• Επικοινωνία
Δευτέρα, 17 Νοεμβρίου, 2025
  • Login
PSaddict.gr
  • NEWS
  • REVIEWS
    • PS5
    • PS VR2
    • PS4
    • PC
    • Hardware
    • Previews
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Απόψεις
    • Αφιερώματα
    • TOP10 Άρθρα
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • Αξιολόγηση PS Plus παιχνιδιών
    • Μηνιαίες κυκλοφορίες
    • All About Indies
    • Hidden Gems
    • PlayStation Rewind
    • Road to Platinum
    • Guides
    • PSaddicts’ Choice
    • Μελωδικά Σάββατα
  • VIDEOS
  • GAMECAST
  • DEALS
No Result
View All Result
  • NEWS
  • REVIEWS
    • PS5
    • PS VR2
    • PS4
    • PC
    • Hardware
    • Previews
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Απόψεις
    • Αφιερώματα
    • TOP10 Άρθρα
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • Αξιολόγηση PS Plus παιχνιδιών
    • Μηνιαίες κυκλοφορίες
    • All About Indies
    • Hidden Gems
    • PlayStation Rewind
    • Road to Platinum
    • Guides
    • PSaddicts’ Choice
    • Μελωδικά Σάββατα
  • VIDEOS
  • GAMECAST
  • DEALS
No Result
View All Result
PSaddict.gr
No Result
View All Result
Home Reviews

The Pathless Review

Truth is a pathless land

Φώτης Κουτσός by Φώτης Κουτσός
21 Νοεμβρίου 2020
in PS4, PS5, Reviews
1 0
0
The Pathless Review
Share on FacebookShare on Twitter

Ένας τίτλος που παραπέμπει με σαφή τρόπο στην ιστορία του παιχνιδιού, μα με ακόμα σαφέστερο στη δομή του. Στο Pathless καλείστε να διασχίσετε τον χάρτη και να ανακαλύψετε τα μυστικά και τις εκπληξεις του χωρίς καθοδήγηση, πέρα από κάποιες βασικές επισημάνσεις. Κι εκεί κρύβεται μεγάλο μέρος της μαγείας του. Ας δούμε, όμως, σιγά σιγά όλα όσα προσφέρει ο νέος τίτλος που κυκλοφορεί η Annapurna Interactive και ανέπτυξε το Giant Squid studio, που το 2016 είχε παραδόσει το πανέμορφο Abzu.

Η πλοκή τοποθετεί την πρωταγωνίστρια μας, τη αποκαλούμενη απλώς Hunter, σε ένα κατασκότεινο, ρημαγμένο νησί, το οποίο ο μοχθηρός ανταγωνιστής Godslayer έχει καταλάβει προσπαθώντας να ολοκληρώσει το σχέδιο του. Οι θεότητες που προστάτευαν τη γη αυτή, οι Tall Ones έχουν ηττηθεί και μάλιστα είναι πλέον υπό τον έλεγχο του Godslayer, προστατεύοντας τον από όποιον προσπαθήσει να τον σταματήσει. Συντροφιά σας στο κυνήγι του Godslayer είναι ένας αετός, η μετεμψύχωση του παλαιότερου θεού του νησιού. Μια κάπως συμβατική αφήγηση του κλασικού ταξιδιού του ήρωα προς το μεγάλο κατόρθωμα. Πάμε να δούμε όμως πώς η ιστορία υποστηρίζει και εξυπηρετεί το gameplay στις περίπου 8 ώρες που διήρκησε η εμπειρία μου μαζί του.

