Η Firewalk είναι ένα σχετικά νέο Studio από την Ουάσιγκτον. Ιδρύθηκε το 2018 από developers με προϋπηρεσία στην Activision και την Bungie. Ανήκε στην PropablyMonsters και ανέλαβε την ανάπτυξη ενός multiplayer παιχνιδιού. Γρήγορα τράβηξε τα βλέμματα της Sony που ζήτησε αρχικά να έχει την αποκλειστικότητα και τελικά, τον Απρίλιο του 2023, την εξαγόρασε. Φαίνεται να πίστεψε στο δημιούργημά της που δεν είναι άλλο από το Concord.
Πρόκειται για ένα 5v5 character-driven, first-person multiplayer shooter τίτλο. Στοχεύει στο να χαράξει μια δική του πορεία όντας το δεύτερο Live Service παιχνίδι που κυκλοφορεί η Sony μέσα στο 2024 μαζί με το Helldivers 2. Στην ανάπτυξη συμμετείχαν μάλιστα συμβουλευτικά οι Bungie και Heaven Studios.
Το παιχνίδι λαμβάνει χώρα σε ένα φανταστικό σύμπαν όπου κυριαρχεί το The Guild που ελέγχει τους διαστημικούς εμπορικούς δρόμους και κρατάει καλά κρυμμένα μυστικά. Απέναντί τους βρίσκονται οι Feegunners, μισθοφόροι που έχουν αποκτήσει μέρος των διαστημικών χαρτών του The Guild και των μυστικών τους.
Έτσι ξεκινάει ένας αγώνας ανάμεσα στους Freegunners που αναμετρώνται για λάφυρα στις διαδικτυακές αρένες ενώ μια κεντρική ιστορία ξεδιπλώνεται. Στο επίκεντρο αυτής το πλήρωμα του σκάφους Northstar που φέρνει κάτι σε Guardians of the Galaxy. Αρχικά εντάσσονται στις τάξεις των Freegunners και στη συνέχεια καταφέρνουν να αφαιρέσουν ένα τεχνολογικό εύρημα αξίας από το The Guild στην Crater City.
Σκηνοθετικά το παιχνίδι είναι αρκετά προσεγμένο και το σημαντικότερο είναι ότι η ιστορία θα συνεχίζεται με την προσθήκη, σε εβδομαδιαία βάση, νέων cutscenes που θα την εμβαθύνουν. Παράλληλα αρκετά ευχάριστη είναι η ύπαρξη ενός γαλαξιακού διαδραστικού χάρτη. Εκεί καταγράφεται σταδιακά και ανάλογα με τη πρόοδό σας όλο το lore που αφορά τους πλανήτες, την κεντρική ιστορία αλλά και τους πρωταγωνιστές Freegunners.
Αυτοί ανέρχονται στους 16 αρχικά που μπορείτε να επιλέξετε. Καθένας έχει τα δικά του αμυντικά και επιθετικά abilities και τις ξεχωριστές κινήσεις. Πράγματι φαίνεται πως έχει επιτευχθεί σε ικανοποιητικό βαθμό ο διαχωρισμός των Freegunner ανά μεταξύ τους. Haunters (knives), Breachers, (shotgun), Wardens (snipers), Rangers (scouts), Tacticians (stealth) και Anchors (tanks) είναι οι βασικές τους κλάσεις. Έτσι το στήσιμο παγίδων, healing, τοποθέτηση walls, χρήση sniper, machine guns, knives, crossbows και πολλά άλλα θα σας ωθήσουν στο να εξερευνήσετε και να δοκιμάσετε εντελώς διαφορετικά στυλ στην online μάχη σας. Μιας μάχης που διακρίνεται από την ανάγκη συνεργασίας και ισορροπίας για να κερδηθεί.
