To Awaken: Astral Blade είναι ένα 2D metroidvania platformer που δημιουργήθηκε από το κινεζικό στούντιο Dark Pigeon Games. Από τα trailer μπορώ να πω ότι το παιχνίδι μου κέντρισε το ενδιαφέρον και μόλις έφτασε στα χέρια μου έτρεξα να το δοκιμάσω. Αν και οι πρώτες ώρες του είναι βιαστικές και δεν εξηγoύνται πολλά πράγματα για το κόσμο του παιχνιδιού και τη πλοκή, το Awaken είναι ένα παιχνίδι που με εξέπληξε θετικά στο σύνολο του.
Η ιστορία μας βάσει στα παπούτσια της Tania, ενός ανδροειδούς που ελέγχεται από την εταιρεία Orson Technologies. Η αποστολή, που μας αναθέτει ο δημιουργός μας Dr Herveus, είναι η αναζήτηση και η διάσωση μιας εξαφανισμένης Ερευνητικής Ομάδας στο τροπικό δάσος των νήσων Horace. Στο Horace υπάρχει μία ενέργεια με την ονομασία Κάρπας που έχει μεταλλάξει τα τοπικά ζώα και φυτά σε επιθετικά μεταλλαγμένα όντα με την ονομασία “anathemorphs”. Όσο προχωράμε μαθαίνουμε περισσότερα πράγματα για τα νησιά, την προϊστορία των κατοίκων καθώς και τη προέλευση της ενέργειας Κάρπας.
Αν και δεν με εντυπωσίασαν οι χαρακτήρες που πέρασαν από την οθόνη μου, η πρωταγωνίστρια καθώς και το άγνωστο παρελθόν της είναι το επίκεντρο όλων των γεγονότων. Στις 8 ώρες που διαρκεί το παιχνίδι υπήρχαν πολλά plot twists που δεν είχα σκεφτεί πως θα το πάνε σε τέτοιες καταστάσεις. Βέβαια τα πιο φιλοσοφικά θέματα είναι εντελώς επιφανειακά και απλά ξύνουν την επιφάνεια. Παρ’ όλα αυτά η απλοποίηση της ιστορίας δεν με χάλασε ώστε να πω ότι δεν είναι καλή. Απλά υπάρχει ένα θεματάκι στο pacing που πολλούς θα τους κουράσει.
Η μάχη του παιχνιδιού συνδυάζει τα combos των όπλων που έχουμε με τη γρήγορη κίνηση της ηρωίδας μας. Η ποικιλία στα όπλα και τις ικανότητες που αποκομίζουμε σε όλη την διάρκεια του παιχνιδιού είναι ικανοποιητική. Τα 3 διαφορετικά βασικά όπλα αποτελούνται από ένα γρήγορο σπαθί, ένα πιο αργό δρεπάνι και τις ranged λεπίδες. Το dodge και parry είναι τα κλασικά που έχουμε δει όλα αυτά τα χρόνια σε όλα τα 2d παιχνίδια, γρήγορα και με καλή απόκριση. Βέβαια το παράπονο μου θα το πω, καθώς σε κάποιους εχθρούς ήμουν σίγουρος ότι έκανα σωστό dodge, παρόλα αυτά έτρωγα damage. Παρόλα αυτά, το gameplay είναι εθιστικό και γρήγορο αν και λόγο του μικρού αριθμού combos γίνεται γρήγορα επαναλαμβανόμενη.
