Πάλι εδώ, έτοιμοι να μιλήσουμε για ένα ακόμη Like a Dragon, το τρίτο μέσα σε περίοδο 12 μηνών, κάτι που είναι όσο παράλογο ακούγεται. Αυτή τη φορά έχουμε στα χέρια μας το Infinite Wealth, το νέο μεγάλο κεφάλαιο του franchise, που φέρνει μερικές αρκετά ρηξικέλευθες συνθήκες στη σειρά, χτίζοντας πάνω σε ό,τι είχε προηγηθεί στο Like a Dragon του 2020. Αναμφίβολα, πρόκειται για την πιο φιλόδοξη κυκλοφορία του Rya Ga Gotoku Studio, κάτι που αποδεικνύεται σε κάθε πτυχή της εμπειρίας. Μία εμπειρία που, αναμφίβολα, θέτει νέα standards για το franchise.
Η ιστορία μας, αυτή τη φορά, διεξάγεται σε διπλό ταμπλό, με τον Ichiban Kasuga να υποδέχεται ως συμπρωταγωνιστή τον θρυλικό Kiryu Kazuma, ο οποίος κυκλοφορεί ακόμη με ψευδώνυμο, αφού θεωρείται νεκρός. Η μοίρα των 2 αντρών θα τους φέρει και τους 2 στη Χαβάη, έχοντας ως στόχο τον ίδιο άνθρωπο, με πολύ διαφορετικές επιδιώξεις ο καθένας. Βρισκόμαστε λίγα μόλις χρόνια μετά την οριστική (?) διάλυση της Ιαπωνικής μαφίας, με τα αποτελέσματα της διάσπασης να επηρεάζουν άμεσα τη ζωή των 2 πρωταγωνιστών, αλλά και τη ροή του σεναρίου.
Για μία ακόμη φορά έχουμε να κάνουμε με μία εκπληκτική βασική ιστορία, πιστή στα υψηλότατα στάνταρ της σειράς, και παρότι αργεί να πάρει μπροστά, εν τέλει η σπουδαία γραφή της δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο. Άλλωστε, σε ένα σενάριο 50 και πλέον ωρών, είναι αναμενόμενο να παρατηρούνται μικρές ατασθαλίες στο pacing. Αυτό που παρατηρείται επίσης είναι κάποιες σεναριακές “ευκολίες”, με το παιχνίδι να “ξεχνά” κάποιες φορές τον τραυματισμό ενός χαρακτήρα, το γεγονός οτι ο Ichiban δεν γνωρίζει Αγγλικά ή γενικώς να βασίζεται σε συμπτώσεις για να προχωρήσει την ιστορία. Σε καμία περίπτωση όμως οι περιπτώσεις αυτές δεν βλάπτουν επαρκώς το σπουδαίο σενάριο.
Οι 2 πρωταγωνιστές προσφέρουν στην αφήγηση τη δυνατότητα να κινηθεί σε 2 διαφορετικούς άξονες. Από τη μία, ο Ichiban είναι αυτός που σχετίζεται αμεσότερα με ό,τι διαδραματίζεται στο παρόν, ενώ, από την άλλη, ο Kiryu, ευρισκόμενος πλέον στη δύση της καριέρας του, αναπολεί το παρελθόν, θέλοντας να κλείσει τους λογαριασμούς του και να επανορθώσει απέναντι σε όποιον αδίκησε όλα αυτά τα χρόνια. Το Infinite Wealth δρα ως ένα πολύ μελαγχολικό αντίο απέναντι στον βασικό ήρωα του franchise και οι περισσότερες ώρες που θα περάσετε ελέγχοντας τον Kiryu θα είναι ώρες εμπλουτισμένες με άπλετο fan service, γεμάτες με επιστροφές προσωπικοτήτων από τα παλιά, που περιέχουν άπειρα throwbacks σε όλα τα προηγούμενα παιχνίδια του franchise.
