Το Dakar Desert Rally μπήκε για δεύτερη φορά στον χώρο των racing παιχνιδιών για να δώσει το δικό του προσωπικό στίγμα. Ο τρόπος που ξεκίνησε η σειρά δεν ήταν και ο πιο ιδανικός, οπότε με αυτήν την κυκλοφορία θα αναμέναμε να δούμε βελτιώσεις που θα πείσουν τους λιγοστούς φίλους του συγκεκριμένου αληθινού Ράλι αλλά και τους φίλους των αγωνιστικών παιχνιδιών γενικότερα. Καταφέρνει το παιχνίδι να ξεχωρίσει, σε μία χρονιά γεμάτη με racing τίτλους όλων των ειδών;
Ξεκινώντας, το παιχνίδι μας δείχνει κάποια πλάνα από τις πανέμορφες ερήμους της Σαουδικής Αραβίας βάζοντας μας στο mood. Οι αγώνες τοποθετούνται σε διάφορα σημεία μέσα στην έρημο. Όσον αφορά την οδηγική αίσθηση, το gameplay του φέρνει πιο πολύ σε arcade, όπως και το grind του με τα XP, levels. Είναι επί το πλείστον μία fun to play εμπειρία, εκτός από το simulation mode, όπου ξεκλειδώνεται αργότερα και απευθύνεται σε hardcore fans του είδους. Γενικώς το μενού είναι απλό, γρήγορο και ευχάριστο. Θετικό το ποσό προσβάσιμο θέλει να γίνει το παιχνίδι καθώς εξαρχής προσφέρει πρόσβαση σε ένα tour στις επιλογές που διαθέτει, καλύπτοντας έτσι όλη τη γκάμα παικτών επαρκώς. Το μόνο βέβαιο είναι πως πριν τον πρώτο σας αγώνα θα είστε έτοιμοι με όλες τις πληροφορίες που χρειάζεστε.
Πολύ θετικό το εύρος των διαθέσιμων οχημάτων με πολλές γνωστές μάρκες αυτοκινήτων, μηχανών, γουρούνων και φορτηγών όπως Mitsubishi, Peugeot, Toyota, Yamaha, Huqsvarna, KTM κ.α.. Οπότε αν θέλετε να τα αποκτήσετε όλα, καταλαβαίνετε ότι πρέπει να ρίξετε πολλές ώρες μέσα στο παιχνίδι. Ακόμα περισσότερες αν θέλετε να τρέξετε σε όλες τις πίστες με όλα τα διαφορετικά οχήματα. Με λίγα λόγια μη φοβάστε για το αν το παιχνίδι μπορεί να βγάλει τα χρήματά του από την άποψη του πόσες ώρες μπορεί να διαθέσει κάποιος που του αρέσει και αναζητεί κάτι τέτοιο. Όσο τρέχετε σε αγώνες εκτός από εμπειρία μαζεύετε και τα λεγόμενα Dakar Point (DP) τα οποία λειτουργούν ως χρήματα ώστε να αγοράσετε όποιο όχημα επιθυμείτε. Άξιο αναφοράς ότι το παιχνίδι βασίζεται κυρίως στο career του και δεν έχει single play αν θέλετε πχ να παίξετε με κάποιον φίλο σας. Υπάρχει όμως multiplayer mode, χωρίς να επενδύει ιδιαίτερα πάνω του. Δεν υπάρχει μεγάλο κοινό στα lobbies και οι αγώνες δεν έχουν ουσιαστικό ενδιαφέρον.
Κατά τα άλλα, τα γραφικά λάμπουν και ανταποκρίνονται αξιοπρεπώς στο σύγχρονο επίπεδο που θα περιμέναμε, με το performance mode να είναι μονόδρομος. Η βάση του παιχνιδιού είναι χτισμένη με την Unreal Engine 4, ενώ η εταιρεία που βρίσκεται από πίσω είναι η Saber (Mudrunner, Snowrunner, Evil Dead, MX Nitro, WWE Battlegrounds κ.α.). Εντυπωσιακά τα οπτικά πλάνα σε διαφορετικό καιρό όπως βροχή ή χιόνι με έντονες αστραπές, αέρα και κακοκαιρία. Κάτι βέβαια που άλλη μία φορά δεν αντικατοπτρίζεται στον χειρισμό, αφού η αλληλεπίδραση με το περιβάλλον παραμένει περιορισμένη. Επιπρόσθετα τα πλάνα στη σκηνή της εκκίνησης και της απονομής κερδίζουν την προσοχή, αν και είναι επαναλαμβανόμενα.
Ο ήχος του παιχνιδιού είναι επίσης αρκετά καλός ανά σημεία, δοκιμάστηκε κυρίως με απλή ηχόμπαρα. Η μουσική και τα ηχητικά εφέ κάνουν καλή δουλειά για να σε κρατήσουν. Δε μου άρεσε βέβαια που οι φωνητικές οδηγίες σβήνουν τον ήχο του αυτοκινήτου και έχανα αρκετά την αίσθηση του πότε πρέπει να αλλάξω ταχύτητες. Ειδικά όσοι θέλετε να οδηγήσετε με cockpit κάμερα είναι έντονο το πρόβλημα, προσωπικά αναγκάστηκα να την αλλάξω στην εξωτερική. Κάντε τις διορθώσεις από τις επιλογές για να το βελτιώσετε όσο γίνεται. Με τα δίτροχα πάντως δε θα αντιμετωπίσετε τέτοιο θέμα.