Συγκεκριμένα υπάρχουν 6 modes. Αρχικά πρόκειται για τα 5vs5: Area Control, Cargo Run, Clash Point και Signal Hunt που βασίζονται σε ζώνες όπου άλλοτε οι ομάδες θα πρέπει να καταλάβουν για να συγκεντρώσουν πόντους, άλλοτε να προστατέψουν χωρίς να υπάρχει respawn και άλλοτε να μεταφέρουν πολύτιμο αντικείμενο σε αυτές για extraction.
Έπειτα υπάρχει το Takedown και Trophy Hunt που είναι κλασικό team based PVP. Στο Trophy Hunt θα πρέπει απλώς μόλις εξοντώσετε έναν παίκτη της άλλης ομάδας να πάρετε και την bounty card του. Υπάρχουν ακόμη και άλλα modes όπως το training mode και το time trial όπου αγωνίζεστε μόνοι σας ενάντια στο χρόνο, σε διαδρομές με παγίδες και χάρτινους στόχους σκοποβολής. Όλα όμως μικρές παραλλαγές χιλιοπαιγμένων mode σε αντίστοιχα live service παιχνίδια.
Παρόλα αυτά το Concord υιοθετεί μια ευχάριστη προσθήκη και είναι το Crew Building. Εκεί δημιουργείτε το δικό σας δωδεκαμελές πλήρωμα από Freegunners. Από το πλήρωμα αυτό κατά την διάρκεια του παιχνιδιού και όταν χάνετε μπορείτε να επιλέγετε τον ίδιο ή άλλο Freeguner για respawn. Κάθε όμως Freeguner που χάνεται αφήνει πίσω του μόνιμο bonus. Αυτό ανάλογα με την κλάση του, μπορεί να είναι ταχύτερο healing, movement, reloading και άλλα. Μπορείτε να έχετε μέχρι 6 bonuses. Έτσι εάν χάσετε 6 φορές ο Freegunner σας θα έχει 6 bonuses (buffs) στο respawn. Αυτό ωθεί τον παίκτη στο να μην απογοητεύεται από τις πρώτες απώλειες κατά τη διάρκεια ενός παιχνιδιού και να σκεφτεί με ποια σειρά θα χρησιμοποιήσει τους Freegunners.
Το Crew Building και τα αντίστοιχα bonuses βελτιώνονται με τα XP που αποκτάτε τα οποία μετά το πέρας κάθε μάχης ανεβάζουν το reputation σας και τα xp των Freegunner. Παράλληλα XP κερδίζετε με τα daily, weekly και season challenges. Πέρα από την βελτίωση των crew bonuses, δίνουν και cosmetics. Στα πολύ θετικά ότι ακόμη και μετά το λανσάρισμα του παιχνιδιού δεν εντοπίσαμε microtransactions και σε καμία περίπτωση δεν σας ωθεί σε in game αγορές. Θα υπάρχουν μελλοντικά microtransactions αλλά μόνο για cosmetics.
Επιστρέφοντας στο θέμα των μαχών, ο χειρισμός και το shooting των Freegunner δείχνει υποδειγματικός. Οι ταχύτητες είναι αρκετά πιο αργές από αντίστοιχα Hero Shooters και θα χρειαστεί να αδειάσετε αρκετά πυρομαχικά στον αντίπαλο για να τον εξουδετερώσετε. Ωστόσο συγκαταλέγεται στα θετικά καθόσον ακόμα και σε περιπτώσεις αιφνιδιασμού, δίνεται ο χρόνος στον παίκτη να αντιδράσει να χρησιμοποιήσει τα abilities του και να αλλάξει το αποτέλεσμα της μάχης.