Ξεκινώντας την περιπέτεια μαθαίνουμε ότι ο κόσμος χωρίζεται σε 4 περιοχές. Κάθε μία από αυτές φρουρείται από έναν, εχθρικό πλέον Tall One. Για καταφέρουμε να τους επαναφέρουμε στην αρχική τους φύση και να ελευθερώσουμε την περιοχή τους, πρέπει να ενεργοποιήσουμε τους τρεις πύργους που περιέχει η καθεμία. Ο τρόπος για να γίνει αυτό είναι η έυρεση των απαραίτητων αντικειμένων/συμβόλων. Πατώντας τρίγωνο, μπορούμε να δούμε με ξεχωριστό φωτισμό, κόκκινο συνήθως, τα σημεία ενδιαφέροντος του χάρτη, που κρύβουν απλούς και σύνθετους γρίφους, η λύση των οποίων μας εξασφαλίζει συνήθως τα προαναφερθέντα σύμβολα. Μέσα στα διάφορα σημεία αυτά, συναντάμε και τις μνήμες όσων απέτυχαν να σώσουν το νησί πριν απο εμάς, μαθαίνοντας έτσι πράγματα για το lore και τον κόσμο, μιας και η αφήγηση και τα cut-scenes είναι ελάχιστα. Το μόνο που διακόπτει την εξερεύνηση (καθώς δεν περιφέρονται άλλοι εχθροί στον κόσμο) είναι κάποια stealth encounters με τους Tall Ones που περιφέρονται ανά περιοχή. Η σκοτεινή αύρα που τα περικλείει, παγιδεύει την Hunter και απομακρύνει τον αβοήθητο πλέον αετό της, καθώς η άυρα αυτή τον επηρεάζει σημαντικά. Έτσι καλούμαστε να αποφύγουμε το βλέμμα τους, προσπαθώντας να φτάσουμε στον αετό. Μπορεί η πρώτη φορά να είναι καθηλωτική και τρομακτική αλλά μετά τις συχνές επαναλήψεις καταντά κουραστικό και περνιέται διεκπεραιωτικά. Επίσης το διακύβευμα είναι μηδαμινό και η διάσωση εν τέλει του αετού δεν έχει κάποια επιβράβευση πέρα από λίγα δευτερόλεπτα που θα χρειαστεί τα χάδια σας για να επανέλθει από τον τρόμο που τον διακατείχε.

Το τί άλλο μπορούμε να βρούμε στον χάρτη θα το δούμε αφού αναφερθεί ένα από τα πιο ενδιαφέροντα κομμάτια του παιχνιδιού. Ο τρόπος μετακίνησης πάνω στο νησί. Η Hunter, πέρα από τον αετό, έχει μαζί της και ένα τόξο το οποίο οπλίζεται με το πάτημα του R2, και η βολή πραγματοποιείται αφήνοντάς το. Όμως δεν υπάρχει τρόπος να στοχεύσει. Η χρήση του περιορίζεται σε βολές προς συγκεκριμένα σύμβολα εντός του χάρτη, με στόχο να γεμίζουμε διαρκώς τη μπάρα αντοχής που διαθέτει το παιχνίδι, ώστε να μας επιτρέπει να χρησιμοποιούμε το τρέξιμο του χαρακτήρα. Με αυτόν τον τρόπο η περιήγηση γίνεται βασικό και διασκεδαστικότατο μέρος του παιχνιδιού σε επίπεδα web-swinging του πρόσφατου Spider-Man. Ο μηχανισμός μάλιστα κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού αναπτύσσεται αρκετά ικανοποιητικά, προσθέτοντας verticality, speed boosters, αλλά και κάποιους γρίφους και προκλήσεις που απαιτούν εξοικείωση μαζί του.

Νωρίς στο παιχνίδι προστίθεται επίσης η δυνατότητα να αιωρηθούμε χάρη στον αετό, χρησιμοποιώντας τον με έναν τρόπο που θυμίζει αρκετά το Breath of the Wild. Με τον μηχανισμό αυτό συνδέονται και τα υπόλοιπα collectibles που μας εξασφαλίζει η εξερεύνηση και η επίλυση γρίφων. Τα κίτρινα διαμαντάκια που γεμίζουν τη δεύτερη μπάρα που διαθέτει ο χαρακτήρας, που όταν γεμίζει, προσφέρει τη δυνατότητα ενός επιπλέον flap του αετού στον αέρα, που σημαίνει περισσότερη ώρα αιώρησης αλλά και μεγαλύτερο δυνατό ύψος που μπορούμε να φτάσουμε από το έδαφος. Πέρα όμως από έναν εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης, ο αετός παίζει σημαντικό ρόλο στα boss fights του παιχνιδιού.

