Το franchise της F1 αποτελεί μία διαχρονική παράδοση, είναι ένα από τα πιο παλιά και μεγάλα racing games όπου υπάρχουν εκεί έξω. Κάθε χρόνο οι λάτρεις του συγκεκριμένου σπορ το περιμένουν πώς και πώς ώστε να δώσει νόημα και ενέργεια στην gaming ζωή τους. Έτσι και φέτος η συνεργασία της EA με την Codemasters κρίνεται πετυχημένη.
Εξαρχής με το που ανοίξεις το παιχνίδι, νιώθεις μία αίσθηση φρεσκάδας. Από τα γράμματα που πέφτουν μέχρι και το άνοιγμα του μενού, όλα είναι σύγχρονα και ευχάριστα. Ναι μεν πατάει στην ίδια συνταγή σε γενικές γραμμές, αλλά με νέα μπογιά που δεν απογοητεύει. Είναι αναμενόμενο ότι ένα παιχνίδι που κυκλοφορεί κάθε χρόνο δε μπορεί να έχει τεράστιες διαφορές, όμως η κάθε καινούργια λεπτομέρεια που προστίθεται κάθε χρόνο κάνει τη διαφορά! Ειδικά με το πέρασμα των ετών το franchise έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις και έχει βελτιωθεί αισθητά σε όλους τους τομείς.
Το πιο σημαντικό στοιχείο του παιχνιδιού παραμένει το gameplay του, είναι ο κύριος λόγος ύπαρξης των αγωνιστικών παιχνιδιών και η μεγαλύτερη απόλαυση των παικτών. Από το ξεκίνημα της σειράς ήταν το δυνατό του χαρτί και ως σήμερα παραμένει το ίδιο. Χρόνο με τον χρόνο οι developers έχουν καταφέρει να βελτιστοποιήσουν την προσομοίωση καθιστώντας τη σειρά για τους λάτρεις των μονοθεσίων μονόδρομο. Τα περσινά ελαττώματα στο handling, έχουν φέτος διορθωθεί. Πλέον γίνεται το αυτονόητο, δηλαδή πατάς σε curb για παράδειγμα και δε φεύγει το μονοθέσιο πανεύκολα όπως στο περσινό όπου ακόμα και οι πραγματικοί οδηγοί δήλωσαν ότι στην πραγματικότητα υπάρχει καλύτερο κράτημα. Είτε με την παραμικρή απότομη κίνηση στο τιμόνι να χάνεται ο έλεγχος. Το μόνο ελάττωμα που φαίνεται να υπάρχει, είναι τα φρένα. Τo lock up είναι συχνό φαινόμενο όταν πας να πατήσεις το 100% των φρένων με αποτέλεσμα να χρειάζεται να βάζεις λιγότερη δύναμη, κάτι που συνηθίζεται βέβαια. Επέστρεψαν στην παλιά καλή συνταγή, με ακόμα πιο ρεαλιστική αίσθηση. Βρίσκοντας τη χρυσή τομή με το τεράστιο βάθος των παραμετροποιήσεων τόσο για τους πιο αρχάριους χρήστες που θέλουν την εμπειρία όσο πιο βατή γίνεται με όλες τις βοήθειες και μία χαμηλή πρόκληση τεχνητής νοημοσύνης, όσο και για τους προχωρημένους όπου ανάλογα το ποσό χρόνο θέλει κάποιος να διαθέσει το παιχνίδι μπορεί να σε κρατήσει ατελείωτα. Καθώς η εξέλιξη δε βρίσκει ταβάνι, ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και τα skills έχουν τεράστια περιθώρια βελτίωσης. Αξίζει να σημειώσουμε επίσης ότι το παιχνίδι παίχτηκε αποκλειστικά με τιμονιέρα καθώς έτσι βιώνει κάποιος την ολότητα που μπορεί να σου προσφέρει το gameplay.
Ανέκαθεν ένα κομμάτι το οποίο λατρεύουν οι fans ήταν και είναι η καριέρα, φέτος όσοι ήλπιζαν σε αλλαγές σε αυτό το κομμάτι δυστυχώς ίσως απογοητευτούν. Οι αλλαγές είναι ελάχιστες και βρίσκονται στις λεπτομέρειες, ο κύριος κορμός παραμένει σχεδόν ολόιδιος. Πάραυτα δεν υπάρχει κάποιο σοβαρό ψεγάδι, ό,τι λατρέψατε στα προηγούμενα παιχνίδια θα το βρείτε εκεί και μπορείτε να συνεχίσετε να την απολαμβάνετε.
