Έχετε φανταστεί ποτέ πως θα ήταν μια μάχη πρόσωπο με πρόσωπο, μεταξύ 2 θρυλικών πολεμιστών/ηγετών οι οποίοι προέρχονται από μια διαφορετική χρονική -ή και μυθική- περίοδο; Τι θα γινόταν εάν η εξωφρενική δύναμη του Ηρακλή -ναι του γνωστού με τους άθλους- έπρεπε να έρθει αντιμέτωπη με το στρατηγικό μυαλό του Μέγα Αλεξάνδρου; Μια τέτοια φαντασίωση είχε και ο ανεπανάληπτος Urobuchi, Gen και την υλοποίησε με το Fate/Zero που εκδόθηκε το 2006. Μια ιδέα που ξεκίνησε ως ένα εξαιρετικό light novel κατέληξε να υποστηρίζεται ακόμα και σήμερα με πολλά manga, anime και game spin-offs. Έτσι λοιπόν, φέτος βγήκε ένα νέο παιχνίδι που αφορά το γνωστό “Fate” franchise, το Fate/Samurai Remnant.
Το παιχνίδι λαμβάνει χώρα στη -λατρεμένη από πολλούς- φεουδαρχική Ιαπωνία, και πιο συγκεκριμένα, στην εποχή Edo 48 χρόνια αφότου ο Ieyasu Tokugawa είχε εδραιώσει απόλυτη κυριαρχία της χώρας. Όσο αφορά το ιστορικό πλαίσιο, οι δημιουργοί προσπαθούν να αποτυπώσουν όσο καλύτερα γίνεται διάφορες πληροφορίες για αυτή την εποχή. Οι περιοχές, οι σχολιασμοί των χαρακτήρων μεταξύ τους αλλά και τα “έγγραφα” θα βοηθήσουν τον παίκτη να καταλάβει περισσότερα για τη χρονολογία όπου διαδραματίζεται το Fate/Samurai Remnant.
Ο πρωταγωνιστής της ιστορίας μας είναι ο Miyamoto Iori, ο μαθητής και υιοθετημένος γιος του θρυλικού ronin, Miyamoto Musashi. Καλώς ή κακώς, διαλέχτηκε εν αγνοία του να συμμετάσχει στο Waxing Moon Ritual (Holy Grail για τους γνώστες). Πρόκειται για ένα θανατηφόρο τουρνουά στο οποίο συμμετέχουν 7 ικανοί “Masters” με τη βοήθεια 7 θρυλικών “Servants” (οι ιστορικές και μυθικές φιγούρες που λέγαμε πριν). Κάθε Master έχει τον δικό του Servant ο οποίος είναι υποχρεωμένος να τον προστατεύει και να μονομαχήσει με τους άλλους συμμετέχοντες. Η ομάδα που θα νικήσει δικαιούται από 1 ευχή ο κάθε ένας, η οποία φυσικά θα γίνει πραγματικότητα. Αν και υπάρχουν αρκετά references για τους φίλους του franchise, γίνεται αντιληπτό από την αρχή πως το παιχνίδι είναι new player friendly και δεν απαιτεί να έχετε δει τα anime ή να έχετε διαβάσει τα manga/novels.
Η ιστορία βαδίζει σε γνωστά μονοπάτια για αυτούς που γνωρίζουν το franchise, για τους υπόλοιπους θα είναι μια καινούργια και ενδιαφέρουσα εμπειρία. Χωρίς να παρεξηγηθούμε, παραμένει διασκεδαστική ακόμα και για τους “παλιούς” της σειράς, με τους χαρακτήρες -όπως συνήθως- να είναι το επίκεντρο της προσοχής. Εκεί που θα χωρούσε βελτίωση είναι το pacing, το οποίο σε ορισμένα σημεία κάνει την “κοιλιά” του.
Η ομάδα ανάπτυξης του τίτλου είναι η Omega Force, όποτε μπορούμε να καταλάβουμε με ευκολία ότι πρόκειται για ένα JRPG Musou παιχνίδι, το οποίο είναι σχεδιασμένο ιδανικά για να ταιριάξει με το franchise. Πολλοί που θα ακούσουν τον όρο “Musou” θα τους έρθει η εικόνα ενός mindless hack and slash, αλλά στην περίπτωση μας αυτό αποτελεί εξαίρεση. Από την πρώτη στιγμή οι δημιουργοί θέλουν να μας δείξουν πως ο χαρακτήρας μας είναι ένας απλός θνητός, ο οποίος έχει προοπτικές για να ξεχωρίσει από το πλήθος, αλλά παραμένει αδύναμος μπροστά στις προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει. Αυτό αποτυπώνεται ιδανικά από τη μάχη αλλά και τα συστήματα που περιτριγυρίζονται από αυτή.
Σε αντίθεση με άλλα Musou, οι ειδικοί εχθροί και τα bossfights δε θα “πέσουν” με απλό button mashing. Θα χρειαστεί να περιμένουμε την κατάλληλη στιγμή που θα γίνουν ευάλωτοι και να την εκμεταλλευτούμε με μερικά χτυπήματα στη ζωή ή την ασπίδα τους. Έχουμε στη διάθεση μας 4 διαφορετικά stances μάχης τα οποία θα ταιριάξουν με το playstyle του κάθε παίκτη. Σε ορισμένους εχθρούς δουλεύει καλύτερα ένα stance από άλλα οπότε θα χρειαστεί και εκεί να σκεφτούμε την κατάλληλη προσέγγιση.