Το παιχνίδι λοιπόν χωρίζεται σε τρία επίπεδα ανάλογα με την εμπειρία που προτιμάει ο εκάστοτε χρήστης. Το Sport mode απευθύνεται στο casual arcade κοινό που θέλει απλά μία χαλαρωτική ευχάριστη εμπειρία με άλλα αντίπαλα οχήματα ενδιάμεσα. Από εκεί και πέρα το Professional mode έχει πιο ρεαλιστική βοήθεια κατεύθυνσης με τον μόνο πλοηγό να τον αποτελεί μία πυξίδα, ο χρόνος του κάθε AI οδηγού υπολογίζεται ξεχωριστά και στο τέλος κρίνεται ο νικητής. Τέλος, το Simulation mode δε σου δίνει καμία βοήθεια οπότε πρέπει να έχεις μελετήσει χάρτες και να προσέχεις το όχημα σου καθώς δεν υπάρχει γυρισμός σε οποιοδήποτε λάθος.
Ενδιαφέρον το γεγονός ότι μπορείς να αγωνιστείς με τόσα διαφορετικά οχήματα όπου το καθένα έχει τον δικό του μοναδικό χειρισμό. Φοβερή είναι η κάμερα cockpit στα δίτροχα και συγκεκριμένα στις γουρούνες όπου σε βάζει αρκετά μέσα στη δράση. Κάπως έτσι, ενώ είχα άλλες προσδοκίες, η οδήγηση με τα δίτροχα μου φάνηκε μονόδρομος καθώς είναι αρκετά πιο ζωντανή και απολαυστική. Στην αρχή όσοι δεν έχετε επαφή με τους συγκεκριμένους αγώνες θα σας πάρει λίγο χρόνο μέχρι να αντιληφθείτε τη φιλοσοφία τους και να οδηγείτε πιο αποτελεσματικά ώστε να έρθουν θετικά αποτελέσματα, χωρίς αυτό να πρέπει να σας φοβίζει καθώς γίνεται αρκετά σύντομα. Όσοι κυνηγάτε νίκες θα χρειαστείτε μελέτη των πιστών και ενδεχομένως να επαναλάβετε κάποιες φορές τον αγώνα.
Από glitches το μόνο που παρατήρησα, συνέβη κατά τη διάρκεια αγοράς οχήματος όπου έκλεινε το παιχνίδι. Κατά τα άλλα τρέχει μια χαρά και δε θα έχετε σοβαρά θέματα. Ένα από τα πρώτα πράγματα που μου χάλασαν την εμπειρία είναι η παντελής έλλειψη της αίσθησης του αυτοκινήτου και του εδάφους στην τιμονιέρα (Logitech G29) καθώς δεν είχα καθόλου force feedback όσο και αν άλλαζα τις ρυθμίσεις. Κάτι το οποίο θα έπρεπε να είναι από τα πιο προσεγμένα πράγματα ειδικά στο συγκεκριμένο παιχνίδι για να εξυψώσει την εμπειρία. Έτσι, η δέουσα στιβαρότητα κατά τον έλεγχο του οχήματος απουσιάζει πλήρως και θυμίζει…πούπουλο. Το χειρότερο είναι ότι το ίδιο το παιχνίδι διαφημίζει την ευρεία γκάμα που υποστηρίζει για τις τιμονιέρες. Με το DualSense υπάρχει μία άλφα δόνηση αλλά σε καμία περίπτωση δεν εκμεταλλεύτηκαν τις δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει. Σημαντική απώλεια επίσης η μη αξιοποίηση του εδάφους και συγκεκριμένα της άμμου που αποτελεί το κύριο στοιχείο καθώς παρόλο που το αυτοκίνητο αφήνει αποτύπωμα δε σε κάνει να νιώθεις ιδιαίτερα το που βρίσκεσαι. Το ίδιο ισχύει και όταν διασχίζεις νερό καθώς πέρα από το να κοπεί λίγο η ταχύτητά σου δεν προσφέρει κάτι ουσιαστικό.
Tο Dakar Desert Rally κατάφερε να αποδείξει ότι μπορεί να σταθεί αξιοπρεπώς στον χώρο του arcade racing. Ειδικά σε σχέση με το ξεκίνημα όπου είχε πατώσει, έκανε άλματα βελτίωσης. Αλλά παρόλαυτα δεν έπεισε ότι μπορεί να αποκτήσει σταθερό κοινό καθώς βασίζεται σε έναν πολύ εξειδικευμένο και άγνωστο για τους περισσότερους αγώνα χωμάτινου δρόμου. Με το budget που διέθεσαν θεωρώ ότι έκαναν ό,τι καλύτερο μπορούσαν αλλά δε μπορεί να σταθεί απέναντι στους κορυφαίους τίτλους του racing είδους γενικότερα. Απευθύνεται σε χρήστες που θέλουν να περάσουν χαλαρά και διασκεδαστικά τον χρόνο τους με ένα παιχνίδι που θα τους βγάλει πολλές ώρες, χωρίς να έχουν υψηλές απαιτήσεις.