“Κλείνοντας, το Dynasty Warriors 9 Empires δεν στέκεται επάξια απέναντι στο κοινό που έχει χτίσει το όνομα του. Πρόκειται για ένα προϊόν που εξ’ αρχής δεν είχε καλές βάσεις κάτι που φαίνεται ακόμα περισσότερο, αφού μιλάμε για ένα κόψε-ράψε του DW9. Είναι απορίας άξιο το πως έχει δοθεί η βάση σε όλα τα λάθος σημεία του τίτλου, ενώ ο πυρήνας των Dynasty Warriors ασφυκτιεί κάπου εκεί μέσα να φανεί. Η Koei Tecmo πρέπει τάχιστα να αναθεωρήσει το franchise της, χτίζοντας πάνω στις δυνάμεις της σειράς και αφήνοντας απ’ έξω νεωτερισμούς που δεν εξυπηρετούν παρά μόνο τάσεις της μόδας.”
Με αυτές τις δηλώσεις είχα κλείσει την κριτική μου για το Dynasty Warrior 9 Empires το μακρινό πλέον 2022. Έναν απογοητευτικό τίτλο που δεν συγκρατώ πλέον καλά στη μνήμη μου. Παρόλα αυτά, η αγάπη μου αλλά και νοσταλγία για τη σειρά παραμένει μεγάλη, ειδικά όσον αφορά την PS2 εποχή της της ώρες που είχα ξοδέψει με φίλους σε couch co-op. Τώρα, το έτος 2025, η KOEI Tecmo μαζί με την Omega Force επιχειρούν να δώσουν μια νέα πνοή στον τίτλο που δημιούργησε το είδος των Musou games. Θα τα καταφέρει το Dynasty Warriors: Origins; Καθίστε αναπαυτικά και απολαύστε!
Η βασικότερη διαφορά του Dynasty Warriors: Origin σε σχέση με όλους τους προκατόχους του είναι η εισαγωγή μιας πλήρους ολοκληρωμένης ιστορίας, που ακολουθεί έναν και μόνο χαρακτήρα και τις επιλογές του να φέρει την ειρήνη μεταξύ των τριών Βασιλείων στην Κίνα. Θα λάβουμε τον ρόλο του Wanderer (ή όπως αλλιώς τον ονομάσουμε), έναν χαρακτήρα που πάσχει από αμνησία, αλλά ένα κάλεσμα τον φέρνει στο πλευρό των αδύναμων και κατατρεγμένων του τόπου αυτού. Στην πορεία, θα ανακαλύψουμε ότι το όνομα του είναι Ziluan και δουλειά μας θα είναι να επιλέξουμε το άτομο που θεωρούμε ικανότερο να φέρει και να διατηρήσει την ειρήνη στην Κίνα. Αυτή η τεράστια διαφοροποίηση σε σχέση με τους παλαιότερους τίτλους, δίνει το πλεονέκτημα ενός ενιαίου αφηγηματικού συνόλου, στο οποίο οι επιλογές μας θα παίξουν ρόλο στη διαμόρφωση του πολιτικού σκηνικού της χώρας. Επιπλέον, όλο το γνωστό καστ των χαρακτήρων της σειράς βρίσκεται εδώ και έχει έναν δευτερεύοντα υποστηρικτικό ρόλο. Αυτό λειτουργεί με ένα ενδιαφέρον τρόπο στο gameplay, κάτι που θα το αναλύσουμε παρακάτω.
Ξεκινώντας, βασικό στοιχείο της gameplay λούπας αποτελούν οι τεράστιες σε κλίμακα μάχες. Ο χαρακτήρας μας έχει ως στόχο να υποστηρίξει τον στρατό και τους στρατηγούς της μάχης, μέχρις ότου να βγουν νικητές. Στα παλαιότερα Dynasty Warriors, παίρναμε τον ρόλο ενός χαρακτήρα προϋπάρχον σε εκείνη την ιστορική περίοδο. Το ρόστερ αυτών ήταν τεράστιο και με μια μεγάλη ποικιλία στις κινήσεις του καθενός, ενώ άλλαζαν και κομμάτια στην ιστορία καθώς και κάποιες μικρές αλληλεπιδράσεις. Εδώ να σημειώσουμε ότι η ιστορία του τίτλου είναι βασισμένη στο μυθιστόρημα “Romance of the Three Kingdoms” που εξιστορεί την αντίστοιχη περίοδο που λαμβάνει χώρα το παιχνίδι. Συνεχίζοντας, ο Wanderer θα τα βάλει κυριολεκτικά με εκατοντάδες αντιπάλους μέσα στο πεδίο της σύγκρουσης, χρησιμοποιώντας μια πληθώρα όπλων άλλα και ειδικών κινήσεων που ονομάζονται battle arts και αντιστοιχούν κατά κάποιο τρόπο σε ειδικές κινήσεις. Τέλος, υπάρχει μια μπάρα που γεμίζει κατά τη διάρκεια της μάχης και μπορεί να εξαντληθεί για να κάνει μια κίνηση musou (από εδώ γίνεται η έμπνευση του ονόματος του είδους) και να κάνει τεράστια ζημιά σε ένα μεγάλο αριθμό αντιπάλων.