Τα boss fights κλιμακώνουν το gameplay κάθε περιοχής του νησιού και φυσικά αποτελούν τα πιο εντυπωσιακά κομμάτια του παιχνιδιού, με εξαιρετικά set pieces. Προσπαθώντας να ρίξετε έναν Tall One αρχικά θα τον κυνηγήσετε, μέσω του traversal συστήματος που περιεγράφη πριν, μέχρι να βρεθεί στην αρένα του. Οι μάχες αυτές περιλαμβάνουν αποφυγές, επιθέσεις με το τόξο και εκμετάλλευση του περιβάλλοντος μέχρι να καταστεί δυνατό το τελειωτικό χτύπημα μέσω του αετού. Η συνολική τους εμπειρία είναι φαντασμαγορική και άκρως απολαυστική. Θα περίμενα ίσως περισσότερη ανάπτυξη των μηχανισμών σε κάθε επόμενη μάχη αλλά δεν θα έλεγα ότι κρίνεται ανεπαρκής. Κάτι που κάποιοι μπορεί να θεωρήσουν αρνητικό είναι ότι δεν υπάρχει gameover. Δεν μπορεί η Hunter να πεθάνει και να επιστρέψει από κάποιο checkpoint. Ακόμα και στα boss fights αν δεχτείτε αρκετά χτυπήματα απλώς θα εκσφενδονιστείτε στην άκρη της πίστας για να επιστρέψετε στο στάδιο της μάχης που βρισκόσασταν. Από τη μία μειώνεται έτσι η αίσθηση της πρόκλησης, απ’ την άλλη όμως κρατά αδιάσπαστη την εμπειρία και την κάνει ίσως να φαίνεται περισσότερο σαν πραγματική μάχη που δεν διακόπτεται για να αρχίσει ξανά.

Τα γραφικά του είναι μινιμαλιστικά και, κατά τη γνώμη μου, απολύτως ταιριαστά στο παραμυθένιο setting που έχει χτιστεί. Μπορεί να μη στοχεύουν στο ρεαλισμό, αλλά κάνουν εκπληκτικά τη δουλειά τους προσφέροντας έναν πανέμορφο κόσμο, με ψηλά βουνά, ερείπια, ανοιχτές πολύχρωμες κοιλάδες και ποτάμια, χιονισμένα τοπία που δεν σε αφήνουν να το βαρεθείς. Μάλιστα, όταν πρόκειται για κάποια μάχη παίρνουν τις αποχρώσεις του κόκκινου μεταφέροντας πειστικά την επιβλητική και έντονη ατμόσφαιρα που ταιριάζει στους Tall Ones.

Παρά τα όσα εντυπωσιάζουν στο Pathless, κράτησα για το τέλος αυτό που με συγκλόνισε περισσότερο. Και δεν το λέω για να υποτιμήσω τα υπόλοιπα, απλά πράγματι είναι τόσο καλό. Η μουσική. Ο πλέον γνωστός μουσικός στη βιομηχανία, Austin Wintory δεν παραδίδει απλώς ένα ακόμα όμορφο soundtrack. Έχει κάνει μια εξαιρετική δουλειά, στα επίπεδα του Journey, με δικό της χαρακτήρα. Είτε πρόκειται για χαλαρή εξερεύνηση, είτε για μάχη είτε λύπη είτε θρίαμβο, συνοδεύει τέλεια κάθε τί που συμβαίνει στην οθόνη, προσδίδοντας στο Pathless τη δική του ιδιαίτερη ταυτότητα, βάζοντας το στην κατηγορία εκείνη παιχνιδιών που θα αναγνωρίζονται από τη μουσική τους.

 

 

The Pathless Review
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ:
Έχετε νιώσει ποτέ αυτό το συναίσθημα που ένα παιχνίδι δεν έχει προωθηθεί πολύ, δεν μιλάει η κοινότητα για αυτό και παρόλο που έρχεται να συμπληρώσει το βαρύ πυροβολικό του launch lineup του PS5, αν και cross-gen τίτλος, εσείς είδατε κάτι πάνω του και ξέρατε/ελπίζατε ότι θα αποδειχθεί κρυφό διαμάντι; Αυτό ακριβώς έχει συμβεί με το Pathless, τη νέα ποιοτικότατη δημιουργία του Giant Squid studio. Προτιμήστε το ανεπιφύλακτα.
Βαθμολογία Αναγνωστών2 Votes
8.6
ΘΕΤΙΚΑ
Απολαυστικό traversal μέσα στον χάρτη
Αριστουργηματική μουσική
Επικά sequences στα boss fights
Έξυπνοι, ευρηματικοί γρίφοι
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
Καλογραμμένη ιστορία μεν, αρκετά βασική χωρίς να κάνει τη διαφορά δε
Πιθανώς χωρούσε περεταίρω ανάπτυξη στους μηχανισμούς των boss fights και στους γρίφους
Η σχέση της πρωταγωνίστριας με τον αετό θα μπορούσε να χτιστεί περισσότερο
8.5
Tags: PS4PS5ReviewThe PathlessThe Pathless Review

