Το σερί των μεταφορών παιχνιδιών στο PC συνεχίζεται για την Sony και η Nixxes αποδεικνύεται για άλλη μια φορά πως αποτελεί την πιο έξυπνη και αποτελεσματική εξαγορά της εταιρείας εδώ και χρόνια. Η Nixxes για άλλη μια φορά αναλαμβάνει το έργο της μεταφοράς, αυτή τη φορά του Horizon Forbidden West Complete Edition και το αποτέλεσμα είναι ένα από τα καλύτερα PC Ports, χωρίς προβλήματα, bugs και με άψογο optimization και features. Το Horizon Forbidden West είναι ένα από τα εντυπωσιακότερα τεχνικά παιχνίδια του PS5 και έρχεται πανεύκολα, δύο χρόνια μετά, να διεκδικήσει αυτόν τον τίτλο και στον τομέα των PCs. Ότι έχω να πω για το Horizon Forbidden West το έχω πει αναλυτικά στο PS5 Review μου, πρόκειται για ένα παιχνίδι που μου άφησε πλήρως ικανοποιημένο, οπότε εδώ θα επικεντρωθώ στο PC Port και στις εκεί αρετές του.
Για αρχή, το PC στο οποίο έτρεξα το Horizon Forbidden West Complete Edition:
CPU AMD Rysen 9 3900X 12-Core 3.80 GHz
RAM 32Gb DDR5 3200Hz
GPU Asus RTX 4060 8Gb
SSD WD 980 Pro
MONITOR Dell S4322DWG 1440P 144Hz Ultrawide
Γενικότερα ένα δυνατό PC θα λέγαμε, με μια mid range όμως κάρτα γραφικών, αν και εφοδιασμένη με τα τελευταία “bells and whistles” της NVidia όπως DLSS3 και Frame Insertion. To παιχνίδι, χωρίς καμία έκπληξη, είναι χάρμα οφθαλμών στο PC. Παίζοντας το ξανά μετά από 2 χρόνια το παιχνίδι παραμένει κορυφή στον τεχνικό τομέα, πηγαίνοντας τον ακόμα παραπέρα στο PCs, όπου ζήτημα αν έχουμε 2-3 κυκλοφορίες να το ισοφαρίζουν στα γραφικά. Με την πρώτη επαφή με τον τίτλο, ειδικά σε Ultrawide 1440P ανάλυση, το παιχνίδι ανοίγει ένα μοναδικό, πανέμορφο και πολύχρομο παράθυρο στον κόσμο του όπου τα γραφικά του και μόνο αρχίζουν να σε απορροφάνε. Έμεινα εντυπωσιασμένος από το αποτέλεσμα και κατευθείαν ξεκίνησα να χώνομαι στις ρυθμίσεις του παιχνιδιού για να δω που μπορώ να σπρώξω το παιχνίδι και που μπορώ να κόψω ώστε να κερδίσω frames. Για αρχή το παιχνίδι βρίθει επιλογών, έχουμε αναλύσεις για κάθε δυνατό monitor έως Ultrawide υποστήριξη που του πάει εξαιρετικά. Συνέπεσε με την αγορά μου ενώ Ultrawide μόνιτορ και το παιχνίδι ήταν ότι καλύτερο για να μου επιβεβαιώσει ότι δεν πήγανε “χαμένα” τα λεφτά μου. Στη συνέχεια έχουμε υποστήριξη και των τριών upscalers όπως τα DLSS3, FSR2.2, Intel XeSS, με την προφανή επιλογή να πηγαίνει στο DLSS3 σύμφωνα και με το hardware που έχουμε, ενώ το XeSS το βρήκα κατώτερο των περιστάσεων και με παρουσία artifacts στην οθόνη. Φυσικά, έχουμε επιλογές για τον upscaler για performance, balance ή quality, ξεκλείδωτο frame rate ή μπορούμε να ορίσουμε κάποιον στόχο. Υποστήριξη Direct Storage και DualSense features έρχονται να συμπληρώσουν το καρέ.
Με το very high preset (με εξαίρεση τα textures σε high) σε native 1440p ήμασταν ήδη στα 30-35fps. Αλλάζοντας σε όλα στο high preset παίζουμε ένα 10% πιο πάνω γύρω στα 40κατι fps. Mε τις παρακάτω ρυθμίσεις ανεβήκαμε στα 50+ fps native 1440p.