Γενικά o όλος χειρισμός δείχνει ότι πράγματι συμμετείχαν έμπειροι developers στην ανάπτυξη. Το ίδιο ισχύει και για επίπεδα-αρένες. Αν και δε πρωτοτυπούν, έχουν σχεδιαστεί ώστε όλοι οι Freegunners να μπορούν να αξιοποιήσουν τις ικανότητές τους σε αυτά. Έτσι ακόμη και ένας sniper σε ένα επίπεδο με κλειστούς χώρους και διαδρόμους μπορεί να βρει το σημείο του. Το ίδιο τέλος ισχύει και για τα γραφικά με την Unreal Engine 5 φέρνει οπτικά όμορφα σχεδιασμένους χαρακτήρες και επίπεδα χωρίς τεχνικά προβλήματα. Στα του ήχου, το κεντρικό μουσικό κομμάτι και άλλα είναι πολύ ωραία και κάποια θα σας μείνουν. Τα voice overs όμως άλλοτε ξεχωρίζουν και άλλοτε το αντίθετο. Αξίζει να σημειωθεί ότι μουσικοσυνθέτης είναι ο ίδιος του Spider-Man Into the Spider Verse (Daniel Pemberton).
Ξεκινώντας με τα αρνητικά, σε ότι αφορά την ιστορία, δημιουργούνται κάποια ερωτηματικά. Το γιατί οι Freegunners μάχονται αναμεταξύ τους ενώ το The Guild είναι ο κοινός εχθρός είναι ένα από αυτά. Πέραν αυτού παρατηρούνται κάποιοι Freegunners που είναι overpowered. Ειδικά οι μάχες με τους Haunters μπορεί να σας φανούν αρχικά άνισες ειδικά σε επίπεδα με πιο κλειστούς χώρους. Σε γενικές όμως γραμμές οι κλάσεις βρίσκονται σε μια ικανοποιητική ισορροπία. Παράλληλα σε ότι αφορά τα XP, θα θέλαμε να επιλέγαμε εμείς πια cosmetics να ξεκλειδώνουν και όχι να ξεκλειδώνουν αυτόματα. Επίσης προσέξαμε ότι μετά το 6o level reputation των αντίστοιχο leveling up των Freegunners είναι πιο αργό από το επιθυμητό.
Τα ανωτέρω αρνητικά σε καμία περίπτωση δε καταστρέφουν την συνολική εμπειρία που είναι στιβαρή και με περιεχόμενο που θα σας κρατήσει. Αλλά πέρα από την πραγματικά ωραία παρουσίαση του Concord, στο πυρήνα του δεν διαφέρει από πολλά Hero Shooters που κυκλοφορούν εκεί έξω και είναι free to play.
Το Concord ωστόσο, πέρα από την πρώτη αγορά δεν θα σας ζητήσει, επίμονα τουλάχιστον, να ξαναβάλετε το χέρι στην τσέπη, έχοντας προαναγγείλει ένα ολοκληρωμένο free roadmap γεμάτο με lore, cutscenes, δωρεάν χαρακτήρες, χάρτες και νέα modes. Το αν αυτό είναι τίμιο και βολικό ή όχι εξαρτάται από τον κάθε ένα ατομικά. Ωστόσο οι πιθανότητες είναι ενάντια στον τίτλο της Sony καθόσον τα Hero Shooters έχουν καθιερωθεί στις κοινότητες παικτών που τα στηρίζουν ως free to play με in game αγορές.
Καταλήγοντας, το Concord προσφέρει ότι προσφέρουν τα σύγχρονα Hero Shooters, είναι άρτιο από τεχνικής άποψης και εθιστικό ενώ από άποψη περιεχομένου, όντας live service η Firewalk φαίνεται να έθεσε γερά θεμέλια. Θεμέλια, που τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές αποκτούν μεγάλες ρωγμές τουλάχιστον από το κοινό του PC που του γύρισε την πλάτη. Ο βαθμός που δίνεται είναι επίσης μια βάση που ανάλογα με την πορεία του ως live service, μπορεί να αυξηθεί ή να μειωθεί. Μια πορεία που αν και φαίνεται να έχει χαραχθεί σωστά, φαντάζει δύσκολα να ακολουθηθεί δίχως το απαιτούμενο κοινό.