Το C-Smash VRS κρύβει μια νοσταλγική ιστορία. Σχεδιαστής του είναι ο Jorg Titttel. Ο κάποτε καταξιωμένος δημοσιογράφος στο χώρο των video games, δεν έκρυβε την ιδιαίτερη αδυναμία του στην τελευταία κονσόλα της Sega, το Dreamcast. Εγκαταλείποντας την δημοσιογραφία επικεντρώθηκε στο χώρο του κινηματογράφου και του θεάτρου συμμετέχοντας σε διάφορες παραγωγές. Παράλληλα συμμετείχε ως σχεδιαστής σε διάφορα παιχνίδια όπως το The Last Worker. Απωθημένο του ωστόσο ήταν η αναβίωση του Cosmic Smash.
Το παιχνίδι κυκλοφόρησε στο Dreamcast το 2001 και τράβηξε την προσοχή του Jorg Tittel που το χαρακτήρισε διεγερτικό και χαλαρό ταυτόχρονα. Πρόκειται για ένα παιχνίδι που συνδυάζει το άθλημα του squash με το παιχνίδι breakout (arkanoid) σε ένα περιβάλλον που μοιάζει να βγήκε από τον κόσμο του Tron. Ο Jorg Tittel ήθελε να μεταφέρει την εμπειρία αυτή σε VR με το C-Smash VRS και φαίνεται πως τα κατάφερε εξασφαλίζοντας την άδεια της Sega μέσω των εταιριών Rapideyemovers Ltd και Wolf & Woods.
Το C-Smash VRS είναι ένα παιχνίδι χαλαρωτικό, εθιστικό και ταυτόχρονα γεμάτο ενέργεια. To Journey Mode, θα σας ταξιδέψει στο γαλαξία μέσα από ένα σκάφος -γυμναστήριο. Εκεί σχεδιάζετε τη διαδρομή που θα ακολουθήσετε και τις στάσεις που θα πραγματοποιήσετε με θέα τα άστρα. Κάθε στάση είναι και ένα παιχνίδι σε διαφορετικό σκάφος με θεατές να σας παρακολουθούν.
Όπως προαναφέρθηκε, πρόκειται αρχικά για ένα παιχνίδι squash. Έτσι έχετε στη κατοχή σας μια ρακέτα και με αυτήν χτυπάτε μια μπάλα προς τον τοίχο. Εδώ προστίθενται και στοιχεία από το breakout. Έτσι ανάμεσα σε εσάς και τον τοίχο παρεμβαίνουν μεγάλα block τα οποία θα πρέπει να τα σπάσετε με την μπάλα. Άλλα χρειάζονται ένα χτύπημα άλλα περισσότερα και άλλα συγκεκριμένη μέθοδο. Με κάθε πετυχημένο χτύπημα μια ειδική μπάρα πάνω στην ρακέτα σας γεμίζει και μπορείτε έτσι να εκτελέσετε ένα super-charged χτύπημα. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα απλό σύστημα που το κάνει ταυτόχρονα και πολύ εθιστικό. Θα θέλετε μόλις τελειώσετε το ένα επίπεδο να πιάσετε την ρακέτα και να πάτε στο επόμενο.
Γενικά υπάρχουν 5 διαφορετικές περιοχές στο γαλαξία και 2ψήφιος σχεδόν αριθμός επιπέδων σε κάθε μια από αυτές για να παίξετε. Με το τέλος κάθε επιπέδου η επίδοσή σας βαθμολογείται και συνεχίζεται στο επόμενο. Αν και μπορείτε να επαναλάβετε κάθε επίπεδο για καλύτερο σκορ η συνολική διάρκεια κυμαίνεται σε μονοψήφιο αριθμό ωρών. Σε ό,τι αφορά τα γραφικά, διατηρούν την αισθητική του Cosmic Smash. Παραπέμπουν ξεκάθαρα στη σειρά Tron αλλά και στο εικαστικό του δημοφιλούς Rez. Μάλιστα το soundrack του παιχνιδιού προέρχεται από τον Ken Ishii που δημιούργησε την μουσική του Rez.
O έλεγχος όπως αναφέρθηκε είναι εξαιρετικά απλός. Πιάνετε την ρακέτα έλκετε προς το μέρος σας και χτυπάτε την μπάλα. Οι υπόλοιπες κινήσεις γίνονται μηχανικά εάν έχετε πιάσει ρακέτες στον πραγματικό κόσμο, ακόμη και στην παραλία. Τα sense controllers ανταποκρίνονται άμεσα στις κινήσεις σας και μετά από λίγα λεπτά θα βρείτε τον ρυθμό σας στο χτύπημα της μπάλας στον εικονικό κόσμο. Ωστόσο στον πραγματικό κόσμο θα χρειαστείτε αρκετό χώρο για να αποφύγετε κάποιο ανεπιθύμητο ατύχημα. Πολλές φορές θα τεντώσετε τα χέρια σας ενώ ασυναίσθητα θα κάνετε άλματα και θα κινείστε, παρότι το παιχνίδι δε το απαιτεί, καθόσον η κίνηση γίνεται με τον μοχλό κατεύθυνσης. Έτσι θα πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί και να υπάρχει αρκετή απόσταση ανάμεσα σε εσάς και τα αντικείμενα γύρω σας.
Τέλος θα πρέπει να αναφερθούμε και στο multiplayer κομμάτι του παιχνιδιού. Υπάρχει ένα versus mode με αρκετές επιλογές για το είδος του παιχνιδιού. Έτσι στο βασικό παιχνίδι θα πρέπει να σπάσετε τα block του αντίπαλου παίκτη πριν σπάσει αυτός τα δικά σας. Στο Bodyshot θα πρέπει να αποφύγετε την μπάλα του αντιπάλου ενώ στο Quickshot θα πρέπει να χτυπάτε τα block του αντιπάλου που αλλάζουν μέγεθος. Αν και υπάρχει ποικιλία θα ήταν καλύτερα να υπήρχε ένα ακόμη co-op mode για το βασικό παιχνίδι. Ευτυχώς αυτό θα έρθει στις 15 Σεπτεμβρίου μέσω ενός μεγάλου update. Παρόλα αυτά και πάλι θα πρέπει να περιμένετε αρκετά για να βρείτε αντιπάλους στο παιχνίδι.
Το C-Smash VRS είναι μια ξεχωριστή arcade εμπειρία ιδιαίτερα εθιστική και χαλαρωτική. Όλα είναι σχεδιασμένα για να εξυπηρετήσουν αυτόν τον σκοπό και τίποτα παραπάνω. Θα χρειαστεί λίγο περισσότερο προσοχή με τον περιβάλλοντα χώρο και η αναμονή για ένα multiplayer game μπορεί να σας αποθαρρύνει. Ωστόσο το Journey Mode είναι αυτό που θα διατηρήσει το ενδιαφέρον σας μέχρι το τέλος του γαλαξιακού σας ταξιδιού.