Μιας και οι μήνες του καλοκαιριού ήταν ψόφιοι από μεγάλες κυκλοφορίες, το μάτι μου έπεσε στο CYGNI: All Guns Blazing της KeelWorks με εκδότη την KONAMI, ένα shmup που υπόσχεται να επανακαθορίσει το είδος σε νέα next gen επίπεδα. Το καταφέρνει όμως;
Μιλάμε για ένα καθαρόαιμο twin stick shoot em up, κάθετης λογικής, παρόμοιο με μεγάλες μορφές του είδους όπως τα Raiden V, Ikaruga, R-Type κ.α. Εκ πρώτης όψεως ο τίτλος εντυπωσιάζει τεχνικά, άλλωστε μας υποσχέθηκαν next gen visuals αλλά και cinematic εμπειρία, κάτι που δεν συνυθίζεται στο είδος. To CYGNI προσφέρει κινηματογραφικά cutscenes υψηλής ποιότητας τόσο στην εισαγωγή του αλλά και μεταξύ των 6 chapters που διαθέτει. Προσφέρει έτσι ένα story telling που ντύνει τον τίτλο σε μια scifi ατμόσφαιρα με lore και χαρακτήρες που δίνουν το κάτι παραπάνω στην εμπειρία. Ταυτόχρονα τα γραφικά του είναι όντως εξαιρετικά σε 4κ/60fps , κυρίως ως προς τον σχεδιασμό τους και την κλίμακα που προσδίδουν, ενώ και τα μοντέλα είναι προφανώς πολύ καλά, απλά η “από πάνω” οπτική και από απόσταση, δε μας δίνει και πολλές ευκαιρίες να τα θαυμάσουμε. Οι πίστες όμως είναι εξαιρετικές, από θάλασσες έως ερήμους και διαστημικά τοπία, όμορφα σχεδιασμένες και μυστήριο, λεπτομέρεια, βάθος και έμφαση στην κλίμακα. Η κλίμακα παίζει τον ρόλο της στο παιχνίδι, κυρίως όσον αφορά βασικούς εχθρούς ή τα boss fights, τα οποία είναι τεράστια σε μέγεθος μας κάνουν να νιώθουμε Δαυίδ εναντίον Γολιάθ. Το ίδιο εντυπωσιακές είναι και τα εφέ εκρήξεων και λοιπών, με ένταση και καλή αποτύπωση στην οθόνη μας. Τα γραφικά συνοδεύει ένα όμορφο ορχηστρικό soundtrack , που παρόλο δεν μας δίνει κάτι το “αξέχαστο”, συντροφεύει εξαιρετικά την περιπέτεια μας.
Η φρενήρης δράση φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει, έτσι και εδώ έχουμε έναν χαμό με εχθρούς και εκρήξεις επί της οθόνης, με εμάς να παλεύουμε να ξεφύγουμε από το bullet hell που καταπιάνει το 90% της οπτικής μας. Το παιχνίδι κάνει χρήση ενός συστήματος άμυνας/επίθεσης, όπου επιλεγουμε που θέλουμε να επικεντρώσουμε την ενέργεια μας, στα όπλα με ασθενή άμυνα ή το αντίστροφο. Τα όπλα μας είναι περιορισμένα, έχοντας πυροβόλο όπλο με μικρές παραλαβές στην ακτίνα του, όπλο για επίγειες καταστροφές και μερικά δευτερεύοντα όπως homing missiles, drones κ.τ.λ. Ταυτόχρονα προσφέρεται και ένα σύστημα αναβαθμίσεων του εξοπλισμού σας, μαζεύοντας ως currency το μοναδικό power up που εμφανίζεται στις πίστες όταν σκοτώνετε τους εχθρούς. Αρχικά, ενώ βρήκα τον πυρήνα του gameplay εξαιρετικά εθιστικό με τα twin sticks, γρήγορη και ατελείωτη δράση, βρήκα φτωχά έως αχρείαστα τα υπόλοιπα. Αρχικά το σύστημα εναλλαγής μεταξύ δυνατότερων όπλων ή άμυνας το κρίνω περιττό, θα προτιμούσα power ups άμυνας που θα θέλανε σκέψη πότε να τα χρησιμοποιήσεις. Το σύστημα οπλισμού φτωχό, θα προτιμούσα περισσότερα και διαφορετικά όπλα για να σπάει τη λούπα τη gameplay, περισσότερη στρατηγική και να εντυπωσιάζει στο μάτι. Το σύστημα αναβαθμίσεων δε, ίσως το πιο ανέμπνευστό και δύσχρηστο σύστημα που έχω δει ποτέ. Μηδέν επεξήγηση, δε βγάζεις άκρη, ενώ το currency το μαζεύεις με το σταγονόμετρο.
Στα καλά του βέβαια έχουμε και split screen coop για local παιχνίδι με τους φίλους σας στον καναπέ, αλλά όχι online. Στα κατά του έχουμε την απίστευτη δυσκολία του, σε σημείο γελιότητας. Ξέρω πως είναι χαρακτηριστικό του είδους προφανώς αλλά εδώ θέλουμε 3 χέρια ακόμα και στο Normal επίπεδο. Τα κύματα των εχθρών είναι υπερβολή με μερικά να παραμένουν για αρκετή ώρα, οι σφαίρες καλύπτουν τα πάντα και είναι αδύνατον να τις αποφύγεις, οι εχθροί σας ρίχνουν εύκολα ενώ εσείς τους κάνετε χάδια, ενώ οτιδήποτε δυσκολότερο απλά σας βγάζει το λάδι και φυσικά αν χάσετε πάτε ξανά από την αρχή της πίστας. Οι πίστες δεν είναι πολλές και διαρκούν 10-15 λεπτά η καθεμία αν καταφέρετε να τις βγάλετε, αλλά προσωπικά κατάφερα να περάσω το παιχνίδι μόνο στο easy επίπεδο δυσκολίας. Εκεί τα πράγματα είναι διαχειρίσιμα, με περισσότερες ζωές, λαμβάνετε λιγότερο damage, κάνετε περισσότερη ζημιά και γενικά είναι μια χαρά προσβάσιμη η κατάσταση. Το hard mode προφανώς δεν το δοκίμασα και δεν ξέρω αν είναι για υπερ-ανθρώπους ή σχιζοφρενείς.
Γενικά, το CYGNI: All Guns Blazing είναι ένα απολαυστικό shoot em up που πέρασα καλά μαζί του, με άριστο τεχνικό τομέα, έμφαση στο storytelling και lore και φυσικά στην φρενήρη δράση του. Θα προτιμούσα περισσότερες επιλογές σε όπλα και powerups όπως έχουμε δει στα περισσότερα του είδους, ενώ οι επιπλέον μηχανισμοί του δε “δούλεψαν” σε μένα, χώρια το άχρηστο σύστημα αναβαθμίσεων. Για πρώτη προσπάθεια της KeelWorks πάντως αξίζει συγχαρητήρια και με τις σωστές παρεμβάσεις μπορούμε να δούμε κάτι νέο και πιο ολοκληρωμένο παρακάτω από το στούντιο. Προτείνεται άνετα σε μια πρώτη πτώση τιμής (αρχική τιμή 30€).