Το IW υποδέχεται βασικούς χαρακτήρες και από τα 7 παιχνίδια του arc του Kiryu, κλείνει substories(!) που ξεκίνησαν πριν 20 σχεδόν χρόνια και αποδεικνύει με κάθε πιθανό τρόπο γιατί πρόκειται για έναν από τους σπουδαιότερους πρωταγωνιστές στην ιστορία του μέσου. Καταλαβαίνετε λοιπόν, πως είναι ένας τίτλος πλήρως αφιλόξενος για όσους δεν έχουν ιδέα από τα πρώτα παιχνίδια και παρότι για εμένα, έναν μόνιμο fan της σειράς, οι πολλαπλές αναφορές είναι δώρο εξ’ ουρανού, δεν έχουν πολλά να προσφέρουν σε νεοφερμένους. Η μεγαλύτερη “αμαρτία” των developers στο Infinite Wealth είναι ο περιορισμός μέρους τέτοιου περιεχομένου πίσω από υπερβάλλον grinding, μία επιλογή πραγματικά ακατανόητη. Ευτυχώς, το μεγαλύτερο κομμάτι του επιλόγου του Kiryu είναι εύκολα προσβάσιμο και θα ζεστάνει την ψυχούλα σας και με το παραπάνω.
Εκτός βασικής ιστορίας, συναντούμε πιθανότατα το πλουσιότερο δευτερεύον υλικό που έχουμε δει ποτέ στη σειρά. Συνολικά μιλάμε για μία γιγαντιαία διάρκεια που ξεπερνά με άνεση τις 100 ώρες, μαζί φυσικά με το βασικό σενάριο, με άπειρες δευτερεύουσες δραστηριότητες στη διάθεση του παίκτη. Τα πατροπαράδοτα και φοβερά διασκεδαστικά substories είναι εκεί, 52 τον αριθμό, αφορούν όμως μόνο τον Ichiban, με τον Kiryu να έχει να εκπληρώσει τα λεγόμενα Memoirs of a Dragon, που λειτουργούν επίσης ως substories, έχουν όμως να κάνουν με τη μακρά πορεία του ήρωα κατά τη διάρκεια των χρόνων, με τον Kiryu να αναβαθμίζεται όσο περισσότερο αναπολεί.
Πέρα από τα substories, υπάρχει ένας σκασμός από δραστηριότητες, όπως τα ευφάνταστα mini games, που έχουν πλέον αυξηθεί, το Suijimon League, που μπορεί να ξεκίνησε από το προηγούμενο παιχνίδι, είναι όμως πλέον τρομερά αναβαθμισμένο, αλλά και το Dondoko Island, που πραγματικά θα μπορούσε να αποτελεί ένα ξεχωριστό παιχνίδι. Πρόκειται για ένα νησί, το οποίο, αν και άδειο στην αρχή, προσφέρει στον Ichiban τη δυνατότητα να χτίσει κτήρια και να φέρει επιφανείς προσωπικότητες ως επισκέπτες, ανεβάζοντας έτσι τη φήμη του νησιού και αποσπώντας έσοδα από τη λειτουργεία του. Animal Crossing κανείς..;
Κατά την ταπεινή μας άποψη, το σημαντικότερο όλων είναι πως όλα τα παραπάνω λαμβάνουν χώρα -ως επί το πλείστον- στη Χαβάη, ένα ολόφρεσκο setting, που φέρνει έναν καθ’ όλα απαραίτητο αέρα ανανέωσης στη σειρά. Οπτικά και μόνο εάν το δει κανείς, τα φοινικόδεντρα και οι παραλίες της Χονολουλού διαφέρουν παρά σάγγας από τα στενά δρομάκια του Kamurocho και της Yokohama, με τον γιγανταίο χάρτη να είναι διανθισμένος με κάθε λογής δραστηριότητες, όπως αυτές που αναφέραμε νωρίτερα, μαζί φυσικά με τα απαραίτητα καταστήματα, εστιατόρια και μπαρ, που δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν.
Στα του συστήματος μάχης, τα νέα είναι πολύ ευχάριστα, καθώς, πατώντας πάνω στο turn-based σύστημα του προηγούμενου Like a Dragon και προσθέτοντας κάποια στοιχεία από την πολύχρονη εμπειρία τους στη brawler προσέγγιση, οι developers κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα από τα πιο διασκεδαστικά combat systems του είδους. Πλέον, οι χαρακτήρες που απαρτίζουν το τετραμελές party μπορούν να κινούνται σε μία καθορισμένη περιοχή του χώρου και να εκμεταλλεύονται το περιβάλλον και τα διάφορα αντικείμενα αυτού ή να παίρνουν θέσεις που θα επιτρέψουν τις συνδυαστικές επιθέσεις με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας.