Υπάρχουν επίσης και οι ειδικές κινήσεις, οι οποίες αν και μπορούν να κάνουν μεγάλη ζημιά στους εχθρούς, ο χρόνος που χρειάζεται για να γεμίσει η μπάρα είναι ιδανικός έτσι ώστε να μας ανατρέψει να τις χρησιμοποιούμε συνέχεια. Μπορεί να μη μιλάμε για ένα δύσκολο παιχνίδι, αλλά καταφέρνει με αυτούς τους μηχανισμούς να ισοσταθμιστεί κατάλληλα για να έχει την επιθυμητή πρόκληση.
Είναι και οι στιγμές που θα νιώσουμε πιο επικοί από ποτέ, όταν θα μπορέσουμε να ελέγξουμε -έστω και για λίγο- τον Servant. Με φανταχτερές κινήσεις, απίστευτη ζημιά και ταχύτητα καταλαβαίνουμε πόσο “μικρός” φαίνεται ο χαρακτήρας μας μπροστά τους. Τόσο για τον Servant όσο και για τον χαρακτήρα μας, υπάρχει ένα skill tree που μεγαλώνει όσο προοδεύουμε την ιστορία. Μέσω αυτού έχουμε μια ικανοποιητική ποικιλία που μπορούμε να αναβαθμίσουμε τα στατιστικά μας και να ξεκλειδώσουμε νέες επιθέσεις. Υπάρχουν διάφοροι επιπρόσθετοι μηχανισμοί που καλό θα ήταν να ανακαλύψετε από μόνοι σας. Μια σημαντική πληροφορία που πρέπει να σας μείνει από αυτό το review είναι πως το παιχνίδι έχει αρκετούς μηχανισμούς με τους οποίους μπορείτε να πειραματιστείτε.
Όσο παίζουμε, τόσο περισσότερο θα καταλαβαίνουμε πόσο μεγάλος είναι ο semi-open world χάρτης του Fate/Samura Remnant. Η αλήθεια είναι πως το level design απογοητεύει και μας κάνει να θέλαμε το κάτι παραπάνω. Όλες οι περιοχές έχουν διαφορετική θεματολογία, επιδεικνύοντας την ειδικότητα του εκάστοτε χωριού, αλλά στην ουσία πρόκειται για 3-5 διαδρόμους με μερικές πλατείες. Μακάρι να υπήρχαν περισσότερα points of interest για να πρόσθεταν την επιθυμητή ζωντάνια στον κόσμο του.
Αναμενόμενα υπάρχουν και side-quests που σε αυτή την περίπτωση -για κάποιο λόγο- λέγονται Digressions. Σε γενικές γραμμές η ύπαρξη τους είναι αδιάφορη με τα περισσότερα να είναι απλά fetch quests και στην καλύτερη να “καθαρίσουμε” μερικές ομάδες εχθρών. Για να αποφύγουμε τα spoilers, θα σας παροτρύναμε να ασχοληθείτε σε μερικό βαθμό, διότι ορισμένα θα σας βοηθήσουν μελλοντικά στις μάχες.
Στη διεύθυνση της μουσικής έχουμε τον Shigekiyo Okuda και την Asami Mitake, δύο καλλιτέχνες με ενδιαφέρουσα προϋπηρεσία σε τίτλους όπως το Dead or Alive, Nioh, Fatal Frame κ.α. . Αναμενόμενα λοιπόν η σύνθεση είναι αξιόλογη, με κομμάτια να συνδυάζουν κλασικά ιαπωνικά μουσικά όργανα με τα υπόλοιπα.
Τελειώνοντας, καλό θα ήταν να μιλήσουμε για τον τεχνικό τομέα ο οποίος δυστυχώς είναι αποθαρρυντικός. Για παιχνίδι που κυκλοφορεί και στο PlayStation 5 η ποιότητα των μοντέλων των χαρακτήρων και γενικότερα των γραφικών είναι αδικαιολόγητη. Δε θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε πως τα οπτικά εφέ των κινήσεων μοιάζουν πως ώρες-ώρες βγήκαν από παιχνίδι που κυκλοφόρησε στην αρχή της προηγούμενης γενιάς. Έχοντας όλα αυτά υπόψη, “έρχεται και δένει” το φτωχό optimization από το οποίο προκαλούνται συχνά framedrops κάθε φορά που μας πλησιάζουν πολλαπλοί εχθροί.
Μπορείτε να βρείτε τον τίτλο στο playstore στην τιμή των 59.99€ η Κλασική έκδοση ενώ 99.99€ η Ultimate. Η διάρκεια του τίτλου ξεπερνά τις 30-35 ώρες και σας ωθεί να ξεκινήσετε New Game+ χάρη στα πολλαπλά τέλη και τα νέα side-quests που εμφανίζονται. Όσοι στοχεύουν για platinum trophy θα γράψουν πάνω από 70 ώρες στο κοντερ.
Συνοψίζοντας, το Fate/Samurai Remnant είναι σίγουρα το καλύτερο παιχνίδι του franchise και ένα από τα καλύτερα του είδους. Όλοι οι νεοφερμένοι είναι ευπρόσδεκτοι σε μια καινούργια διασκεδαστική ιστορία στη φεουδαρχική Ιαπωνία. Οι μάχες δεν είναι απαιτητικές αλλά ταυτόχρονα ζητούν στον παίκτη να σκεφτεί και να αποφύγει το υπερβολικό button mashing το οποίο είναι συνηθισμένο για τα Musou. Θα θέλαμε πιο ευφάνταστα side-quests και level-design ώστε να μιλάμε για ένα εξαιρετικό παιχνίδι. Στην περίπτωση αυτή δε βοηθάει και ο τεχνικός τομέας ο οποίος χωρούσε πολλές βελτιώσεις. Ελπίζουμε τουλάχιστον πως με μερικά patches θα διορθωθεί το optimization.
Ευχαριστούμε την CD Media για την παραχώρηση του review code.