Αυτό όμως αποτελεί το ένα κομμάτι της gameplay εμπειρίας. Το δεύτερο κομμάτι είναι ο χάρτης της Κίνας, στον οποίο μπορούμε να κινηθούμε άμεσα και γρήγορα σε μια top down προοπτική και να αλληλεπιδράσουμε με χαρακτήρες, πόλεις και γεγονότα. Η αφαίρεση του ανοιχτού κόσμου από το ένατο παιχνίδι της σειράς και η προσθήκη αυτού του χάρτη είναι μια από της μεγαλύτερες και καλύτερες αλλαγές του τίτλου. Τέρμα πια οι άσκοπες μετακινήσεις σε κενά τοπία. Εδώ, η μικρογραφία της χώρας είναι ενδιαφέρουσα στο μάτι, γεμάτη αντικείμενα που θα έχουν επίδραση στις μάχες, αλλά και δευτερεύοντες αποστολές που χωρίζονται σε αρκετές κατηγορίας με ξεχωριστή βαρύτητα η κάθε μία. Η μετακίνηση από περιοχή σε περιοχή γίνεται οργανικά, χωρίς χάσιμο χρόνου και φυσικά υπάρχουν και τα waypoints για να μεταφερθούμε αμέσως όπου θέλουμε. Κάθε waypoint, αντιστοιχεί σε μία περιοχή της Κίνας, με τον δικό της δείχτη ειρήνης. Όσο περισσότερο μαχόμαστε για την ειρήνη σε εκείνη την περιοχή, άλλο τόσο θα λαμβάνουμε από τα waypoints δώρα από τον λαό, που θα μας φανούν χρήσιμα για τη συνέχεια.
Όσον αφορά το κομμάτι των αποστολών, αυτό λειτουργεί ως εξής: Έχουμε τις κύριες αποστολές, οι οποίες απαρτίζονται από μεγάλου μεγέθους μάχες σε τεράστιες εκτάσεις, ενίοτε με κάποιο boss το οποίο θα χρειαστεί να αντιμετωπίσουμε. Από το τρίτο Chapter κι έπειτα, θα βρεθούμε υπό μιας έκπληξης οπότε καλό θα είναι να προσπαθήσουμε για το όσο το δυνατόν περισσότερα μπορούμε μέχρις αυτού του σημείου. Μετά έχουμε τα skirmish, δηλαδή μάχες που διαρκούν το πολύ πέντε λεπτά και δίνουν λίγους πόντους εμπειρίας και χρηματικές αμοιβές. Στην ίδια λογική έχουμε τις δευτερεύουσες αποστολές. Μέτριας διάρκειας μάχες οι οποίες δίνουν κάποια καλά αντικείμενα και αρκετές φορές επηρεάζουν και τις σχέσεις μας με κάποιον στρατηγό. Τέλος, οι ίδιοι στρατηγοί μας δίνουν κάποιες εκπαιδευτικές αποστολές που έχουν την λογική “κάνε το x πράγμα με το y όπλο”. Η ολοκλήρωση τους δίνει ένα καλό ποσό πόντων για να ξοδέψουμε στο skill tree. Εν ολίγοις, συγκεκριμένα πράγματα με συγκεκριμένες λειτουργίες.