Φυσικά, η καλή συνεργασία εν μέσω μάχης δεν πηγάζει από το πουθενά, αφού θα πρέπει να επιδείξετε πραγματικό ενδιαφέρον για τα μέλη του party. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω των Drink Links, που ξεκλειδώνονται μέσω της αλληλεπίδρασης με τους συνοδοιπόρους σας και επιτρέπει σε Ichiban και Kiryu να καθίσουν σε μία μπάρα και να ευχαριστηθούν ένα ποτό με τους υπόλοιπους χαρακτήρες, ακούγοντας τις σκέψεις και τους προβληματισμούς τους, δίνοντας παράλληλα απαντήσεις που αναπτύσσουν διαφορετικά στοιχεία της προσωπικότητας των 2 πρωταγωνιστών και τον δεσμό μεταξύ των -απόλυτα καλογραμμένων- μελών της ομάδας.
Μιας που αναφερθήκαμε στους χαρακτήρες που συνοδεύουν τους ήρωες μας, είναι 8 στο σύνολο και περιλαμβάνουν κυρίως γνώριμα πρόσωπα, όπως των Nanba και Adachi, αλλά και κάποια νέα. Κάθε ένα από τα μέλη της ομάδας έχουν πρόσβαση σε διάφορα jobs, που αποτελούν ουσιαστικά τα διαθέσιμα classes και που αναβαθμίζονται κι αυτά, πλάι στο βασικό level των μελών του party, δίνοντας μας πρόσβαση σε περισσότερα βασικά skills κατά τη διάρκεια της μάχης. Επιπροσθέτως, το επίπεδο του εξοπλισμού είναι αναπόσπαστο κομμάτι της μάχης, αφού μερικές περιοχές ή/και αποστολές έχουν προτεινόμενο gear level και δύσκολα θα τα βγάλετε πέρα δίχως την τακτική αναβάθμιση του gear.
Σε άλλα νέα, το ιαπωνικό voice acting είναι αψεγάδιαστο, ενώ, αντιθέτως, μιας που η ιστορία απαιτεί και την παρουσία αγγλικών voice-overs, η διαφορά ποιότητας είναι απροσδόκητα μεγάλη, με τους αμερικανούς ηθοποιούς να καταβάλουν την ελάχιστη δυνατή προσπάθεια να πείσουν με τις εκτελέσεις τους. Στον τεχνικό τομέα, τα σχεδόν ακατέβατα 60 fps, μαζί με τα πανέμορφα, αν και σε καμία περίπτωση φωτορεαλιστικά, γραφικά, δίνουν το ομορφότερο παιχνίδι της σειράς έως σήμερα. Άλλωστε, ο πλήρης ρεαλισμός δύσκολα θα έβγαζε νόημα όσο πολεμάτε γιγαντιαία καλαμάρια ή εκσκαφείς. Σας ορκίζομαι, δεν τα βγάζω από το μυαλό μου.
Πλησιάζοντας προς το τέλος, δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην απαράδεκτη πολιτική της SEGA σε ό,τι αφορά το New Game+, το οποίο βρίσκεται αιχμάλωτο στις 2 ακριβότερες εκδόσεις του παιχνιδιού και δεν είναι διαθέσιμο για όσους αγοράσουν την full-priced standard έκδοση. Προφανώς και όλοι αντιλαμβανόμαστε γιατί η συγκεκριμένη τακτική είναι κατακριτέα και μένει να δούμε εάν το παιχνίδι θα λάβει κάποιο DLC, όπως συνέβη στο προηγούμενο “μεγάλο” παιχνίδι του RGG Studio, το Lost Judgment, για πρώτη φορά στα χρονικά των Ιαπώνων.
Όλες οι προσπάθειες των δημιουργών, όλα τα παιχνίδια που προηγήθηκαν, κάθε τι μικρό και μεγάλο που έχουμε βιώσει στο franchise τα τελευταία 19 χρόνια, οδηγούν εδώ. Το Infinite Wealth είναι η πραγματική κορύφωση μίας σειράς που δεν δεν κουράζεται ποτέ να παραδίδει όσα υπόσχεται κι ακόμη παραπάνω. Είναι ένα παιχνίδι που τιμά με κάθε πιθανό τρόπο το παρελθόν και ανοίγει παράλληλα το δρόμο για το μέλλον. Και, εκτός του μικρόκοσμου του Rya Ga Gotoku Studio, δεν είναι τίποτα λιγότερο από ένα από τα σπουδαιότερα RPGs των τελευταίων ετών.