Προχωρώντας στο κομμάτι που συναρπάζει τους περισσότερους για τον φετινό τίτλο, δε θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε το Braking Point 2. Η συνέχεια της πρώτης επιτυχίας τραβάει τα βλέμματα του κόσμου. Το δράμα, η ένσταση και το σενάριο είναι εκεί για να δώσουν μία διαφορετική πνοή στο παιχνίδι ώστε να μην καταντήσει μονότονο. Η διάρκειά του είναι τόση ώστε να μην κουράσει, με ανατροπές που δεν κάνουν κάτι το εξωπραγματικό αλλά κρατάνε το ενδιαφέρον μέχρι το τέλος.
Μεγάλη αλλαγή στον φετινό τίτλο αποτελεί το online multiplayer, καθώς έχει φτιαχτεί το F1 World όπου μέσα από αυτόν τον διαδικτυακό κόσμο μπορείς να αγωνιστείς με διάφορους τρόπους. Είτε με το κλασικό Ranked Race, όπου ανταγωνίζεσαι παίκτες και ανεβαίνεις κατηγορίες όσο αποκτάς βαθμούς από τους αγώνες ενώ βρίσκεσαι ανάμεσα στους καλύτερους. Τα υπόλοιπα mode έχουν διάφορες online αλλά και offline δοκιμασίες που μπορείς να συμμετέχεις όπως μέσα από το Series. Όμως όλη αυτή η αλλαγή, ίσως να μην αντιμετωπιστεί θετικά από μία μερίδα κοινού, καθώς ξεφεύγει από τα στάνταρ του franchise που είχαμε συνηθίσει. Προσπάθησαν να φτιάξουν κάτι πιο μοντέρνο, το οποίο όμως ίσως να ξινίσει σε όσους δεν τους αρέσουν τα εμπορικά στοιχεία της EA μαζί με τα micro transactions. Όπως και να έχει φαίνεται η δουλειά που έχει γίνει ώστε να τραβήξουν το ενδιαφέρον του κόσμου με κάτι πρωτότυπο ώστε να ξεφύγουν από τα τετριμμένα. Πολλές ώρες μπορούν να αφιερωθούν μέσα σε αυτό το mode αλλά και γενικότερα το παιχνίδι δε σε αφήνει να βαρεθείς εύκολα με το πακέτο που προσφέρει.
Όσον αφορά τον τεχνικό τομέα ο οποίος σε γενικές γραμμές είναι σύγχρονος και ικανοποιητικός, θα μπορούσε όμως να είναι και ανώτερος σύμφωνα με τις υψηλές πλέον απαιτήσεις από τη νέα γενιά. Όποτε μεγάλες προσδοκίες δεν πρέπει να έχει κάποιος σε σχέση με το περσινό σε αυτό το κομμάτι. Στο Braking Point 2 όμως τα cutscenes είναι εξαιρετικά, όπως και στο προηγούμενο. Ένα αγκαθάκι που δεν περίμενα ειδικά όσον αφορά την έκδοση στο PS5 είναι τα loading times κυρίως πριν τους αγώνες, κατά τα άλλα δεν υπάρχουν αναμονές.
Θετική εξέλιξη αποτελεί η τεχνητή νοημοσύνη όπου είναι στα καλύτερά της. Έξυπνες άμυνες, επιθέσεις που δε σε αφήνουν σε ησυχία και σε ωθούν να γίνεις καλύτερος. Αισθητά δυσκολότερη και βελτιωμένη. Τα μόνα ψεγάδια τα συναντάς σε ορισμένα σημεία όπου το παρακάνει με την άμυνα αφήνοντας μηδαμινό χώρο με αποτέλεσμα να υπάρξει σύγκρουση αν δεν εγκαταλείψεις τη μάχη.
Στο ακουστικό κομμάτι, ο ήχος των κινητήρων κατά την οδήγηση είναι κάτι το οποίο κινείται στα ίδια ικανοποιητικά επίπεδα. Το μουσικό μενού στέκεται αρκετά καλά ιδίως στο F1 World όσο περιμένεις, φέτος η λίστα εμπεριέχει και γνωστά ονόματα σαν συμμετοχές στα τραγούδια.
Συνοψίζοντας, άλλη μία χρονιά το F1 αφήνει μία γλυκιά γεύση στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού των μονοθεσίων και κρατάει ζωντανό τον ενθουσιασμό του κοινού. Πέρα από κάποια ψεγάδια τα οποία είναι λεπτομέρειες, σε όλα τα υπόλοιπα στέκεται πολύ δυνατά. Οι νέες προσθήκες, οι βελτιώσεις στα σφάλματα του περσινού τίτλου και η επανένταξη του Braking Point μας δίνουν το κάτι παραπάνω στη φετινή κυκλοφορία.