Ας μιλήσουμε λοιπόν για τον χαρακτήρα μας, τον Wanderer. Η έλλειψη της επιλογής ενός χαρακτήρα, όπως γινόταν παλιά, την αντικαθιστά το ποικίλο οπλοστάσιο που έχουμε στη διάθεση μας. Από σπαθί, μέχρι απλές γροθιές και τσεκούρια, όλα αυτά έχουν ένα διακριτό σετ κινήσεων και τα δικά τους πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα στη μάχη. Σε μια προσπάθεια να ενισχύσει τον πειραματισμό του παίχτη, ο τίτλος ανεβάζει τον παίχτη επίπεδα ανάλογα με την εμπειρία στα όπλα. Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι αν χειριζόμαστε ότι έρχεται στον δρόμο μας, τότε πολύ γρήγορα θα ανεβούμε επίπεδα και θα ξεκλειδώσουμε skill trees, απ’ ότι αν μείνουμε προσκολλημένοι σε ένα και μόνο όπλο. Οι βασικές αποστολές του παιχνιδιού στην πλειοψηφία τους ακολουθούν το γνώριμο μοτίβο της σειράς, ενώ έχουν εισαχθεί και κάποιες που προσπαθούν να προωθήσουν κυρίως την ιστορία. Οι δεύτερες επιτυγχάνουν να αλλάξουν λίγο τον ρυθμό και συνήθως είναι πιο ενδιαφέρουσες ακριβώς για αυτόν τον λόγο. Παράλληλα, σε αρκετές αποστολές δεν θα είμαστε μόνοι μας αλλά θα έχουμε ως συνοδεία, έναν γνώριμο χαρακτήρα της σειράς. Στο εικονίδιο του χαρακτήρα στη μάχη, υπάρχει μια μπάρα που όταν γεμίσει μας επιτρέπει να τον ελέγξουμε και να βιώσουμε λίγο παλιό “καλό” και νοσταλγικό Dynasty Warriors. Πέρα από αυτό όμως, η παρουσία τους μας επιτρέπει συνδυαστικές ειδικές επιθέσεις που προκαλούν τεράστια ζημιά.
Τι συμβαίνει όμως με το περιτύλιγμα που συντροφεύει το gameplay του τίτλου; Ο τεχνικός τομέας έχει υποστεί μια αναβάθμιση, αφού χρησιμοποιεί την Unreal 5 μηχανή γραφικών. Αν και η συγκεκριμένη μηχανή δεν τα πάει πολύ καλά στους ανοιχτούς χώρους, εδώ έχουμε ένα πέραν του ικανοποιητικού αποτέλεσμα, αφού κατά τη διάρκεια της μάχης, η βάση έχει δοθεί στο σωστό frame pacing και τον χειρισμό των διαφόρων μαζών από στρατιώτες. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα δούμε τα εξαιρετικά textures και λεπτομέρειες που θα αντικρίσουμε στα διάφορα cinematics του τίτλου, αλλά θα έχουμε μια αδιάκοπη εμπειρία στο gameplay, με χαμηλούς χρόνους φορτώματος που θα λαμβάνει χώρα σε μια μικρή δυστυχώς ποικιλία τοπίων και καιρικών συνθηκών. Υπάρχουν βέβαια κάποια φωτεινά διαλείμματα, αλλά αυτά είναι ελάχιστα. Εδώ να σημειώσουμε ότι ο τίτλος έχει τρεις επιλογές γραφικών. Quality, performance και 120 καρέ, με ότι αυτό συνεπάγεται. Αντίστοιχα, στο κομμάτι του ήχου επικρατεί η εντυπωσιακή μέταλ μουσική που μας έχει συνηθίσει η σειρά και εδώ είναι καλύτερη από ποτέ. Υπάρχουν βέβαια και ορχηστρικές εναλλαγές για να δώσουν την απαραίτητη κορύφωση ανά σημεία, αλλά και πιο απλές μελωδίες που αντιστοιχούν σε κάποιες καθημερινές δραστηριότητες που θα δούμε τον χαρακτήρα μας να κάνει. Κάποιες μελωδίες είναι επαναλαμβανόμενες και ιδιαίτερα στο κομμάτι των skirmish, αλλά είναι τέτοια η διάρκεια τους που δεν ενοχλούν. Επίσης, η γλώσσα επιλογής μας ήταν τα ιαπωνικά και ως είθισται έχει γίνει μια πολύ καλή δουλειά στην απόδοση των χαρακτήρων.
Εν κατακλείδι, η Omega Force πήρε όλες τις αρνητικές κριτικές του προηγούμενου τίτλου της και κατάφερε να της φέρει τούμπα στο Dynasty Warriors: Origins. Ο τίτλος καταφέρνει και εκμοντερνίζεται χωρίς να χάνει την ταυτότητα του και -το σημαντικότερο- το πόσο διασκεδαστικός είναι. Η επιλογή για ένα narrative driven πλαίσιο στο οποίο θα λαμβάνει χώρα η ιστορία, κρίνεται επιτυχημένη όπως επίσης και η χρήση ενός και μόνο χαρακτήρα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν προσμετράμε την απουσία μιας co-op επιλογής με το παλιό γνώριμο ρόστερ χαρακτήρων, ως αρνητικό. Παρόλα αυτά, το όνομα Dynasty Warriors καταφέρνει και γίνεται επίκαιρο εν έτη 2025 προσφέροντας μας έναν τίτλο που καταφέρνει και παραμένει φρέσκος.
Ευχαριστούμε τη CD Media για τη διάθεση του ψηφιακού αντιτύπου για τις ανάγκες της κριτικής.