Είναι της μόδας η πεποίθηση του κάθε πέρσι και καλύτερα, με πολύ κόσμο να υποστηρίζει ότι έχει χαθεί αυτή η αγνότητα που νιώθαμε κάποτε από τα βιντεοπαιχνίδια και ότι αυτά έχουν κατά μια έννοια κονσερβοποιηθεί. Μια πρόταση, που κατά κύριο λόγο πηγάζει από αυτή την ανεμελιά και αθωότητα της μικρότερης ηλικίας και του δέους που προξενούσε κάθε κυκλοφορία. Στον αντίποδα, η εποχή που διανύουμε για το μέσο είναι μια από τις καλύτερες, κάτι που οφείλεται στην αμεσότητα και την ευκολία του να αλληλοεπιδράσουμε με αυτό, αλλά -το σημαντικότερο- και την τεράστια δημιουργική ελευθερία που επικρατεί, ικανή να προσφέρει κάτι για όλα τα γούστα. Το Infernax είναι ένας φόρος τιμής στα Castlevania και Zelda II της NES εποχής, από το indie Berzerk Studio και σκοπό έχει να αναταράξει τη φόρμουλα όσο μπορεί, προσφέροντας συνάμα ένα απολαυστικότατο ταξίδι στο παρελθόν!
Η ιστορία του τίτλου είναι απλή. Ο Alcedor επιστρέφει στο δουκάτο του, Darsov μετά από ένα μακρινό ταξίδι και η υποδοχή που του έχουν προετοιμάσει δεν είναι η καλύτερη. Πλάσματα της νύχτας κυριαρχούν στα τοπία του βασιλείου του και χωρικοί μεταμορφώνονται σε grottesque φιγούρες με τον πόνο και την αγωνία ζωγραφισμένα στα μάτια τους. Αποστολή μας, να επαναφέρουμε σε τάξη στο Darsov σκοτώνοντας τους πέντε δαίμονες που απαιτείται, ώστε να έχουμε τη δυνατότητα να αντιμετωπίσουμε τον κακό πίσω από όλα αυτά. Το σενάριο είναι απλό, περιέχει ένα μεγάλο ποσοστό διαλόγων που δεν γίνονται κουραστικοί και σκιαγραφούν τους κατοίκους του βασιλείου, που κυμαίνονται από απλούς χωρικούς, σε ιερείς, στρατιώτες, ακόμα και κοινούς κλέφτες. Υπάρχει μια αλληλεπίδραση μεταξύ τους, η οποία έχει μεγαλύτερο βάθος από ότι αφήνει το ίδιο το παιχνίδι να φανεί. Μπορούμε να επιλέξουμε την κατεύθυνση που θα πάρουμε (κλασικά μεταξύ καλού και κακού), ενώ τα ίδια τα side quests πολλές φορές έχουν εξίσου πολλαπλές επιλογές. Aνάλογα με αυτές, θα δούμε και το ανάλογο τέλος.
Όλο αυτό το εγχείρημα στηρίζεται από έναν τεχνικό τομέα, πιστό στην 8-bit περίοδο της εποχής του NES. Φυσικά, η τεχνολογική πρόοδος επιτρέπει να δημιουργηθούν επίπεδα και συνθήκες πιο πολύπλοκες και αυτό μόνο καλό είναι. Τα γραφικά είναι ζωηρά, με μια τέλεια απόχρωση του κόκκινου, που τονίζει την υπέρμετρη βία και το γκροτέσκο στοιχείο του τίτλου. Υπάρχει εναλλαγή ημέρας και νύχτας, που παίζει σημαντικό ρόλο στο gameplay, η οποία γίνεται με ένα πολύ όμορφο transition και οι εχθροί που αντιμετωπίζουμε σφύζουν από χαρακτήρα. Η προσέγγιση του καλλιτεχνικού σχεδιασμού έχει πάρει σαφέστατα επιρροές από το manga Berserker θέλοντας να προσφέρει μια περιπέτεια στον σκοτεινό μεσαίωνα της θρησκοληψίας, της κοινωνικής παρακμής και του μοιρολατρικού στοιχείου. Η ατμόσφαιρα είναι το μεγάλο προσόν του τίτλου, με τις διάφορες περιοχές που επισκεπτόμαστε να ξεχωρίζουν βάσει της χρωματικής παλέτας τους και της τοποθεσίας τους. Ίσως το μόνο που δεν μας κάθισε και πολύ καλά, είναι κάποιες οθόνες που επαναλαμβάνονται, γιατί αποτελούν σταυροδρόμι ανάμεσα σε περιοχές. Αυτό, για τον λόγο ότι αποπροσανατολιστήκαμε λίγο κατά τη μετακίνηση μας. Επίσης, φαίνεται ότι το hitbox τόσο για το όπλο μας, όσο για τους αντιπάλους και τις παγίδες, εκτείνεται ένα με δύο pixel παραπάνω από αυτό που βλέπουμε στην οθόνη μας. Δεν είναι ενοχλητικό εφόσον μάθουμε τη σωστή θέση που πρέπει να παίρνουμε, αλλά σίγουρα είναι άξιο αναφοράς.