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σας προτείνουμε

PlayStation: Πίσω ολοταχώς στα PC σύμφωνα με διαρροές

PlayStation: Πίσω ολοταχώς στα PC σύμφωνα με διαρροές

15 Νοεμβρίου 2025
Black Friday 2025: Διέρρευσαν οι προσφορές και στα DualSense

Black Friday 2025: Διέρρευσαν οι προσφορές και στα DualSense

14 Νοεμβρίου 2025
H Valve ανακοίνωσε το next gen Steam Machine

H Valve ανακοίνωσε το next gen Steam Machine

12 Νοεμβρίου 2025
EA Sports FC 26: Πρώτο Gameplay Deep Dive παρουσιάζει τις βελτιώσεις

Black Friday 2025: Μεγάλη έκπτωση στο EA Sports FC 26

14 Νοεμβρίου 2025
Black Friday 2025: το PS VR2 έρχεται στη χαμηλότερη τιμή που είδαμε ποτέ

Black Friday 2025: το PS VR2 έρχεται στη χαμηλότερη τιμή που είδαμε ποτέ

14 Νοεμβρίου 2025

About Us

Πλήρης ενημέρωση γύρω από το PlayStation brand για όλους τους PSaddicts. #JustPlay #4thePSaddicts

Βρείτε μας και στις Podcast υπηρεσίες

SpotifyApple PodcastsPocketCastsTuneInRSSCastBoxPodbean

Ακολουθήστε μας στο Instagram

Follow Us

  • Πώς σας φαίνεται ο μήνας;  #psplus
  • NEO BINTEO 
Ρίχνουμε μια αναλυτική ματιά στο PS Portal, δύο χρόνια μετά την αρχική του κυκλοφορία.
Τι γίνεται με το τελευταίο update;
Πως τα πάει με το cloud streaming;
Τι μπορεί και τι δεν μπορεί να κάνει το PS Portal τελικά; ΑΞΙΖΕΙ;
Βρείτε το βίντεο στο κανάλι μας στο YouTube.
  • ​🎮 Σαν Σήμερα: Η Επική Επιστροφή της Lara Croft στο Rise of the Tomb Raider! ❄️

📅​10 Νοεμβρίου 2015 — Η Lara Croft επέστρεψε, ωριμότερη και πιο αποφασισμένη, με το Rise of the Tomb Raider! 🏹

❗️​Η αποστολή της στη Σιβηρία για την αναζήτηση της χαμένης πόλης του Kitezh μάς πρόσφερε μια επική περιπέτεια γεμάτη δράση, μυστήριο και τους πιο δύσκολους, προαιρετικούς τάφους που δοκίμασαν το μυαλό μας. ⚔️

​💥 Η Μάχη της Αποκλειστικότητας: Xbox vs PS
​Η κυκλοφορία του παιχνιδιού προκάλεσε θύελλα συζητήσεων, καθώς ήταν χρονικά αποκλειστική για Xbox One και Xbox 360. To ​κόστος συμφωνίας: εκτιμάται στα $100 εκατομμύρια — μία από τις πιο ακριβές συμφωνίες third-party τίτλων της εποχής. 
💰
​Στόχος Microsoft: Να ενισχύσει το Xbox One, απέναντι στον ανταγωνισμό, λίγο πριν την κυκλοφορία του Uncharted 4 στο PlayStation. Η σύγκριση Lara Croft vs Nathan Drake ήταν αναπόφευκτη! 🔥
​Η στρατηγική αυτή αρχικά περιόρισε τις πωλήσεις, καθώς οι fans του PS4 και του PC αναγκάστηκαν να περιμένουν.
​Οι Επόμενες Κυκλοφορίες:
​🖥️ PC: Ιανουάριος 2016
​🎮 PS4 “20 Year Celebration”: Οκτώβριος 2016

​Το αποτέλεσμα; Η υπομονή ανταμείφθηκε. Με συνολικές πωλήσεις πάνω από 11,8 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως, το Rise of the Tomb Raider δικαιωματικά θεωρείται ένα από τα κορυφαία action–adventure παιχνίδια της δεκαετίας! 🌍✨