Οι εχθροί που θα συναντήσουμε είναι σχετικά εύκολοι και είναι μία μικρή εξάσκηση για τα bosses του παιχνιδιού. Επίσης, το design και η επαναληψιμότητά τους με κούρασαν όσο προχωρούσα την ιστορία. Μετά από ένα σημείο απλά τους προσπερνούσα τις περισσότερες φορές. Και ας έρθουμε στα bosses όπου εδώ τα πράγματα είναι πολύ ωραία. Υπάρχει μία πληθώρα από bosses, όπου η δυσκολία τους θα έλεγα πως είναι αυξημένη και πρέπει κάποιος να μάθει τα patterns τους ώστε να καταφέρει να τα νικήσει. Με εξαίρεση ένα καταραμένο boss, o γιγαντιαίος Hestus Behemoth που δεν μπορούσα να κάνω dodge τις επιθέσεις του με τίποτα (και πρόκειται για πρόβλημα του παιχνιδιού), όλα τα υπόλοιπα ήταν πολύ σωστά υλοποιημένα. Επιπλέον, υπάρχουν και κάποια section που σε κυνηγάει ένα γιγαντιαίο σκουλήκι, όπου αυτά τα σημεία δεν υλοποιήθηκαν όπως έπρεπε και είχα συνεχόμενα deaths λόγω της κάμερας που δεν έβλεπα που πρέπει να προχωρήσω
Αν σας αρέσει η αναζήτηση και η εξερεύνηση του κόσμου, το παιχνίδι έχει μία πλειάδα collectibles. Το βασικό συστατικό που μαζεύουμε είναι ο αιθέρας, όπου με αυτό μπορούμε να ξεκλειδώσουμε νέες ικανότητες όσο και να αυξήσουμε τη δύναμη των όπλων. Το skill tree είναι μεγάλο με σωστές πληροφορίες για τα buff που προσθέτουμε στην ηρωίδα. Τα υπόλοιπα collectibles είναι φρούτα που αυξάνουν τη ζωή, αξεσουάρ που μας δίνουν ένα μικρό boost, έως και γάτες (?) που αν τις μαζέψουμε λειτουργούν σαν βοήθεια να ανακαλύψουμε όλα τα collectibles. Σε κάθε γωνιά του χάρτη υπάρχει πάντα ένα μικρό μυστικό ή μία πληροφορία, που προσωπικά τα έψαξα και τα βρήκα όλα.
Στα γραφικά του παιχνιδιού, αν και τα cutscenes δεν είναι καλά σε ποιότητα, το παιχνίδι έχει όμορφο artstyle και περιβάλλοντα. Η πυκνή χλωρίδα του και τα διάφορα τοπία είναι καλοσχεδιασμένα και θυμίζουν τα πιο παλιά 2D παιχνίδια. Στα αρνητικά θα έβαζα την κίνηση της πρωταγωνίστριας και των εχθρών που φαίνονται πετσοκομμένα και άσχημα πολλές φορές. Το framerate ήταν σταθερό ακόμα και με πολλούς εχθρούς στην οθόνη, με πολύ μικρα stuttering σε μερικά σημεία που δεν με ενόχλησαν όμως.
Οι ερμηνείες του παιχνιδιού φαίνεται πως έγιναν από ερασιτέχνες που απλά διάβαζαν ένα κομμάτι χαρτί. Οι διάλογοι τους είναι άσχημοι, χωρίς να προσφέρουν το απαραίτητο συναίσθημα για τα γεγονότα που αντικρίζει ο παίκτης. Γενικότερα η όλη παρουσίαση χάνει σε σημεία, όπως τα μενού και ο χάρτης που τα βρήκα πολύ απλοϊκά και άσχημα. Θα ήθελα κάτι περισσότερο να ταιριάζει σε αυτό το παιχνίδι και όχι ένα menu που μοιάζει με αυτό του Mega man. Δεν μου ταιριάζει με το όλο ύφος του παιχνιδιού.
Το Awaken: Astral Blade δεν εφευρίσκει τον τροχό και έχει κάποια θέματα pacing, παρόλα αυτά το στιβαρό combat του και τα καλοσχεδιασμένα bosses θα σας κρατήσουν στην οθόνη για ώρες. Πρόκειται για μία προσπάθεια που φαίνεται ότι έγινε από μικρό στούντιο με πολύ ταλέντο και αγάπη γι’ αυτό που έφτιαξαν και τις 15 ώρες που με πήρε να το τερματίσω 100%, πέρασα ανέλπιστα καλά. Το παιχνίδι προτείνεται σε όσους αρέσουν τα metroidvania και κυκλοφορεί στα 25€ στο Ps Store.