί δουλειά ακόμα, καθώς έβλεπα συνέχεια τους ίδιους χαρακτήρες ξανά και ξανά. Σίγουρα το στούντιο θα πάρει το feedback των παικτών και το παιχνίδι θα είναι προσεγμένο από όλες τις απόψεις.
Μία πολύ καλή ιδέα που έχει προσθέσει το Concord, είναι τα passive του κάθε χαρακτήρα. Κάθε χαρακτήρας μπορεί να έχει x variants όπου το κάθε variant έχει το δικό του passive. Και εδώ έρχεται το crew builder να περιπλέξει ακόμα περισσότερο τα πράγματα. Ουσιαστικά, από τους 16 χαρακτήρες εμείς μπορούμε να διαλέξουμε τους 12 από αυτούς με σκοπό να μην αλλάζουν οι παίκτες σε counter χαρακτήρων και να υπάρχει ένα balance. Αυτό είναι από τα μεγαλύτερα θέματα που έχει το overwatch και βλέπουμε συνέχεια αλλαγές χαρακτήρων την ώρα του παιχνιδιού. Βέβαια αυτό θα γίνει πιο φανερό όταν προστεθούν περισσότεροι χαρακτήρες, καθώς τώρα είναι μικρό το κακό.
Στα τεχνικά χαρακτηριστικά, το Concord είναι αψεγάδιαστο. Τα γραφικά είναι πεντακάθαρα, τα animations και χαρακτήρες πανέμορφοι με πολλές λεπτομέρειες και δεν βρήκα το παραμικρό bug ή πρόβλημα. Ευτυχώς, οι servers είναι σε εξαιρετική κατάσταση ήδη, χωρίς το παραμικρό disconnect. Το shooting είναι στιβαρό και με σωστή απόκριση, αν και θα υπάρξει μία γκρίνια από την PC κοινότητα επειδή το aim assist το ένιωσα πολύ μεγαλύτερο απ’ ότι θα έπρεπε. Τα περισσότερα όπλα δεν μπορούν να σκοτώσουν τον αντίπαλο χωρίς ο παίκτης να κάνει reload, κάνοντας το παίκτη να σκεφτεί τον τρόπο που θα προσεγγίσει την κατάσταση.
Στα αρνητικά του θα έβαζα το design των χαρακτήρων, καθώς φαίνεται να έχουν τον ρόλο των misfits και μου φάνηκαν σχετικά αδιάφοροι. Επίσης, όταν ένας παίκτης έβγαινε από την ομάδα, το παιχνίδι δεν έβαζε κάποιον άλλο με αποτέλεσμα να υπάρχει ανισορροπία και να πηγαίνει στράφι όλη η προσπάθεια. Σε γενικές γραμμές όμως δεν έχω να πω κάποιο τρανταχτό παράπονο. Όποιος αρέσκεται στο συγκεκριμένο είδος θα περάσει πολύ καλά με το Concord, το θέμα είναι για πόσο θα μπορέσει το στούντιο να κρατήσει το ενδιαφέρον αμείωτο και να αυξήσει τη βάση των παικτών του.
Εν κατακλείδι, το Concord φαίνεται να έρχεται με σωστές βάσεις για να γίνει ανταγωνιστικό, με μόνο αγκάθι την αρχική τιμή. Και αυτό επειδή ήδη ο ανταγωνισμός δίνει τα παιχνίδια του δωρεάν αντί να τα βάζει πίσω από τα 40€, τα οποία βέβαια είναι μία δίκαιη κοστολόγηση, εφόσον αποφύγαμε τα 80άρια που..πονάνε. Ο χρόνος θα δείξει αν το παιχνίδι θα γίνει άλλη μία επιτυχία όπως το Helldivers 2 ή θα καταλήξει στο Καιάδα και θα ξεχαστεί.