​🌟 Κοιτώντας στο Μέλλον: Το Νέο Κεφάλαιο
​Η Crystal Dynamics ετοιμάζει ήδη το επόμενο μεγάλο παιχνίδι Tomb Raider σε συνεργασία με την Amazon Games, χρησιμοποιώντας την Unreal Engine 5. Ο νέος τίτλος θα συνεχίσει την ιστορία της Lara, αλλά προς το παρόν δεν έχει επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας (αναμένεται ελπίζουμε το 2026)...
​
​#RiseOfTheTombRaider #LaraCroft #TombRaider #GamingAnniversary #Xbox #PlayStation #AmazonGames
  • 🔥 Σαν σήμερα, 9 Νοεμβρίου — πριν από 3 χρόνια, κυκλοφόρησε το **God of War: Ragnarök! ⚔️

🩸 Η συνέχεια του επικού ταξιδιού του Kratos και του Atreus μάς βύθισε για άλλη μια φορά στη σκανδιναβική μυθολογία, εκεί όπου θεοί και τέρατα συγκρούονται για την ίδια την μοίρα των κόσμων. 🌌

💥 Με απίστευτο gameplay, συγκλονιστική αφήγηση και κινηματογραφική σκηνοθεσία, το Ragnarök της Santa Monica Studio κατάφερε να ξεπεράσει κάθε προσδοκία, ολοκληρώνοντας με μαεστρία την “νορδική” ιστορία του Πολεμιστή του Ολύμπου. 🪓

🎮 Στo Metacritic το παιχνίδι συγκέντρωσε σκορ 94/100. Με budget κοντά στα 200 εκατομμύρια δολάρια (πολλαπλασιο από το GOW του 2018) και πωλήσεις που ξεπέρασαν τα 15 εκατομμύρια (από τον Νοέμβρη του 23) το Ragnarok σημείωσε μεγάλη επορική επιτυχία.💵

❗️Αναμένουμε πως και αν θα συνεχιστεί το franchise τα επόμενα χρόνια...

#GodofWar #GodOfWarRagnarok #σανσημερα🔙 #sonysantamonica #ps5 
#ps4games #playstation
  • 🌉 Σαν σήμερα, 8 Νοεμβρίου — πριν από 6 χρόνια, κυκλοφόρησε το Death Stranding! 

🎮Το πρώτο παιχνίδι του Hideo Kojima μετά την αποχώρησή του από την Konami μάς ταξίδεψε σε έναν μοναδικό, μετα-αποκαλυπτικό κόσμο γεμάτο μυστήριο, “stranding” και… πολλή πεζοπορία! 🏔️📦

❗️Ο Sam Porter Bridges προσπάθησε να ενώσει ξανά την Αμερική 🌎 και μαζί του ενώθηκαν και εκατομμύρια gamers σε ένα ταξίδι γεμάτο συναίσθημα, μοναξιά και ελπίδα. 💙

⚙️ Φτιαγμένο με την Decima Engine της Guerrilla Games, το παιχνίδι μας χάρισε απίστευτα γραφικά, κινηματογραφική ατμόσφαιρα και gameplay που δίχασε — αλλά και σημάδεψε. 🎮

🎵 Από τη μουσική των Low Roar μέχρι τις ερμηνείες των Norman Reedus, Mads Mikkelsen & Léa Seydoux, το Death Stranding απέδειξε πως τα videogames μπορούν να είναι τέχνη.🎥

💭 Ποια ήταν η πιο δυνατή στιγμή σου στο παιχνίδι;
👇 Πες μας στα σχόλια!

Keep on keeping on! 👍

#DeathStranding #KojimaProductions #GamingAnniversary #PlayStation #Kojima #DecimaEngine

Ακολουθήστε μας στα Social Media

follow us in feedly
  • Επικοινωνία

© 2014-2026 PSaddict.gr

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • NEWS
  • REVIEWS
    • PS5
    • PS VR2
    • PS4
    • PC
    • Hardware
    • Previews
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Απόψεις
    • Αφιερώματα
    • TOP10 Άρθρα
  • ΣΤΗΛΕΣ
    • Αξιολόγηση PS Plus παιχνιδιών
    • Μηνιαίες κυκλοφορίες
    • All About Indies
    • Hidden Gems
    • PlayStation Rewind
    • Road to Platinum
    • Guides
    • PSaddicts’ Choice
    • Μελωδικά Σάββατα
  • VIDEOS
  • GAMECAST
  • DEALS
  • Login

© 2014-2026 PSaddict.gr