Το αποτέλεσμα ήταν ήδη αποδεκτό, αλλά ας κυνηγήσουμε τα 60fps, όπου ήρθαν εύκολα με την ενεργοποίηση του DLSS στο Quality Preset, όπου πλέον παίζαμε όχι απλά στα 60fps, αλλά περισσότερο κινούμασταν στα 70+fps, απολαμβάνοντας ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα σε ποιότητα εικόνας και performance. Για την ιστορία, στο Very Hight Preset (high textures) με DLSS Quality είχαμε περί τα 40+ fps, ένα quality mode θα το έλεγα εγώ για όποιον δεν κυνηγάει το 60αρι αλλά είμαστε και άνετα πάνω από το 30αρι, ένα αντίστοιχο δηλαδή balanced mode των κόνσολών αλλά με εμφανέστατα καλύτερη ποιότητα γραφικών. Έχοντας όμως κάρτα γραφικών σειράς 40, το παιχνίδι υποστηρίζει Frame Insertion, οπού με ΑΙ εισάγει καρέ στην οθόνη μας χωρίς να επιρεάζεται “θεωρητικά” η ποιότητα απεικόνισης. Η δοκιμή μου σε Very High Presets (High Textures) DLSS Quality Frame Insertion ON είχε ως αποτέλεσμα το παιχνίδι από τα 40κατι fps να εκτοξευτεί στα 70-80fps ανάλογα τη σκηνή και μάλιστα χωρίς να υπάρχει κάποια διακριτή διαφορά ή αλλοίωση στο μάτι μου! Εντυπωσιακές τεχνολογίες όλα τα παραπάνω, που αναμφίβολα θα παίζουν όλο και μεγαλύτερο ρόλο, ειδικότερα σε mid PC builds και κονσόλες. Υποστήριξη HDR υπάρχει, όπου στο monitor μας είδαμε εμφανέστατη βελτίωση στους τόνους χρωμάτων, ενώ δεν υπάρχει κάποια προσθήκη Ray Tracing, όχι ότι την έχει και ανάγκη το παιχνίδι βέβαια.
Γενικά το παιχνίδι δείχνει εύκολα ότι έχει εξαιρετικό scalability και optimization. Στα 1080p με mid range κάρτα γραφικών θεωρώ πως θα ξεφύγετε εύκολα στα 60fps με μικρές υποχωρήσεις, βέβαια για 4Κ αναλύσεις, native και μη, σίγουρα θα χρειαστείτε την υποδύναμη μιας 3070 και άνω. Το Horizon Forbidden West Complete Edition θα εντυπωσιάσει εύκολα κάθε κάτοχο PC που λιγουρεύεται γραφικά και θα προσφέρει μια οπτική πανδεσία. Σημαντικό επίσης πως έχουμε ενσωματωμένο και το Burning Shores, το DLC που είχε κυκλοφορήσει χωριστά στο PS5, εδώ είμαστε πακέτο εξού και το “complete edition”. Τα ελληνικά σε μενού και υπότιτλους φυσικά δίνουν το παρόν, ο ήχος μας παραμένει εξαιρετικός, ενώ και το DualSense υποστηρίζει απτική ανάδραση για να έχετε και αυτή την εμπειρία στο PC σας.
Κλείνοντας αυτό το Mini review μου για το PC Port του Horizon Forbidden West Complete Edition δε μπορώ παρά να είμαι εντυπωσιασμένος. Το παιχνίδι είναι μεταφερμένο τέλεια, στην καλύτερη και πιο ολοκληρωμένη εκδοχή του, υποστηρίζοντας όλα τα νεότερα χαρακτηριστικά των PCs. Το μόνο ψεγάδι που βρήκα είναι πως δεν υποστηρίζεται Ultrawide αρχικό μενού παρά μόνο με μπάρες (τα cut scenes έχουμε επιλογή κανονικά για ultrawide) κάτι το οποίο φαντάζει πταίσμα μπροστά στην άριστη αυτή προσπάθεια.
Μπράβο στο Nixxes, που ελπίζω να φέρει περισσότερο κόσμο τόσο στο franchise όσο και γενική εκτίμηση στα παιχνίδια του PlayStation, αλλά ταυτόχρονα εκτίμησα διπλά το αρχικό optimization που είχε κάνει η Guerrilla στον τίτλο για το PS5, όπου η ποιότητα του παιχνιδιού εκεί δεν ξεφεύγει και πολύ από τα περισσότερα υψηλά presets της PC έκδοσης, προφανώς βέβαια με μια πιο επιθετική ίσως δυναμική ανάλυση. Όσοι λοιπόν περιμένατε την PC έκδοση θα δικαιωθείτε και ελπίζω να απολαύσετε ένα από τα πιο σύγχρονα τεχνικά παιχνίδια των τελευταίων ετών.
Το Horizon Forbidden West Complete Edition μας παραχωρήθηκε από το PlayStation Greece για τις ανάγκες του Review.