Παρόλα αυτά, ο οπτικός τομέας δεν είναι τίποτα δίχως τη σωστή μουσική υπόκρουση, ιδιαίτερα δε σε έναν τίτλο, που από επιλογή δεν περιέχει προφορικούς διαλόγους. Το βασικό θέμα που παίζει είναι αρκετά εθιστικό, αν και σε σημεία έχει αρκετές ομοιότητες με αυτό του Shovel Knight. Ευτυχώς, η ποικιλία των κομματιών είναι τεράστια και διαφορετική για τους διαλόγους, την μετακίνηση, τα dungeons και τις αποστολές. Δημιουργείται έτσι ένα διακριτό δυσοίωνο συναίσθημα, καθώς και μια εγρήγορση, εφόσον τα πάντα μέσα επιδιώκουν τον θάνατο μας. Η δουλειά και η ποικιλομορφία της ηχητικής ένδυσης του Infernax είναι εντυπωσιακή, από ορχηστρικά κομμάτια, μέχρι (υπέροχη) μέταλ. Όλα ενταγμένα στον ρετρό χαρακτήρα του τίτλου.
Συνεχίζοντας, αυτό που κάνει τεράστια εντύπωση με το Infernax είναι η προσοχή που έχει δοθεί στο gameplay. Μιλάμε για έναν metroidvania, rpg τίτλο, όπου θα δοκιμαστεί η ικανότητα μας στο έπακρο. Ο Alcedor έχει το άλμα του, την απλή του επίθεση, μπορεί να χρησιμοποιήσει μαγεία αλλά και να αποκτήσει ικανότητες που θα του δώσουν πρόσβαση σε περιοχές που δεν μπορούσε να πάει. Όσο μιλάμε στους διάφορους npc, ή εξερευνούμε διεξοδικά τον κόσμο γύρω μας θα ανακαλύπτουμε και νέα εργαλεία που θα μας κάνουν τη ζωή ευκολότερη. Από τους εχθρούς κερδίζουμε επίσης xp για να ανεβάσουμε επίπεδο τη δύναμη μας, την υγεία μας, ή το μάνα μας και λεφτά για να προβούμε στην αγορά αντικειμένων. Αν πεθάνουμε, τα πράγματα είναι αρκετά παραδοσιακά και επιστρέφουμε στο τελευταίο save point μας, εκτός αν έχουμε μια ζωή, που μας επαναφέρει στην τελευταία οθόνη που πεθάναμε. Να σημειωθεί, ότι η δυσκολία του τίτλου είναι μεγάλη και απαιτεί από εμάς να εξερευνήσουμε τα dungeon της και να νικήσουμε το boss που υπάρχει μέσα, με τη μία. Σε αντίθετη περίπτωση, φορτώνουμε το τελευταίο save και ξανά από την αρχή.
Σε αυτό το σημείο να τονίσουμε ότι το παιχνίδι προσφέρει δύο επιλογές δυσκολίας. Την Classic, που είναι η σκληροπυρηνική πατροπαράδοτη και την Casual. που απευθύνεται σε πιο νέους παίχτες. Στη δεύτερη, έχουμε εξ’ αρχής δύο ζωές πριν το οριστικό gameover και στην περίπτωση που αυτό συμβεί κουβαλάμε μαζί μας λίγο από το xp και τα λεφτά που είχαμε. Αν πεθάνουμε στο classic, μπορούμε να συνεχίζουμε να παίζουμε στο casual, αλλά το save μας αντικαθίστανται από αυτό κάτι που φαντάζει λίγο ντροπιαστικό. Βέβαια, η δυσκολία του παιχνιδιού παραμένει ίδια, όπως επίσης και οι καταστάσεις που προκαλούν άμεσο θάνατο, όπως το να αποτύχουμε στα platforming σημεία του τίτλου, ή να πνιγούμε στη θάλασσα. Όμως, παρά τη μεγάλη δυσκολία του, το Infernax καταφέρνει να τραβήξει τον παίχτη να το κατακτήσει λόγω του άρτιου ρυθμού που προσφέρει. Το μεγάλο του ατού είναι ότι δεν μένει σε ένα είδος, αλλά παίρνει την αφρόκρεμα αυτών της εποχή τους και τα συνδυάζει σε κάτι που εκείνη την εποχή θα ήταν αδιανόητο. Αυτό που κάνει, το κάνει εξαίσια!
Εν κατακλείδι, το Infernax είναι ένας indie τίτλος πρότυπο. Παίρνει μια φόρμουλα και επιλέγει πρώτα να την τελειοποιήσει, μετά να αποδώσει φόρο τιμής στα είδη που ευθύνονται για την έμπνευση του και τέλος να χρησιμοποιήσει τη νοσταλγία για να γοητεύσει τον παίχτη. Η δυσκολία του είναι διαχειρίσιμη, αλλά απαιτεί προσπάθεια, εκμάθηση και επανάληψη, ενώ αν κάποιος δεν θέλει πολύ να τα βρει σκούρα, υπάρχουν και οι αντίστοιχες επιλογές (up, up, down, down…). Χαρακτηρίζεται από φρενήρη ρυθμό, στοχευμένο art direction, πολλή αγάπη και μεράκι και είναι ένας τίτλος που αξίζει να βρίσκεται στη συλλογή σας. Για να νοσταλγούν οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι!