Για καλή μας τύχη, τα PC ports της Sony συνεχίζουν το καλό σερί τους και μας κάνουν να ακουγόμαστε επαναλαμβανόμενοι. Για πολλοστή φορά η Nixxes αποδεικνύεται Άσος στο μανίκι της επεκτατικής πολιτικής της Sony στο PC και αυτή τη φορά μας πάει πίσω στο μακρινό 2020 και μας προσφέρει ένα από τα καλύτερα και πιο αγαπημένα παιχνίδια του PS4, το Ghost of Tsushima της Sucker Punch. Το πακέτο έρχεται πληρέστατο και μιλάμε ουσιαστικά για την Director’s Cut έκδοση του Ghost of Tsushima που περιλαμβάνει το Iki Island expansion καθώς και το Legends, το multiplayer mode του τίτλου.
Το πληρέστατο σε περιεχόμενο πακέτο, έρχεται πληρέστατο και με βελτιώσεις/προσθήκες που έχει συνηθίσει και απαιτεί το PC κοινό. Η Nixxes προσφέρει πλήθος επιλογών στα γραφικά, ώστε ο καθένας να προσαρμόσει το παιχνίδι στα μέτρα του. Πέραν της κλασσικής υποστήριξης του DLSS3 σε Nvidia κάρτες γραφικών, πλέον έχουμε υποστήριξη και του FSR 3.0 της AMD, όπως και αυτό της Intel, το XeSS το οποίο όμως συνεχίζει να προσφέρει να χειρότερα αποτελέσματα. Frame generation υποστήριξη στις RTX40 κάρτες γραφικών και επιτέλους για πρώτη φορά είδα τόσο καλή υλοποίηση αυτής της τεχνικής, με το Frame Generation της AMD να ακολουθεί, απαγκιστρωμένο μάλιστα από τον upscaler. Σε γρήγορες κινήσεις επιτέλους δεν είδα ghosting και θολούρα, ενώ pixelation μπορούμε να δούμε μόνο σε particle effects στο βάθος, το οποίο όμως δεν επιρεάζει πολύ την εικόνα του παιχνιδιού σε σχέση με την ομαλότητα που κερδίζεις με τα τεχνητά frames.
Συνεχίζουμε με υποστήριξη ultrawide (21:9) η οποία είναι εκπληκτική στο ultrawide Dell monitor μου και πραγματικά αναδεικνύει τα μοναδικής αισθητικής τοπία του παιχνίδιού, ενώ μπορείτε να έχετε τελείως πανοραμική θέα με υποστήριξη έως και 48:9 εικόνα με τρία monitors για την υπέρτατη εμπειρία! Ευτυχώς η Director’s Cut στο PC φέρνει μαζί της και ένα αποκλειστικό PS5 χαρακτηριστικό που είχε έως τώρα το παιχνίδι και μιλάμε για Ιαπωνικό lip sync στα cinematics, κάτι που έλειπε από την αρχική PS5 έκδοση. Φυσικά η εμπειρία που συνιστώ είναι να παίξετε το παιχνίδι με Ιαπωνικές φωνές και υπότιτλους της επιλογής σας, ενώ για την υπέρτατη κινηματογραφική εμπειρία έχουμε το Kurosawa mode που προσφέρει ασπρόμαυρη εικόνα και film grain για να προσομοιάσει τις παλιές ταινίες του σινεμά! Προφανώς υπάρχει και υποστήριξη του DualSense στο PC με haptic feedback και τα όλα του, αν και γίνεται δουλίτσα και με keyboard/mouse το οποίο ευτυχώς μπορείτε να κάνετε bind όπως θέλετε τα πλήκτρα του, καθώς μερικά όπως το dodge (Alt) δε βολεύουν και θέλουν συνήθεια. Πάμε να δούμε λίγο το performance του τίτλου:
Για αρχή, το PC στο οποίο έτρεξα το Ghost of Tsushima Director’s Cut:
CPU AMD Rysen 9 3900X 12-Core 3.80 GHz
RAM 32Gb DDR5 3200Hz
GPU Asus RTX 4060 8Gb με τελευταίους Nvidia Drivers για υποστήριξη DLSS3
SSD WD 980 Pro
MONITOR Dell S4322DWG 1440P 144Hz Ultrawide
Σε ανάλυση 1440p ultrawide, χρήση DLSS Quality χωρίς Frame Generation και τα περισσότερα settings στο High ή Very High (βλ screenshots) πετύχαμε άνετα πάνω από 60fps σταθερά, με τις τιμές μας να κοινούνται περισσότερο γύρω στα 70fps έως και 80fps! Το αποτέλεσμα ήταν smooth και πανέμορφο, οπότε εύκολα και σε πιο αδύναμα μηχανήματα και με μικρές υποχωρήσεις στα settings και αναλύσεις θεωρώ πως άνετα θα έχουμε πολύ καλά αποτελέσματα. Απότι είδα online το παιχνίδι είναι πολύ optimized και τρέχει πολύ καλά σε παλαιότερα μηχανήματα έως και το Steam Deck, μπράβο στη Nixxes!
Κάτι το οποίο χρήζει αναφοράς είναι η για πρώτη φορά παρουσία του PSN UI σε τίτλο της Sony στο PC. Πλέον έχουμε ένα UI Overlay με το οποίο μπορούμε να δούμε και να μιλήσουμε με τους φίλους μας στο PSN, να κερδίσουμε τρόπαια και φυσικά επιβάλλεται η διασύνδεση για να παίξουμε cross play το Legends μεταξύ PC και PS5 φίλων. Πολύ καλή πρώτη προσπάθεια που πιστεύω θα μείνει μόνιμο και ίσως να είναι η πρώτη ένδειξη για ξεχωριστό launcher της Sony στο PC.
Κλείνοντας το PC Review μου για το port του Ghost of Tsushima Director’s Cut δε μπορώ παρά να είμαι απόλυτα ευχαριστημένος. Προσαρμοσμένο σε όλες τις σύγχρονες απαιτήσεις του PC κοινού, δυνατό performance ακόμα και σε παλαιότερα μηχανήματα, μικρές γραφικές βελτιώσεις και τίμια επίδοση ακόμα και στο Steam Deck, το κοινό φαίνεται ήδη να τιμά το παιχνίδι, σύμφωνα με τα νούμερα στο Steam. Τα γραφικά του λόγω των ετών που περάσανε δείχνουν την ηλικία τους μεν, κυρίως σε πρόσωπα και textures σε επιφάνειες, παραμένουν όμως πανέμορφα και σε υψηλό επίπεδο και εξυψώνονται από το εξαιρετικό art direction που ακόμα και φετινά παιχνίδια δεν κατάφεραν να το φτάσουν. Μια υποστήριξη Ray Tracing πιστεύω να κάλυπτε αυτό το κενό, αλλά πιθανότατα η μηχανή γραφικών της Sucker Punch να ήθελε αρκετό rework για να το έχουμε. Όπως και να χει, το σερί εξαιρετικών PC ports συνεχίζεται και οι φίλοι του PC δεν πρέπει να χάσουν ένα από τα αγαπημένα PlayStation παιχνίδια των τελευταίων ετών. Εν αναμονή λοιπόν του sequel!